نحوه کدنویسی نمودارهای قیمت توکن
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

به‌عنوان یک توسعه‌دهنده بلاک چین، تمرکز اصلی عموماً صرف نظارت بر قیمت‌های توکن‌های فردی نیست. با این وجود، توسعه دهندگان و کاربران درگیر در صنعت بلاک چین هنوز هم احتمالاً نمودارهای قیمت متفاوت را زیر نظر دارند. به این ترتیب، توسعه‌دهندگان باید بدانند که چگونه نمودارهای قیمت توکن را در برنامه‌های غیرمتمرکز خود (dApps) کدنویسی و پیاده‌سازی کنند، که کاربران را قادر می‌سازد تا حرکات قیمت توکن‌های مختلف را مشاهده کنند. این یک ویژگی "باید" برای برنامه های کاربردی Web3 با کیفیت است زیرا اکثر کاربران می خواهند بازار ارزهای دیجیتال را مشاهده کنند. بنابراین، ما نشان خواهیم داد که چگونه برنامه‌های غیرمتمرکز شما با آموزش نحوه کدنویسی نمودارهای قیمت توکن با حداکثر سهولت، مزیت بیشتری به دست آورده و ارزش بیشتری به کاربران ارائه می‌دهند.

در بخش‌های بعدی، تمام جزئیات مورد نیاز برای یادگیری نحوه کدنویسی نمودار قیمت توکن را پوشش خواهیم داد. علاوه بر این، متوجه خواهید شد که با استفاده از Moralis و پلت فرم قدرتمند آن، انجام این کار بسیار ساده‌تر و سریع‌تر از چیزی است که تصور می‌کردید. این پلتفرم نهایی توسعه Web3، تکه کدهای ساده ای را در اختیار شما قرار می دهد که از تمام کارهای سنگین و کارهای مرتبط با باطن مراقبت می کند. با استفاده از اسناد مورالیس، که یکی از بهترین‌ها در صنعت است، شما اساساً یک خط کد را کپی و جای‌گذاری می‌کنید تا کدنویسی مرتبط با بلاک چین dApps خود را پوشش دهد. همین امروز حساب رایگان خود را ایجاد کنید تا به پلتفرم Moralis، از جمله Moralis Speedy Nodes، Moralis NFT API و Web3 SDK قابل دسترسی آن دسترسی کامل داشته باشید. به این ترتیب، می‌توانید مراحل مربوط به نحوه کدنویسی نمودار قیمت توکن را در بخش‌های زیر دنبال کنید. بیا انجامش بدیم!

توکن ها چیست؟

اگر در زمینه رمزنگاری تازه کار هستید، ممکن است مطمئن نباشید که توکن ها چیست. علاوه بر این، به نظر می‌رسد در مورد عباراتی مانند «توکن‌ها» و «سکه‌ها» حتی در میان کسانی که در زمینه بلاک چین کهنه‌کار هستند، سردرگمی وجود دارد. به این ترتیب، بیایید همه شما را در جریان قرار دهیم. بنابراین، این بحث در مورد سکه های رمزنگاری و توکن های رمزنگاری چیست؟

به طور کلی ، سکه ها و نشانه ها تا حد زیادی یکسان هستند. سکه ها ، یا نشانه های بومی ، ارزهای رمزنگاری شده بومی یک blockchain خاص هستند. به عنوان مثال ، بیت کوین (BTC) سکه زنجیره بیت کوین است ، اتر (ETH) سکه ای برای زنجیره اتریوم و غیره است. با این وجود ، این سکه های ذکر شده بومی زنجیره خود هستند. از طرف دیگر ، ارزهای رمزنگاری اضافی را می توان در بالای یک زنجیره موجود ایجاد کرد و در این صورت ، ما در مورد نشانه ها صحبت می کنیم. به عنوان مثال ، بیشتر نشانه های موجود در بالای blockchain Ethereum به دنبال استاندارد Token ERC-20 ساخته شده اند. به همین ترتیب ، آنها به عنوان نشانه های ERC-20 شناخته می شوند. البته ، بسیاری از نشانه ها نیز بر روی زنجیرهای محبوب دیگر از جمله زنجیره هوشمند Binance ، چند ضلعی ، بهمن و بسیاری دیگر ساخته شده اند.

علاوه بر این ، در حالی که Crypto هنوز در مراحل ابتدایی است ، بسیاری از موارد استفاده از نشانه ها هنوز به طور کامل اجرا نشده اند. به همین ترتیب ، نشانه های تجاری در بین بسیاری از کاربران نقطه اصلی مورد علاقه هستند. بنابراین ، از آنجا که نمی توان بدون دانستن قیمت و نوسانات یک نشانه ، تجارت کرد ، یادگیری نحوه کدگذاری نمودارهای قیمت توکن در واقع می تواند یک مهارت مفید باشد.

نحوه رمزگذاری نمودارهای قیمت توکن - تنظیم Moralis

قبل از اینکه به مراحل دقیقی بپردازیم که به وضوح به شما نشان می دهد که چگونه می توانید نمودارهای قیمت را رمزگذاری کنید ، باید تنظیم اولیه Moralis و مراحل اساسی آن را پوشش دهیم. گذشته از ثبت نام یا ورود به حساب Moralis موجود ، باید یک سرور جدید ایجاد کرده و سپس اخلاق را در پرونده برنامه نویسی HTML یا JavaScript خود آغاز کنید.

این مراحلی است که برای به دست آوردن شناسه و URL سرور Moralis باید انجام دهید:

  1. حساب اخلاقی خود را ایجاد کنید - اگر هنوز حساب اخلاقی خود را ایجاد نکرده اید ، اکنون حتما این کار را انجام دهید. به یاد داشته باشید: کاملاً رایگان است! فقط این لینک را دنبال کنید ، آدرس ایمیل خود را وارد کرده و رمز ورود خود را ایجاد کنید. در مرحله بعد ، باید آدرس ایمیل خود را تأیید کنید (یک ایمیل با لینک تأیید دریافت خواهید کرد). در صورتی که قبلاً یک حساب اخلاقی فعال داشته باشید ، فقط وارد شوید.
  2. یک سرور جدید ایجاد کنید - پس از ورود به حساب Moralis خود ، باید یک سرور جدید ایجاد کنید. شما این کار را با کلیک روی دکمه "+ ایجاد یک سرور جدید" در گوشه بالا سمت راست انجام می دهید. منوی کشویی ظاهر می شود که انواع مختلفی از شبکه ها را ارائه می دهد (تصویر زیر را ببینید). توصیه می کنیم با گزینه "TestNet Server" شروع کنید.

برای تکمیل این مرحله ، باید جزئیات مورد نیاز ، از جمله نام سرور را وارد کنید (این می تواند هر چیزی باشد که می خواهید) ، منطقه ، شبکه ، زنجیره (ها) را انتخاب کنید (می توانید یک یا چندین گزینه را انتخاب کنید) و روی "اضافه کردن نمونه" کلیک کنیدواد

  1. دسترسی به جزئیات سرور - پس از ایجاد سرور ، می توانید جزئیات را بدست آورید (برای استفاده در پرونده ". html" یا ". js" خود). فقط روی دکمه "مشاهده جزئیات" کنار نام سرور خود کلیک کنید. در مرحله بعد ، یک پنجره پاپ آپ حاوی تمام اطلاعات است (تصویر زیر را ببینید). اگر این اولین بار نیست که از اخلاق استفاده کنید ، ممکن است قبلاً یک یا چند سرور تنظیم شده باشید. در این حالت ، شما ممکن است از هر یک از آنها استفاده کنید.
  1. اولیه سازی Moralis - تمام آنچه که باقی مانده است ، جمع آوری پرونده ". html" یا ". js" با جزئیات سرور Moralis (شناسه برنامه و URL سرور) است. به این ترتیب ، شما عملکرد پس زمینه مورد نیاز را بدست می آورید:

توجه: جزئیات سرور را از تصویر بالا کپی نکنید. شما باید از جزئیات سرور خاص خود استفاده کنید.

نحوه رمزگذاری نمودارهای قیمت توکن - یک پروژه مثال

بیایید با دیدن آنچه که ما ایجاد خواهیم کرد ، تلاش خود را برای "چگونه می توان نمودارهای قیمت توکن را کدگذاری کرد" شروع کنیم. در زیر تصویری از DAPP ساده ای که ما ایجاد خواهیم کرد که به ما امکان می دهد عملکرد قیمت را برای طیف گسترده ای از نشانه ها نمایش دهیم.

گذشته از دکمه های "ورود به سیستم" و "ورود به سیستم" ، برنامه Web3 که ما می سازیم تا به شما آموزش دهیم که چگونه نمودارهای قیمت توکن را کدگذاری کنید ، شامل گزینه ای برای انتخاب فریم زمانی (7 ، 14 یا 30 روز) است. علاوه بر این ، یک منوی کشویی نیز وجود دارد. این کار کاربران را قادر می سازد تا یک نشانه (با نماد تیکس خود) را انتخاب کنند که می توانند به قیمت آن نگاه کنند. نمودار بالا مبلغ دلار در محور y خود دارد و تاریخ آن در محور x است.

همانطور که در حال حرکت هستیم ، ما شما را با قطعه های خاص کد ارائه خواهیم داد. با این حال ، اگر می خواهید برای این پروژه مثال به کد HTML کامل دسترسی پیدا کنید ، در GitHub موجود است.

علاوه بر این ، با نگاهی به هدف نهایی پروژه مثال ما ، می توانیم ببینیم که بخش نمایش نمودار یک موضوع برنامه نویسی جبهه است. با این حال ، به دست آوردن هر قیمت توکن در یک زمان خاص ، کار پس زمینه است که ما با آن به Moralis واگذار خواهیم کرد.

نحوه رمزگذاری نمودارهای قیمت توکن - دریافت قیمت توکن

همانطور که گفته شد ، Moralis وظایف وقت گیر را به طور قابل توجهی سریعتر و آسانتر می کند ، که ما وقتی صحبت از خرید قیمت می شود ، تجربه خواهیم کرد. برای به دست آوردن قیمت خاص ، تنها کاری که باید انجام دهیم استفاده از قطعه کد زیر است:

قسمت "گزینه ها" پارامترهای مختلفی را در بر می گیرد ، از جمله زنجیره ای (فقط در صورت عدم تمرکز روی blockchain اتریوم) ، نام تبادل (اختیاری) و آدرس توکن. با این حال ، از آنجا که مثال ما مربوط به blockchain Ethereum است ، که یک زنجیره بومی است ، ما فقط می توانیم از یک آدرس توکن به عنوان یک پارامتر استفاده کنیم. علاوه بر این ، یک روش قابل اعتماد برای به دست آوردن آدرس های نشانه ، استفاده از "Etherscan" است ، جایی که می توانید به آدرس های قرارداد برای همه نشانه ها بر اساس زنجیره Ethereum دسترسی پیدا کنید. هنگام بازدید از صفحه یک توکن خاص ، ما نیز می توانیم قیمت آن را ببینیم که می توانیم از آن به عنوان مرجع استفاده کنیم.

علاوه بر این ، عملکرد فوق همچنین دارای پارامتر دیگری (to_block) است که به ما امکان می دهد داده ها را از یک بلوک خاص دریافت کنیم. هنگامی که این مشخص نشده است ، عملکرد به طور خودکار قیمت را از آخرین بلوک باز می گرداند. با این حال ، وقتی این پارامتر را مشخص می کنیم ، می توانیم قیمت توکن را از هر بلوک دیگر بدست آوریم.

در اینجا نمونه ای از نحوه عملکرد "GetTokenPrice" در عمل برای نشانه "Aave" وجود دارد:

برای دسترسی به داده های بلوک های گذشته ، ما دوباره از Etherscan استفاده می کنیم. از منوی کشویی "blockchain" استفاده کنید و سپس روی "مشاهده بلوک" کلیک کنید:

با استفاده از عملکرد "GetTokenPrice" که Moralis ارائه می دهد و پارامترهای "آدرس" و "to_block" آن ، ما به آخرین قیمت هر نشانه و همچنین قیمت ثبت شده در بلوک های گذشته دسترسی پیدا می کنیم. با این کار ، ما تمام نیازهای محور y خود را تحت پوشش قرار می دهیم. بنابراین ، ما می توانیم تمرکز خود را به محور x نمودار خود تغییر دهیم.

نحوه رمزگذاری نمودارهای قیمت توکن-محور x

با نگاهی به تصویر نشان می دهد که چگونه می خواهیم DAPP ما قیمت توکن را ارائه دهد ، می بینیم که محور X نمودار ما باید تاریخ ها را نشان دهد. به همین ترتیب ، ما باید راهی پیدا کنیم تا بتوانیم به جای شماره های بلوک ، قیمت یک نشانه را در تاریخ های خاص جمع کنیم. خوشبختانه ، ما می توانیم دوباره به اخلاق اعتماد کنیم تا از طرف خود کار سخت را انجام دهیم.

عملکرد فوق دو پارامتر را می پذیرد. یکی "زنجیره ای" است ، و اختیاری است (به طور پیش فرض ، زنجیره اتریوم در نظر گرفته می شود) ، دیگری "تاریخ" است که لازم است. هر قالب تاریخ پذیرفته شده توسط "Moment. JS" کار خواهد کرد. با استفاده از عملکرد بالا و وارد کردن یک تاریخ به عنوان یک پارامتر ، در عوض یک شماره بلوک دریافت می کنیم. در اینجا یک مثال وجود دارد:

توابع "GetTokenPrice" و "GetDateToBlock" به ما اجازه می دهد تا به راحتی مجموعه ای از نقاط داده (جفت قیمت های تاریخ) را ایجاد کنیم. علاوه بر این ، ما می توانیم این کار را برای یک بازه زمانی خاص و برای هر نشانه ای که می خواهیم نمایش دهیم انجام دهیم. بدون این دو کارکرد ارائه شده ، ما هفته ها را برای برنامه نویسی با باطن می گذرانیم. با این حال ، با اخلاق ، ما می توانیم این کار را در عرض چند دقیقه انجام دهیم.

نحوه رمزگذاری نمودارهای قیمت توکن - ایجاد یک آرایه

در داخل پرونده "index. html" ما ، اکنون می توانیم آرایه ای ایجاد کنیم. با این کار ، نقطه داده برای جمع آوری نمودار ما در اختیار ما قرار می دهد. در اینجا کدی است که این کار را انجام می دهد:

از آنجا که ما تاریخ ها را کم می کنیم ، برای بدست آوردن یک فرمت مناسب ، باید از عملکرد "معکوس ()" استفاده کنیم. برای جمع آوری آرایه فوق ، از دو کارکرد اخلاقی که در بخش های قبلی پوشیده شده است استفاده می کنیم. در اینجا خطوط کد وجود دارد که به ما کمک می کند تا از طریق تاریخ بلوک ها را بدست آوریم:

این کدی است که به ما امکان می دهد قیمت بلوک های اختصاص یافته به آرایه ما را بدست آوریم:

ما خطوط کد فوق را در عملکرد "PriceHistory ()" در پرونده HTML ما که در GitHub قابل دسترسی است اضافه می کنیم.

خودشه؛اکنون می دانید که چگونه نمودارهای قیمت توکن را کدگذاری کنید! در صورتی که ترجیح می دهید توسط یک آموزش ویدیویی هدایت شوید ، موارد زیر را که در مورد همان پروژه مثال قرار دارد ، ببینید:

نحوه رمزگذاری نمودارهای قیمت توکن - خلاصه

از آنجا که Cryptocurrencies محبوب ترین مورد استفاده از blockchain است ، در حال حاضر ، این عملی است که بدانید چگونه می توانید نمودارهای قیمت توکن را به سرعت و به راحتی کدگذاری کنید. در این مرحله ، شما باید بدانید که چگونه می توانید از SDK Moralis برای به دست آوردن یک خط کد واحد استفاده کنید ، به شما این امکان را می دهد تا در هر زمان خاص قیمت هر نشانه را بدست آورید. ما این کار را با توابع "moralis. web3api. token. gettokenprice ()" و "moralis. web3api. native. getDateToBlock ()" انجام می دهیم ، و با برخی از کدگذاری های ساده HTML ، می توانیم این داده ها را برای استفاده قرار دهیم.

در صورتی که با استفاده از یک روش خسته کننده برای ساختن گره های RPC در زمینه blockchain در حال توسعه بوده اید ، ما شما را ترغیب می کنیم که از اخلاق به نفع خود استفاده کنید. گره های سریع Moralis Moralis را به یک جایگزین زنجیره ای متقاطع تبدیل می کند و گزینه عالی "Infura برای BSC" است. با استفاده از API قدرتمند Web3 Moralis در کنار شما ، شما شروع به ایجاد و راه اندازی برنامه های Web3 با سرعت بسیار بیشتر و با حداقل منابع صرف شده خواهید کرد. به عنوان مثال ، می توانید نشانه های ERC-20 خود را در دقیقه یا نشانه BEP20 ایجاد کنید ، روی توسعه بازی NFT تمرکز کنید یا یک کیف پول رمزنگاری بسازید. در اصل ، هر پروژه رمزنگاری که روی آن کار می کنید ، Moralis به شما کمک می کند تا به خط پایان بسیار سریعتر برسید.

از طرف دیگر ، اگر تازه وارد توسعه blockchain هستید ، پیشنهاد می کنیم در طیف گسترده ای از اطلاعات ارزشمند که به صورت رایگان ارائه می دهیم ، عمیق تر شوید. در مورد وبلاگ Moralis و کانال YouTube Moralis ، ما پروژه های نمونه ای بیشماری را پوشش می دهیم و همچنین مفاهیم مختلف این فناوری مختل را به روشی آسان برای درک توضیح می دهیم. علاوه بر این ، در صورتی که هنوز در JavaScript مهارت ندارید ، ما اکیداً توصیه می کنیم در دوره "برنامه نویسی JavaScript برای توسعه دهندگان blockchain" از ایوان در آکادمی فناوری ثبت نام کنید. ما مشتاقانه منتظر دیدن برنامه های Web3 شما ایجاد و راه اندازی خواهیم شد!




:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: