بیت کوین اولین تغییر خود را در چهار سال اخیر به دست آورد
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

اولین ارتقای بیت کوین در چهار سال اخیر به تازگی توسط ماینرها در سراسر جهان تایید شده است. این یک لحظه نادر از اجماع بین ذینفعان است و کارشناسان ارزهای دیجیتال به CNBC می گویند که این یک معامله بسیار بزرگ برای محبوب ترین ارز دیجیتال جهان است.

این ارتقا Taproot نام دارد و قرار است در ماه نوامبر اجرایی شود. وقتی این کار انجام شود، به معنای حفظ حریم خصوصی و کارایی تراکنش ها خواهد بود – و مهمتر از همه، پتانسیل قراردادهای هوشمند را باز می کند، ویژگی کلیدی فناوری بلاک چین که واسطه ها را حتی از پیچیده ترین تراکنش ها حذف می کند.

Alyse Killeen، موسس و شریک مدیر شرکت سرمایه گذاری Stillmark که بر روی بیت کوین متمرکز است، می گوید: «Taproot مهم است، زیرا فرصت های گسترده ای را برای کارآفرینانی که علاقه مند به گسترش ابزار بیت کوین هستند باز می کند.

برخلاف ارتقای بیت کوین در سال 2017 – که به دلیل شکاف ایدئولوژیکی بحث‌انگیز که طرفداران را از هم جدا می‌کند، «آخرین جنگ داخلی» نامیده می‌شود – Taproot تقریباً از حمایت جهانی برخوردار است، تا حدی به این دلیل که این تغییرات بهبودهای نسبتاً تدریجی در کد هستند.

چه چیزی در حال تغییر است

تغییر بیت کوین به امضاهای دیجیتال مربوط می شود، که می توانید آن را به عنوان اثر انگشتی که یک فرد در هر تراکنش انجام می دهد در نظر بگیرید.

در حال حاضر، این ارز دیجیتال از چیزی به نام «الگوریتم امضای دیجیتال منحنی بیضوی» استفاده می‌کند که از کلید خصوصی که کیف پول بیت‌کوین را کنترل می‌کند ایجاد می‌شود و تضمین می‌کند که بیت‌کوین فقط می‌تواند توسط مالک قانونی خرج شود. به گفته آلخاندرو د لا توره، معاون رئیس مرکز اصلی ماینینگ Poolin که مقر اصلی آن در هنگ کنگ است، Taproot به چیزی به نام امضاهای Schnorr تغییر خواهد کرد، که اساساً تراکنش های چند امضایی را غیرقابل خواندن می کند.

اطلاعات بیشتر در مورد فناوری و رمزنگاری را از CNBC Pro بخوانید

در عمل، این به معنای حفظ حریم خصوصی بیشتر است، زیرا کلیدهای شما به اندازه کافی در زنجیره قرار نمی گیرند. براندون آروانقی، که قبلاً یک مهندس امنیت در صرافی ارزهای دیجیتال Gemini بود، می‌گوید: «می‌توانید کمی بهتر خودتان را پنهان کنید، که خوب است».

این به معنای ناشناس بودن بیشتر آدرس بیت کوین شما در بلاک چین عمومی نیست، اما تراکنش‌های ساده را از تراکنش‌هایی که پیچیده‌تر هستند و از چندین امضا تشکیل شده‌اند غیرقابل تشخیص می‌کند.

این امضاهای سوپاپ همچنین یک تعویض بازی برای قراردادهای هوشمند است که توافق نامه های خود را که در Blockchain زندگی می کنند ، اجرا می کنند. قراردادهای هوشمند از نظر تئوری می توانند برای هر نوع معامله ، از پرداخت اجاره به هر ماه ، تا ثبت وسیله نقلیه خود ، از نظر تئوری استفاده شوند.

Taproot از نظر فضایی که در محل کار قرار می گیرد ، قراردادهای هوشمند ارزان تر و کوچکتر می کند. کیلن می گوید که این عملکرد و کارآیی پیشرفته "پتانسیل دمیدن ذهن" را نشان می دهد.

در حال حاضر ، قراردادهای هوشمند می توانند هم در لایه پروتکل اصلی بیت کوین و هم در شبکه لایتنینگ ، یک بستر پرداخت ساخته شده بر روی بیت کوین ایجاد شوند که معاملات فوری را امکان پذیر می کند. قراردادهای هوشمند اجرا شده در شبکه صاعقه به طور معمول منجر به معاملات سریعتر و کم هزینه تر می شوند.

Killeen توضیح داد: "معاملات رعد و برق می تواند کسری از یک پنی باشد. در حالی که یک معامله بیت کوین در لایه پروتکل هسته می تواند بسیار گرانتر از آن باشد."

توسعه دهندگان در انتظار پیش بینی به روزرسانی ، شروع به ساخت لایتنینگ کرده اند ، که این امکان را برای قراردادهای بسیار خاص فراهم می کند.

فرد تیل ، مدیر عامل شرکت متخصص معدن Cryptocurrency Marathon Digital Holdings گفت: "مهمترین چیز برای Taproot است. قراردادهای هوشمند.""این در حال حاضر عامل اصلی نوآوری در شبکه اتریوم است. قراردادهای هوشمند اساساً به شما این فرصت را می دهند که واقعاً برنامه ها و مشاغل موجود در blockchain را بسازید."

از آنجا که برنامه نویسان بیشتر قراردادهای هوشمندانه ای را در بالای blockchain بیت کوین ایجاد می کنند ، همچنین این امکان وجود دارد که بیت کوین بیشتر به عنوان یک بازیکن در دنیای Defi یا سرمایه گذاری غیرمتمرکز تبدیل شود ، اصطلاحی که برای توصیف برنامه های مالی طراحی شده برای قطع واسطه استفاده می شود.

امروز ، اتریوم به عنوان blockchain انتخاب این برنامه ها حاکم است ، همچنین از آن به عنوان "dapps" یاد می شود.

چرا منتظر

اگرچه جامعه بیت کوین با به روزرسانی موافقت کرده است ، اما خود این روند تا ماه نوامبر اتفاق نمی افتد. آزمایش های زیادی قبل از موعد احتمال اشتباه در هنگام بروزرسانی را کاهش می دهد.

جیسون دین ، تحلیلگر گفت: "به روزرسانی ها امکان ورود به سیستم-بسیار از راه دور-امکان ورود به سیستم را فراهم می کند ، که باعث از بین رفتن اعتماد به نفس در کل سیستم رمزنگاری می شود ، به طور مؤثر آن را از بین می برد-اگر دوست دارید یک" زخم خود به خود داشته باشد ". اقتصاد کوانتومی.

دین می گوید به همین دلیل است که فرآیندهای ارتقاء با دقت آزمایش ، آزمایش مجدد و بررسی مجدد ، بارها و بارها ، طی مدت زمان بسیار طولانی ، قبل از استقرار انجام می شوند.

بسیاری همچنین مهاجرت فاجعه بار سال 2013 را به یاد می آورند ، هنگامی که یک بروزرسانی اشتباه انجام شد ، منجر به تقسیم بیت کوین به طور موقت به نصف شد.

نیک کارتر ، شریک بنیانگذار در Castle Island Ventures ، به CNBC گفت: "شما مشتری ها یا معدنچیان مختلفی را در پروتکل خارج از همگام نمی خواهید. اینگونه اتفاقات فاجعه بار رخ می دهد.""از آنجا که ما نمی خواهیم تکرار سال 2013 ، این زمان های سرب بسیار طولانی را داشته باشیم."




:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: