نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

تحقیقات بازار درک عمیقی از احساسات مصرف کننده ، رفتار خرید و تقاضا در بازار ارائه می دهد. بیاموزید که چگونه از تحقیقات بازار استفاده کنید تا در صنعت خود مرتبط باشید.

این موضوع را به اشتراک بگذارید

تحقیقات بازار چیست؟

تحقیقات بازار فرایند جمع آوری ، تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در مورد رقبا ، بازارهای هدف یا یک صنعت به طور کلی است. کارآفرینان می توانند از تحقیقات بازار برای تصمیم گیری های آگاهانه استفاده کنند ، زیرا برخی از حدس و گمان ها را از نحوه تعامل با مشتریان خارج می کند و ایده هایی را برای پروژه هایی ارائه می دهد که بیشترین پتانسیل را دارند.

شرکت ها به دلایل مختلف از تحقیقات بازار در مراحل مختلف رشد استفاده می کنند. از تحقیقات بازار می توان استفاده کرد:

بازارهای جدید را شناسایی کنید. تحقیقات بازار ممکن است به شما در کشف نیاز به محصول خود در بازارهایی که هرگز در نظر نگرفته اید ، کمک کند.

در بالای روندهای جدید بازار بمانید. تحقیقات بازار می تواند روندهای جدید را نشان دهد و به شما در تعیین استراتژی هایی برای سازگاری با شرایط جدید بازار کمک کند.

تقاضا برای یک محصول یا خدمات جدید را تعیین کنید. گروه های متمرکز و نظرسنجی ها می توانند به شما ایده ای بدهند که محصول شما برای مصرف کنندگان چقدر مفید خواهد بود.

مناسب بازار محصول ایده آل را پیدا کنید. تحقیقات بازار می تواند به شما در کشف بهترین زمان ، مکان و مخاطبان برای محصول خود کمک کند.

تجارت خود را تقویت کنید. برای جلوگیری از اختلالات گران قیمت بعداً ، می توان هر زمینه مشکلی را در تجارت شما شناسایی کرد.

بهتر کردنشهرت برندواددرک چگونگی درک مصرف کنندگان برند شما می تواند به شما در شکل گیری آینده کمک کندمدیریت برنداستراتژی ها.

هدف از تحقیقات بازار چیست؟

هدف اصلی تحقیقات بازار کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان هدف خود و دریافت بازخورد از مصرف کنندگان در مورد علاقه آنها به محصولات یا خدمات خاص است. این داده ها را می توان برای:

تصمیم گیری های مهم در تجارت

هر زمان که شرکت شما با یک تصمیم مهم روبرو شود ، اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار می دهد ، بهتر می شود. اطلاعات مربوط به رقابت و بازار شما به شما امکان می دهد تا آگاه ترین تصمیمات تجاری را اتخاذ کنید. فقدان اطلاعات می تواند منجر به تصمیم گیری ضعیف شود زیرا این تصمیمات بر اساس اطلاعات منسوخ یا در غیر این صورت بی ربط انجام می شود.

دریافت بودجه سرمایه گذار

تأمین وجوه از سرمایه گذاران یکی از بزرگترین اقدامات پس از ارائه ایده جدید برای یک شرکت یا محصول است. سرمایه گذاران به آنچه در مورد بازار می دانید علاقه مند هستند و چگونه شرکت یا محصول شما به آن اضافه می کند. تحقیقات بازار به آنها اطلاع می دهد که آیا محصول شما نیاز فعلی در بازار را حل می کند یا خیر.

شناسایی فرصت های شغلی

از تحقیقات بازار می توان برای شناسایی فرصت های شغلی جدید استفاده کرد. این می تواند بازارهای جدید را برای ورود یا نیاز به محصولی که هنوز وجود ندارد نشان دهد. این به شما امکان می دهد تا محصولات را برای تأمین نیازها و خواسته های مصرف کنندگان توسعه دهید و از رقابت خود مزیتی به شما می دهد.

جلوگیری از خرابی شرکت

تحقیقات بازار اغلب به عنوان فعال بودن مشاهده می شود (یعنی به شما در تعیین نیازهای مصرف کننده کمک می کند یا به یافتن فرصت های جدید بازار کمک می کند). با این حال ، تحقیقات همچنین می تواند با کمک به شما در تصمیم گیری در مورد اینکه چه کاری انجام ندهید ، خطر را کاهش می دهد. تحقیقات ممکن است به شما بگوید که یک تصمیم خاص می تواند به تصویر برند شما آسیب برساند یا باعث از بین رفتن درآمد شود. این جنبه از تحقیقات بازار غالباً نادیده گرفته می شود اما نقش مهمی در کمک به شرکت ها در دستیابی به اهداف خود دارد.

چرا هوش مصنوعی در تحقیقات دیجیتال "ضروری" است

چرا تحقیقات بازار مهم است؟

مؤثرترین راه برای افزایشرضایت مشتری، کاهش خاردار ، و ارتقاء تجارت شما انجام تحقیقات بازار است. تحقیقات بازار برای هر مشاغل ضروری است. این ها چند پاسخ برای چرا هستند.

داده های مهمتحقیقات بازار اطلاعات ارزشمندی در مورد محصولات جدید و موجود ارائه می دهد ، که می تواند به شرکت ها کمک کنداستراتژی های توسعه محصول و بازاریابی مناسب را ایجاد کنید.

مشتری متمرکزتحقیقات بازار می تواند به شما در تعیین کمک کندنیازهای مشتری.بازاریابی روی مشتری و درک نیازهای آنها تمرکز دارد و به شرکت ها کمک می کند تا محصولات یا خدماتی را ایجاد کنند که به نفع آنها باشد.

پیش بینیدانستن نیازهای مشتری به صاحبان مشاغل کمک می کند تا تولید ، موجودی و فروش را پیش بینی کنند.

لبه رقابتی. تحقیقات بازار ابزاری مهم برای انجام مطالعات تطبیقی استتجارت خود را در برابر رقبا معیار کنیدو در صنعت یا بازار خود چابک بمانید.

تحقیقات بازار همچنین بینش در مورد بسیاری از موارد که بر استراتژی های بازاریابی شما تأثیر می گذارد ، از جمله:

جایی که مشتریان فعلی و مخاطبان هدف شما در حال تحقیق در مورد محصولات یا خدمات هستند

مخاطبان شما از کدام یک از رقبای شما خریداری می کنند

روند در بازارها

آنچه مخاطب هدف شما مایل به پرداخت برخی محصولات یا خدمات است

چه چیزی بر مخاطبان هدف شما تأثیر می گذارد تا خریدها را انجام دهد

چه چیزی مخاطب هدف شما با آن روبرو است

چه احساسی مصرف کنندگان در مورد محصولات ، خدمات ، مارک ها و موضوعات خاص

نیازهای مشتری برآورده نشده که می تواند فرصت های بالقوه فروش باشد

انواع تحقیقات بازار

بسته به بازار و سؤالاتی که می خواهید به آنها پاسخ داده شود ، تحقیقات بازار می تواند کمی یا کیفی باشد. تحقیقات کمی به داده هایی اشاره دارد که می توانند شمارش یا اندازه گیری شوند و بر اساس داده های عددی است. تحقیقات کیفی در مورد "چرا" پشت شماره ها است. این ذهنی و مبتنی بر نظرات مصرف کننده است نه داده های سخت. انجام یکی از آنها بدون دیگری دشوار است زیرا هر دو مزایا و معایب دارند و به طور معمول مکمل یکدیگر هستند.

انواع مختلفی از تحقیقات بازار وجود دارد که بسیاری از آنها از داده های کمی و کیفی تشکیل شده است. کدام نوع استفاده می کنید به بازار شما و هر سؤالی که می خواهید به آن پاسخ دهید بستگی دارد. در اینجا محبوب ترین انواع تحقیقات بازار وجود دارد.

مصاحبه های عمیق

مصاحبه ها فرصت هایی را برای مکالمات چهره به چهره فراهم می کند و امکان جریان طبیعی تر و تبادل اطلاعات را فراهم می کند. آنها به شما در طراحی شخصیت های خریدار کمک می کنند زیرا مصاحبه شوندگان خود به سؤالات مربوط به سن ، اشتغال ، جمعیتی و علایق خود پاسخ می دهند. Personas خریدار تصویری از مشتری ایده آل خود را بر اساس مصاحبه شونده صفات مشترک که مورد بحث قرار گرفته اند ، نقاشی می کنند. این شخصیت ها به شما در تدوین استراتژی های بازاریابی مؤثر کمک می کنند تا بتوانید بهتر از مشتریان هدف خود درخواست دهید.

گروه های متمرکز

گروه های متمرکز شامل انتخاب گروه کوچکی از افراد برای آزمایش محصول شما ، ارائه بازخورد ، تماشای نسخه ی نمایشی یا پاسخ به سؤالات هستند. آنها به شما کمک می کنند تا تعیین کنید که چه چیزی محصول یا خدمات شما را از رقابت منحصر به فرد می کند. با پرسیدن سؤالات گروه متمرکز خود در مورد محصولات خود ، می توانید بازخورد ارزشمندی را جمع آوری کرده و هر شرکت یا محصول لازم را انجام دهید.

نظرسنجی ها و پرسشنامه ها

از نظرسنجی ها و پرسشنامه ها برای درک درک و نظرات مصرف کنندگان در مورد موضوعات خاص استفاده می شود. از مصرف کنندگان مجموعه ای از سؤالات مربوط به امکان سنجی محصول ، نیازها یا علایق آنها و گزینه های قیمت گذاری پرسیده می شود. بر اساس این پاسخ ها ، شرکت ها می توانند تعیین کنند که آیا نیاز به محصول آنها وجود دارد ، در صورت شارژ قیمت مناسب ، یا اینکه برای جذابیت بیشتر محصولات نیاز به تغییر یا به روزرسانی دارد.

تحلیل بازار

تجزیه و تحلیل بازار یک ارزیابی عمیق از بازار است. این اندازه بازار ، الگوهای خرید مصرف کننده ، رقبا و شرایط اقتصادی را تجزیه و تحلیل می کند. تجزیه و تحلیل بازار داده هایی را در مورد رقبا ، مصرف کنندگان و صنعت به طور کلی ارائه می دهد. همچنین می توانید ایده ای از تقاضا برای برخی از محصولات موجود در بازار دریافت کنید. با تجزیه و تحلیل بازار ، می توانید بازارهای فعلی خود را ارزیابی کرده یا موارد جدید را کشف کنید تا ببینید محصول یا خدمات شما برای این بازارها چقدر مناسب است.

بینش بازار

بینش بازار نتایج تجزیه و تحلیل عمیق یک بازار هدف است که نیازهای مربوطه و جنبه های قبلاً غیر واقعی را نشان می دهد. هدف از بینش بازار ، سود بردن از مصرف کننده ضمن سودآوری است.

از تحقیقات بینش برای یادگیری حقایق جدید در مورد بازار استفاده می شود که می توان برای افزایش سود از آن استفاده کرد. بینش بازار می تواند به عنوان تلاشی برای درک عمیق تر از مصرف کننده ، آرزوهای آنها و آنچه می توان برای تشویق رشد در بازار استفاده کرد ، تعریف کرد. بینش بازار باید توصیه های معتبر ، عملی و عملی باشد که واقعاً به نفع مصرف کننده باشد.

سهم بازار

از معیارهای سهم بازار برای نشان دادن اندازه یک شرکت در یک بازار در مقایسه با رقبای خود استفاده می شود. این درصد از فروش یک صنعت است که توسط یک شرکت خاص در طی یک دوره زمانی خاص به دست می آید. فرمول کل فروش شرکت/کل فروش صنعت = سهم بازار است. این متریک به شما کمک می کند تا یاد بگیرید که چگونه فروش شما در مقایسه با رقبا انجام می شود و چه کاری می تواند برای بهبود فروش و افزایش سهم خود در بازار انجام شود.




:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: