جادوگر MQL5 - سیگنال‌های تجاری مبتنی بر چکش/مرد آویزان + استوکاستیک - متخصص برای متاتریدر 5
نوشته شده توسط : Mihayloo

به استفاده از کوکی ها برای ورود به وب سایت MQL5. com اجازه دهید.

لطفاً تنظیمات لازم را در مرورگر خود فعال کنید، در غیر این صورت نمی توانید وارد شوید.

جادوگر MQL5 امکان ایجاد مشاوران خبره آماده بر اساس کلاس های کتابخانه استاندارد ارائه شده همراه با ترمینال مشتری را فراهم می کند (برای جزئیات به ایجاد مشاوران خبره آماده در MQL5 Wizard مراجعه کنید). این اجازه می دهد تا ایده های تجاری خود را به سرعت بررسی کنید، تنها چیزی که نیاز دارید این است که کلاس سیگنال های تجاری خود را ایجاد کنید. ساختار این کلاس و مثال را می توان در مقاله MQL5 Wizard: How to Create a Module of Trading Signals مشاهده کرد.

ایده کلی به شرح زیر است: کلاس سیگنال های معاملاتی از CExpertSignal مشتق شده است، در مرحله بعد، لازم است که روش های مجازی LongCondition() و ShortCondition() را با متدهای خود نادیده بگیرید.

کتاب "استراتژی های بهترین معامله گران" (به زبان روسی) وجود دارد، استراتژی های معاملاتی زیادی در آنجا در نظر گرفته شده است، ما بر روی الگوهای کندل معکوس تمرکز خواهیم کرد که توسط نوسانگرهای Stochastic، CCI، MFI و RSI تایید شده است.

بهترین راه ایجاد کلاس جداگانه است که از CExpertSignal برای بررسی شکل گیری الگوهای کندل استیک مشتق شده است. برای تأیید سیگنال‌های تجاری، تولید شده توسط الگوهای کندل، کافی است کلاسی را که از CCandlePattern مشتق شده است بنویسید و ویژگی‌های لازم (مثلاً تأیید توسط نوسانگرها) را در آنجا اضافه کنید.

در اینجا ما سیگنال ها را بر اساس الگوی شمعدان معکوس "Hammer/Hanging Man" که توسط اندیکاتور Stochastic تایید شده است، در نظر خواهیم گرفت. ماژول سیگنال های تجاری بر اساس کلاس CCandlePattern است، این یک مثال ساده از استفاده از آن برای ایجاد سیگنال های تجاری با الگوهای کندل است.

1. الگوهای شمعدانی معکوس "Hammer" و "Hanging Man".

"Hammer" یک شمعدان با بدنه کوچک و فتیله پایینی بلند است که پس از حرکت نزولی قیمت شکل گرفته است. الگوی "Hammer" پایان یک روند نزولی را نشان می دهد.

رنگ بدنه شمعدانی مهم نیست، اما چکش صعودی نشان دهنده پتانسیل صعودی بالاتر است. بدنه الگوی "Hammer" اغلب در نزدیکی مینیموم شمع قبلی تشکیل می شود. فتیله پایین تر طولانی تر و فتیله بالایی کوتاهتر منجر به پتانسیل بالاتر الگوی معکوس می شود.

Fig. 1.

شکل 1. الگوی شمعدان "Hammer".

تشخیص الگوی "Hammer" در روش CheckPatternHammer() از کلاس CCandlePattern پیاده سازی شده است:

روش CheckCandLestickPattern (candle_pattern_hammer) از کلاس ccandlepattern برای بررسی شکل گیری الگوی شمعدان "چکش" استفاده می شود.

1. 2مرد آویزان

"مرد آویزان" شمعدانی با بدن کوچک و فتیله ای پایین است که پس از حرکت قیمت به سمت بالا شکل گرفته است. الگوی "مرد آویزان" نشانگر پایان یک روند صعودی است.

رنگ بدن شمعدان مهم نیست ، اما شمع نزولی نشانگر پتانسیل نزولی بالاتر است. بدنه الگوی "مرد حلق آویز" اغلب در نزدیکی ماگزینوم شمع قبلی تشکیل می شد. فتیله پایین تر و فتیله فوقانی کوتاهتر منجر به پتانسیل بالاتر الگوی واژگونی می شود.

Fig. 2.

شکل 2. الگوی شمعدان "مرد آویزان"

به رسمیت شناختن الگوی "مرد آویزان" در روش CheckPatternhangingman () کلاس CCANDLEPATTERN کلاس اجرا شده است:

روش CheckCandLestickPattern (candle_pattern_hanging_man) از کلاس ccandlepattern برای بررسی شکل گیری الگوی شمعدانی "مرد آویزان" استفاده می شود.

2. سیگنال های تجاری ، که توسط نشانگر تصادفی تأیید شده است

سیگنال های معاملاتی برای باز کردن موقعیت طولانی یا کوتاه باید توسط نوسان ساز تصادفی تأیید شود. خط سیگنال ٪ D باید بیشتر/پایین تر از سطح بحرانی مربوطه (30 یا 70) باشد.

بسته شدن موقعیت باز شده به مقادیر شاخص ٪ D بستگی دارد. در 2 مورد قابل انجام است:

  1. اگر ٪ D Line به سطح بحرانی مخالف رسیده باشد (80 برای موقعیت طولانی و 20 برای موقعیت کوتاه)
  2. اگر سیگنال معکوس تأیید نشود (وقتی ٪ D به سطوح زیر می رسد: 20 برای موقعیت طولانی و 80 برای موقعیت کوتاه)

Fig. 3.

شکل 3. الگوی "چکش" ، که توسط نشانگر تصادفی تأیید شده است

  • int ch_hm_stoch :: longcondition () - شرایط را برای باز کردن موقعیت طولانی (بازگرداندن 80) و نزدیک به موقعیت کوتاه بررسی می کند (بازگشت 40).
  • int ch_hm_stoch :: کوتاه مدت () - شرایط را برای باز کردن موقعیت کوتاه (بازگشت 80) و نزدیک به موقعیت طولانی بررسی می کند (بازگشت 40).

2. 1موقعیت طولانی/نزدیک موقعیت کوتاه را باز کنید

اگر خط سیگنال نشانگر تصادفی از سطح 20 یا 80 به سمت بالا عبور کند ، باید موقعیت کوتاه بسته شود.

2. 2موقعیت کوتاه را باز کنید/موقعیت طولانی را نزدیک کنید

The formation of "Hanging Man" pattern must be confirmed by Stochastic indicator: StochSignal(1)>70 (مقدار خط سیگنال نشانگر تصادفی آخرین نوار تکمیل شده باید بیشتر از 70 باشد).

اگر خط سیگنال نشانگر تصادفی از 80 یا 20 سطح به سمت پایین عبور کند ، موقعیت طولانی باید بسته شود.

2. 3ایجاد مشاور متخصص با استفاده از جادوگر MQL5

کلاس CH_HM_STOCH در کلاسهای استاندارد کتابخانه گنجانده نشده است ، برای استفاده از آن ، لازم است پرونده ACH_HM_STOCH. MQH را بارگیری کنید (به پیوست ها مراجعه کنید) و ذخیره آن در Client_Terminal_Data \ پوشه \ MQL5 \ شامل \ Expert \ Signal \ MySignals. همین کار را باید با پرونده CandlePatterns. mqh انجام داد. پس از شروع مجدد متائیت می توانید از آن در جادوگر MQL5 استفاده کنید.

برای ایجاد یک مشاور خبره راه اندازی جادوگر MQL5:

Fig. 4. Creating Expert Advisor using MQL5 Wizard

شکل 4. ایجاد مشاور متخصص با استفاده از جادوگر MQL5

بیایید نام مشاور متخصص را مشخص کنیم:

Fig. 5. General properties of the Expert Advisor

شکل 5. خصوصیات عمومی مشاور خبره

پس از آن ما باید ماژول های سیگنال های تجاری مورد استفاده را انتخاب کنیم.

Fig. 6. Signal properties of the Expert Advisor

شکل 6. خصوصیات سیگنال مشاور متخصص

در مورد ما فقط از یک ماژول از سیگنال های تجاری استفاده می کنیم.

اضافه کردن "سیگنال های بر اساس چکش/آویزان که توسط تصادفی" ماژول های معاملاتی تأیید شده است:

Fig. 7. Signal properties of the Expert Advisor

شکل 7. خصوصیات سیگنال مشاور متخصص

ماژول سیگنال های تجاری اضافه شده است:

Fig. 8. Signal properties of the Expert Advisor

شکل 8. خصوصیات سیگنال مشاور متخصص

شما می توانید هر ویژگی دنباله دار را انتخاب کنید ، اما ما از "توقف توقف استفاده نشده استفاده نمی شود" استفاده خواهیم کرد:

Fig. 9. Trailing properties of the Expert Advisor

شکل 9. خصوصیات دنباله مشاور خبره

در مورد ویژگی های مدیریت پول ، ما از "تجارت با حجم تجارت ثابت" استفاده خواهیم کرد:

Fig. 10. Money management properties of the Expert Advisor

شکل 10. ویژگی های مدیریت پول مشاور متخصص

با فشار دادن دکمه "پایان" ، ما کد مشاور متخصص تولید شده را که در Expert_AH_HM_STOCH. MQ5 واقع شده است ، دریافت خواهیم کرد ، در Terminal_Data_folder \ MQL5 \ متخصصان ذخیره می شود.

پارامترهای ورودی پیش فرض مشاور متخصص تولید شده:

باید جایگزین شود:

پارامترهای ورودی SIGNAL_THRESHOLDOPEN/SIGNAL_THRESHOLDCOLOSE اجازه می دهد تا سطح آستانه را برای باز و بسته شدن موقعیت ها مشخص کنید.

در کد LongCondition () و کوتاه مدت () روش های کلاس سیگنال های تجاری مقادیر ثابت آستانه را مشخص کرده ایم:

  • موقعیت باز: 80 ؛
  • موقعیت نزدیک: 40.

مشاور خبره ، با استفاده از "آرا" از ماژول های سیگنال های تجاری ، توسط Wizard MQL5 Wizard Open و Close ایجاد شده است. رأی ماژول اصلی (به عنوان کانتینر ، از تمام ماژول های اضافه شده نیز استفاده می شود) نیز استفاده می شود ، اما روشهای طولانی مدت آن () و کوتاه مدت () همیشه 0 برمی گردد.

نتایج رأی ماژول اصلی نیز در "آرا" به طور متوسط استفاده می شود. در مورد ما: ماژول اصلی + ماژول 1 سیگنال های تجاری ، بنابراین باید هنگام تنظیم مقادیر آستانه این واقعیت را در نظر بگیریم. به دلیل این واقعیت ، آستانه و آستانه باید به صورت 40 = (0+80)/2 و 20 = (0+40)/2 تنظیم شود.

مقادیر پارامترهای ورودی SIGNAL_STOPLEVEL و SIGNAL_TAKELEVE بر روی 0 تنظیم شده است ، این بدان معنی است که بسته شدن موقعیت ها فقط در شرایطی انجام می شود که شرایط بسته شود.

2. 4نتایج برگشتی تاریخ

بیایید پشتوانه مشاور خبره در مورد داده های تاریخی را در نظر بگیریم (EURUSD H1 ، دوره آزمایش: 2010. 01. 01-2011. 03. 04 ، Priork = 47 ، PriordD = 9 ، PerioW = 13 ، MA_Period = 5).

در ایجاد مشاور خبره ما از حجم ثابت (تجارت ثابت ، 0. 1) استفاده کردیم ، از الگوریتم توقف دنباله دار استفاده نمی شود (دنباله استفاده نمی شود).

Fig. 11. Testing results of the Expert Advisor, based on Hammer/Hanging Man + Stochastic

شکل 11. نتایج آزمایش مشاور متخصص ، بر اساس چکش/آویزان + تصادفی "

بهترین مجموعه پارامترهای ورودی را می توان با استفاده از تستر استراتژی ترمینال مشتری Metatrader 5 یافت.

کد مشاور متخصص ، ایجاد شده توسط جادوگر MQL5 در Expert_AH_HM_STOCH. MQ5 ضمیمه شده است.

ترجمه شده از روسی توسط Metaquotes Ltd. کد اصلی: https://www. mql5. com/ru/code/314

جادوگر MQL5 - سیگنال های تجاری مبتنی بر صعودی هارامی/حراجی هرامی + RSI

سیگنال های تجاری مبتنی بر الگوی شمعدان "صعودی هارامی/حراجی هرامی" ، که توسط شاخص شاخص قدرت نسبی (RSI) تأیید شده است ، در نظر گرفته شده است. کد مشاور متخصص بر اساس این استراتژی می تواند به طور خودکار با استفاده از جادوگر MQL5 تولید شود.

جادوگر MQL5 - سیگنال های تجاری مبتنی بر صعودی هارامی /حراجی هرامی + MFI

سیگنال های تجاری مبتنی بر الگوی شمعدان "صعودی هارامی/حراجی هرامی" ، تأیید شده توسط شاخص شاخص تسهیل بازار (MFI) در نظر گرفته شده است. کد مشاور متخصص بر اساس این استراتژی می تواند به طور خودکار با استفاده از جادوگر MQL5 تولید شود.

جادوگر MQL5 - سیگنال های تجاری مبتنی بر چکش/مرد آویزان CCI

سیگنال های تجاری مبتنی بر الگوی شمعدان "چکش/آویزان" ، که توسط شاخص شاخص کانال کالا (CCI) تأیید شده است. کد مشاور متخصص بر اساس این استراتژی می تواند به طور خودکار با استفاده از جادوگر MQL5 تولید شود.

جادوگر MQL5 - سیگنال های تجاری مبتنی بر چکش/آویزان + MFI

سیگنال های تجاری مبتنی بر الگوی شمعدان "چکش/آویزان" ، که توسط شاخص شاخص تسهیل بازار (MFI) تأیید شده است. کد مشاور متخصص بر اساس این استراتژی می تواند به طور خودکار با استفاده از جادوگر MQL5 تولید شود.





:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: