تنظیم کننده های ایالات متحده به دنبال جلوگیری از استفاده از رمزارز برای دور زدن تحریم های روسیه هستن
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

شهرت ارز دیجیتال برای فعال کردن تراکنش‌های خارج از اکوسیستم مالی سنتی، نگرانی‌هایی را برانگیخته است که ممکن است به عنوان ابزاری برای بازیگران روسی برای فرار از تحریم‌های اخیراً اعلام شده علیه فدراسیون روسیه و افراد مرتبط عمل کند. اگرچه تنظیم‌کننده‌های فدرال به صراحت اعلام کرده‌اند که برای جلوگیری از تلاش‌ها برای دور زدن تحریم‌ها با استفاده از ارزهای دیجیتال تلاش خواهند کرد، اما توانایی آنها برای شناسایی و جلوگیری از تراکنش‌های ارزهای دیجیتال محدود است. رگولاتورها احتمالاً اتکای خود را به بازیگران خصوصی - که بسیاری از آنها دارای فناوری های پیچیده و اطلاعات بیشتری نسبت به دولت فدرال هستند - برای شناسایی فرارکنندگان تحریم که ممکن است سعی کنند از خدمات آنها استفاده کنند، افزایش خواهند داد. فعالان بازار باید به تعهدات خود در زمینه انطباق توجه کنند و رویه های قوی را برای جلوتر از هرگونه فعالیت غیرقانونی اجرا کنند.

سیاستگذاران ایالات متحده ابراز نگرانی کرده اند که دولت روسیه و همچنین شرکت ها و اشخاص حقیقی تحریم شده می توانند از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم های غرب استفاده کنند. در واقع، گروهی از سناتورهای آمریکایی به رهبری سناتور الیزابت وارن، نامه‌ای به وزیر یلن نوشتند و در مورد پیشرفت وزارت خزانه‌داری در اجرای و نظارت بر رعایت تحریم‌ها توسط صنعت ارزهای دیجیتال و نگرانی‌هایی که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری «داراست» را مطرح کردند. رویه های به اندازه کافی قوی و موثر برای اعمال در صنعت ارزهای دیجیتال ایجاد نشده است."1 قوه مجریه نگرانی‌های خود را به اشتراک می‌گذارد: فرمان اجرایی پرزیدنت بایدن در مورد تضمین توسعه مسئولانه دارایی‌های دیجیتال، که در 9 مارس 2022 اعلام شد، به‌طور خاص «خطر تحریم‌ها» و «فرار از تحریم‌ها» را از جمله موضوعات ارائه‌شده توسط دارایی‌های دیجیتالی مانند ارزهای دیجیتال فهرست می‌کند. 2 علاوه بر این، بیانیه مشترک G7 در 11 مارس 2022 روشن کرد که "معمولاً قابل درک است که تحریم های فعلی ما قبلا دارایی های رمزنگاری شده را پوشش می دهد."3

علاوه بر این ، در 17 مارس 2022 ، کمیته بانکی سنا جلسه دادرسی را برگزار کرد که در آن آنها نشان دهنده علاقه نظارتی به اکوسیستم رمزنگاری و به ویژه در استفاده بالقوه از ارزهای رمزنگاری شده برای فرار از تحریم های ایالات متحده بودند. کارشناسان جامعه cryptocurrency اظهار داشتند که این امر به طور کلی در مقیاس بعید است ، و ادعا می کنند که ویژگی های منحصر به فرد blockchain - از جمله سوابق شفاف ، دائمی و نیاز به واسطه با اکوسیستم بانکی سنتی برای استفاده از cryptocurrency به روش قابل توجهی - خطرات فعالیت غیرقانونی را تأکید می کند. با استفاده از cryptocurrency. 4 سناتورها ، با این حال ، شک و تردید داشتند و این مسئله را به عنوان نبرد بین منافع صنعت رمزنگاری و منافع ایالات متحده در اجرای تحریم ها قاب می کردند. در واقع ، در طی جلسه دادرسی ، سناتور وارن "قانون تقویت انطباق مجازات های دارایی دیجیتال" را اعلام کرد. این لایحه حاوی چندین مقررات مربوط به اجرایی تهاجمی از جمله الزامی است که مالیات دهندگان ایالات متحده که بیش از 10،000 دلار با نهادهای خارج از کشور معامله می کنند ، فرم را با Fincen و مجوز برای وزارت خزانه داری برای ممنوعیت بسترهای تجاری دارایی دیجیتال که با آدرس های رمزنگاری در روسیه معامله می کنند ، ارائه می دهند. لحن شنوایی روشن شد که راهنمایی های بیشتر ، مقررات و اقدامات اجرایی در فضا محتمل است.

در پاسخ به این نگرانی ها ، تنظیم کننده های فدرال در وزارت دادگستری ("وزارت دادگستری") و وزارت خزانه داری ("خزانه داری") اقداماتی را برای روشن شدن اختیارات خود برای اجرای انطباق تحریم ها در صنعت رمزنگاری انجام داده اند. این اقدامات نشان دهنده رشد گسترده تر در تلاش های اجرای تنظیم کننده های فدرال مربوط به ارزهای رمزنگاری شده و سایر دارایی های دیجیتال است. اگرچه توانایی دولت فدرال برای شناسایی و رسیدگی به معاملات غیرقانونی به طور فزاینده ای هماهنگ و پیشرفته است ، اما 6 ناقص است و از ارائه دهندگان خدمات مالی انتظار می رود شکاف ها را از طریق تعهد خود برای اجرای برنامه های انطباق قوی و مبتنی بر ریسک پر کنند. ما توصیه می کنیم که مشتریان با سرمایه گذاری در توانایی خود در شناسایی مثبت هویت مشتریان خود و - تا حد امکان از نظر فنی - منابع وجوه معامله شده ، تعهد خود را برای تحقق تعهدات قانونی خود نشان دهند.

پاسخ نظارتی فدرال به نگرانی های رمزنگاری

وزارت دادگستری

وزارت دادگستری اعلام کرده است که تلاش های اجرایی را بر روی هرگونه استفاده از ارزهای رمزپایه برای فرار از تحریم ها متمرکز خواهد کرد. در تاریخ 2 مارس 2022 ، دادستان کل مریک گارلند از راه اندازی کارگروه Kleptocapture ، یک کارگروه اجرای قانون بین سازمانی که به اجرای تحریم ها و محدودیت هایی که در پاسخ به اقدامات روسیه در اوکراین اختصاص یافته است ، اعلام کرد. مأموریت کارگروه به طور خاص شامل "تلاش برای استفاده از cryptocurrency برای فرار از تحریم های ایالات متحده ، شستشوی درآمد فساد خارجی یا فرار از پاسخ های ایالات متحده در مورد پرخاشگری نظامی روسیه" خواهد بود. علاوه بر این ، یک گزارش بلومبرگ به یک مقام ارشد وزارت ارشد اشاره کرد که اظهار داشت که وزارت دادگستری از جمله سایر نهادها ، "مبادلات رمزنگاری" را بررسی و تحت پیگرد قانونی قرار می دهد ، که به روسیان ثروتمند کمک می کند تا دارایی های خود را پنهان یا شستشو دهند. مهمتر از همه ، هیچ نشانه ای در گزارش وجود ندارد که این "کمک" نیاز عمدی بوده است. حتی شرکت هایی که سهواً اجازه می دهند تحریم ها از طریق استفاده از سیستم عامل های خود فرار کنند ، ممکن است مسئولیت پذیر باشند.

اگرچه وزارت دادگستری هنوز هیچ اتهامی در رابطه با تحریم های اخیراً روسیه را اعلام نکرده است ، اما روز پس از راه اندازی کارگروه Kleptocapture ، یک دادگاه فدرال در منطقه جنوبی نیویورک اولین کیفرخواست جنایی را که ادعا می کند نقض روسیه مربوط به کریمه است ، اعلام کردتحریم ها. 9 کیفرخواست یک شهروند آمریکایی را به نقض قانون بین المللی قدرتهای اقتصادی اضطراری و بیان اظهارات دروغین با کمک به کمک به یک فرد ثروتمند روسیه در راه اندازی یک شبکه خبری کابل در روسیه متهم کرد. 10 در اطلاعیه این پرونده ، دستیار مدیر مسئول دفتر فیلد FBI در نیویورک اظهار داشت ، "[اقدامی که امروز ما انجام داده ایم باید به عنوان نمونه ای از همه منابع موجود در اختیار ما باشدتحریم های کشورمان را به طرز تهاجمی اعمال می کنیم. "11

وزارت خزانه داری

خزانه داری همچنین برای جلوگیری از تحریم ها اقدامات لازم را برای پرداختن به استفاده احتمالی از ارزهای رمزنگاری انجام داده است. وزیر یلن از Cryptocurrency به عنوان "کانال مورد توجه" برای جلوگیری از تأثیر تحریم ها ، 12 و هر دو دفتر کنترل دارایی های خارجی ("OFAC") و شبکه اجرای جرایم مالی ("Fincen") به تازگی برای شفاف سازی و تأکید بر این حرکت کرده اند. تلاش آنها برای اجرای تحریم های مربوط به ارزهای رمزنگاری شده است.

OFAC راهنمایی هایی را در سؤالات متداول منتشر کرد که در 11 مارس 2022 منتشر شد ، تأیید کرد که پیروی از تحریم های گسترده روسیه "صرف نظر از اینکه یک معامله در ارز سنتی فیات یا ارز مجازی باشد" لازم است. 13 سؤالات متداول به راهنمای انطباق تحریم های OFAC برای صنعت ارزهای مجازی ، صادر شده در اکتبر 2021 ، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین شیوه های انطباق اشاره می کند. 14 سؤالات متداول همچنین روشن می کند که OFAC فضا را از نزدیک تماشا می کند ، و بیان می کند که OFAC "متعهد به استفاده از مقامات اجرایی گسترده خود برای عمل علیه تخلفات و ترویج انطباق است."15

Fincen همچنین برای مؤسسات مالی هشدار داد و نمونه هایی از پرچم های قرمز را ارائه می دهد که حاکی از مجازات های مظنون به فرار است. در میان پرچم های قرمز سه مورد خاص برای فرار از تحریم ها از طریق ارز مجازی قابل تبدیل ("CVC") بود که شامل ارزهای رمزنگاری شده و سایر دارایی های دیجیتال است. 16 این موارد عبارتند از:

  • این که آیا معاملات مشتری شامل آدرس های IP مشکوک و/یا آدرس IP است که با روسیه یا بلاروس همراه است ، با سایر حوزه های قضایی که به طور جامع توسط ایالات متحده مجازات شده اند ، یا با حوزه های قضایی که توسط کارگروه اقدام مالی مشخص شده اند.
  • این که آیا معاملات مشتری به هر آدرس کیف پول ارز دیجیتال که در دفتر خزانه داری دارایی های خارجی کنترل شده است ، لیست افراد و شرکت های مشمول تحریم های ایالات متحده (لیست های ویژه مشخص شده و اشخاص مسدود شده ، که به طور جمعی به عنوان "SDNS" شناخته می شوند) متصل شده است. وت
  • این که آیا مشتری از خدمات در صلاحیت پرخطر با نقص در قوانین مربوط به انطباق خود استفاده می کند ، به ویژه نواقص در "دانستن-مشتری" یا اقدامات دقیق مشتری. 17

هشدار Fincen همچنین توضیح داد که بعید است که دولت روسیه بتواند از رمزنگاری برای کاهش یا دور زدن تأثیر تحریم ها به هر روشی معنی دار استفاده کند ، دریافت که "تحریم های مقیاس بزرگ با استفاده از CVC توسط دولت مانند فدراسیون روسیه لزوماً عملی نیست. 18 علاوه بر این ، مدیر عامل Fincen ، وی داس گفت: این آژانس "با استفاده از روش هایی مانند cryptocurrency ، فرار گسترده ای از تحریم های ما را ندیده است."19 این احساسات را بیان می کند که کارول هاوس ، مدیر امنیت سایبری در شورای امنیت ملی ، هنگامی که اظهار داشت ، "او را مقیاس می کند که دولت روسیه باید با موفقیت همه تحریم های مالی ایالات متحده و شرکاء را با موفقیت دور کند. به عنوان یک ابزار اولیه ناکارآمد برای دولت. "20

با این وجود ، راهنمایی Fincen همچنین هشدار داد كه "افراد مجازات ، بازیگران غیرقانونی و شبکه های مرتبط با آنها یا تسهیل كنندگان ممکن است سعی كنند از CVC و ابزارهای ناشناس برای فرار از تحریم های ایالات متحده و محافظت از دارایی های خود استفاده كنند."فعالیت مشکوک به امنیت ملی ما و تلاش های ما برای حمایت از اوکراین و مردم آن کمک می کند. "22

مشتریان باید پیش از موج نزدیک به اجرای برجام سرمایه گذاری کنند

اقدامات اخیر انجام شده توسط وزارت دادگستری و خزانه داری نشان می دهد که مقامات آمریکایی متعهد به اجرای مقررات فدرال در صنعت رمزنگاری ، به ویژه با توجه به تحریم های روسیه هستند.

بر این اساس ، بسیار مهم است که شرکت هایی که در این فضا فعالیت می کنند ، برنامه های انطباق فعلی خود را بررسی کنند و ارزیابی کنند که در حال حاضر سرمایه گذاری ها ممکن است از ریسک انطباق در جاده جلوگیری کند. این برنامه های انطباق می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • شناسایی مثبت مشتریانی که از سیستم عامل های احراز هویت شناسایی زنده و بررسی های دوره ای لیست های مشتری خود در برابر اتباع ویژه OFAC و لیست افراد مسدود شده استفاده می کنند.
  • محدودیت های معامله شده مبتنی بر ریسک و کنترل حساب کاربری فن آوری های پیشرفته مانند Geofencing و مسدود کردن آدرس IP.
  • فرآیندها و کنترل های انطباق داخلی قوی ، از جمله یک رویکرد سیستمیک برای پرچم گذاری معاملات ، بررسی و گزارش دهی.
  • درگیر فروشندگان شخص ثالث با ارائه "فناوری اطلاعات blockchain" ؛وت
  • تعامل پیشگیرانه با اجرای قانون و تنظیم کننده ها ، از جمله ثبت نام به عنوان یک تجارت خدمات پول و یک روند گزارش فعالیت مشکوک (SAR).

استفان هوگان میچل (White & Case ، Law Clerk ، نیویورک) در توسعه این انتشار نقش داشته است.

این نشریه برای راحتی شما ارائه شده است و مشاوره حقوقی نیست. این نشریه بوسیله کپی رایت محافظت شده است.© 2022 White & Case LLP




:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: