شمع های دوجی
نوشته شده توسط : Mihayloo

یک Doji یک الگوی نمودار شمعدانی است که در آن قیمت در طی یک دوره زمانی معینی از معاملات بالاتر و/یا پایین تر حرکت می کند ، اما قیمت آن بسیار نزدیک به جایی است که باز می شود. شمعدان Doji نشانگر بی احتیاطی بین خریداران و فروشندگان است. بنابراین ، یک الگوی Doji را می توان به عنوان یک سیگنال بالقوه برای یک فرصت تجاری دانست.

انواع مختلفی از شمع های Doji وجود دارد که می توانند در یک نمودار شمعدانی رخ دهند. بسته به جایی که Doji رخ می دهد ، هرکدام اطلاعات متفاوتی را به معامله گر ارائه می دهند. یک Doji می تواند مانند یک علامت به علاوه ، یک T یا یک وارونه T. به نظر برسد. در بعضی مواقع ، این بدان معنی است که قیمت ممکن است به پهلو حرکت کند. جایی که Doji در یک روند اتفاق می افتد ، برای تفسیر آن مهم است.

گسترش های تنگ ، بدون هزینه پنهان و دسترسی به 12000 ابزار.

Doji در تجارت چیست؟

یک Doji به معامله گران می گوید که خریداران و فروشندگان در پایان روز متعادل بودند ، اما این ممکن است پیامدهای بزرگی داشته باشد. اگر فروشندگان تسلط داشته باشند و قیمت را پایین بیاورند ، یک Doji پیشنهاد می کند که خریداران زمین خود را نگه داشته اند. Dojis ممکن است معکوس های صعودی و نزولی را با قیمت دارایی نشان دهد.

شمعدان دارای بدنه ای ضخیم است که قیمت های باز و بسته را نشان می دهد. اگر نزدیک بالای آن باشد ، شمع به رنگ سفید یا سبز است. اگر باز زیر نزدیک باشد ، شمع به رنگ قرمز یا سیاه رنگ است. دم یا خطوط نازک در بالا و زیر بدنه شمع ، قیمت بالا و قیمت پایین ثبت شده در مدت زمان شمع را نشان می دهد. هر الگوی نمودار شمعدانی چیزی راجع به قدرت خریداران و فروشندگان در این بازه زمانی می گوید. یک شمعدان روزانه سبز سبز ممکن است نشان دهد که خریداران آن روز قوی بودند ، در حالی که یک شمع قرمز طولانی ممکن است نشان دهد که فروشندگان قوی بودند.

معامله گران Candlestick از این اطلاعات برای تصمیم گیری و تدوین استراتژی های معاملاتی استفاده می کنند. برای فهمیدن اینکه هر نوع Doji به چه معنی است ، می توانیم ببینیم که نقاط بلند و پایین در کجا قرار دارند و آن دوجی در این روند کجا رخ می دهد.

تجزیه و تحلیل فنی شمع Doji

تجزیه و تحلیل فنی زمینه مطالعه الگوهای نمودار و حرکات قیمت برای تعیین قیمت یک دارایی در آینده است. تجزیه و تحلیل فنی به ارائه اطلاعات کمک می کند ، که امیدوارم پس از آن می تواند به یک تجارت سودآور تبدیل شود. قبل از تجزیه و تحلیل شمع های Doji ، معامله گران ممکن است از خود سؤالاتی بپرسند که مربوط به زمینه تجارت شمعدان است:

  • قبل از شکل گیری الگوی دوجی در نمودار شمعی چه اتفاقی می افتد؟
  • آیا قیمت در یک روند صعودی به طور کلی بالاتر می رود؟
  • آیا قیمت در یک روند صعودی کلی (معروف به عقب نشینی) کاهش می یابد؟
  • آیا قیمت در روند نزولی است؟آیا قیمت در یک عقب نشینی در یک روند نزولی کلی است؟
  • آیا قیمت به صورت یک طرفه یا مثلثی حرکت می کند؟
  • آیا الگوی دوجی نزدیک به حمایت یا مقاومت است؟

پاسخ به این سوالات می‌تواند بینشی در مورد اینکه قیمت یک ابزار ممکن است پس از شکل‌گیری دوجی در کجا تغییر کند، ارائه دهد. تجزیه و تحلیل فنی می تواند در هنگام تجزیه و تحلیل الگوهای شمعدان doji به منظور نشان دادن فرصت های تجاری بالقوه استفاده شود. اکنون که برخی از مفاهیم و سوالات تحلیل تکنیکال را می‌دانیم که باید در ذهن داشته باشیم، انواع مختلف نمودار دوجی را بررسی می‌کنیم و ایده‌هایی در مورد نحوه تجارت آنها را مورد بحث قرار می‌دهیم.

انواع شمعدان دوجی

برخی از الگوهای رایج نمودار شمعدان دوجی شامل دوجی سنجاقک، دوجی سنگ قبر، دوجی پا دراز، دوجی ستاره و دوجی چکشی است. هرکدام شکل کمی متفاوت دارند که در ادامه با جزئیات بیشتر به آن می پردازیم.

دوجی سنجاقک

الگوی شمعدان سنجاقک دوجی زمانی ایجاد می شود که قیمت باز، بالا و بسته یک شمع یکسان یا بسیار نزدیک به یک شمع باشد، اما قیمت پایین بسیار کمتر از این سه قیمت دیگر باشد. دوجی سنجاقک واقعی نادر است. اکثر معامله گران اجازه می دهند تا اختلافات جزئی بین قیمت ها وجود داشته باشد.

اساساً یک سنجاقک نشان می‌دهد که قیمت باز شده و کاهش یافته است، اما در پایان، قیمت در اوپن افزایش یافته است. این به معامله گران اجازه می دهد تا بدانند که در اوایل روز ضعف وجود داشت، اما در پایان روز، قیمت بهبود یافت که نشان دهنده قدرت بازار صعودی است. در زیر یک دوجی سنجاقک در نمودار شاخص SPX 500 ایالات متحده وجود دارد.

در این مورد، سنجاقک دوجی پس از یک عقب نشینی کوچک در یک روند صعودی کلی رخ می دهد. از آنجایی که قیمت شروع به بالا رفتن می کند، دوجی سنجاقک در بالای شمع های اخیر نشان می دهد که فروشندگان در حال کاهش هستند و گاوها دوباره در حال تسخیر هستند. قیمتی که بعد از سنجاقک دوجی بالاتر می رود، تایید نامیده می شود که به تایید این تفسیر از عمل قیمت کمک می کند.

دوجی سنگ قبر

الگوی دوجی سنگ قبر، دوجی سنجاقک است که وارونه شده است. قیمت افتتاحیه، کم و بسته تقریباً یکسان است، اما قیمت بالا بسیار بالاتر است. یک دوجی سنگ قبر نشان می‌دهد که خریداران در اوایل قوی بودند، اما با پایان یافتن، تمام سودها را رها کردند و فروشندگان قیمت را تا آخر به بازار بازگرداندند.

دوجی سنگ قبر خرسی

دوجی سنگ قبر نزولی معمولاً رایج‌ترین نوع الگو است و ممکن است در نزدیکی بالای بازار رخ دهد. نمودار قیمت زیر برای گاز طبیعی یک دوجی سنگ قبر را در یک روند نزولی نشان می دهد، زیرا قیمت دارایی دائما در حال کاهش است. یک عقب نشینی به سمت بالا وجود دارد و به دنبال آن سنگ قبری که پایان عقب نشینی را بالاتر نشان می دهد. پس از سنگ قبر دوجی، قیمت پایین‌تر می‌آید و تأیید می‌کند که خرس‌ها دوباره تسلط یافته‌اند.

دوجی پا دراز

یک دوجی پا دراز زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت باز و بسته تقریباً یکسان است، اما در طول دوره، بالا و پایین‌های شدیدی وجود دارد که دم‌های بلند ایجاد می‌کند. الگوی دوجی پا دراز نشان دهنده عدم تصمیم گیری است زیرا نه گاو نر و نه خرس، علیرغم حرکت های قوی در طول دوره به بالا و پایین، پیشرفت واقعی ندارند.

پس از یک پیشروی قوی، این نوع بلاتکلیفی می‌تواند به این معنا باشد که گاوها کنترل خود را از دست یک دوجی پا دراز نزولی از دست می‌دهند. کاهش قیمت به دنبال این الگو می تواند معامله گران را وادار به ورود به موقعیت های فروش کند. پس از کاهش شدید، یک شمعدان دوجی با پاهای بلند می تواند نشان دهد که خرس ها حرکت خود را از دست داده اند. حرکت بالاتر به دنبال این الگو می تواند معامله گران را به انجام معاملات طولانی ترغیب کند.

اگر قیمت به طور کلی به سمت و سویی حرکت کند یا در حال تثبیت باشد، ممکن است دوجی پای دراز تأیید کند که معامله‌گران هنوز مطمئن نیستند که به کدام سمت بروند. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که حرکت پهلو ممکن است ادامه یابد.

نمودار قیمت زیر یک الگوی شمعدانی دوجی با پایه بلند را نشان می‌دهد که می‌تواند به نشانه بالا رفتن کوتاه‌مدت پس از یک رالی کوتاه کمک کند. از آنجایی که این شمع تفاوت کمی بین قیمت باز و بسته نشان می دهد، به آن تاپ اسپینینگ نیز می گویند.

ستاره دوجی

الگوهای شمعدانی ستاره دوجی می توانند به دو شکل باشند: یک ستاره دوجی صعودی و یک ستاره دوجی نزولی. هر دو پس از یک روند صعودی یا نزولی در قیمت یک ابزار ظاهر می شوند و به نشان دادن جهت های مختلف روند کمک می کنند.

ستاره دوجی صعودی

دوجی ستاره صعودی که به آن دوجی ستاره صبح نیز گفته می شود، پس از کاهش رخ می دهد و مانند علامت مثبت به نظر می رسد. اگر قیمت پس از شروع صعودی doji حرکت کند، این به تایید الگو کمک می کند. این یک "ستاره" است زیرا بدن آن باید زیر بدنه شمع قبلی باشد.

نمودار زیر برای نفت خام برنت نشان می دهد که چگونه دو ستاره صعودی پس از کاهش شدید قیمت شکل گرفتند. شکاف قیمت کاهش یافت، یک ستاره (و سپس ستاره دیگری) ایجاد کرد و بعد از آن به سمت بالاتر حرکت کرد که به تایید برگشت قیمت نزولی کمک کرد.

ستاره دوجی نزولی

یک ستاره نزولی Doji به دنبال یک صعود رخ می دهد و به نظر می رسد مانند یک علامت به علاوه. اگر قیمت پس از الگوی شمع پایین تر شود ، این به تأیید وارونگی نزولی Doji Star کمک می کند. این یک "ستاره" است زیرا بدن آن باید بالاتر از بدن شمع قبلی باشد.

نمودار قیمت زیر برای شاخص SPX 500 ایالات متحده نشان می دهد که یک ستاره نزولی Doji شروع یک حرکت کوتاه مدت را به دنبال تظاهرات قیمت نشان داده است.

چکش دوجی

شمع چکش دوجی پس از کاهش قیمت رخ می دهد و مانند چکش شکل می گیرد. شمعدان های چکش Doji با باز شدن قیمت ، سقوط می کنند ، سپس نزدیک به قیمت افتتاح می شوند. این الگوی نشان می دهد که خریداران در پایین چکش هستند.

الگوهای Doji چکش اغلب اتفاق می افتد. نمودار قیمت زیر برای شاخص 100 انگلستان ، الگوی مختلفی را نشان می دهد که در نزدیکی پایین رخ داده است. پس از چکش ، قیمت باید بالاتر حرکت کند ، که به تأیید الگوی کمک می کند. در سه مثال ، قیمت بالاتر می رود و در یک مثال ، این کار را نمی کند.

اگر الگوی چکش پس از پیشرفت قیمت رخ دهد ، به آن یک مرد آویزان گفته می شود و در صورت کاهش قیمت پس از آن ، می تواند یک وارونگی احتمالی را نشان دهد.

چگونه می توان شمعدان های doji را تجارت کرد

تجارت هر نوع الگوی شمعدان Doji نیاز به صبر و توانایی انتظار برای تأیید دارد. ظاهر یکی از این شمع های Doji به معامله گران از معکوس قیمت احتمالی هشدار می دهد ، اما تا زمانی که این اتفاق بیفتد ، بیشتر معامله گران این الگوی را تنها می گذارند.

  1. برای شروع تجارت شمعدان های Doji ، یک حساب کاربری باز کنید. بین یک حساب زنده برای تجارت CFD یا گسترش BET بلافاصله انتخاب کنید یا ابتدا در حساب نسخه ی نمایشی ما با صندوق های مجازی تمرین کنید.
  2. ابزار مالی خود را انتخاب کنید. شمع های Doji را می توان در بیشتر بازارهای مالی ، به ویژه آنهایی که بی ثبات تر هستند ، مانند فارکس و سهام مشاهده شود. مقاله ما را در مورد الگوهای شمعدان برتر فارکس بخوانید تا به دنبال آن باشید.
  3. پلت فرم تجارت آنلاین ما را کاوش کنید. ما انواع مختلفی از نمودارها را ارائه می دهیم که محدود به نمودارهای شمعدانی نیست ، و همچنین طیف وسیعی از ابزارهای اجرای سفارش را برای معاملات سریع و خودکار ارائه می دهیم که به نوبه خود به شما در مدیریت ریسک کمک می کند.

استراتژی های زیر برای تجارت الگوهای شمعدانی Doji صرفاً راهنمایی است و برای سود قابل اعتماد نیست.

استراتژی تجارت Doji

  • برای یک Doji صعودی ، گزینه ای می تواند یک سفارش خرید در بالای Doji High باشد ، سپس یک توقف باخت را در زیر پایین Doji قرار دهید. اگر قیمت بالاتر برود ، ورودی شروع می شود ، اما در صورت کاهش قیمت پس از آن ، ریسک کنترل می شود.
  • برای کندل نزولی، یک معامله‌گر می‌تواند یک سفارش فروش کوتاه را در زیر سطح پایین‌تر rdoji قرار دهد، سپس یک توقف ضرر در بالای doji high قرار دهد. اگر قیمت کاهش یابد، ورود آغاز می شود و اگر قیمت به سمت بالا حرکت کند، ریسک کنترل می شود.
  • برای خروج، می‌توان از توقف ضرر متعاقب استفاده کرد. همچنین برای محاسبه برد و باخت احتمالی خود باید نسبت ریسک/پاداش را در نظر بگیرید.

معاملات را به طور یکپارچه باز و بسته کنید، پیشرفت خود را پیگیری کنید و هشدارها را تنظیم کنید

خلاصه

شمع های دوجی الگوهای کوتاه مدت هستند. آنها عمدتاً در یک دوره رخ می دهند و بنابراین فقط می توانند نشان دهند که قیمت در کوتاه مدت چه کاری انجام می دهد، نه اینکه به تغییرات طولانی مدت در روندها کمک کند. معکوس شدن قیمت به دنبال یک Doji می تواند مدت طولانی یا فقط چند دوره طول بکشد. تجارت کندل های doji یک کار ثابت تجزیه و تحلیل است، زیرا هر کندل جدید اطلاعاتی را ارائه می دهد.

ببینید چرا معامله گران جدی CMC را انتخاب می کنند

اسپردهای فشرده، بدون هزینه پنهان، دسترسی به 12000 ساز و موارد دیگر دریافت کنید.

شامل حساب آزمایشی رایگان است

+44 (0) 20 7170 8200

خطوط 24 ساعته، دوشنبه تا جمعه باز است

برنامه ما را دانلود کنید

هنگامی که در حال حرکت هستید، برای معاملات اوج عملکرد، کنترل و انعطاف بیشتری دریافت کنید.

CMC Markets Trading app

CMC Markets Trading app

Spread Bets و CFD ابزارهای پیچیده ای هستند و به دلیل اهرم با ریسک بالا از دست دادن سریع پول همراه هستند. 79% از حساب‌های سرمایه‌گذار خرد هنگام پخش شرط‌بندی و/یا معامله CFD با این ارائه‌دهنده پول از دست می‌دهند. باید در نظر داشته باشید که آیا می‌دانید شرط‌بندی‌های اسپرد و CFD چگونه کار می‌کنند و آیا می‌توانید ریسک بالای از دست دادن پول خود را بپذیرید.

CMC Markets بسته به زمینه، اشاره ای به CMC Markets Germany GmbH، CMC Markets UK plc یا CMC Spreadbet plc است. CMC Markets Germany GmbH یک شرکت دارای مجوز و تنظیم شده توسط Bundesanstalt für Finanzdienstleistungsaufsicht (BaFin) با شماره ثبت 154814 است.

تماس های تلفنی و مکالمات چت آنلاین ممکن است ضبط و نظارت شود. Apple، iPad و iPhone علائم تجاری Apple Inc. هستند که در ایالات متحده و سایر کشورها ثبت شده اند. App Store یک علامت خدماتی از شرکت Apple است. Android یک علامت تجاری Google Inc است. این وب سایت از کوکی ها برای به دست آوردن اطلاعات در مورد استفاده عمومی شما از اینترنت استفاده می کند. حذف کوکی ها ممکن است بر عملکرد بخش های خاصی از این وب سایت تأثیر بگذارد. با کوکی ها و نحوه حذف آنها آشنا شوید. بخش‌هایی از این صفحه از کارهای ایجاد شده و به اشتراک‌گذاشته‌شده توسط Google تکثیر می‌شوند و طبق شرایطی که در Creative Commons 3. 0 Attribution License استفاده می‌شوند، استفاده می‌شوند.





:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: