چرا باید در سهام سهام سرمایه گذاری کنید؟
نوشته شده توسط : Mihayloo

از سرمایه گذاران در مورد استراتژی سرمایه گذاری خود سؤال کنید ، و بیشتر شما را به چیزی ایمن مانند صندوق های متقابل ، اوراق قرضه ، ETF و غیره اشاره می کنند. در حالی که این حالت های سرمایه گذاری از وجوه شما در برابر نوسانات بازار محافظت می کند ، بازده کمتری را ارائه می دهند. این ممکن است چیزی باشد که شما می خواهید یا حتی به عنوان یک سرمایه گذار مبتدی ترجیح می دهید.

اما اگر می توانید برخی از ریسک ها را معکوس کنید ، سهام سهام جایگزین سودآورتر است. چرا باید در سهام سهام سرمایه گذاری کنید ، می پرسید؟از آنجا که بازار سهام در سالهای اخیر نوید را نشان داده است. در هند ، بازار سهام علیرغم Covid-19 ، اوج های همه زمانه را لمس کرده است ، و همچنین پیش بینی می شود که تا سال 2024-25 به اقتصاد 5 تریلیون دلاری هند کمک کند. و این حتی سطح را خراشیده نیست! در اینجا دوازده مزیت دیگر سهام سهام که باید بدانید آورده شده است.

انعطاف پذیری

تقریباً در مورد هر کسی می تواند سرمایه گذاری در سهام سهام را آغاز کند. می توان با یک سرمایه گذاری کوچک در صندوق های کلاه کوچک یا متوسط شروع کرد و تصمیم گرفت که چگونه و چه موقع می خواهند سهام خود را همانطور که می خواهند نگه دارند یا بفروشند.

بازده بالاتر

یکی از مهمترین مزایای سهام عدالت که سرمایه گذاران می توانند بازده بهتری در سرمایه گذاری خود در جبهه کوتاه مدت و بلند مدت کسب کنند. برای دریافت بازپرداخت در کوتاه مدت ، شما باید انتخاب استراتژیک سهام را انتخاب کنید که بلافاصله به خوبی انجام می شود. این سرمایه گذاری ها در دراز مدت به خوبی انجام می شود. بنابراین ، اگر اکنون سرمایه گذاری کنید ، می توانید چند سال از خط پایین بازده خوبی بگیرید.

حق بیش از دارایی و درآمد

چرا باید در سهام سهام سرمایه گذاری کنیم؟این یک دلیل دیگر استهنگامی که در حقوق صاحبان سهام سرمایه گذاری می کنید ، بخش کوچکی از شرکت را در اختیار دارید. بنابراین ، شما بیش از بخش کوچکی از دارایی های شرکت مالکیت دارید و در صورت خوب بودن شرکت ، به صورت سود سهام باز می گردید.

سهام جایزه

بسیاری از شرکت ها در ازای سود سهام ، سهام پاداش را در سهام خود به سرمایه گذاران ارائه می دهند. بنابراین ، اگر شما ده سهام یک شرکت دارید ، آنها را در Rs معامله کنید. 1000 ، این شرکت در 10: 1 سهام جایزه را به شما می دهد. سپس بازگشت خالص Rs را دریافت می کنید. 11000 به جای Rs. اگر شرکت سود کسب کند ، 10000 به دلیل سهام جایزه.

تقسیم سهام

سهام سهام سهام عدالت را می توان در بازار تقسیم و معامله کرد و سرمایه گذاران را بازده بلند مدت دریافت کرد. در اینجا آمده است: تقسیم سهام هزینه سرمایه گذاری در یک سهم واحد را کاهش می دهد و این امر را برای خریداران مقرون به صرفه تر کرده و تقاضای آنها را افزایش می دهد. اکنون ، افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت سهام سهام شرکت می شود.

سهام درست

سرمایه گذاری در سهام عدالت همچنین به سرمایه گذاران این مزیت را می دهد که سهام مناسب را به عنوان عمومی خریداری کنند. شرکت ها ترجیحاً سهام مناسب را به سرمایه گذاران سهام موجود با قیمت پایین تر از قیمت بازار سهام ارائه می دهند. چنین پیشنهادهایی متداول است که شرکت برای تأمین بودجه برنامه های گسترش خود به سرمایه نیاز دارد.

مزیت مالیاتی

از جمله سایر مزایای سهام سهام عدالت ، بهره گیری از مزایای مالیاتی در سرمایه گذاری های سهام ممکن است در صدر آن باشد. برخلاف سایر سرمایه گذاری ها ، این دوره قفل ندارند. علاوه بر این ، شما همچنین از هنجارهای مالیاتی در مورد سود سرمایه بلند مدت (LTCG) و سود سرمایه کوتاه مدت (STCGS) بهره مند می شوید. با توجه به سند به روز شده ، LTCG ها 10 ٪ از مبلغ بیش از 1 روپیه بدون نمایه مالیات می گیرند و STCG ها با نمایه سازی 15 ٪ مالیات می شوند.

ادعای باقیمانده

اگر شرکتی که در آن سرمایه گذاری کرده اید خاموش است ، می توانید پس از پرداخت ذینفعان مانند وام دهندگان ، دارندگان بدهی و غیره ، در مورد هر دارایی یا بودجه باقی مانده باقی بماند.

بازده احتمالی که با تورم مقابله می کند

بازده سهام به شما کمک می کند تا واقعاً تورم را شکست دهید. این امر به این دلیل است که نرخ بازده ارائه شده توسط سرمایه گذاری سهام از نرخ تورم فراتر می رود. در حقیقت ، شاخص های سهام برای سرمایه گذاری سهام از بازده ارائه شده توسط بیشتر سرمایه گذاری های قابل مقایسه در دراز مدت بهتر است.

محافظت توسط سبی

در هند ، سرمایه گذاری سهام از نزدیک توسط هیئت اوراق بهادار و بورس (SEBI) تنظیم می شود. این امر موارد کلاهبرداری یا فعالیتهای غیر طبیعی را که هنگام سرمایه گذاری به طرز چشمگیری انجام می شود ، کاهش می دهد.

وثیقه در برابر وام

برای کمک به دریافت وام به وثیقه نیاز دارید؟سرمایه گذاران سهام عدالت می توانند سهام سهام خود را به عنوان وثیقه برای وام تعهد کنند. بیشتر وام دهندگان مبلغ وام را 50 ٪ از سهام سهام یا 50 ٪ صندوق های متقابل سهام متعلق به یک سرمایه گذار ارائه می دهند.

فرآیندها و معاملات ساده

سرمایه گذاری در سهام سهام ساده است. امروز می توانید بدون کمک یک کارگزار یا برنامه ریز مالی ، در سهام آنلاین سرمایه گذاری کنید. فقط یک حساب کاربری تنظیم کنید و یک برنامه داشته باشید. بسیاری از سیستم عامل های آنلاین به شما امکان می دهند این کار را در چند مرحله ساده انجام دهید.

بیش از شما

اکنون که پاسخ روشنی دارید که چرا باید در سهام سهام سرمایه گذاری کنید ، زمان آن رسیده است که سرمایه گذاری کنید. قبل از اینکه همه وارد شوید ، این نشانگرها را در ذهن داشته باشید -

  • فاکتور در نوسانات بازار سهام قبل از سرمایه گذاری.
  • پس از تحقیق و تجزیه و تحلیل کامل آنها ، سهام را انتخاب کنید.
  • صبور باشید ، و همیشه از بازار گله پیروی نکنید.
  • به طور مرتب نمونه کارها خود را کنترل کنید تا مطمئن شوید که سرمایه گذاری های شما در حال بازپرداخت است.

آیا می خواهید از طریق صندوق های متقابل برتر هند در بورس سرمایه گذاری کنید؟برنامه MoneyFy Tata Capital را بارگیری کنید!





:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: