آیا طلا واقعاً دارایی "پناهگاه امن" است؟نه همیشه. در اینجا دلایل وجود دارد
نوشته شده توسط : Mihayloo

آیا فکر می کردید که این بار به دلیل وضعیت تورمی این بار افزایش یافته است؟خوب ، در عوض قیمت طلا ضربه ای به دست آورد. در اینجا دلایل احتمالی آورده شده است.

Outlook MagzineLatest Issue

قوه قضاییه در مقابل اجرایی در ما: چرا دولت جو بایدن اوقات سختی را در پیش دارد

دولت دونالد ترامپ دادگاه ها را با قضات محافظه کار پر کرد که منجر به بسیاری از قوانین مترقی در ایالات متحده می شوند

تاریخچه دخالت دولت در انتصاب قضات در دادگاه های ارشد

نهرو درگیری های قریب الوقوع با قوه قضاییه در مورد اصلاحات سوسیالیستی را پیش بینی کرد ، اما اصلاحات قانون اساسی را در مورد تأثیرگذاری بر انتصابات قضایی ترجیح می داد. اما ایندیرا برنامه های دیگری داشت

چرا حمله اخیر به قوه قضاییه کاملاً غیرمجاز است

قانون اساسی ما دارای سیستم چک و تعادل در بین سه بال است: قوه مقننه ، اجرایی و قوه قضاییه. هر بال در حوزه خاص خود عالی است.

انتصاب قضات: چرا سیستم کالج تنها امیدی است که ما علیه حکومت اقتدارگرا داریم

با انتقادات زیادی که علیه دادگاهها با توجه به قرارهای قضایی انجام می شود ، ممکن است دلایلی برای حفظ سیستم کالج در امروز وجود داشته باشد

قوه قضاییه در مقابل اجرایی: وزیر حقوق باید به مقام عالی که در اختیار دارد احترام بگذارد

مشاجره بین اجرایی و قوه قضاییه چیز جدیدی نیست ، اما اکنون نوبت زشت گرفته است

Neelanjit Das

به روز شده: 24 ژوئن 2022 8:32 صبح

در یک بازار نزولی ، سرمایه گذاران معمولاً ترجیح می دهند طلا بخرند و در مواقع تورم بالا و نوسانات بازار ، طلا توسط بسیاری به عنوان دارایی "پناهگاه امن" در نظر گرفته می شود. اما اخیراً ، قیمت طلا در یک سفر نزولی بوده است. در 8 مارس 2022 به 50،619 روپیه در 23 ژوئن 2022 ، از 53. 890 روپیه 6. 06 درصد کاهش یافته است.

اتفاقاً ، هنگامی که جنگ روسیه و اوکراین آغاز شد ، قیمت طلا در Comex از 2،000 دلار افزایش یافت ، بخش مبادله بازرگانی شیکاگو ، و در بورس کالاهای چند کالای هند (MCX) ، قیمت های طلا در 7 مارس با 4. 66 درصد افزایش یافت و در 7 مارس به 52. 559 روپیه رسید ،2022

می گوید Sriram Iyer ، تحلیلگر ارشد تحقیقات ، Reliance Securities: "جنگ غیر منتظره روسیه و اوکراین قیمت های بالاتر از 2000 دلار در هر اونس را بالا برد. عوامل ژئوپلیتیکی باعث تأثیر بحران شد ، زیرا طلا به عنوان یک پناهگاه امن عمل می کند و از سایر کلاس های دارایی بهتر عمل می کند. "

Megh Mody ، کالاها و تحلیلگر تحقیقات ارز در Prabhudas Lilladher می گوید که طلا ابزاری برای محافظت در برابر تورم است و قیمت آن در بعضی مواقع به تعداد تورم واکنش نشان می دهد ، اما همیشه اینگونه نیست.

وی گفت: "هنگامی که یک مسئله ژئوپلیتیکی رو به رشد وجود داشت ، گلد شاهد افزایش حیرت انگیز بود ، اما به محض بازگشت مجدد ایالات متحده برای کنترل تورم ، کوتاه مدت بود. طلا ابزاری برای محافظت در برابر تورم است و از این رو ، قیمت به تعداد تورم واکنش نشان می دهد ، اما نه همیشه. به طور معمول ، با افزایش هزینه زندگی ، ارزش طلا افزایش می یابد. اما اکنون ، طلا تحت فشار به پشت شاخص دلار است ، که در حال حاضر در میان افزایش تورم در ایالات متحده تجارت بیشتری دارد. "

به گفته کارشناسان ، دلایل احتمالی کمی برای این امر وجود دارد.

طلا با دلار رابطه معکوس دارد. آیا درست است؟

رابطه طلا با دلار: آیر گفت که به طور معمول طلا یکی از پرچین هایی است که در مقابله با افزایش تورم استفاده می شود. اما این گفته ، این یک پرچین کامل نیست. وی گفت: "پس از رسیدن تورم ایالات متحده به 8. 6 درصد ، FED ایالات متحده نرخ بهره را 0. 75 درصد افزایش داد و این منجر به قدردانی دلار شد. نرخ بهره معیار 10 ساله ایالات متحده پس از این تصمیم توسط فدرال رزرو به 3 درصد رسید. بنابراین ، استدلال قدیمی در مورد طلا بودن در یک رابطه معکوس با دلار هم اکنون صادق است. "

آیر در ادامه گفت که آنها در حال حاضر معتقدند که فدرال رزرو ایالات متحده به جای تهاجمی ، به دنبال افزایش نرخ بهره خواهد بود ، تا اقتصاد ایالات متحده به رکود اقتصادی نرسد. از این رو ، تأثیر منفی فعلی بر قیمت طلا به دلیل افزایش نرخ به تدریج است و تهاجمی نیست.

داستانهای مرتبط

طلا پایین توسط 133 روپیه ؛قطره نقره 664 روپیه

به ارزش طلای 18. 95 روپیه لاخ در فرودگاه مانگالورو توقیف شد

هند در بازیافت جهانی طلای جهانی چهارم است ، ظرفیت پالایش 1800 تن: گزارش WGC

وی افزود: "سفت شدن تهاجمی تر (نرخ بهره) می تواند به رکود منجر شود و می تواند سرمایه گذاران را به سمت طلا سوق دهد تا با سقوط در کلاس های دارایی خطرناک مانند سهام ، مقابله کنند."

قیمت طلا تقاضا است: طلا یک دارایی است که ذاتاً هیچ علاقه و درآمد ندارد و صرفاً توسط نیروهای اقتصادی تقاضا و عرضه هدایت می شود. Deepesh Raghaw ، بنیانگذار ، PersonalFinancePlan ، یک مشاور سرمایه گذاری ثبت شده SEBI (IA) ، توضیح می دهد که به طور معمول وقتی افراد کلاس های دارایی دیگری را خریداری می کنند ، آنها پتانسیل درآمد آینده دارایی ، ظرفیت تولید پول نقد ، درآمد بهره را در صورت اوراق بهادار ، از جمله دیگران بررسی می کنند. اما در مورد طلا ، بازده آن صرفاً توسط نیروهای بازار تقاضا و عرضه هدایت می شود.

وی می افزاید: "از این رو یکی از عواملی که ممکن است باعث کاهش قیمت طلا شود این است که تقاضا برای طلا در بین شرکت کنندگان در بازار قوی نیست و آنها دارایی های دیگری را ترجیح می دهند ، که ممکن است بازده بهتری را برای آنها فراهم کند."

بازده خزانه داری: بانکهای مرکزی در سراسر جهان ، از جمله بانک ذخیره هند (RBI) نرخ بهره را برای مهار مشکل مداوم تورم افزایش داده اند.

به گفته Mohit Nigam ، رئیس PMS ، اوراق بهادار HEM ، یک دلار قوی و بازده اوراق قرضه بالاتر بر قیمت طلا فشار آورده است. در نتیجه ، دلار برای سرمایه گذاران جذاب شده است.

وی گفت: "در حالی که طلا به عنوان پرچین در برابر تورم تلقی می شود ، افزایش نرخ بهره ایالات متحده باعث افزایش هزینه های نگه داشتن شمش های بدون بازده می شود ، زیرا طلا هیچ علاقه ای ندارد و برای قیمت های طلا مناسب نیست زیرا پول اکنون به بدهی باز می گردد. قیمت طلا به عنوان یک افزایش دلار در حال کاهش است و اوراق قرضه ایالات متحده حمایت از نگرانی های مربوط به تورم افزایش می یابد. "

تأثیر چین: چین بزرگترین مصرف کننده طلا در جهان است و در سال 2021 ، براساس داده های منتشر شده از گمرک چین ، آنها 818 تن طلا وارد کرده و 1،120. 9 تن طلا مصرف می کنند. تقاضا برای طلا در چین سالها پیش با حاشیه گسترده ای از تولید خود فراتر رفته بود ، و از این رو چین برای تحقق افزایش تقاضا واردات طلا را آغاز کرده بود.

اما اخیراً براساس گزارش های تحلیلگر از Nomura Security Holdings و دیگران ، چین در دستیابی به هدف 5. 5 درصد رشد تولید ناخالص داخلی خود با مشکل روبرو شده است.

گزارش تحلیلگر می نویسد: "با وجود شیوع COVID-19 سرکوب طیف گسترده ای از بخش ها ، از جمله خدمات حضوری ، ساخت و ساز و برخی از فعالیت های تولید ، دستیابی به هدف پکن برای سال 2022 برای پکن سخت تر می شود."





:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: