انواع سفارشات اساسی تجارت
نوشته شده توسط : Mihayloo

اگر مفاهیمی را که زیربنای هر نوع سفارش معاملات است ، درک می کنید ، پس آماده هستید که تصمیمات سرمایه گذاری را که منعکس کننده اهداف مالی شما است ، بگیرید.

به روز شده در 11 مارس 2022 • 3 دقیقه بخوانید

Basic Trading Order Types

خلاصه

برای همه سرمایه گذاران ، صرف نظر از سطح تجربه ، درک انواع اصلی سفارش تجارت مهم است. شما می توانید با استفاده از سه مبنای معاملاتی-بازار ، حد و سفارشات متوقف شده ، بیشتر سهام و ارزهای رمزنگاری شده را خریداری یا بفروشید.

فهرست

مبانی معاملات شماره 1: سفارش بازار

سفارش بازار یک دستور برای خرید یا فروش دارایی با قیمتی است که در حال حاضر در بازار موجود است و ابتدایی ترین نوع سفارش معاملات است. اگر خودتان از طریق یک بستر آنلاین تجارت می کنید ، به دکمه خرید/فروش می پردازید که به طور کلی یک سفارش را بلافاصله انجام می دهد (اجرا می کند). سفارش خرید بازار با نزدیکترین قیمت سؤال (آنچه شخصی که مایل به فروش آن است) اجرا می شود و یک سفارش فروش بازار با نزدیکترین قیمت پیشنهاد (آنچه شخصی مایل به خرید است) اجرا می شود.

معامله گران به طور معمول از سفارشات بازار استفاده می کنند که می خواهند بلافاصله یک دارایی را بخرند یا بفروشند ، یا برای جلوگیری از از دست دادن یک حرکت بالقوه سودآور یا کاهش ضرر و زیان خود. سفارشات بازار تضمین می کند که یک معامله گر در اسرع وقت وارد موقعیت یا خارج شود ، اما قیمت آنها را تضمین نمی کند. سفارشات بازار برای دارایی های بسیار نقدینگی ، که اغلب معامله می شود مانند سهام بزرگ کلاه ، صندوق های مبادله ای مبادله (ETF) یا ارزهای رمزپایه به خوبی تثبیت شده ، که به طور معمول خریداری و فروخته می شوند یا با قیمت مورد نظر سرمایه گذار بهترین هستند. در مقابل ، سفارشات بازار برای دارایی های معامله شده که اغلب خریداری نمی شوند یا فروخته می شوند ممکن است برای تحقق بیشتر طول بکشد ، این بدان معنی است که قیمت اجرای آن می تواند به دور از قیمت مورد نظر سرمایه گذار باشد.

مبانی معاملات شماره 2: سفارش محدود

سفارش محدود یک دستور برای خرید یا فروش دارایی با قیمت خاص - یا در صورت امکان بهتر است. سفارش محدودیت خرید با قیمت محدود یا پایین تر معامله می شود ، در حالی که یک سفارش محدود فروش با قیمت محدود یا بالاتر اجرا می شود. با این حال ، سفارشات محدود برای اجرای آن تضمین نمی شوند. درصورتی که قیمت بازار دارایی به قیمت محدودیت برسد ، یک سفارش محدود فقط پر خواهد شد. اگرچه سفارشات محدودیت تضمین نمی کنند که سفارش شما برآورده شود ، آنها مفید هستند زیرا می توانند اطمینان حاصل کنند که شما بیشتر پرداخت نمی کنید یا کمتر از قیمت تعیین شده خاص دریافت می کنید.

اگر شما عجله ندارید یا به طور فعال تجارت نمی کنید ، سفارشات محدود نیز مفید هستند. به عنوان مثال ، می توانید مشخص کنید که می خواهید 100 سهم از سهام یک شرکت خاص را خریداری کنید وقتی قیمت آن به 10 دلار یا پایین تر کاهش یابد. یا ، می توانید هنگام صعود قیمت آن بالاتر از 10 دلار ، دستور فروش 100 سکه از یک رمزنگاری خاص را برای تأمین سود-پس از خرید این رمزنگاری با قیمت کمتری داشته باشید.

تجارت cryptocurrency برای مبتدیان

علاوه بر سفارشات محدود خرید و فروش منظم ، سفارشات توقف خرید و فروش نیز وجود دارد که مشروط تر و همچنین پیشرفته تر هستند:

خرید سفارش محدود: یک دستور توقف محدود ویژگی های سفارشات توقف و محدود را ترکیب می کند و به معامله گر کنترل بیشتری بر اجرای تجارت می دهد ، اگرچه اجرای آن تضمین نمی شود. یک سفارش متوقف کننده نیاز به تعیین قیمت توقف (شروع قیمت هدف برای تجارت) ، قیمت محدود (پایان قیمت هدف تجارت) و یک بازه زمانی برای اجرای دارد. پس از رسیدن دارایی مورد نظر به قیمت توقف مشخص شده ، سفارش محدود می شود و سفارش فقط در صورتی اجرا می شود که قیمت دارایی در یا بهتر از قیمت حد مشخص باشد.

فروش سفارش Limit Stop: سفارش توقف محدود بر خلاف سفارش خرید محدود است. در این حالت ، شما ممکن است بخواهید پس از حرکت زیر یک سطح خاص ، دارایی بفروشید تا ریسک خود را در یک تجارت به حداقل برساند. بر خلاف خرید سفارشات توقف ، که در زمان سفارش بالاتر از قیمت بازار قرار گرفته اند ، سفارشات توقف محدود در زمان سفارش زیر قیمت بازار قرار می گیرند.

مبانی معاملات شماره 3: سفارش از دست دادن

با یک دستور متوقف کردن ، می توانید در صورت کاهش قیمت آن زیر مبلغ معینی ، به بستر معاملاتی یا کارگزار خود دستور دهید تا امنیت را بفروشند ، که می تواند در برابر ضررهای غیر منتظره محافظت کند. به عنوان مثال ، شما می توانید پس از ارزش آن از قیمت خرید اصلی شما ، فروش سهام یک شرکت خاص را برنامه ریزی کنید ، که این امر باعث می شود ضرر شما به حداقل برسد.

دو نوع اصلی سفارشات از دست دادن وجود دارد:

حد ضرر: با یک دستور توقف ضرر معمولی، پلتفرم معاملاتی یا کارگزار شما به صورت خودکار دارایی شما را به محض رسیدن قیمت آن به سطح مشخص شده شما، می فروشد. با یک سفارش حد ضرر، سیستم به طور خودکار سفارش را به فروش تبدیل می کند که به قیمت توقف (یا ماشه) مشخص شده شما برسد، اما فقط با قیمت محدودی که شما تعیین کرده اید، به فروش می رسد. این نوع سفارش به شما این فرصت را می دهد که در صورت کاهش ناگهانی قیمت ها که باعث توقف ضرر می شود، از ضرر جلوگیری کنید، اما به سرعت بهبود می یابند.

دستور توقف پایانی: دستور توقف پایانی اصلاحی از یک دستور توقف معمولی است. برای این سفارش، مقدار پایانی را به عنوان درصدی از میزانی که می‌توانید تحمل کنید، تعیین می‌کنید. یک دستور توقف پایانی فروش، قیمت توقف را در مقدار ثابتی کمتر از قیمت بازار با یک مبلغ انتهایی ضمیمه تعیین می‌کند. همانطور که قیمت در بازار افزایش می یابد، قیمت توقف مطابق با مقدار پسین افزایش می یابد. اما اگر قیمت سهام کاهش یابد، قیمت توقف ضرر تغییر نخواهد کرد. در عوض، پس از رسیدن به قیمت توقف، سفارش به سفارش بازار باز می گردد.

سفارشات توقف ضرر به شما کمک می کند تا در صورت انجام معامله به نفع شما، سود خود را قفل کنید. این درصد در دارایی شما باقی می‌ماند و قیمت آن را «پیگیری» می‌کند تا در صورت افزایش، بتوانید سود خود را مانند آن قفل کنید، اما اگر کاهش یابد، می‌توانید ضرر خود را به پارامترهای اعلام شده محدود کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید مقداری ارز دیجیتال را به قیمت 500 دلار می‌خرید و یک دستور توقف پایانی را 5 درصد تعیین می‌کنید تا در صورت کاهش قیمت به جای افزایش، ضرر خود را به حداقل برسانید. در این سناریو، پلتفرم معاملاتی کریپتو شما در صورت کاهش قیمت به 475 دلار، دستور فروش بازار را اجرا می کند. اما فرض کنید کریپتوی شما ناگهان به 800 دلار افزایش می یابد. در این مرحله، اگر مسیر خود را معکوس کرد و 5 درصد کاهش یافت، به جای 475 دلار، با قیمت 760 دلار از معامله خارج خواهید شد. اگر به‌جای سفارش توقف ضرر، یک توقف ضرر معمولی قرار می‌دادید، سیستم شما را از معامله 475 دلار خارج می‌کرد.

مبانی معاملات رمزنگاری و سهام: نکته ای در مورد کارمزدها

چه از طریق یک کارگزار یا یک پلت فرم معاملات آنلاین معامله کنید، باید از هر گونه کارمزد معاملاتی مرتبط با آن آگاه باشید. هر کارگزاری و صرافی ارزهای دیجیتال قوانین خاص خود را دارد و کارمزدها بر اساس کارگزار، پلتفرم معاملاتی و حتی به طور بالقوه حجم معاملات ماهانه شما متفاوت خواهد بود، بنابراین مهم است که همیشه چاپ دقیق را بخوانید.

Cryptopedia قابلیت اطمینان محتوای سایت را تضمین نمی کند و هیچ گونه مسئولیتی در قبال خطاها، حذفیات یا نادرستی ندارد. نظرات و نظرات بیان شده در هر مقاله Cryptopedia صرفاً متعلق به نویسنده یا نویسنده است و منعکس کننده نظرات Gemini یا مدیریت آن نیست. اطلاعات ارائه شده در سایت فقط برای مقاصد اطلاعاتی است و هیچ یک از محصولات و خدمات مورد بحث یا مشاوره سرمایه گذاری، مالی یا تجاری را تایید نمی کند. قبل از تصمیم گیری مالی باید با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود. لطفاً برای کسب اطلاعات بیشتر از سیاست سایت Cryptopedia ما دیدن کنید.





:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: