تاریخچه کوتاهی از ارزهای دیجیتال
نوشته شده توسط : Mihayloo

a short history of cryptocurrencies

رمزارزها ارزهای دیجیتالی هستند که از رمزنگاری استفاده می کنند - تکنیکی برای رمزگذاری داده ها به منظور غیرقابل خواندن آن برای افرادی که فاقد رمز عبور هستند. به دلیل رمزنگاری، جعل ارزهای دیجیتال عملاً غیرممکن است، اگرچه امنیت آنها به چندین عامل دیگر نیز بستگی دارد.

ارزهای دیجیتال مدرن، سیستم‌های غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند. بلاک چین یک ساختار پایگاه داده توزیع شده است که برای اولین بار توسط رمزنگاری به نام دیوید چاوم در پایان نامه دکترای خود در سال 1982 توصیف شد. در دنیای رمزنگاری، بلاک چین به عنوان یک دفتر کل تراکنش های رمزگذاری شده عمل می کند که توسط هزاران نفر در سراسر جهان نگهداری و به روز می شود. تراکنش ها ناشناس هستند اما در دسترس عموم هستند.

بیت کوین اولین ارز دیجیتال نیست. این اولین اجرای فناوری بلاک چین نیست. این اولین استفاده از رمزنگاری کلید عمومی برای حفظ امنیت داده ها نیست. اما از آنجایی که همه این عناصر در یک سیستم واحد جمع شده اند، این اولین ارز دیجیتال مدرن است.

بیایید نگاهی گذرا به تاریخچه ارزهای دیجیتال بیندازیم.

قبل از بیت کوین

قبل از ایجاد بیت کوین، نمونه های بسیار کمی از ارزهای دیجیتال آنلاین وجود داشت، اما هیچ کدام نتوانستند علاقه زیادی به خود جلب کنند یا خود را در بازارهای مالی تثبیت کنند. دو نمونه از این ارزها B-Money و Bit Gold هستند.

2008: ساتوشی ناکاموتو و بیت کوین

دامنه اینترنتی bitcoin. org در آگوست 2008 ثبت شد. همچنان صفحه اصلی پرکاربردترین ارز دیجیتال جهان است. در 31 اکتبر همان سال، شخص یا سازمانی با استفاده از نام ساتوشی ناکاموتو مقاله علمی با عنوان بیت کوین: یک سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا منتشر کرد. این مقاله در دنیای رمزارز به عنوان "سفارش سفید ساتوشی" شناخته می شود.

این مقاله مفهوم فناوری بلاک چین امن رمزنگاری شده را ارائه کرد. بیت کوین به عنوان یک منبع دیجیتال منبع باز نظری توصیف شد."منبع باز" به این معنی بود که هیچ کس مالک آن نیست و همه می توانند در استفاده و توسعه آن مشارکت داشته باشند.

تا به امروز، هیچ کس نمی داند ساتوشی ناکاموتو کیست. هویت او در معرض افسانه ها و نظریه های زیادی است. این امکان وجود دارد که هویت او همیشه ناشناخته بماند.

2009: استخراج بیت کوین آغاز شد

در اوایل سال 2009 نرم افزار بیت کوین برای اولین بار در دسترس عموم قرار گرفت. ساتوشی ناکاموتو 50 بیت کوین اول را استخراج کرد و بدین ترتیب عمل استخراج رمزارز را راه اندازی کرد. زمانی بود که تنها تیم کوچکی از برنامه نویسان و علاقه مندان در توسعه چیزی که تعداد کمی از آنها پیش بینی می کردند روزی به عنوان یک فناوری پیشگامانه در نظر گرفته شود، شرکت کردند.

2010: معاملات اولیه

نسبت دادن ارزش واقعی به بیت کوین در سال اول وجودش، واقع بینانه نبود. توسعه دهنده Gavin Andresen 10000 بیت کوین را به قیمت 50 دلار خرید و وب سایتی به نام Bitcoin Faucet ایجاد کرد که در آن به معنای واقعی کلمه بیت کوین را برای سرگرمی اهدا کرد.

مشهورترین داستان این دوره مربوط به Laszlo Hanyecz است، یک توسعه دهنده نرم افزار که دو پیتزا را به قیمت 10000 بیت کوین خرید. این به طور گسترده ای به عنوان اولین تراکنش ارز دیجیتال شناخته می شود. در اوج قیمت بیت کوین، ارزش این دو پیتزا بیش از 600 میلیون دلار خواهد بود. اما لازلو هرگز از تصمیم خود پشیمان نشد. او معتقد است که این یک گام مهم در ایجاد رشد اکوسیستم کریپتو بود.

در دسامبر 2010، ساتوشی ناکاموتو آخرین پیام عمومی خود را به انجمن آنلاین محبوبی به نام bitcointalk ارسال کرد. او در مورد برخی جزئیات جزئی در مورد آخرین نسخه نرم افزار نوشت. پس از آن، او از طریق ایمیل با برخی از برنامه نویسان در ارتباط بود، اما پس از آوریل 2011 اثری از او نیست.

2011: ارزهای دیجیتال جدید متولد شدند

در بال موفقیت بیت کوین، ایده ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز به آرامی شروع به جلب توجه کرد. در نتیجه، اولین ارزهای دیجیتال جایگزین شروع به ظهور کردند. از آنجایی که این ارزها جایگزین ارزهای رمزپایه تاسیس شده، بیت کوین بودند، به عنوان آلت کوین شناخته می شدند.

اکثر آلت کوین ها نسبت به پروتکل اصلی بیت کوین، ویژگی هایی مانند سرعت بیشتر، ناشناس بودن افزایش یافته و غیره، بهبودهای تدریجی ارائه می دهند. لایت کوین جزو اولین آلت کوین ها بود، به همین دلیل است که گاهی اوقات به عنوان نقره به طلای بیت کوین نشان داده می شود. در حال حاضر هزاران ارز دیجیتال وجود دارد.

a short history of cryptocurrencies

منبع تصویر: QuoteInspector. com، مجوز: CC BY-ND 4. 0

2013: اولین حباب بزرگ

در ژانویه 2013، قیمت یک بیت کوین برای اولین بار از 1000 دلار گذشت. این یک نقطه عطف مهم بود، حتی اگر قیمت پس از آن به سرعت کاهش پیدا کرد و پس از آن حدود دو سال راکد ماند و توانست دوباره به مرز 1000 دلار برسد.

برخی از پذیرندگان اولیه در طول کمبود قیمت متحمل خسارات زیادی شدند و این باعث ایجاد مطبوعات منفی زیادی برای بیت کوین شد. پوشش خبری زیادی وجود داشت ، و بسیاری از مردم برای اولین بار در زمینه این ثروت از دست رفته در مورد رمزنگاری اطلاعاتی کسب کردند.

بازار رمزنگاری به آرامی رشد کرد. هنوز مشخص نیست که چه تعداد از سکه های Alt زنده می مانند. خیلی ها این کار را نکردند.

2014: کوهستان و اوقات آشفته

بزرگترین مبادله cryptocurrency بازار وب سایتی به نام کوهستان Gox بود. در ژانویه سال 2014 ، هک شد. هکرها با 850،000 بیت کوین دور شدند. هنوز مشخص نیست که چه کسی مسئول بزرگترین سرقت در تاریخ رمزنگاری است.

منتقدین گفتند که از آنجا که ارزهای رمزنگاری مبتنی بر ناشناس بودن و عدم تمرکز هستند ، جای تعجب نیست که هک شده است و هکرها ردیابی آن غیرممکن هستند.

در نوامبر سال 2014 ، بنیانگذار وب سایت Crypto Silk Road پس از آنکه مواد مخدر غیرقانونی حدود 70 ٪ از محصولات فروخته شده از طریق وب سایت وی را که به بیت کوین اعتماد کرده بود ، به حبس ابد محکوم شد ، محکوم شد.

2015: Ethereum و Altcoin Boom

پروژه Ethereum در سال 2015 آغاز شد. برخی از مردم به عنوان اولین اجرای واقعاً مفید ایده های اساسی بیت کوین فکر می کنند. Ethereum قراردادهای هوشمند را معرفی کرد ، فناوری ای که به blockchain اجازه می دهد علاوه بر صندوق های رمزنگاری ، برنامه های نرم افزاری را نیز میزبانی کند. قراردادهای هوشمند باعث توسعه برنامه های پیچیده و مفید در امور مالی و سایر مناطق می شود.

ethereum and the altcoin boom

منبع تصویر: flickr. com ، مجوز: CC BY-ND 2. 0

علاوه بر قراردادهای هوشمند ، Ethereum پیشگام مفهوم میزبانی چند ارز بود. اگرچه اتریوم رمزنگاری خود را داشت ، اتر ، پروژه های بی شماری جدید توکن در بالای blockchain اتریوم اجرا شد. قراردادهای هوشمند و ارزهای سفارشی ترکیب قدرتمندی را برای توسعه دهندگان جاه طلب و کارآفرینان ثابت کردند.

2016: سیل ICO

محبوبیت Ethereum با ظهور پروژه هایی که صندوق های استارت آپ را از طریق جمع آوری سرمایه گذاری به دست می آورند-به طور خاص پیشنهادات اولیه سکه که در آن نشانه های جدید به سرمایه گذاران ارائه می شود ، همانند سهام تازه صادر شده به سرمایه گذاران ارائه می شود وقتی یک شرکت در IPO یا اولیه به سرمایه گذاران ارائه می شود ، مشخص شد. پیشنهاد عمومیمردم سکه ها را به عنوان سرمایه گذاری یا برای پشتیبانی از پروژه هایی که سکه ها برای پشتیبانی از آنها ایجاد شده بودند خریداری کردند.

معلوم شد که برخی از ICO ها ضعیف تصور شده اند. برخی از آنها طرح های ثروتمند شدن بودند. برخی از آنها طرح های پونزی بودند که به عنوان سرمایه گذاری های مشروع جلوه گر می شدند. و برخی زمینه را برای محصولات و خدمات نوآورانه و مفید فراهم کردند.

2017: بیت کوین به 20000 دلار رسید

تعداد پلتفرم‌ها و صرافی‌های تجاری در دسترس عموم به تدریج افزایش یافت و خرید و فروش ارزهای دیجیتال را بسیار آسان‌تر کرد. انفجار ICOها تشدید شد.

همه اینها به رشد سریع اکوسیستم کمک کرد. این فناوری جوان سودهای کلانی را نوید می داد و کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال تا آغاز سال 2018 از 800 میلیارد دلار فراتر رفت. به نظر می رسید تنها چیزی که برای قرار دادن یک شرکت جدید روی نقشه نیاز داشتید، اطمینان از «کریپتو» یا «بلاک چین» بود.” بخشی از نام آن بود.

2018: بازگشت به واقعیت

رشد بازار ناپایدار بود، بنابراین در نگاهی به گذشته، ترکیدن حباب و شروع روند کاهشی قیمت ها اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. بسیاری از پروژه ها به دلیل تصور ضعیف یا بیش از حد بلندپروازانه از بین رفتند.

2019-اکنون: حل مشکلات واقعی

به نظر می رسید که پروژه های رمزنگاری که از انفجار سال 2018 جان سالم به در بردند وجه اشتراک داشتند. آنها با استفاده از قدرت فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال به مشکلات واقعی رسیدگی می کنند و خدمات جدید مفیدی را ارائه می دهند. سرمایه‌گذاران اکنون به جای سرمایه‌گذاری ساده روی ارزهای دیجیتال جدید بر اساس سودمندی آنها در خرید و فروش روزمره، طرح‌های تجاری استارت‌آپ‌های رمزنگاری را تجزیه و تحلیل می‌کنند. پروژه های ارز دیجیتال امروزی در قمار، بازی های ویدیویی، ورزش، مدیریت هویت، امور مالی و سایر صنایع یافت می شوند. با بیش از یک دهه توسعه فنی پشت سر آنها، متخصصان ارزهای دیجیتال امروزی می‌توانند راه‌هایی برای ساده‌سازی مشاغل پیش از بلاک چین بیابند و محصولات و خدمات جدیدی را ارائه کنند که بدون بلاک چین وجود نداشت.

مواجهه با آینده

جهان به طور فزاینده‌ای دیجیتالی و به هم پیوسته می‌شود و ارزهای دیجیتال نقشی کلیدی در ارائه استقلال مالی به همه افراد روی کره زمین دارند.

بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده یک آینده احتمالی پول را نشان می دهند، با اجماع در حال ظهور که سیستم مالی جهانی را به طور اساسی تغییر خواهند داد.

نزدیک به 2 میلیارد مصرف کننده بالقوه در سراسر جهان وجود دارد که به خدمات بانکی دسترسی ندارند. ارزهای دیجیتال می توانند به هر یک از آنها اجازه دهند در زندگی مالی جهان مشارکت کنند. کاری که با این فرصت انجام می دهند و می گویند همه ما را برای همیشه تغییر خواهد داد.

این متن ماهیت آموزنده دارد و نباید به عنوان یک توصیه سرمایه گذاری در نظر گرفته شود. نظر شخصی نویسنده یا سرویس را بیان نمی کند. هرگونه سرمایه گذاری یا معامله ریسکی است و بازده گذشته تضمینی برای بازده آتی نیست. فقط دارایی هایی را به خطر بیندازید که مایلید از دست بدهید.





:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: