تجارت در ابرها - هنر ایچیموکو
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

اصطلاح "Ichimoku" ، به معنای واقعی کلمه به معنای "یک نگاه" به زبان ژاپنی است. Ichimoku به عنوان یک سیستم خودمختار در نظر گرفته می شود که هیچ شاخص دیگری لازم نیست-همه چیز شامل می شود که بیشتر معامله گران نیاز به تصمیم گیری در مورد تجارت دارند. چگونه می توانیم از آن در تجارت خودمان استفاده کنیم؟

یکی از قانع کننده ترین جنبه های تحلیل فنی ، روشی است که معامله گران را در سراسر جهان متصل می کند.

این واقعیت که من می توانم در خانه خود در دالاس ، TX تجارت کنم - جایی که می توانم ببینم ، تفسیر و با همان سیگنال که یک معامله گر از شانگهای یا سیدنی نیز شناسایی کرده بود - به طور مستقیم به پیشگویی خود تحقق فنی بازی می کندتحلیل و بررسی. تقریباً به نظر می رسد که این زبانی است که پس از آموختن ، می تواند ایده های تجاری بالقوه شیرین را در گوش معامله گر زمزمه کند.

با این حال - در عمل - معامله گران اغلب می آموزند که مزایای تجزیه و تحلیل فنی در "پیام های مخفی" نیست ، که می تواند در بازارها وجود داشته باشد - اما این واقعیت که به طور بالقوه می تواند به شیب شانس به نفع ما کمک کند - حتی اگر فقط کافی باشد- اجازه دادن به سود تجاری بالقوه.

بسیاری از معامله گران ترکیبی از شاخص ها را پیدا می کنند که واقعاً نسبت به آنها احساس می کنند-ساعت ها ساعت ها را تمرین می کنند و به صورت دستی تست می کنند (آزمایش روشی که این استراتژی در نمودارهایی که قبلاً اتفاق افتاده بود کار می کرد) شاخص ها را برای اطمینان از اثربخشی آنها. حتی در آن زمان - اصول تجارت ، ریسک و مدیریت پول از اهمیت بالایی برخوردار هستند. بیشتر معامله گران متوجه می شوند که سهل انگاری در هر یک از این عناصر شبیه به پر کردن پول شما در دفع زباله است ، حتی اگر تجارت با یک استراتژی فنی قوی باشد.

سیستمی که اخیراً در ایالات متحده محبوبیت خود را به دست آورده است- و دارای "پیتزاز" است که یک پیشگویی بالقوه خود تحقق بخش است و در عین حال یک زیرساخت فنی قوی را که ریشه در تئوری تجارت اساسی صدا دارد ارائه می دهد ، Ichimoku است (هرکدام "e-mo-ku ").

Ichimoku یک سیستم تجاری است که در ابتدا توسط روزنامه نگار ژاپنی Goichi Hosada ساخته شده است - زیرا او به دنبال توسعه شاخص نهایی است که می تواند با یک نگاه بسیار سریع تجزیه و تحلیل را فراهم کند. اصطلاح "Ichimoku" ، به معنای واقعی کلمه به معنای "یک نگاه" به زبان ژاپنی است. Ichimoku به عنوان یک سیستم خودمختار در نظر گرفته می شود که هیچ شاخص دیگری لازم نیست-همه چیز شامل می شود که بیشتر معامله گران نیاز به تصمیم گیری در مورد تجارت دارند.

Ichimoku به طور گسترده ای در اتاق های تجاری ژاپنی مورد معامله قرار می گیرد و دنبال می شود - بسیاری از آنها به این ایده وام می دهند که روش های منحصر به فرد شناسایی پشتیبانی و مقاومت می تواند باعث شود سیستم برای جفت های ین مانند GBP/JPY ، EUR/JPY و USD/JPY سازگار باشد.

تعداد کمی از مؤلفه های Ichimoku وجود دارد - و می تواند یک نمودار کاملاً شلوغ به نظر برسد. در این مقاله ، ما قصد داریم از طریق عناصر اصلی Ichimoku قدم بزنیم - و اینکه چگونه معامله گران از آن قسمت های شاخص برای تجزیه و تحلیل بازارها استفاده می کنند.

خط پایه را تحریک کنید

در هسته اصلی Ichimoku خطوط Tenkan-Sen و Kijun-sen (به ترتیب در اینجا به عنوان تنکان و کیجون گفته می شود.) این دو خط مرکز سیستم Ichimoku هستند-و می توان به عنوان ماشه مورد بررسی قرار گرفت.، این نشان دهنده صعود یا نزولی است.

Tenkan و Kijun واقعاً به طور متوسط در حال حرکت هستند. آنها کمی با میانگین های متحرک استاندارد تفاوت دارند زیرا آنها "قیمت متوسط" را در نظر می گیرند ، هر شمع در مقابل فقط قیمت بسته شدن (مانند میانگین حرکت ساده یا نمایی به طور کلی). این باعث می شود که خط به صورت مبهم ظاهر شود (بر خلاف اثر هموار سازی میانگین متحرک محاسبه شده در نزدیکی.)

Tenkan معمولاً اولین ورودی است که معامله گر هنگام استفاده از Ichimoku در یک نمودار می بیند. این یک میانگین 9 دوره در حال حرکت است و ما می توانیم این را "خط ماشه" از سیستم در نظر بگیریم - زیرا این جایی است که تمام اقدامات پشت Ichimoku در حال انجام است. من این خط آهک را هنگام استفاده از Ichimoku سبز می کنم - به طوری که از آن ایستادگی کند و هنگام وقوع یک کراس اوور بسیار واضح است.

Kijun معمولاً ورودی دوم است که مورد استفاده قرار می گیرد - و این میانگین 26 دوره در حال حرکت است (همچنین نمایی ، با قیمت متوسط محاسبه می شود). ما می توانیم این را به عنوان خط پایه در نظر بگیریم. هنگامی که خط ماشه از بالا و بالای خط پایه عبور می کند - این می تواند یک سیگنال صعودی در نظر گرفته شود. هنگامی که ماشه از پایین عبور می کند ، و از طریق خط پایه - این را می توان به عنوان یک سیگنال نزولی نگاه کرد.

بقیه شاخص های موجود در ایچیموکو "قدرت" را به ما می گویند که می توان سیگنال را با آن تفسیر کرد.

در حال حاضر - مهم است که با متقاطع خط/خط پایه آشنا شوید. اگر هنوز با این کراس اوور راحت نیستید ، اجازه دهید آن را در نمودار بمالید و چند معامله را به صورت دستی انجام دهید تا با روشی که این کار می کند راحت شود.

در حالی که یادگیری کراس اوور خط/خط پایه ، ممکن است به ترتیب نشانگر Ichimoku به روشی آسان برای خواندن کمک کند تا متقاطع کاملاً واضح روی نمودار چاپ شود. برای باقیمانده این مقاله ، من از یک خط "سبز" برای تنکان و یک خط "آبی" برای Kijun استفاده خواهم کرد.

پس از اتمام ، نمودارهای ما تقریباً شبیه به آنچه در زیر می بینید به نظر می رسد:

اکنون که Ichimoku را کاملاً روی نمودارهای خود اعمال کرده ایم - می توانیم به قدرتی که متقاطع خط Trigger Line/Base Line دارد ، نگاه کنیم.

در حال حاضر - بیایید همه چیز را در نمودار غیر از ماشه و خط پایه نادیده بگیریم.

اکنون که به موقع برگشته ایم - می توانیم آزمایش کراس اوور خط/خط پایه را شروع کنیم. ما می توانیم این کار را با کلیک بر روی "رو به جلو" ، روی صفحه کلیدهای خود انجام دهیم. این باعث می شود Marketscope یک شمع را در یک زمان در نمودار جلوتر کند. ما می توانیم به جلو ادامه دهیم تا زمانی که یک خط متقاطع خط/خط پایه را ببینیم. هر بار که یک متقاطع اتفاق می افتد - یادداشت کنید (یا با نوشتن پایین ، یا فقط توجه به ذهنی) و به موقع پیش بروید - تماشا کنید که چگونه یک تجارت فرضی انجام می داد.

به عنوان مثال - در نمودار زیر توجه کنید که ما یک کراس اوور صعودی در تاریخ 5/11/2009 در GBP/JPY اتفاق می افتد. من بخشی از نمودار را که در آن خط ماشه از روی خط پایه عبور می کند برجسته کرده ام - نشانگر صعودی است که ممکن است وارد این جفت شود.

سپس می توانیم با کلیک بر روی "رو به جلو" ، صفحه کلید-به موقع جلو برویم-تماشای روشی که این موقعیت خرید فرضی انجام می شد.

پس از آزمایش روشی که این ورودی خرید کار می کرد - می بینیم که کراس اوور صعودی خط ماشه از روی خط پایه بلافاصله یک پیپ 1000+ را بر روی جفت ارز GBP/JPY پیش می برد.

سپس می توانیم به کراس اوور بعدی حرکت کنیم - که اگر به نمودار بالا نگاه کنید - متوجه خواهیم شد که متقاطع نزولی (خط ماشه سقوط کرده و از طریق خط پایه) اندکی پس از برخورد بالای 162. 50 رخ داده است. اکنون می توانیم این ورود به فروش را ترسیم کنیم تا راهی را که فرضیه برای ما کار کرده است ، ببینیم.

در نمودار زیر - من این ورودی فروش را برجسته کرده ام زیرا خط ماشه از پایین و از طریق خط پایه عبور کرده است. توجه کنید که این ورودی به اندازه ورود صعودی قبلی که ما گرفته بودیم سودآور نبود - اما پس از وقوع سیگنال - GBP/JPY بیش از 700 پیپ پایین آمد.

هدف از تست دستی این ورودی ها به گونه ای است که می توانیم وقتی خط ماشه از خط پایه عبور می کند ، آنچه را که اتفاق می افتد درونی کنیم.

اینها دو از مهمترین عناصر Ichimoku هستند - و هسته اصلی سیستم هستند. هر چیز دیگری در Ichimoku به ما کمک می کند تا این سیگنال های خرید و فروش را تفسیر کنیم - نشان می دهد که ممکن است آنها چقدر قوی بوده اند. در مقالات بعدی - ما در مورد این عناصر و چگونگی کمک به ما در تفسیر خط محرک خط/خط پایه در مورد ما بحث خواهیم کرد.

به صورت دستی پشت تست کنید تا زمانی که با خطوط خط/خط پایه احساس راحتی کنید ، و راحتی با این سیگنال هنگام تجارت Ichimoku از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر زمان سختی را به خاطر دارید که کدام خط چیست ، سعی کنید آن را به عنوان "Tenkan = Trigger ، و Base Line = Blue" فکر کنید.

در مقاله هفته آینده - ما در مورد محبوب ترین قسمت Ichimoku صحبت خواهیم کرد: "ابر". اگر می خواهید یک بار مقاله هفته آینده به شما اطلاع داده شود ، لطفاً برای من به آدرس macrition@dailyfx. com از طریق ایمیل برای من ایمیل کنید.

DailyFX اخبار و تجزیه و تحلیل فنی را در مورد روندهایی که بر بازارهای جهانی ارز تأثیر می گذارد ، ارائه می دهد.< Span> این دو از مهمترین عناصر Ichimoku هستند - و هسته اصلی سیستم هستند. هر چیز دیگری در Ichimoku به ما کمک می کند تا این سیگنال های خرید و فروش را تفسیر کنیم - نشان می دهد که ممکن است آنها چقدر قوی بوده اند. در مقالات بعدی - ما در مورد این عناصر و چگونگی کمک به ما در تفسیر خط محرک خط/خط پایه در مورد ما بحث خواهیم کرد.




:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: