وزارت خزانه داری ایالات متحده
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

بهبود اقتصادی ایالات متحده در زمینه بین المللی

توسط: معاون وزیر سیاست اقتصادی بنیامین هریس و معاون معاون معاون اقتصاد کلان نیل مهروترا

بررسی اجمالی

بهبود اقتصادی از همه گیر در ایالات متحده نسبت به قسمت های قبلی تاریخی بوده و همچنین نسبت به بهبودی بسیاری از اقتصادهای مهم پیشرفته دیگر قوی بوده است. و در حالی که رعایت خلاف واقع غیرممکن است ، تحقیقات نشان می دهد که اقدامات انجام شده توسط دولت بایدن به طور معناداری در سرعت بهبود و قدرت بازار کار نقش داشته است. سایر اقتصادهای پیشرفته به طور مشابه اقدامات مهمی را برای پاسخگویی به همه گیر که باعث بهبودی اقتصادی آنها شده است ، انجام دادند.

این وبلاگ بازیابی ایالات متحده را در طول پنج ویژگی اصلی نسبت به سایر اقتصادهای پیشرفته مقایسه می کند:

  • اندازه اقتصاد ایالات متحده از سطح پیش از ارزش خود فراتر رفته است
  • با وجود رشد بیشتر ، تورم ایالات متحده اکنون با اکثر اقتصادهای پیشرفته قابل مقایسه است
  • تا حدودی به دلیل اختلاف در موسسات بازار کار ، بهبود اشتغال ایالات متحده فوق العاده قوی بوده است
  • رشد سریع اقتصادی منجر به پیشرفت سریع در موقعیت مالی ایالات متحده شده است
  • ایالات متحده بهتر از دیگران برای تحمل شوک های کالایی قرار دارد

این بدان معنا نیست که بهبود فعلی بدون چالش های آن است یا کامل است. تورم نزدیک به مدت یک نگرانی باقی مانده است ، با تورم اصلی در ایالات متحده و چالش های ساختاری بلند مدت باقی مانده است. با این وجود ، بسیاری از جنبه های بهبودی ایالات متحده نشانگر بهبودی قوی تر در ایالات متحده است

بهبود اقتصادی ایالات متحده سریعترین در بین G7

به طور متوسط ، تولید ناخالص داخلی واقعی در سراسر کشورهای G7 اکنون به جایی که قبل از شروع همه گیر در سه ماهه چهارم سال 2019 بازگردد ، باز می گردد. با این وجود ، تنوع قابل توجهی در بین کشورها وجود دارد. همه اقتصادهای G7 به اندازه پیش از ارزش خود بهبود نیافته اند. در مقابل ، تولید ناخالص داخلی واقعی ایالات متحده در پایان سال 2019 2. 8 درصد بالاتر از سطح است.

Real Output Shortfall Relative to Pre-Pandemic Trends

نسبت به روندهای پیش از برگه ، رشد در همه کشورهای G7 همچنان کم می شود. به طور متوسط ، تولید واقعی در کشورهای G7 3. 9 درصد پایین تر از روند است. ایالات متحده بهتر از سایر اقتصادهای G7 (و منطقه یورو) با تولید ناخالص داخلی واقعی فقط 1. 8 درصد پایین تر از روند عمل کرده است. نکته مهم این است که ایالات متحده از سهم بیشتری از منابع موجود خود استفاده می کند: شکاف خروجی ایالات متحده (تفاوت بین آنچه که اقتصاد تولید می کند و آنچه را که به طور بالقوه تولید می کند) کمتر از نیمی از اندازه اقتصاد بهترین عملکرد بعدی استG7کار نگه داشتن کار و استفاده از سرمایه به جلوگیری از زخم شدن و قرار دادن اقتصاد ایالات متحده به خوبی برای آینده کمک خواهد کرد.

مقایسه تولید ناخالص داخلی در واقع ممکن است سرعت بهبودی در ایالات متحده را کاهش دهد. در نمودار بالا ، میله های نارنجی یک اندازه گیری جایگزین از تولید را نشان می دهد که نشان می دهد ایالات متحده حتی بهتر عمل کرده است. با استفاده از خروجی ناخالص داخلی (GDO) ، که به طور متوسط درآمد ناخالص داخلی (GDI) و تولید ناخالص داخلی است ، ایالات متحده به طور موثری روند پیش از ثبت نام خود را (0. 1 درصد پایین تر) بهبود بخشیده است. 1 بر خلاف ایالات متحده ، انگلیس و کانادا ، که تخمین های GDO نیز در دسترس است ، تفاوت های قابل توجهی را در بین اقدامات جایگزین تولید نشان نمی دهد.

بهبود سریعتر در ایالات متحده نشان دهنده بهبودی کامل تر در مصرف داخلی است. هزینه های مصرف خانوار ایالات متحده تا سه ماهه دوم سال 2021 به روند پیش از ارزش خود بازگشت. با این حال ، مصرف خانوار در اکثر اقتصادهای پیشرفته دیگر زیر روند پیش از فهرست باقی مانده است ، زیرا بهبودی در تقاضای نهایی ناقص است.

با وجود رشد بیشتر ، تورم ایالات متحده اکنون با سایر اقتصادهای مهم پیشرفته قابل مقایسه است

رشد سریعتر تولید در ایالات متحده با تورم بالاتر همراه بوده است ، اما نرخ تورم در کانادا ، انگلیس و منطقه یورو نیز به سرعت در حال افزایش است. نرخ تورم تیتر (به صورت هماهنگ) تقریباً در 9 درصد در ایالات متحده و انگلیس ، تقریباً 8 درصد برای آلمان ، 7 درصد برای منطقه یورو و نزدیک به 7 درصد برای کانادا است. 2 نرخ تورم در طی چهار ماه اول سال 2022 به سرعت در اروپا به دلیل ترکیبی از قیمت بالای گاز طبیعی و شروع مجدد اقتصاد اروپا پس از محدودیت های محکم Covid در طول امواج دلتا و امیکرون ، به سرعت در اروپا افزایش یافته است.

Harmonized CPI Inflation Rate

سهم بیشتری از تورم در اروپا به انرژی نسبت داده شده است که نشان دهنده این واقعیت است که نفت یک کالای تجارت جهانی است و قیمت گاز طبیعی و برق اروپا به شدت نسبت به ایالات متحده افزایش یافته است. بر مبنای هماهنگ، تورم اصلی (یعنی تورم بدون احتساب مواد غذایی و انرژی) در آلمان و منطقه یورو 4 درصد است در حالی که در ایالات متحده تنها کمتر از 7 درصد است. مانند تورم کلی، نرخ‌های تورم اصلی در ماه‌های اخیر و همزمان با بازگشایی گسترده‌تر اقتصاد، با سرعت بیشتری افزایش یافته است. نسبت به ایالات متحده، هم اروپا و هم کانادا محدودیت‌های شدیدتری برای کووید را تا سال 2021 اعمال کرده بودند که در بهبود آهسته‌تر رشد تولید ناخالص داخلی، شکاف تولید بیشتر و تورم اصلی کمتر ظاهر شد. 3

بازیابی اشتغال ایالات متحده بسیار قوی بوده است

به نظر می رسد آمار اشتغال تفاوت های قابل توجهی را در بین اقتصادهای G7 در دوران کووید نشان می دهد. به عنوان مثال، نرخ بیکاری در ایالات متحده و کانادا در آوریل و می 2020 افزایش یافت - به ترتیب 11. 1 و 7. 6 واحد درصد نسبت به دسامبر 2019 افزایش یافت - در حالی که بسیاری از نرخ های بیکاری در اروپا نسبتاً ثابت ماندند. در واقع، نرخ بیکاری در فرانسه و ایتالیا در ماه های اولیه همه گیری به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

Unemployment Rate

علیرغم برداشت های اولیه، این نشان دهنده واگرایی قابل توجهی در فعالیت های کارگری نیست. در عوض، این روندها منعکس کننده تفاوت های بین نهادهای ملی کار است. هر دولت از موسسات موجود خود برای حمایت از کارگران و مشاغل از طریق تعطیلی اولیه کووید استفاده کرد. در ایالات متحده و کانادا، بیمه بیکاری برای حمایت سریع و در مقیاس بزرگ مناسب تر بود. بسیاری از اقتصادهای اروپایی نیز از شبکه های امنیت اجتماعی خود استفاده کردند، اغلب به روشی که منجر به ادامه اشتغال در آمارهای رسمی می شد - مشابه برنامه کم استفاده ایالات متحده Workshare.

آمار رسمی اکثر اقتصادهای دیگر G7 نه افزایش شدید نرخ بیکاری در بهار 2020 و نه بهبود قوی مربوطه را نشان می دهد. باز هم، این تا حدی نتیجه متفاوت نهادهای بازار کار و سیاست‌های دوران همه‌گیری است، نه بازتابی از تفاوت‌های اساسی در فعالیت‌های کارگری. ایالات متحده اکنون دارای نرخ بیکاری است که تنها 0. 1 درصد بالاتر از پایین ترین سطح 50 ساله خود قرار دارد. آلمان نیز پایین ترین سطح خود را داشته است، در حالی که کانادا و بریتانیا نیز نزدیک به پایین ترین سطح خود هستند.

بهبودی مشابه در اشتغال با وجود بهبودی متفاوت در تولید ، پیامدهای مربوط به بهره وری نیروی کار را دارد. بهره وری نیروی کار ایالات متحده از رشد بهره وری نیروی کار در اروپا و ژاپن پیشی گرفته است. در اینجا ، سیاست های بازار کار ممکن است نقش داشته باشد. سیستم ایالات متحده بر اساس بیمه بیکاری ممکن است امکان جابجایی بیشتر کار نسبت به سیستمهایی را داشته باشد که دلبستگی کارفرمایان را حفظ کرده اند. به طور کلی ، اشتغال ایالات متحده از صنایع دستمزد پایین تر به صنایع دستمزد بالا/با بهره وری بالاتر مجدداً مورد استفاده قرار گرفته است. اشتغال ایالات متحده همچنین به صنایع با میانگین ساعات بالاتر کار کرده است و دلالت بر بهبودی قوی تر در ساعات نسبت به اشتغال دارد. این جابجایی مجدد کار ممکن است باعث افزایش بیشتر بهره وری نیروی کار شود.

رشد سریع اقتصادی منجر به پیشرفت سریع در موقعیت مالی ایالات متحده شده است

موقعیت مالی ایالات متحده به دلیل سرعت بهبودی ایالات متحده ، سریعتر از سایر اقتصادهای پیشرفته بهبود یافته است. این کسری با جدیدترین پیش بینی CBO پیش بینی می شود که 1. 7 تریلیون دلار بین سال 2021 و FY 2022 کاهش یابد - سریعترین کاهش در کسری در رکورد. کسری در سه ماهه اول سال 2022 به 1. 4 درصد از تولید ناخالص داخلی کاهش یافت زیرا درآمد مالیاتی در ایالات متحده افزایش یافته است.

Government Budget Balance (Percent of GDP)

همانطور که از شکل نشان می دهد ، نقص ایالات متحده در طول بیماری همه گیر به طور کلی بالاتر بود که پاسخ مالی گسترده تر و قوی تر را نشان می داد. با این حال ، کسری در اواخر سال 2021 و اوایل سال 2022 سریعتر منقبض شده است زیرا حمایت همه گیر تا حدودی توسط سه ماهه سوم سال 2021 به پایان رسید. جدیدترین پیش بینی های بودجه CBO شاهد کاهش این کسری به 4 درصد از تولید ناخالص داخلی و در نزدیکی آن - بسیار پایین تر از هر دو سطح همه گیر است. و در زیر حتی تخمین های دولت برای بودجه FY 2023.

ایالات متحده بهتر از بسیاری از کشورها برای تحمل شوک های کالایی قرار دارد

از همه احتمال ، ایالات متحده بهتر از شرکای اصلی خود برای آب و هوا تأثیر انرژی بالا و سایر قیمت های کالایی قرار دارد. به عنوان تولید کننده اصلی نفت خام ، فرآورده های نفتی و گاز طبیعی ، ایالات متحده تأثیر خاموش تری بر رشد آن از قیمت های بالاتر انرژی تجربه می کند. در حالی که افزایش قیمت انرژی بر درآمد یکبار مصرف مصرف کننده به روشی مشابه در اقتصادهای پیشرفته تأثیر منفی می گذارد ، تأثیرات رشد برای ایالات متحده کاهش می یابد زیرا قیمت های بالا باعث افزایش سرمایه گذاری در تولید انرژی می شود. سایر عوامل کاهش دهنده شامل رشد صادرات قوی تر محصولات انرژی و تأثیر مفید بر شرایط تجارت (قیمت صادرات نسبت به قیمت واردات) است.

Petroleum Production and Consumption

این شکل میزان مصرف و تولید نفت را برای ایالات متحده ، G7 و چین نشان می دهد و میانگین آن را از سال 2015-2019 طبق گزارش مدیریت اطلاعات انرژی (EIA) گزارش می دهد. به استثنای کانادا ، هر اقتصاد بیش از آنچه تولید می کند و به واردات تولید کنندگان عمده مانند روسیه و عربستان سعودی می پردازد ، مصرف می کند. در حالی که ایالات متحده یک وارد کننده خالص نفت خام است ، تولید ایالات متحده قابل توجه است و اقتصاد ایالات متحده را از شوک قیمت انرژی عایق می کند. اقتصادهای مهم اروپا و همچنین ژاپن و چین به واردات بسیار متکی هستند. با افزایش قیمت ، قیمت واردات افزایش می یابد و علاوه بر این ، تولید پایین تر در صنایع مصرف انرژی با تولید بالاتر در صنایع تولید انرژی جبران نمی شود.

[1] درآمد ناخالص داخلی (GDI) دستمزدها ، سود ، درآمد اجاره را اندازه گیری می کند و باید از نظر مفهومی برابر با تولید ناخالص داخلی باشد. با این حال ، GDI و تولید ناخالص داخلی به دلیل تفاوت در داده های منبع می توانند واگرایی کنند. با استفاده از خروجی ناخالص داخلی - میانگین بین GDI و تولید ناخالص داخلی - بهترین روش در تخمین رشد خروجی در نظر گرفته می شود. برای بحث بیشتر در مورد GDI در مقابل تولید ناخالص داخلی ، به وبلاگ ما مراجعه کنید: https://home. treasury. gov/news/featured-stories/measuring-tranct-off-of-The-Recovery

[2] تورم هماهنگ ، مقایسه بین اندازه گیری تورم ایالات متحده و اروپا را تضمین می کند. نرخ تورم هماهنگ ایالات متحده توسط دفتر آمار کار تولید می شود. تورم هماهنگ برای کانادا و ژاپن در دسترس نیست. تورم CPI تیتر برای هر دو کشور نشان داده شده است.

[3] انتظارات تورم طولانی مدت که در نظرسنجی های خانگی اندازه گیری می شود یا از طریق اقدامات بازار بسیار کمتر از انتظارات تورم کوتاه مدت تغییر کرده است ، نشان می دهد که انتظارات تورم همچنان لنگر انداخته است.




:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: