تجارت و کمکی برای تجارت
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

تجارت یک دوره گسترده است که شامل کلیه فعالیت هایی است که برای فروش ، انتقال یا تبادل کالا و خدمات ضروری است. تجارت شامل دو نوع فعالیت تجارت و کمکی برای تجارت است. خرید و فروش کالاها تجارت نامیده می شود. اما بین این خرید و فروش فعالیت های زیادی وجود دارد که به عنوان کمکی برای تجارت یا کمک به تجارت شناخته می شوند. این موارد شامل حمل و نقل ، بانکی ، انبارداری ، بیمه و غیره است. بنابراین ، تجارت شامل تجارت و کمکی برای تجارت است. پیوند بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان توسط تجارت ارائه می شود که توزیع کالاها و خدمات را تضمین می کند. مانع افراد با تجارت در دسترس مشتریان با تجارت حذف می شود. حمل و نقل با انتقال کالا از یک مکان به مکان دیگر ، مانع مکان را از بین می برد. مانع زمان با ذخیره و انبارداری با ذخیره کالاها و در صورت لزوم آنها را در دسترس قرار می دهد. از آنجا که کالاهایی که در انبار و انبارها نگهداری می شوند مستعد بسیاری از خطرات هستند ، برای رفع چنین خطرات ، بیمه مفید است. بانکداری برای حذف مانع سرمایه و صندوق ها لازم است و تبلیغات به تولیدکنندگان در اطلاع رسانی به مشتریان در مورد کالاها و خدمات مختلف کمک می کند. بنابراین ، تجارت موانع مختلفی را در روند تبادل کالا و خدمات از بین می برد ، از این رو تمام فعالیت هایی که شامل حذف موانع است ، خواه از نظر افراد ، مکان ، زمان ، خطر ، امور مالی و غیره توسط تجارت انجام می شود.

تجارت

خرید و فروش کالاها و خدمات با هدف کسب سود به عنوان تجارت شناخته می شود. این یکی از مهمترین بخش های تجارت است. این امکان را فراهم می کند که کالاها را در دسترس مصرف کنندگان یا کاربران قرار دهد. این روزها کالاها در مقیاس بزرگ تولید می شوند و دستیابی به تولید کنندگان به خودی خود بسیار دشوار است. واسطه ها با تهیه کالاها در دسترس آنها به عنوان پیوندی بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان خدمت می کنند. در صورت عدم تجارت ، تولید کنندگان و مصرف کنندگان مجبورند یکدیگر را جستجو کنند و امکان انجام کار در مقیاس بزرگ امکان پذیر نیست. تجارت را می توان در مقیاس کوچک ، مانند مورد شاهین ها و مغازه های کوچک یا مقیاس بزرگ مانند فروشگاه های بخش ، انجام داد.

تجارت ممکن است بر اساس منطقه جغرافیایی به دو پایه طبقه بندی شود: 1) تجارت داخلی و 2) تجارت خارجی

1. تجارت داخلی: تجارت داخلی مربوط به خرید و فروش کالاها و خدمات در مرزهای جغرافیایی یک ملت است. همچنین به عنوان تجارت خانگی یا تجارت داخلی شناخته می شود. در اینجا ، خریداران و فروشندگان متعلق به یک کشور هستند.

تجارت داخلی بیشتر به دو بخش تقسیم می شود: i) تجارت عمده فروشی و ب) تجارت خرده فروشی

i) تجارت عمده فروشی: تجارت عمده فروشی شامل خرید و فروش کالاها به مقادیر زیاد یا به صورت عمده است. عمده فروشی کالاها را به طور مستقیم از تولید کننده در مقادیر زیادی خریداری می کند و آنها را در مقادیر نسبتاً کمتری به خرده فروشان می فروشد. عمده فروشی به عنوان یک ارتباط مهم بین تولید کنندگان و خرده فروشان و حفظ سهام زیادی از کالاها عمل می کند.

ب) تجارت خرده فروشی: این شامل خرید کالا در مقادیر اندک از عمده فروشان و فروش آنها به فینال برای مصرف نهایی است که به عنوان تجارت خرده فروشی شناخته می شود. یک خرده فروش ارتباط بین عمده فروشان ، تولید کنندگان و مصرف کنندگان دارد. آنها تماس مستقیم با مشتریان را حفظ می کنند و در مورد دوست داشتن و دوست داشتن مشتریان ، به عمده فروشان بازخورد می دهند.

2. تجارت خارجی: تجارت خارجی یا خارجی شامل تبادل کالا و خدمات بین اشخاص یا سازمان هایی است که در دو یا چند کشور فعالیت می کنند. همچنین به عنوان تجارت خارجی یا تجارت بین المللی شناخته می شود.

تجارت خارجی بیشتر در سه بخش تقسیم می شود: i) تجارت واردات ii) تجارت صادرات iii) تجارت Entrepot

i) تجارت واردات: هنگامی که کالا از کشور دیگری خریداری می شود ، به عنوان تجارت واردات شناخته می شود. به عنوان مثال ، هند نفت خام را از کشورهای خاورمیانه وارد می کند.

ب) تجارت صادرات: وقتی کالاها به کشور دیگر فروخته می شوند ، به عنوان تجارت صادرات شناخته می شود. به عنوان مثال ، هند غلات ، ادویه جات ترشی جات و سایر محصولات را به ایالات متحده صادر می کند.

iii) تجارت Entrepot: هنگامی که کالاها به منظور صادرات آن به کشور دیگری از یک کشور وارد می شوند ، به عنوان Entrepot شناخته می شود. به عنوان مثال ، هند کالاهای زیادی را از کشورهای اروپایی وارد می کند تا آنها را به نپال صادر کند.

کمکی ها برای تجارت

فعالیت هایی که برای کمک به تجارت انجام می شود ، به عنوان کمکی برای تجارت شناخته می شوند. این فعالیت ها یا خدمات خرید و فروش کالاها و خدمات را تسهیل می کند. این موارد معمولاً به عنوان خدمات گفته می شود زیرا ماهیت آنها تسهیل فعالیت های مربوط به صنعت و تجارت است. این موارد شامل بانکی ، حمل و نقل ، انبارداری ، انبارداری و بیمه است. اینها نه تنها از تجارت بلکه صنعت و از این رو کل فعالیت های تجاری پشتیبانی می کند. این فعالیت ها در حذف موانع مختلفی که در تبادل کالا و خدمات بوجود می آیند ، کمک می کند.

کمکی های مختلف به شرح زیر است:

1. حمل و نقل و ارتباطات: این شامل تمام فعالیت هایی است که مربوط به حرکت کالا از یک مکان به مکان دیگر است. همانطور که می دانیم تولید در مکان های مختلف انجام می شود و این کالاها در مکان های دیگر برای مصرف مورد نیاز است. به عنوان مثال ، جوت در بنگال غربی تولید می شود ، اما در جاهای مختلف دیگر مصرف می شود. مانع مکان با استفاده از حمل و نقل مانند جاده ، ریلی و غیره برداشته می شود. حمل و نقل به حرکت مواد اولیه به محل تولید و محصولات نهایی از کارخانه ها به محل مصرف کمک می کند.

ارتباطات یکی از مهمترین خدمات است. این به عنوان پیوندی بین تولید کنندگان ، تولید کنندگان ، عمده فروشان و مصرف کنندگان عمل می کند و در تبادل اطلاعات کمک می کند. خدمات پستی ، خدمات تلفنی ، فکس ، اینترنت و غیره ، در ارتباطات کمک می کنند و به عنوان کمکی برای تجارت در نظر گرفته می شوند.

2. بانکداری و امور مالی: شامل فعالیتهایی است که مربوط به تأمین مالی برای فعالیتهای مختلف تجاری است. فعالیت های تجاری بدون داشتن بودجه کافی نمی تواند شروع شود. بودجه لازم برای دستیابی به ماشین آلات ، مواد اولیه ، هزینه های جلسه و غیره است. بانکداری مشکل مالی را حل می کند. این به غلبه بر مانع مالی کمک می کند. تسهیلات مختلف توسط بانک مانند اضافه برداشت ، اعتبار نقدی و انواع مختلف وام و پیشرفت ارائه می شود. بانک ها همچنین جمع آوری چک ها ، صدور پیش نویس های بانکی ، تخفیف صورتحساب و غیره را انجام می دهند. بانک ها همچنین در صورت تجارت خارجی به صادرکنندگان در جمع آوری پول از واردکنندگان کمک می کنند. آنها همچنین در افزایش سرمایه از عموم کمک می کنند.

3. بيمه: شامل كليه فعاليت هايي است كه به حفاظت از انواع خطرات مربوط مي شود. کسب و کار انواع مختلفی از ریسک ها را در بر می گیرد. و بیمه به محافظت از مشاغل در برابر چنین خطراتی کمک می کند. بیمه با محافظت در برابر خطرات مختلف مانع خطرات را برطرف می کند. کارخانه، ساختمان و سایر دارایی ها باید در برابر آتش سوزی، سرقت، سرقت و غیره محافظت شوند. همچنین کارکنان باید در برابر خطرات حوادث و خطرات شغلی محافظت شوند. بیمه در برابر همه این خطرات محافظت می کند. کسب و کارها باید مبلغی اسمی که به عنوان حق بیمه شناخته می شود بپردازند و در ازای آن، میزان زیان یا غرامت قابل جبران است.

4. انبارداری: به نگهداری کالاها به منظور تسهیل عرضه آنها به بازار در زمان مناسب می پردازد. همیشه یک فاصله زمانی بین تولید و مصرف کالا وجود دارد زیرا کالاها بلافاصله پس از تولید تولید نمی شوند. این فاصله زمانی به دلیل تقاضای نامنظم یا عرضه نامنظم است. انبارداری به نگهداری کالا و تهیه کالا در زمان مناسب کمک می کند و در نتیجه مانع زمان را از بین می برد. انبارداری تضمین کننده ثبات قیمت ها در بازار است، زیرا کالاها در صورت نیاز به طور مداوم عرضه می شوند. برای حفظ جریان روان کالا در طول سال و محافظت از کالاها در برابر آسیب های مختلف مانند رطوبت، حشرات، سرقت و ... در انبارها و انبارها نگهداری می شود.

5. تبلیغات: شامل کلیه فعالیتهایی است که با ارائه اطلاعات در مورد محصولات و خدمات مرتبط است. یکی از مهم ترین راه های ترویج فروش محصولات و خدمات به ویژه در مورد کالاهای مصرفی است. امکان ملاقات تولیدکنندگان، تولیدکنندگان و بازرگانان با تک تک مصرف کنندگان و اطلاع رسانی در مورد محصول وجود ندارد. بنابراین، تبلیغات مصرف کنندگان را در مورد محصول و اطلاعات مفید دیگر مانند ویژگی ها، قیمت، موارد استفاده، کیفیت و غیره مرتبط با محصول آگاه می کند. بنابراین، مانع اطلاعات را برطرف می کند.




:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: