اتریوم اثبات سهام برای موارد استفاده از بلاک چین به چه معناست
نوشته شده توسط : Mihayloo

پس از شش سال آماده‌سازی و گمانه‌زنی‌های مداوم در مورد موفقیت بالقوه‌اش، دومین بلاک‌چین بزرگ با پیروزی به پایان رسید و بازسازی عظیمی را در زیرساخت‌های خود انجام داد. اتریوم با موفقیت ادغام لایه Historic State موجود و دفتر کل موازی آن، Beacon Chain را که مدت ها در انتظار آن بودیم، به پایان رساند و مکانیزم اجماع خود را رسما از اثبات کار به اثبات سهام تغییر داد.

برای کوتاه کردن اصطلاحات، در اینجا اصل انتقال آمده است. اتریوم، مانند بیت‌کوین و دیگر بلاک‌چین‌های بزرگ، به رمزنگاری غیرمتمرکز به عنوان روشی برای اعتبارسنجی ارزش اتر متکی است. این فرآیند که به عنوان اثبات کار شناخته می‌شود، نیازمند اجرای سخت‌افزار فیزیکی کامپیوتر و حل پازل‌ها است تا به بلاک چین ارزش خود را بدهد. اتریوم با ادغام موفقیت‌آمیز خود، یک سیستم ارزش غیرمتمرکز مبتنی بر سهام برای اتر اتخاذ کرده است. به نظر می‌رسد که بازیگران منفرد سهام اتر را می‌خرند، یا شرکت‌هایی مانند Coinbase که دارایی‌های اتر کوچک‌تر را در یک سهام جمع می‌کنند و به استخر اعتبارسنجی می‌پیوندند که اکنون به اتر ارزش می‌دهد.

وب سایت خود اتریوم تفاوت را در ساده ترین عبارت خلاصه می کند:

در اثبات کار، معدنچیان با صرف انرژی ثابت می‌کنند که سرمایه‌شان در خطر است. در اثبات سهام، اعتبار سنجی ها به صراحت سرمایه را به شکل اتر در یک قرارداد هوشمند در اتریوم به اشتراک می گذارند.

تصمیم برای تغییر به سمت مکانیزم اجماع اثبات کار واقعاً در حال تغییر است و به شرکت اجازه می‌دهد تا 99. 95% کاهش انرژی مورد نیاز بلاک چین، صرفه‌جویی تقریباً 22. 9 میلیون مگاوات ساعت در سال و حفظ جذابیت غیرمتمرکز بلاک چین را قول دهد. از طریق یک رویکرد سرمایه بر و مجموعه ای از مشوق های هویج و چوب برای همکاری. امید می رود که این تغییر باعث شود که شکاکان در برداشت خود از ارزهای دیجیتال، مصرف انرژی در صنعت و موارد استفاده بالقوه آن تجدید نظر کنند.

امید ملکان، استاد مشاور در کلمبیا گفت: «من فکر می‌کنم به اندازه کافی منصفانه است که بگوییم برای مخاطبان جریان اصلی و به‌ویژه برای کسانی که خارج از ارزهای دیجیتال نیستند، کاهش مصرف انرژی و مزایای زیست‌محیطی ناشی از آن احتمالاً مزیت شماره یک ادغام است. مدرسه کسب و کار و اغلب به عنوان توضیح دهنده رمزارز شناخته می شود.

اما آیا کسب‌وکارهایی که در حال حاضر روی اتر سرمایه‌گذاری می‌کنند، از بلاک چین آن برای راه‌حل‌ها و خدمات استفاده می‌کنند، یا اتر را به‌عنوان پرداخت می‌پذیرند، به این بهبود اهمیت می‌دهند؟در واقع چه چیزی را در مورد ارزش پیشنهادی و موارد استفاده اتریوم تغییر می دهد؟

بالا بردن سقف برای موارد استفاده احتمالی از بلاک چین

بحث انرژی قطعاً یک استدلال قوی است، به خصوص زمانی که مقایسه سنتی "کشور" انجام می شود که در آن هزینه انرژی یک بلاک چین با کل تقاضای برق یک کشور سنجیده می شود. این یک بیت کوین معروف است (که محققان می گویند به انرژی بیشتری نسبت به کشورهایی مانند شیلی، بلژیک و فیلیپین نیاز دارد) و یک تخمین میزان صرفه جویی در انرژی اتریوم را به اندازه کل تقاضای برق اتریش نشان می دهد.

حتی با توجه به اینکه معیارهای ESG به طور فزاینده ای برای سرمایه گذاران در صنایع مختلف در اولویت قرار می گیرند، کارشناسانی که با آنها صحبت کردیم تمایل دارند توافق کنند که هزینه انرژی معیار اصلی نیست که کسب و کارها برای تعریف ارزش و سود سرمایه گذاری های بلاک چین خود از آن استفاده می کنند.

«امروز، ما در حال پردازش تراکنش‌ها هستیم. پیتر جنسن، مدیر عامل Rocketfuel Blockchain می‌گوید تاجران ما برای کالاها و خدمات خود پرداخت‌هایی را در انواع ارزهای دیجیتال می‌پذیرند. شرکت او که به مدیریت پرداخت‌های رمزنگاری برای بانک‌ها و عملیات‌های خرده‌فروشی مانند ACI Worldwide و Sky-Tours کمک می‌کند، به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد ارزهای رمزنگاری شده را از BTC و WBTC تا ETH و SHIB بپذیرند.

هیچ کس هرگز از میزان قدرتی که می گیرد شکایت نمی کند. فقط کار می کند. و بنابراین، من فکر می‌کنم که فوق‌العاده است که ما از انرژی کمتری استفاده می‌کنیم. اما برای افراد معمولی که هر روز از اتریوم استفاده می کنند، تفاوت چندانی نمی بینند.

نمی دانم 99 درصد مهم است یا 95 درصد. نکته گسترده تر این است که پس از ادغام، انرژی اتریوم مصرف انرژی هر شبکه کامپیوتری دیگری خواهد بود.

برای دارندگان اتریوم و کاربران نهایی که از طریق بلاک چین تراکنش می کنند، چیز زیادی تغییر نخواهد کرد. آن را با عرضه یک آیفون جدید با یک تراشه جدید مقایسه کنید. جابجایی‌های افزایشی بسیار جزئی هستند، اما با گذشت زمان، بهبودها در عملکرد و قابلیت‌های کلی آشکار می‌شوند. تغییر محسوسی نسبت به آیفون 13 به 14 وجود ندارد، اما سعی کنید آیفون 6 اس را روی همان وظایفی که آیفون 14 هر روز حذف می کند، قرار دهید و این به یک بهبود در شب و روز تبدیل می شود.

تا این حد، در حالی که میزان انرژی ذخیره شده در هر تراکنش قابل توجه است، کسب و کارها باید به معنای این تغییر برای پایه های راه حل های مبتنی بر بلاک چین باشند.

گابریلا کوس، مدیر عامل انجمن جهانی دارایی دیجیتال و ارزهای دیجیتال گفت: «آنچه که ما عمدتاً به آن نگاه می کنیم، بلوغ بلاک چین است. این درک وجود دارد که پروتکل اتریوم که ما به آن نگاه می کنیم تنها 40 درصد کامل شده است و این گام دیگری در تکامل بلاک چین است.

Kusz، که انجمن داوطلبانه خود تنظیمی جهانی او آگاهی و آموزش مورد استفاده از بلاک چین را ایجاد می کند، با شرکت هایی در سراسر فضای بلاکچین مانند شبکه اثبات سهام Casper ledger، شرکت Bitcoin ATM CoinFlip و NFT incubator BlueDolphin و همچنین با کاربران بلاک چین کار می کند. بازیگران صنعت پیرامونی مانند شبکه مشاوره مالیاتی KPMG، شرکت حقوقی فارکس G. Dowd Law، و پلتفرم مبادلات ارزی CrossTower. او متوجه می‌شود که اکثر کاربران شرکت‌های بلاک چین هنگام انتخاب هر پروتکل به‌عنوان پایه خود، امنیت، سرعت تراکنش و هم‌افزایی طبیعی بین زیرساخت و راه‌حل‌هایشان را ارزیابی می‌کنند.

حداقل در مورد سرعت، به نظر می رسد ادغام اتریوم به رفع این تقاضا کمک می کند. CoinDesk اخیراً در مورد یک گزارش تحقیقاتی انحصاری Citigroup گزارش داده است که نشان می‌دهد، در حالی که بهبود فوری سرعت ایجاد بلاک‌ها تنها حدود یک ثانیه و نیم کاهش می‌یابد، ارتقاء بلاک چین آن را برای ارتقای «Surge» آینده آماده می‌کند. این به‌روزرسانی آینده، تراکنش‌ها در هر ثانیه را به 100000 TPS وعده داده شده افزایش می‌دهد.

این بهبود آتی در سرعت اضافه کردن بلوک و حتی کاهش 10 درصدی در زمان بلوک، راه را برای موارد استفاده قدرتمند سازمانی باز می کند، حتی اگر فوراً مشخص نباشد. استفاده از مواردی که در حال حاضر در حال حرکت هستند، مانند استفاده رهبر بیمه Allianz از Hyperledger Fabric برای ادعای بیمه خودرو بین مرزی یا راه حل "Nightfall" EY برای مقیاس بندی در اتریوم، تنها امنیت و ظرفیت آنها را بالاتر از اثبات سهام بهبود می بخشد. اتریوم.

همانطور که بیت کوین در کاغذ سفید اولیه خود به وضوح نشان داد، سرویس اصلی یک بلاک چین و سرویسی که ملکان آن را به عنوان "مورد استفاده قاتل" خود می بیند، وسیله ای برای ابزار تبادل است یا یک زیرساخت جایگزین همتا به همتا برای اعتبارسنجی، پردازش و پذیرش ارائه می کند. واحد پول. این احتمالاً همان موردی خواهد بود که کسب‌وکارها به آن هجوم می‌آورند، زیرا بیشتر کاربران و کسب‌وکارها با بلاکچین‌ها تعامل دارند. جدیدترین گزارش کامل IDC از سال 2020 نشان می‌دهد که بانکداری همچنان اکثریت ارزش بازار بلاک چین تک بخش را با 29. 7 درصد در اختیار دارد که شامل موارد استفاده مانند تراکنش‌های ارزهای دیجیتال است. موارد استفاده از تولید فرآیندی تنها با 11. 4 درصد در جایگاه دوم ضعیف قرار دارند.

با این حال، پیش‌بینی‌های خود IDC نشان می‌دهد که درصد کاهش می‌یابد، و به طور عمده توسط موارد استفاده «سایر» مصرف می‌شود که نشان‌دهنده افزایش روزافزون تنوع برنامه‌ها است. و همانطور که کارشناسان ما توضیح دادند، آینده نگری و ادغام موفقیت آمیز اتریوم باید به کسب و کارها نشان دهد که این مورد استفاده تنها شروعی برای ابزار اصلی بلاک چین است.

جنسن گفت: "ارزهای رمزنگاری شده به عنوان یک دارایی فقط سطح را خراش می دهند، این فقط یک مورد استفاده است."

ملکان گفت: «این فناوری باعث می‌شود تا شرکت‌ها در هر رشته‌ای بتوانند تجارت را ارزان‌تر، کارآمدتر انجام دهند و به مشتریان خود خدمت کنند.»اگرچه این ادغام به خودی خود بر مقیاس پذیری اتریوم تأثیر نمی گذارد، اما مراحل بعدی نقشه راه را برای مواردی مانند جمع آوری ها فعال می کند، و در صورت موفقیت آمیز بودن، به طور قابل توجهی توان عملیاتی را افزایش می دهند و هزینه های تراکنش را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند، و من به دنبال آن هستم. به زودی زمانی که این اتفاق بیفتد، زیرا در این صورت ما در مورد کسب‌وکارها، شرکت‌ها و بازرگانان علاوه بر این فناوری، بیشتر صحبت خواهیم کرد.»

هزینه راه حل های بلاک چین در سراسر جهان پیش از ادغام کامل رشد قابل توجهی را پیش بینی می کرد. راهنمای خرج بلاک چین شش ماهه جهانی IDC پیش بینی می کند تا سال 2024 بالغ بر 19 میلیارد دلار هزینه شود. با این حال، متخصصان رمزارز مانند جنسن، هنوز خرید شرکتی را فاقد ارزش می دانند و امیدوارند که پذیرش اثبات سهام اتریوم کاتالیزور دیگری برای پذیرش گسترده تر باشد.

ما به این پیشرفت‌ها نیاز داریم، دیدن آن‌ها عالی است، اما چیز بعدی که نیاز داریم این است که مردم از این فناوری استفاده کنند، زیرا با زیرساخت عالی است، اما اگر کسی برنامه‌های کاربردی را ایجاد نکند و از کیس‌ها در بالا استفاده نکند، چه اهمیتی دارد. جنسن گفت.

امروزه موارد استفاده از blockchain ، حتی اگر آنها تحت سلطه بخش مالی باشند ، هنوز هم بسیار متفاوت است و می تواند نگاهی اجمالی به برخی از بخش هایی ارائه دهد که در آن یک اتریوم جدید و پیشرفته باعث ایجاد انگیزه در پذیرش blockchain شرکت می شود. فراتر از راه حل های انتقال پول ، اینها شامل ...

  • راه حل های قرارداد هوشمند برای قراردادهای اشتغال و ثبت عنوان (DFINITY ، BURSTIQ ، PROPY)
  • راه حل های زیرساختی IoT برای اعتبارنامه ها و مدیریت دستگاه (HYPR ، XAGE ، HELIUM)
  • راه حل های بخش مراقبت های بهداشتی مانند تأیید محصول علوم زندگی و سیستم های EMR (مزمن ، بیمار ، پزشکی)
  • راه حل های تدارکات مانند مسئولیت پذیری حمل و نقل و رهبران دیجیتال (IO ، DHL ، Shipchain)
  • راه حل های NFT برای مینینگ (عود ، آب نبات ، پیکسورا)

آنچه برای صنعت blockchain حتی بیشتر دلگرم کننده است این است که سازمان های فردی که در فناوری blockchain سرمایه گذاری می کنند این کار را در جبهه های مختلف انجام می دهند. ادغام اتریوم از تنوع داخلی پشتیبانی می کند.

یک بررسی جهانی Blockchain Deloitte در 2021 نشان داد که شرکت ها در تعدادی از موارد استفاده از جمله ارزهای دیجیتالی ، تبادل اطلاعات ایمن ، ردیابی دارایی ، رعایت نظارتی و نظارت مالی سرمایه گذاری می کنند.

از حدود یک سال پیش ، به استثنای شرکت هایی که فقط در مرحله تحقیق هستند ، 65 شرکت برتر با تجارت عمومی در راه حل های blockchain سرمایه گذاری کرده اند ، توسعه داده اند یا از قبل مستقر شده اند. 18 مورد از این 65 در حال استفاده از blockchain Ethereum هستند.

ادغام Ethereum در صنعت رمزنگاری Reverberations ایجاد می کند

از نظر امکاناتی که این ادغام برای صنعت گسترده تر به ارمغان می آورد ، در حالی که قطعاً برای اتریوم آسان نبود ، قطعاً اکنون توجیه شده است. تلاش برای معرفی یک ارتقاء فنی بسیار پیچیده و پیچیده برای یک شبکه 24/7 تنفس زنده ، بیش از 5 سال کار ساده ای نیست و لازم است.

ملکان گفت: "حفظ و به روزرسانی جوامع غیرمتمرکز ، چالش های خود را ، بازی طولانی و صبور بودن دارد ، که فکر می کنم جامعه اتریوم بهتر از بسیاری دیگر از جوامع کوچکتر رمزنگاری است و آن را پرداخت می کند."

در حالی که Ethereum مطمئناً از پیشگام بودن در این تغییر مقیاس به سمت اثبات سهام سرمایه گذاری خواهد کرد ، اکنون این نوار برای سایر رقبای اصلی که به دنبال این هستند که ادعای خود را در پیشرفت های آینده در زیرساخت های blockchain و موارد استفاده کنند ، افزایش یافته است.

"من مشتاقانه منتظر دیدن موج بعدی هستم. اما من همچنین فکر می کنم که این امر از بسیاری جهات به عنوان سابقه و فرصتی برای سایر blockchains و سایر سازندگان نیز خدمت می کند ، تا ببیند که چگونه در زمان واقعی ، می توانید چنین ارتقاء مهمی را مدیریت کنید و شاید بینش هایی را در مورد چگونگی ادامه هر دو ارائه دهیدو توسعه اتریوم ، بلکه سایر پروتکل های blockchain. "

تصویب اثبات سهام Ethereum همچنین آن را در موقعیتی منحصر به فرد برای جلب سرمایه سرمایه گذار قرار می دهد. کاهش ردپای انرژی Ethereum ، تراز کردن آن با معیارهای ESG و گسترش بیشتر گزاره ارزش آن فراتر از بازار رمزنگاری بی ثبات می تواند سرمایه گذاران نهادی مانند بانک ها و شرکت های مدیریت نمونه کارها را برای سرمایه گذاری بیشتر در این زمینه به دست آورد.

وی گفت: "همچنین یک سؤال جالب وجود دارد که اکنون از این تعداد قیمت گذاری شده است؟بنابراین ، در حالی که من از حاشیه تعجب نخواهم کرد ، مؤسساتی وجود دارند که نگرش به سرمایه گذاری رمزنگاری به دلیل پیامدهای ESG در ادغام تغییر می کند. آنچه ما نمی دانیم این است که چقدر از این اتفاق افتاده است. فقط بازار می داند و اگر همه چیز به راحتی پیش برود ، خواهیم دید که واکنش چیست. "

این که آیا اتریوم از این ادغام افزایش یافته است یا خیر ، چند عمل جسورانه را برای اعتبار سنجی بهبود یافته لایه 2 Ethereum انجام می دهد و یک مورد آزمایش را برای سایر شرکت ها اثبات می کند. کوزز معتقد است که بخش اساسی در حمایت از این آینده ایده آل برای اتریوم ، در نهایت ، وضوح قانونی است نه فقط بهبود پایداری یا استفاده از اعتبار سنجی مورد. این می تواند به صورت دست مرئی دولت یا رویکرد خود نظارتی باشد.

کوزز گفت: "ما در مورد اهمیت اجازه دادن به فناوری برای تکامل و اجازه دادن به این کار نسبتاً بی نظیر ، موضع بسیار محکمی داریم.""شناخت و احترام به برخی از فرصت ها در تکامل طبیعی آن مهم است."

به منظور ایجاد سرمایه تازه به بخش ، برخی از جنبه های ناآرام پیرامون طبقه بندی ارزهای اصلی رمزنگاری مانند اتر ، با تنظیم کننده ها و قانونگذاران بحث می کنند که آیا ارزهای رمزنگاری شده باید به عنوان امنیت یا کالایی طبقه بندی شوند. اما پس از روشن شدن حدس و گمان های سیاست ، این احتمال وجود دارد که پذیرش بیشتر ارزهای رمزنگاری شده و blockchain زیربنایی وجود داشته باشد زیرا سرمایه گذاران برای قرار دادن دلار برای قرار دادن دلار در این فناوری هنوز هم برای سرمایه گذاران آسان تر می شوند.

وی گفت: "با گذشت زمان به عنوان قانونی و نظارتی روشن می شود ، زیرا مردم همچنان آموزش و آگاهی خود را در مورد دارایی های دیجیتالی و فناوری blockchain به طور گسترده تر تقویت می کنند ، من فکر می کنم شما این را به عنوان وام می بینید که خود را برای ایجاد اتریوم بیشتر و آن دسته از محصولاتی که ساخته شده است ، می بینیداز نظر اتریوم برای کسانی که دارای ذهنیت ESG یا پایداری یا نیاز به مدیریت شرکت هستند ، قابل توجه تر است. "

وی گفت: "مهمترین کاری که دولت می تواند انجام دهد این است که مقرراتی را تصویب کند که تصویب گسترده تر از blockchain و cryptocur ارز را تقویت می کند و راه انجام این کار ایجاد دلار دیجیتال است ... ما آن را در چین دیده ایم. ما آن را در هند دیده ایم. ما آن را در برخی از کشورهای آمریکای لاتین دیده ایم. این همه چیز را تغییر می دهد زیرا هر اتاق هیئت مدیره ، هر مدیرعامل را مجبور می کند تا در مورد چگونگی پذیرش آنها فکر کند. "

اتریوم به دلیل این ادغام یک دونده جلو کوتاه مدت و بلند مدت در فضای رمزنگاری است ، اما این لزوماً به معنای این نیست که آنها وضعیت رهبر را در کیف دارند. بار دیگر توسط ملکان برجسته شد ، یکی از عوامل متمایز که اتریوم را در جای خود قرار می دهد در مقابل رقیب اصلی آن بیت کوین عملکرد چند منظوره آن است. اگر به کل اکوسیستم blockchain های محبوب و رو به رشد نگاه کنیم ، واضح است که سایر blockchain ها اهمیت پشتیبانی از طیف گسترده ای از کارکردها را درک می کنند.

شرکت هایی مانند Shell ، Lowe's و Merck همه از Ethereum برای اهداف مختلف استفاده می کنند و به طور طبیعی مشاغل مختلف خواسته های مختلف و کاربردهای بالقوه ای را برای شبکه های غیرمتمرکز دارند. همانطور که توضیح دادیم ، حتی سازمان های داخلی نیز از چندین بلاک برای دستیابی به اهداف خود استفاده می کنند (مانند SAP که از پارچه Quorum ، Ethereum ، Multichain ، Corda و Hyperledger استفاده می کند) ، به این معنی که blockchains که می توانند موارد استفاده خود را متنوع کنند ، بهترین پایه ها را برای ضربه زدن به آنها خواهند داشتچاه هنوز هم از پتانسیل blockchain.

"ما انتخاب داریم. ما درجه بالایی از رقابت و گزینه های موجود در فضای blockchain را داریم. بدیهی است که امروز بیت کوین و اتریوم وجود دارد ، اما تعداد پروتکل های دیگر وجود دارد ... من فکر می کنم در بعضی موارد این ممکن است نسبت به صنایع خاص در مقابل سایر موارد یا موارد خاص استفاده در مقابل سایر موارد مناسب باشد. "

همانطور که کسب و کارهای بیشتری از مزایای گسترده ای که صنعت کریپتو با امکان واقعی استفاده از اثبات سهام در مقیاس ارائه می دهد آگاه می شوند، دفترهای کل مانند اتریوم به کسب و کارها در صنعت خود امتیاز می دهند و این احتمال وجود دارد که یک شرکتاستفاده از فناوری‌های بلاک چین به یکی از معیارهای کلیدی برای اندازه‌گیری مزیت رقابتی آن تبدیل می‌شود.

شرکت‌های زیادی وجود دارند که نمی‌دانند که این امر اساساً تجارت آنها را تغییر می‌دهد و ممکن است آنها را از تجارت خارج کند. آنها باید به این فکر کنند که چگونه می‌توانید امروز از این فناوری استفاده کنید و سپس مطمئن باشید که این فناوری بهبود می‌یابد و بهتر و بهتر می‌شود.»

مقاله توسط مت فرانژه و دانیل لیتوین نوشته شده است.

برای اطلاع از آخرین به روز رسانی های B2B، ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید!





:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: