بررسی FBS: بالاترین ارزهای جهان
نوشته شده توسط : Mihayloo

159 ارز مختلف در جهان وجود دارد. آیا به این فکر کرده اید که بالاترین ارز در جهان چیست؟

159 ارز مختلف در جهان وجود دارد. با این حال ، آیا به این فکر کرده اید که بالاترین ارز در جهان چیست؟آیا این دلار آمریکا ، ارز غالب ذخیره است؟آیا یورو و پوند انگلیس در صدر لیست هستند؟نه آنها نیستند. معروف ترین ، معامله شده ترین و گسترده ترین ارزهای جهان ، USD ، EUR و GBP است. با این وجود ، برخی از ارزهای دیگر از این سه نفر قوی تر هستند. برای تعریف بالاترین ارز در جهان ، FBS Analytics آنها را با دلار آمریکا مقایسه کرده است.

قوی ترین ارز در جهان بازپرداخت بالاترین ارزهای جهان است:

موقعیت واحد پول نرخ دلار رمز
1 دینار 3. 24 kwd
2 دینار بحرانی 2. 65 BHD
3 وابسته به ریالی عمانی 2. 59 OMR
4 استرلینگ پوند 1. 18 GBP
5 فرانک سوئیس 1. 06 CHF
6 یورو 1. 04 یورو
7 دلار آمریکا 1 دلار آمریکا
8 دلار کانادایی 0. 75 bdn
9 دلار برونیا 0. 73 SGD
10 دلار سنگاپور 0. 73 حسابرسی

*تمام داده ها از 16 نوامبر 2022 جاری است.

چرا برخی از ارزها هزینه زیادی دارند؟چندین عامل بر قدرت ارزها ، از جمله تولید ناخالص داخلی اسمی (تولید ناخالص داخلی) ، مانده پرداخت و نرخ تورم تأثیر می گذارد. علاوه بر این ، برخی از کشورها دارای منابع طبیعی ارزشمندی هستند و بنابراین یک مزیت اقتصادی کسب می کنند. بگذارید بالاترین ارزهای جهان را با جزئیات بررسی کنیم.

کشور صدور دینار کویتی: کویت

کد ارز: KWD

نرخ ارز: 1 kWD = 3. 24 USD

دینار کویتی ارز رسمی کویت و ارزشمندترین ارز در جهان است.

کویت یک کشور کوچک است که بین عربستان سعودی و عراق واقع شده است. کویت با داشتن ذخایر بزرگ نفتی و صادرات قابل توجه نفت به بازار جهانی ، یکی از ثروتمندترین ایالت های روی زمین است. علاوه بر این ، کویت یک کشور بدون مالیات با نرخ بیکاری بسیار پایین است.

پیش از این ، دینار کویتی به دلار آمریکا چسبیده بود. در سال 2007 ، دولت تصمیم گرفت تا دینار کویت را به سبد ارز وزنه برساند.

یک واقعیت جالب:

ارز وجود دارد که اگر به طور رسمی به رسمیت شناخته شود ، می توانست با ارزش تر از دینار کویت در نظر گرفته شود. این Seborgan Luigino (SPL) است. این در اصل میکرون Seborga ، در مرز ایتالیا و فرانسه استفاده می شود. Seborgan Luigino توسط بانک های منطقه ای به رسمیت شناخته شده است اما در خارج از Seborga هیچ ارزشی ندارد. بنابراین ، نرخ محلی 1 SPL 6 دلار است.

کشور انتشار دینار بحرین: بحرین

کد ارز: BHD

نرخ ارز: 1 BHD = 2. 65 دلار

دینار بحرین ارز رسمی بحرین است ، کشور دیگری که به دلیل صادرات نفت بیشتر از اندازه آن شناخته شده است.

پادشاهی بحرین یک کشور جزیره ای در خلیج فارس است. ثروت این کشور از صنعت نفت و گاز حاصل می شود ، که بیش از 85 ٪ از درآمد پادشاهی را پشتیبانی می کند.

دینار بحرین در سال 1965 برای جایگزینی روپیه خلیج فارس معرفی شد. اکنون ، برای تشویق سرمایه گذاری های خارجی به دلار آمریکا چسبیده است.

کشور صدور عمانی ریال: عمان

کد ارز: OMR

نرخ ارز: 1 OMR = 2. 59 دلار

ریال عمانی برای اولین بار در سال 1970 به عنوان ارز رسمی عمان معرفی شد و از آن زمان تاکنون به دلار آمریکا چسبیده است.

سلطانیت عمان واقع در شبه جزیره عربستان به دلیل صادرات نفت به کشورهای مختلف در سراسر جهان ، اقتصاد قوی دارد. با این حال ، درآمد این کشور همچنین از گردشگری و کشاورزی سود می برد.

پوند استرلینگ کشور صدور: انگلستان

کد ارز: GBP

نرخ ارز: 1 GBP = 1. 18 USD

پوند استرلینگ پول رسمی انگلستان ، وابستگی های تاج انگلستان و سرزمین های خارج از کشور انگلیس است. این تنها قدیمی ترین ارز نیست بلکه در بین تأثیرگذارترین تجارت و امور مالی جهانی است.

پوند به دلیل عدم اطمینان سیاسی و اقتصادی انگلیس ، حدود 12 ٪ از سال گذشته در مقابل دلار آمریکا کاهش یافته است. با این وجود ، هنوز هم بالاترین ارز است که در خاورمیانه مستقر نیست. علاوه بر این ، GBPUSD موفق شده است از پایین سپتامبر تقریباً 15 ٪ به دست آورد.

کشور صدور فرانک سوئیس: سوئیس

کد ارز: CHF

نرخ ارز: 1 CHF = 1. 06 USD

فرانک سوئیس ارز رسمی سوئیس و لیختن اشتاین ، ثروتمندترین کشورهای جهان است.

سال 2022 برای CHF مناسب نبود زیرا برای بیشتر آن در مقابل USD کاهش یافته بود. با این حال ، حتی اگر USDCHF در ماه اکتبر سطح بالاتر از برابری را آزمایش کرد ، پس از آن به شدت کاهش یافت. تاکنون ، ارز سوئیس در ماه نوامبر 5 ٪ در مقابل دلار آمریکا به دست آورده است.

توجه کنید که فرانک سوئیس به دلیل اقتصاد پایدار کشورها ، سخت ترین سیاست پولی و پایین ترین سطح بدهی به عنوان یک ارز "پناهگاه" شناخته می شود. بازرگانان فارکس ممکن است علاوه بر دلار ، علاقه مند به تجارت فرانک در مقابل سایر ارزها باشند. جفت های CHFJPY ، EURCHF و GBPCHF ارزش دارند که برای نوسان و معاملات موقعیتی در نظر بگیرند.

کشور صدور یورو: منطقه یورو

کد ارز: یورو

نرخ ارز: 1 یورو = 1. 04 دلار

یورو ارز رسمی 19 کشور اروپایی است. با وجود سن جوانی ، یورو 2 مین پول استفاده شده در سطح جهان ، چه در ذخیره و چه در گردش است.

ارز اروپایی به هیچ ارز دیگری بسته نشده است ، اما حدود 25 کشور وجود دارد که ارزهای ملی خود را به یورو جلب کرده اند.

EURUSD محبوب ترین جفت ارز در فارکس است. جای تعجب ندارد: از این گذشته ، USD و EUR دو ارز معیار در سطح جهان و همچنین اولین و دوم ارز ذخیره هستند. در نیمه دوم سال 2022 ، EURUSD در سطح برابری تجارت کرده است. به عبارت دیگر ، این دو ارز از نظر ارزش تقریباً برابر بودند.

کشور صدور دلار آمریکا: ایالات متحده آمریکا

کد ارز: دلار

نرخ ارز: 1 دلار

دلار آمریکا ارز رسمی ایالات متحده آمریکا و سرزمین های آن است. دلار آمریکا برای اولین بار در سال 1972 معرفی شد و بیشترین استفاده و معامله شده در جهان تبدیل شده است. دلار آمریکا دارای عنوان "ارز ذخیره جهانی" است.

امسال شاخص دلار آمریکا تا 15 ٪ افزایش یافته است. فدرال رزرو ایالات متحده به منظور شکست سطح رکورد تورم ، نرخ بهره را بالا می برد. این رویکرد دلار را به بالا زد و به همین دلیل ، سایر ارزها کاهش یافتند.

یک واقعیت جالب:

از بین تمام دلار در گردش ، تنها 30 ٪ در ایالات متحده آمریکا است ، به این معنی که 70 ٪ از کل اسکناس ها و سکه های دلار در خارج از ایالات متحده استفاده می شود.

کشور صدور دلار کانادا: کانادا

کد ارز: CAD

نرخ ارز: 1 CAD = 0. 75 دلار

دلار کانادا ارز رسمی کانادا است. از آنجا که کانادا از طریق تجارت به ایالات متحده وصل شده است ، دلار کانادا براساس ارزش مداوم دلار آمریکا به طور قابل توجهی نوسان دارد.

دلار کانادا قوی محسوب می شود زیرا کانادا دومین منبع تولید اورانیوم و نفت خام جهان است. بنابراین ، دلار کانادا به نوسانات جهانی قیمت نفت بستگی دارد.

با توجه به ثبات سیاسی این کشور ، دلار کانادا 5 ٪ از معاملات روزانه در بازار فارکس را تشکیل می دهد.

کشور برونئی کشور صدور: برونئی

کد ارز: BDN

نرخ ارز: 1 BDN = 0. 73 دلار

دلار برونئی از سال 1967 ارز سلطان برونئی بوده است. BDN با نسبت 1: 1 به دلار سنگاپور متصل می شود زیرا سنگاپور یکی از شرکای اصلی تجارت برونئی است.

برونئی سرانه تولید ناخالص داخلی بسیار بالایی دارد. با وجود کاهش اندک ارزش ، دلار برونئی یک ارز نسبتاً قوی است و عملاً در معرض فرآیندهای تورمی قرار نمی گیرد.

دلار سنگاپور کشور صادر کننده: سنگاپور

کد ارز: SGD

نرخ ارز: 1 SGD = 0. 73 USD

دلار سنگاپور واحد پول رسمی جمهوری سنگاپور است. سیاست پولی مقامات پولی سنگاپور با هدف تقویت نرخ ارز ملی است.

حرکت نرخ مبادله دلار سنگاپور با سطح فعالیت سرمایه گذاری و شاخص های کلان اقتصادی در منطقه آسیا و اقیانوسیه مرتبط است. علاوه بر این، واحد پول سنگاپور نسبت به تورم و پویایی تقاضای داخلی در این کشور حساس است.

یک واقعیت جالب:

ریال ایران (IRR) کم ارزش ترین واحد پولی جهان است. ایران در گذشته صادرکننده بزرگ نفت بود، اما به دلیل تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا، ایران از دسترسی به بازار جهانی محروم شد. بدین ترتیب اقتصاد ایران همراه با ریال ایران رو به افول گذاشت. امروزه 1 IRR برابر با 0. 000024 USD است.

افکار نهایی

ترتیب مشخص در رتبه بندی بالاترین ارزها با رویدادهای خبری سیاسی تغییر می کند و سایر تحولات تغییرات سریعی را در اقتصاد کشورها ایجاد می کند. نوسانات قیمت ارزها می تواند برای معامله گران مفید باشد. تجارت با FBS اجازه می دهد تا حتی تغییرات جزئی قیمت را دنبال کنید.

FBS بیش از 30 جفت ارز را برای معامله در اختیار مشتریان خود قرار می دهد، از جمله آنهایی که قوی ترین ارزها را دارند. شما می توانید تمام جفت های فارکس و شرایط معاملاتی را در وب سایت بیابید، به عنوان مثال، مشخصات قرارداد EURUSD، مشخصات قرارداد GBPCHF و غیره.

اگر مبتدی هستید و اطلاعات کمی در مورد بازار فارکس دارید، FBS یک بخش آموزشی با نکات و دستورالعمل های ساده در مورد تجارت آنلاین ارزها دارد. آن را بررسی کنید تا با تمام فرصت ها و خطرات تجارت ارز آشنا شوید!





:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: