امضاهای زمان پیچیده ، فرم های آهنگ ، آکورد محوری و موارد دیگر: سؤالات تئوری موسیقی شما پاسخ داده شده
نوشته شده توسط : Mihayloo

اگر یک چیز موسیقی دانان می دانند ، این است که همیشه در مورد تئوری موسیقی یادگیری بیشتری وجود دارد. ما در رسانه های اجتماعی از شما خواسته ایم تا برخی از سؤالات تئوری موسیقی خود را ارسال کنید ، و شما بسیار ارسال کردید. ما لیستی از سؤالات متداول را گردآوری کرده ایم و در این مقاله می خواهیم به موارد زیر پاسخ دهیم:

  • آیا می توانید اشکال باینری و سه گانه را توضیح دهید؟
  • چگونه مدولاسیون کار می کند؟
  • وتر "محوری" چیست؟
  • چرا پنجم موازی و اکتاوهای موازی "بد" در نظر گرفته می شوند؟
  • آیا راهنمایی یا ترفندی برای بهبود خواندن دید دارید؟
  • نماد "C" با یک خط از طریق آن چیست؟
  • چگونه یادداشت ها در امضاهای زمانی مختلف برجسته می شوند؟
  • حالت های مختلف چیست و منظور آنها چیست؟
  • بهترین روش برای مقابله با ریتم های پیچیده چیست؟
  • چگونه می توانید با گوش دادن به آن ، کلید آهنگ را بدانید؟
  • چگونه امضای زمان پیچیده را حساب می کنید؟

بیایید با هم یاد بگیریم!

س: آیا می توانید اشکال باینری و سه گانه را توضیح دهید؟

پاسخ: در موسیقی ، "فرم باینری" یک شکل موسیقی است که در آن یک قطعه توسط دو بخش بزرگ و مجزا از موسیقی مشخص می شود. این بخش ها اغلب به عنوان بخش "A" و بخش "B" شناخته می شوند. اگرچه قطعات باینری به طور معمول A-B یا A-A-B (فرم باینری ساده) انجام می شوند ، اما می توانند به عنوان A-B-A نیز ساختار یافته باشند که در آن بخش اول در انتها تکرار می شود (شکل باینری گرد). نمونه ای عالی از فرم باینری را می توان در J. S یافت."Minuet در G."

شکل باینری موسیقی معمولاً در رقص های باروک محبوب یافت می شود. علاوه بر Minuet ، Gigues ، Bourrees ، Allemandes و بسیاری از رقص های اولیه دیگر همگی باینری هستند. نگاهی به J. S. سوئیت های فرانسوی یا انگلیسی باخ برای مثال های بیشتر.

"شکل سه گانه" یک شکل موسیقی سه قسمتی است که از یک بخش باز (الف) ، یک بخش متضاد (ب) و سپس تکرار (یا تکرار نزدیک) بخش اول (الف) تشکیل شده است. همانطور که ممکن است توجه داشته باشید ، هر دو فرم باینری و فرم سه قلو می توانند از یک قالب A-B-A تشکیل شوند. هنگام تمایز بین این دو ، باید روی بخش "B" تمرکز کنید. نمونه ای از ترانه به شکل سه گانه "آهنگ زرق و برق دار" رابرت شومان است.

به شکل باینری ، بخش "B" به بخش "A" وصل می شود. به شکل سه گانه ، بخش "B" می تواند به عنوان قطعه خاص خود به تنهایی بایستد. اگر می خواهید بین شکل باینری و سه گانه تمایز قائل شوید ، از طریق بخش "B" بازی یا آواز بخوانید. آیا به خودی خود (شکل سه گانه) معنی دارد ، یا به بخش "A" نیاز دارد تا کامل (باینری) به نظر برسد؟

اشکال باینری و سه گانه گرد از اولین اشکال آهنگ است. آنها معمولاً در دوره رنسانس استفاده می شدند ، آنها در باروک به طرز فجیعی تبدیل شدند. به عنوان مثال ، جورج فریدریک هندل تقریباً منحصراً از این فرم ها استفاده کرد. می توانید آنها را در آریا از Oratorio "Messiah" پیدا کنید.

امروز آهنگسازان همچنان با این فرم ها بازی می کنند. آیا می توانید به هر آهنگ محبوب که آیه-vers-korus-verse هستند فکر کنید؟این به سادگی یک شکل باینری یا سه گانه گرد و گسترده است. بخش اول تکرار می شود. برای مثال "چه دنیای شگفت انگیزی" از لوئیس آرمسترانگ را بررسی کنید.

س: چگونه مدولاسیون کار می کند؟

پاسخ: در موسیقی ، مدولاسیون تغییر از یک کلید به دیگری است. بعضی اوقات ، به راحتی با تغییر در امضای کلیدی نشان داده می شود در حالی که سایر موارد در هارمونی و تصادفات منعکس می شود. از آنجا که روش های زیادی برای رسیدن به یک کلید به کلید بعدی وجود دارد ، چندین نوع تعدیل مختلف وجود دارد.

  • تعدیل به یک کلید نسبی (مقیاس های اصلی و جزئی که دارای امضاهای کلیدی هستند)
  • تعدیل به یک کلید موازی (مقیاس های اصلی و جزئی که دارای همان تونیک هستند)
  • تعدیل به یک کلید از نزدیک (کلیدهایی که بسیاری از لحن های مشترک را با یکدیگر به اشتراک می گذارند)
  • مدولاسیون وتر Pivot/Common (مدولاسیون با استفاده از وتر هر دو کلید)
  • مدولاسیون تن مشترک (از یک زمین پایدار یا مکرر از کلید قدیمی به عنوان پلی بین آن و کلید جدید استفاده می کند)
  • مدولاسیون به صورت مرحله (حرکت به بالا یا پایین نیمی از مرحله یا کل به یک کلید جدید)

برای یادگیری نحوه استفاده از این مدولاسیون ها و شنیدن نمونه ها ، اینجا را کلیک کنید تا یک راهنمای عمیق برای مدولاسیون را بخوانید.

س: وتر محوری چیست؟

پاسخ: آکوردهای محوری (همچنین به عنوان آکورد "مشترک" نیز شناخته می شوند) هنگام تعدیل موسیقی از یک کلید به حالت بعدی استفاده می شوند. وتر محوری وتر خواهد بود که هر دو کلید به اشتراک می گذارند. به عنوان مثال ، بیایید بگوییم که ما از C Major به G Major تعدیل می کنیم.

می توانیم ببینیم که این کلیدها چند مورد از همان آکورد را به اشتراک می گذارند! بنابراین اگر در C Major بازی می کردید ، احتمالاً از یکی از این آکوردهای مشترک برای "محوری" به G Major برای انتقال صاف استفاده می کنید.

س: چرا پنجم موازی و اکتاوهای موازی "بد" در نظر گرفته می شوند؟

پاسخ: اگر تا به حال دوره تئوری موسیقی را گذرانده اید ، احتمالاً به شما گفته شده است که از پنجم موازی و اکتاوهای موازی در نوشتن جزئی خودداری کنید. اما چرا؟

حقیقت این است که ، هم پنجم موازی و هم اکتاوهای موازی در سراسر موسیقی کلاسیک و محبوب ظاهر می شوند. بنابراین در حالی که ممکن است به شما گفته شود که در زمینه های خاصی از آنها دوری کنید ، آنها هنوز هم وجود دارند!

پنجم موازی و اکتاوهای موازی.

فواصل پنجم کامل و اکتاو کامل چیزی را تولید می کنند که به عنوان همخوانی باز (یا همخوانی کامل) شناخته می شود. این بدان معناست که این نت‌ها آنقدر با هم هماهنگ می‌شوند که تقریباً در یک صدا ذوب می‌شوند. به عنوان مثال، پنجم های موازی در یک قطعه کرال 4 قسمتی می تواند به راحتی باعث شود که یک گروه کر به جای 4 قسمت، 2 قسمت به نظر برسد. در نتیجه، موسیقی با این فواصل اغلب به عنوان دارای ساختار هارمونیک "ضعیف" طبقه بندی می شود.

آهنگسازان اولیه در قرن 18 و 19 قصد داشتند صداها یا ملودی های مستقلی را در نوشته های کرال و ساز خود ایجاد کنند. آنها ترکیب دو نت را با هم نمی خواستند. البته، می دانیم که با گذشت زمان، آهنگسازان شروع به آزمایش کردند و لحظاتی را در موسیقی یافتند که در آن یک پنجم و اکتاو موازی در واقع چیزهای زیادی به موسیقی اضافه کردند! در نهایت، همه چیز در مورد قصد آهنگساز است.

س: آیا راهنمایی یا ترفندی برای بهبود بینایی خواندن دارید؟

پاسخ: ما 10 تا داریم! می توانید آنها را در مقاله ما بررسی کنید: 10 نکته و سفر برای موسیقی خواندن بینایی.

البته، ترفند شماره یک برای بهبود هر چیزی در موسیقی، تمرین است. آیا می خواهید بینایی خوان بهتری باشید؟بینایی خوانی را هر روز بین 20 دقیقه تا نیم ساعت تمرین کنید. برای انجام کار، باید آن کار را انجام دهید.

س: نماد "C" با یک خط از آن چیست؟

الف: علامت C روی چوب بعد از کلید علامت زمان است و زمان مشترک را نشان می دهد. علامت "C" با یک خط از طریق آن نشان دهنده زمان برش است. زمان مشترک معادل 4/4 زمان است، در حالی که زمان برش معادل 2/2 زمان است.

زمان مشترک = 4/4

در قرن 13 تا 17، مردم موسیقی در زمان سه گانه را "کامل" می دانستند. یک دایره کامل نشان دهنده کمال است، بنابراین موسیقی در زمان سه گانه از یک دایره کامل به عنوان "امضای زمان" استفاده می کند. در مقابل، موسیقی با دو یا چهار ضربه در نوار "ناقص" در نظر گرفته می‌شد و با یک نیم دایره نمایش داده می‌شد.

با گذشت زمان، نت نویسی موسیقی تکامل یافت. نیم دایره به "C" تبدیل شد و تصمیم گرفته شد که "C" نشان دهنده چهار ضربه در میله باشد، در حالی که "C" با یک اسلاید در وسط نشان دهنده دو ضربه در میله باشد.

س: یادداشت ها در امضاهای زمانی مختلف چگونه تاکید می کنند؟

پاسخ: در موسیقی، به همه بیت ها به یک اندازه تاکید نمی شود. برای پیشرفت یک قطعه، حرکت با استفاده از ضربات "قوی" و "ضعیف" ایجاد می شود. این ضربات بسته به امضای زمان متفاوت است.

در 4/4 زمان ، اولین ضرب و شتم (یا پایین آمدن) قوی ترین ضرب و شتم در این اندازه گیری است. ضرب و شتم سه نیز یک ضرب و شتم قوی محسوب می شود ، هرچند که به اندازه اولی قوی نیست ، در حالی که ضرب و شتم دو و چهار ضعیف تلقی می شوند. پیشرفت این ضربات همیشه به سمت پایین (ضرب و شتم) از هر اندازه گیری حرکت می کند.

Beat One همیشه قوی ترین ضرب و شتم در هر امضای زمان است. با این حال ، ضربات دیگر متفاوت است.

  • در زمان 3/4 ، ضرب و شتم یکی قوی است در حالی که ضرب و شتم دو و سه ضعیف است.
  • در زمان 2/4 ، ضرب و شتم یکی قوی است و ضرب و شتم دو ضعیف است.
  • در زمان 6/8 ، ضرب و شتم یک و چهار قوی است ، در حالی که ضرب و شتم دو ، سه ، پنج و شش ضعیف است.

هنگامی که شما از این چهار امضای چهار بار آویزان شدید ، به احتمال زیاد شروع به درک تأکید بر ضربان در هر زمان امضا می کنید!

همگام سازی در هر زمان ایجاد می شود که موسیقی ما را مجبور کند که آنچه را که معمولاً یک ضرب و شتم ضعیف است ، برجسته کنیم. به عنوان مثال ، اگر آهنگساز از کراوات استفاده کند تا آخرین ضرب و شتم یک اندازه را به ضرب اول بعدی برساند ، ضرب و شتم دوم این اندازه گیری به طور خودکار قوی می شود. همگام سازی در موسیقی پاپ ، راک ، جاز و برادوی بسیار رایج است.

س: حالت های مختلف چیست و منظور آنها چیست؟

پاسخ: یک حالت نوعی از مقیاس موسیقی همراه با مجموعه ای از رفتارهای ملودیک مشخصه است. هفت حالت وجود دارد که معمولاً در تئوری موسیقی آموزش داده می شوند:

خوشبختانه ، ما مقاله ای را ارائه داده ایم که سه روش مختلف را می توانید حالت ها را به خاطر بسپارید! برای کسب اطلاعات در مورد ویژگی های هر حالت و اینکه چگونه می توانید آنها را به حافظه متعهد کنید ، اینجا را کلیک کنید.

حالت های ذکر شده در بالا با شعار گرگوریایی در قرن ششم-7 پدیدار شد. به آنها نامهای مشابه حالتهای اولیه یونانی داده شد ، اما می دانیم که آنها از الگوهای مختلف پیروی می کنند. فقط نام ها یونانی هستند ، هیچ چیز بیشتر. با گذشت زمان ، نوازندگان با این حالت ها بازی می کردند و آنها را در عملکرد اصلاح می کردند تا اینکه اولویت برای تنش های بزرگ و جزئی مدرن ما رمزگذاری شود.

توجه به این نکته مهم است که این حالت ها غربی هستند. سایر نقاط جهان نیز حالت ها را توسعه داده و استفاده کرده اند. حالت های غیر غربی شامل مواردی است که در Raga هند و Maqam فارسی استفاده می شود. حالت های آسیایی ، حالت های جاوایی ، حالت های یهودی و سایر موارد بی شماری وجود دارد که به عنوان پایه و اساس بیان موسیقی خدمت می کنند.

س: بهترین روش برای مقابله با ریتم های پیچیده چیست؟

پاسخ: بهترین نکته ای که می توانیم هنگام تفسیر ریتم های پیچیده به شما بدهیم ، کند شدن است. یک مترونوم را بیرون بکشید و سرعت را به همان اندازه که نیاز دارید آهسته کنید. اگر در حال شمارش یادداشت های چهارم هستید ، حتی می توانید آن را کند کنید و روی یادداشت های هشتم حساب کنید تا به بخش های ضرب و شتم کمک کنید. پس از تنظیم آن ، ریتم ها را با صدای بلند بشمارید و ضربه بزنید. در اینجا نحوه توصیه ما شمارش یادداشت های هشتم ، شانزدهم و سی و دوم است.

بیایید بگوییم که شما یک ریتم پیچیده در مقابل خود دارید. مثلا:

سرعت را کم کنید و ریتم ها را تجزیه کنید. حتی ممکن است بخواهید کل اندازه گیری را در یادداشت های شانزدهم یا سی ثانیه حساب کنید. سرانجام ، شما به این موضوع رسیدید:

هنگامی که ریتم برای شما معنی دارد ، آن را به آرامی تکرار کنید تا بتوانید به تدریج آن را سرعت بخشید.

س: چگونه می توانید با گوش دادن به آن ، کلید یک آهنگ را بگویید؟

پاسخ: در دنیای موسیقی ، "زمین عالی" یک هدیه نادر است. اگر با مفهوم زمین کامل آشنا نیستید ، این توانایی تشخیص زمین یک یادداشت یا تولید هر نت داده شده بدون بهره مندی از لحن مرجع است. اگر مطمئن نیستید که زمین کاملی دارید یا نه ، برای تست خود اینجا کلیک کنید.

اگر زمین کاملی داشتید ، کسی می تواند از شما بخواهد که E را بخوانید و بدون شنیدن هیچ یادداشتی قادر به انجام این کار هستید. به همین ترتیب ، شما می توانید با گوش دادن به آن ، کلید یک آهنگ را تعیین کنید! اگر زمین کاملی ندارید اما هنوز گوش بسیار خوبی دارید ، احتمالاً آنچه را که ما آن را "قدم نسبی" می نامیم ، دارید. این بدان معناست که در حالی که ممکن است شما نتوانید یک زمین دقیق تولید کنید ، احتمالاً می توانید در چند نت از آن زمین بدست آورید.

وقتی نوبت به انتخاب کلید یک آهنگ می رسد ، اولین کاری که باید انجام دهید گوش دادن به "تونیک" است. تونیک یادداشتی است که کلید و مقیاس آهنگ در آن ساخته شده است. به عنوان مثال ، در C Major ، تونیک C است. اگر بتوانید یادداشت تونیک را پیدا کنید ، می توانید بلافاصله کلید را تعیین کنید! در اینجا چند سرنخ وجود دارد که به شما کمک می کند:

  • نت تونیک یا وتر در ملودی برجسته خواهد بود.
  • این آهنگ به احتمال زیاد روی وتر تونیک ختم می شود.
  • شما می توانید روی وتر تونیک متوقف شوید و آهنگ کامل به نظر می رسد.
  • در حالی که آهنگ آهنگ در حال پخش آهنگ بسیار خوب به نظر می رسد در کل قطعه.

حتی اگر نتوانید نت دقیق تونیک را پیدا کنید ، احتمالاً می توانید در محدوده کافی قرار بگیرید تا گزینه های خود را محدود کنید.

البته یکی از بهترین راه ها برای بهبود این مهارت ، صرفاً تمرین است. اگر در حال حاضر زمین کاملی ندارید ، دلسرد نشوید! قدم نسبی مهارتی است که می توانید تمرین کنید و توسعه دهید و با گذشت زمان ، می توانید راه خود را برای رسیدن به زمین کامل انجام دهید. تمرینات منظم گوش را انجام دهید و گوش دادن به یک آهنگ را تمرین کنید و سعی کنید کلید را انتخاب کنید. هرچه بیشتر تمرین کنید ، آسان تر می شود. و حتماً روشهای ماده 4 ما را برای شناسایی کلیدهای اصلی و جزئی برای کمی کمک اضافی بررسی کنید.

س: امضای زمان پیچیده را چگونه حساب می کنید؟

پاسخ: امضاهای زمانی پیچیده امضاهای زمانی هستند که حاوی متر عجیب و غریب هستند. این بدان معنی است که متر از هر دو ضربان ساده و مرکب تشکیل شده است. اگر مطمئن نیستید که این اصطلاحات به چه معنی است ، حتماً مقاله ما را یک راهنمای کامل برای امضاهای زمان در موسیقی بررسی کنید تا شما را آشنا کنید.

امضاهای زمانی پیچیده نادر است ، بنابراین در ابتدا می توانند ارعاب کننده به نظر برسند. برای بحث در مورد نحوه شمارش این امضاهای زمانی ، اجازه دهید به یک مثال شیرجه بزنیم."Take Five" توسط دیو بروبک در 5/4 زمان نوشته شده است. ما می خواهیم روی چهار اقدام اول تمرکز کنیم ، که ریتم موجود در بقیه قطعه را معرفی می کند.

به کلیپ صوتی زیر گوش دهید و در موسیقی نت دنبال کنید. این کلیپ قبل از شروع موسیقی در 5 شمارش خواهد بود. توجه: ما از ابتدای انفرادی حذف شده ایم تا در اینجا روی ریتم تمرکز کنیم.

در حالی که می توانید این ریتم را "1 ، 2 ، 3 ، 4 ، 5 ، 1 ، 2 ، 3 ، 4 ، 5 و غیره حساب کنید."شاید توجه داشته باشید که در ریتم نکات طبیعی تأکید وجود دارد. این امر به این دلیل است که امضاهای زمانی پیچیده به طور معمول ضربان های خود را گروه بندی می کنند. در "Take Five" ، ضربان ها در 3 و 2 گروه بندی می شوند. در حالی که به کلیپ صوتی بعدی گوش می دهید ، گروه بندی را در نت موسیقی مشاهده کنید. ضربان 1 و 4 اکنون تأکید شده است.

از آنجا که امضاهای زمان پیچیده دارای کنتورهای عجیب و غریب هستند ، گروه بندی ضربان ها اهمیتی ندارد ، بلکه به این قطعه بستگی دارد. در 5/4 یا 5/8 ، ضربان ها می توانند 3+2 یا 2+3 گروه بندی شوند. در 7/4 یا 7/8 ، گروه بندی را در 3+4 یا 4+3 مشاهده خواهید کرد. در هر صورت ، به طور معمول فقط در هر اندازه دو گروه وجود خواهد داشت.

امیدواریم بعد از خواندن پرسش و پاسخ ، نظریه موسیقی کمی بیشتر احساس کنید! با تشکر از همه کسانی که سوالات خود را ارسال کرده اند! ما را در اینستاگرام دنبال کنید تا نکات و فرصت های تئوری موسیقی بیشتر برای پاسخ دادن به سؤالات خود را دنبال کنید.

  1. وتر محوری دیاتونیک چیست؟وتر محوری وتر است که برای تعدیل بین دو کلید استفاده می شود. دیاتونیک به معنای "مقیاس یا کلید" است. بنابراین ، یک وتر محوری دیاتونیک وتر است که در هر دو کلید شما در حال حاضر و کلید تعدیل شده در آن رخ می دهد. به عنوان مثال ، اگر شما در کلید G Major قرار دارید و مایل به تعدیل در D Major هستید ، آکوردهای مشترک بین این دو کلید G Major ، B جزئی ، D Major و E جزئی هستند. اگر تصمیم به استفاده از آنها گرفتید ، این چهار آکورد می توانند به آکورد محوری دیاتونیک تبدیل شوند. استفاده از وتر محوری دیاتونیک یکی از صاف ترین و ساده ترین راه ها برای تعدیل است. این یک روش محبوب بیش از 500 سال است و هنوز هم خوب کار می کند. برای نمونه های عالی از این نوع مدولاسیون ، به "من همیشه تو را دوست دارم" یا "لوسی در آسمان با الماس" ویتنی هیوستون گوش دهید.

افشای اتصال مواد: برخی از پیوندهای موجود در پست فوق ممکن است "پیوندهای وابسته" باشد. این بدان معناست که اگر روی پیوند کلیک کنید و خرید کنید ، MusicNotes یک کمیسیون وابسته دریافت می کند. ما این موضوع را مطابق با کمیسیون های تجارت فدرال 16 CFR ، قسمت 255 فاش می کنیم: "راهنماهای مربوط به استفاده از تأییدیه ها و توصیفات در تبلیغات."





:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: