نحوه تهیه صورت سود و زیان
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

شروع یک تجارت کوچک به معنای سرمایه گذار و حسابدار است. مدیریت امور مالی شما بخشی از کار است. حتی اگر یک حسابدار عمومی معتبر (CPA) دارید ، خوب است بدانید که چه گزارش ها و بیانیه هایی برای تجارت شما تهیه شده است.

صورت سود و زیان ، که به عنوان صورت درآمد نیز شناخته می شود ، یکی از این گزارش ها است.

صورت سود و زیان چیست؟

صورت سود و زیان صورت مالی است که درآمد ، هزینه ها و هزینه های شرکت شما را در طی یک دوره مشخص (به عنوان مثال ، یک ماه ، یک چهارم یا یک سال) خلاصه می کند و سود خالص را شامل می شود.

اگر شرکت شما به صورت عمومی برگزار شود ، صورتهای مالی که شامل بیانیه سود و زیان ، ترازنامه ، بیانیه جریان نقدی و بیانیه سهام سهامداران در گزارش های سه ماهه و سالانه است که باید برای شرکت خود ثبت کنید. صورتهای مالی به شما و سهامداران شما این امکان را می دهد تا ببینند که چگونه تجارت را انجام می دهد و یک تصویر مالی کامل از شرکت شما ارائه می دهد.

مزایای صورت سود و زیان

مزایای زیادی برای تهیه و مراجعه به صورت سود و زیان وجود دارد ، از جمله:

  • عکس فوری از سود فعلی شرکت خود را برای یک دوره دریافت کنید: با بیانیه سود و زیان ، می توانید فوراً ببینید که آیا شرکت شما سود کسب می کند یا خیر. ضمن تعیین هزینه ها ، راه هایی برای کاهش هزینه های شرکت خود یا افزایش درآمد آن را جستجو کنید.
  • سود و زیان فعلی خود را با دوره های مالی گذشته مقایسه کنید: آیا شرکت شما در حال رشد است؟آیا سود خود را افزایش می دهید؟اگر چنین است ، چقدر سریع؟مقایسه اظهارات سود و ضرر فعلی و گذشته خود برای دیدن جایی که می توانید پیشرفت کنید ، مفید است.
  • جذب سرمایه گذاران: سرمایه گذاران جدید و موجود می خواهند بیانیه های دوره ای و زیان دوره ای را ببینند تا بدانند شرکت شما چگونه از نظر مالی عمل می کند.
  • آمادگی برای تأمین اعتبار: اگر برای وام تجاری درخواست می کنید یا می خواهید تجهیزات جدید را تأمین کنید ، یک بانک احتمالاً درخواست می کند صورت سود و زیان شما را بررسی کند.

می توانید از حسابدار خود بخواهید که صورت سود و زیان را برای شرکت خود تهیه کند یا می توانید خودتان را با استفاده از مراحل زیر بسازید.

آنچه را که لازم دارید جمع کنید

با تعیین دوره زمانی (به عنوان مثال ، یک ماه ، یک چهارم ، یک سال) شروع کنید که می خواهید بیانیه سود و زیان خود و فرمی را که می خواهید دنبال کنید آماده کنید.

برای تهیه بیانیه سود و زیان خود ، باید تمام معاملات مالی را در آن دوره زمانی جمع آوری کنید ، از جمله:

  • همه منابع درآمد ؛از جمله فروش ، درآمد بهره ، درآمد اجاره و هزینه خدمات و هرگونه کاهش در فروش ، بازده و تخفیف.
  • کلیه هزینه های متحمل شده مانند خرید مواد و سایر دارایی ها ، حقوق (کل جبران خسارت) ، هزینه های بهره وام های تجاری ، بیمه ، اجاره و مالیات

هنگامی که اسناد مالی خود را به ترتیب انجام دادید ، مراحل زیر را دنبال کنید تا صورت سود و زیان خود را تهیه کنید.

توجه داشته باشید که هزینه ها در هنگام تحمل شناخته می شوند ، نه در هنگام پرداخت آنها. به همین ترتیب ، درآمد هنگام درآمد ، نه هنگام جمع آوری پول نقد ، به رسمیت شناخته می شود.

مرحله 1: درآمد شرکت خود را تعیین کنید.

تمام اشکال درآمد کسب شده را اضافه کنید. تمام فروش ها و بازده ها را از دفترچه عمومی خود ، در دوره زمانی انتخاب شده خود بدست آورید (به عنوان مثال ، یک چهارم).

مرحله 2: هزینه کالاهای فروخته شده شرکت خود را محاسبه کنید.

هزینه کل کالاهای فروخته شده شما را می توان با استفاده از موجودی اولیه شما ، اضافه کردن کلیه خریدها ، هزینه های حمل و نقل ، هزینه مستقیم نیروی کار و بخشی از هزینه های غیرمستقیم و کم کردن موجودی پایان شما محاسبه کرد.

مرحله 3: سود/ضرر ناخالص شرکت خود را محاسبه کنید.

سود/ضرر ناخالص با کم کردن هزینه کالاهای فروخته شده (مرحله 2) از کل درآمد (مرحله 1) محاسبه می شود.

مرحله 4: هزینه های عملیاتی شرکت خود را تعیین کنید.

هزینه های عملیاتی شرکت خود را با کل هزینه های غیرمستقیم تجارت ، مانند:

  • سربار اداری
  • اجاره
  • مسافرت رفتن
  • بازپرداخت
  • استهلاک و استهلاک
  • خدمات رفاهی
  • هزینه پستی

مرحله 5: سود/ضرر عملیاتی شرکت خود را محاسبه کنید

با کم کردن هزینه های عملیاتی (مرحله 4) از سود/ضرر ناخالص (مرحله 3) ، سود و زیان عملیاتی شرکت خود را محاسبه کنید.

مرحله ششم: تعیین درآمد دیگر ، هزینه دیگر ، درآمد بهره و هزینه بهره.

درآمد دیگر و سایر هزینه ها به طور معمول شامل موارد غیر مکرر ، به عنوان مثال ، افزایش یا ضرر از فروش دارایی (به عنوان مثال تجهیزات) است.

درآمد بهره شامل هر بهره قابل دریافت ، به عنوان مثال ، از پول نقد شرکت در حساب های بانکی است.

هزینه بهره شامل هرگونه بهره قابل پرداخت به بدهی های شرکت ، به عنوان مثال ، وام تجاری است.

مرحله 7: هزینه مالیات بر درآمد شرکت خود را محاسبه کنید.

هزینه مالیات بر درآمد برای دوره با ضرب درآمد مشمول مالیات با نرخ مالیات محاسبه می شود.

مرحله 8: سود/ضرر خالص شرکت خود را محاسبه کنید.

برای محاسبه سود خالص ، همچنین به عنوان سود پس از مالیات نیز گفته می شود ، سود عملیاتی خود را (مرحله 5) به دست آورید و درآمد و درآمد دیگر (مرحله 6) را اضافه کنید و هزینه و هزینه دیگر (مرحله 6) و هزینه مالیات (مرحله 7) را کم کنیدواد

سود خالص معمولاً به عنوان "خط پایین" یک شرکت گفته می شود و شاخص سودآوری یک شرکت است. محاسبه سود خالص آخرین مرحله در تهیه صورتحساب سود و زیان شماست.

اکنون که می دانید چگونه بیانیه سود و زیان را تهیه کنید ، نمونه ها و الگوهای آنلاین را پیدا کنید تا به شما در شروع کار کمک کند.

پس از بیان بیانیه سود و زیان خود ، از آن برای شناسایی مناطقی استفاده کنید که بتوانید سلامت مالی تجارت خود را بهبود بخشید. برای تعیین اینکه آیا شما برای یک حساب بانکی تجاری آماده هستید ، نیاز به تأمین اعتبار یا آماده درخواست کارت اعتباری تجاری دارید ، با بانکدار تجارت Chase خود ملاقات کنید.

فقط برای اهداف اطلاع رسانی/آموزشی: نظرات بیان شده در این مقاله ممکن است با سایر کارمندان و بخش های JPMorgan Chase & Co. متفاوت باشد و دیدگاه ها و استراتژی های شرح داده شده ممکن است برای همه مناسب نباشد و به عنوان توصیه/توصیه خاصی برای هر فرد در نظر گرفته نشده است. شما باید قبل از تصمیم گیری ، نیازها و اهداف خود را با دقت در نظر بگیرید و با حرفه ای (های) مناسب مشورت کنید. چشم انداز و عملکرد گذشته تضمین نتایج آینده نیست.




:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: