چرا شرکت ها سود سهام می پردازند؟
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

Erin Gobler مربی مالی شخصی و نویسنده ای با بیش از یک دهه تجربه است. او در نوشتن در مورد سرمایه گذاری ، رمزنگاری ، سهام و موارد دیگر تخصص دارد. کار وی در وب سایت های عمده مالی از جمله Bankrate ، Fox Business ، اعتبار کارما ، دلار ساده و موارد دیگر منتشر شده است.

آنتونی Battle یک حرفه ای مالی Planner Professional است. وی برای برنامه ریزی مالی پیشرفته ، نامزد مشاور مالی منشور ، نامزد مشاور Life Underwriter® برای تخصص بیمه پیشرفته ، مشاور مالی معتبر مالی برای مشاوره مالی و هر دو حرفه ای بازنشستگی معتبر ، و برای برنامه های مشاور بازنشستگی معتبر برای برنامه ریزی بازنشستگی به دست آورد. واد

مریدیت مانگان سردبیر ارشد تعادل است و با تمرکز بر بررسی محصولات بیمه. او 15 سال تجربه در امور مالی ، رسانه ها و بازارهای مالی را به این کار می آورد. قبل از فعالیت وی در ویرایش ، مریدیت یک مشاور مالی دارای مجوز و یک نماینده بیمه مجوز در تصادف و سلامت ، متغیر و قراردادهای زندگی بود. مریدیت همچنین پنج سال را به عنوان ویراستار مدیر برای Crashers Money گذراند.

Young man staring at monitor.

سود سهام چگونه پرداخت می شود؟

وقتی نوبت به سرمایه گذاری می رسد ، یکی از مهمترین مواردی که باید در نظر بگیرید ، بازده مورد انتظار شماست. با افزایش قیمت سهام ، سرمایه گذاران سهام می توانند از طریق سود سرمایه درآمد کسب کنند. اما برخی نیز می توانند از سود سهام درآمد کسب کنند ، حتی اگر قیمت سهام کاهش یابد.

چندین دلیل خوب وجود دارد که شرکت ها ممکن است برای صدور سود سهام ، از جمله پاداش سهامداران فعلی و جذب سرمایه گذاران جدید ، تصمیم بگیرند. اما برخی از شرکت ها تصمیم می گیرند که سود سهام خود را بپردازند و در عوض سود خود را در جای دیگر خرج کنند.

در این مقاله ، ما تقسیم خواهیم کرد که سود سهام چیست و چرا برخی از شرکت ها سود سهام را پرداخت می کنند در حالی که برخی دیگر این کار را نمی کنند.

سود سهام چیست؟

سود سهام پرداختی است که یک شرکت به سهامداران خود می پردازد. این پرداخت ها بخشی از سود شرکت است که به سرمایه گذاران خود منتقل می شود. سود سهام معمولاً به صورت پول نقد پرداخت می شود ، اما شرکت ها همچنین ممکن است سهامداران خود را در قالب سهام یا نوع دیگری از املاک بپردازند.

کسی که صاحب سهام یک شرکت است ، "سهامدار" محسوب می شود.

برخی از انواع سهام به احتمال زیاد منجر به پرداخت سود سهام می شوند. به عنوان مثال، سهام ممتاز نسبت به سهام عادی احتمال بیشتری برای پرداخت سود سهام دارند. و سهام درآمدی به طور مداوم سود سهام پرداخت می کنند، در حالی که سهام رشد به ندرت انجام می دهد. سود سهام معمولاً بر اساس یک برنامه مشخص پرداخت می شود. آنهایی که نیستند به عنوان سود سهام "ویژه" یا "اضافی" نامیده می شوند.

چرا شرکت ها سود سهام می پردازند؟

سود سهام یکی از دو روش اصلی است که سرمایه گذاران از طریق سرمایه گذاری سهام کسب درآمد می کنند. دیگری سود سرمایه است. و در حالی که سود سهام می تواند برای سرمایه گذاران فریبنده باشد، همه شرکت ها به آنها پرداخت نمی کنند. بیایید در مورد اینکه چرا شرکت ها سود سهام پرداخت می کنند، و همچنین چند دلیل که چرا یک شرکت ممکن است سود سهام را پرداخت نکند، بحث کنیم.

تقسیم سود با سرمایه گذاران

به زبان ساده، سود سهام راهی برای شرکت ها برای تقسیم سود خود با سرمایه گذاران است. شرکت‌ها می‌توانند از سود سهام برای پاداش دادن به سرمایه‌گذاران و ترغیب آن‌ها به ماندن استفاده کنند. اما برای اینکه یک شرکت بتواند سود خود را با سرمایه گذاران تقسیم کند، در واقع باید سودهایی برای تقسیم داشته باشد. در نتیجه، سود سهام بیشتر از شرکت‌های با سابقه‌ای است که درآمد ثابتی ایجاد می‌کنند. سهام این گونه شرکت ها معمولاً به عنوان سهام درآمدی شناخته می شوند و سود سهام عادی پرداخت می کنند.

جذب سرمایه گذار

سود سهام می تواند یک راه عالی برای جذب سرمایه گذاران باشد، زیرا آنها می دانند که بدون توجه به اینکه با قیمت سهام آن چه اتفاقی می افتد، درآمد مکرر از سهام خواهند داشت. سود سهام ابزار مهمی در فصولی است که قیمت سهام راکد یا رو به کاهش است، زیرا سرمایه گذاران هنوز راهی برای کسب سود دارند. در واقع، سود سهام می تواند سرمایه گذاران بیشتری را در این فصول جذب کند و باعث افزایش قیمت سهام شرکت شود.

چرا شرکت ها سود سهام پرداخت نمی کنند

بنابراین، اگر سود سهام به جذب و حفظ سرمایه گذاران کمک می کند، چرا همه شرکت ها به آنها پرداخت نمی کنند؟در حالی که دلایل محکمی وجود دارد که شرکت ها برای پرداخت سود سهام انتخاب می کنند، دلایل خوبی نیز وجود دارد که برخی از آنها این کار را نمی کنند.

اول اینکه، وقتی شرکت‌ها سود خود را به سهامداران منتقل می‌کنند، آن‌ها را دوباره در شرکت سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. و در نهایت، این سرمایه گذاری های مجدد می تواند به رشد شرکت کمک کند و در نتیجه قیمت سهام را افزایش دهد.

سود سهام در بین استارت آپ ها و سایر شرکت های در حال رشد که برای رشد باید دوباره در شرکت سرمایه گذاری کنند، کمتر رایج است. این سهام که به عنوان سهام رشد شناخته می شوند، اغلب به عنوان یک معامله خوب برای سرمایه گذاران در نظر گرفته می شوند، زیرا آنها انتظار سود سرمایه قابل توجهی دارند.

یک شرکت ممکن است پرداخت سود سهام را متوقف کند - یا به طور کامل آنها را حذف کند - به دلیل مشکلات مالی.

در پی بحران صنعت خودرو و ورشکستگی شرکت ، جنرال موتورز از پرداخت سود سهام در سهام مشترک خود متوقف شد. تا شش سال بعد ، در سال 2014 ، این شرکت پرداخت را از سر گرفت. به همین ترتیب ، این شرکت در اوایل سال 2020 اعلام کرد که برای کمک به حفظ پول نقد ، سود سهام مشترک خود را مکث می کند. از ماه مه 2021 ، این پرداخت های سود سهام را از سر گرفته است.

انواع پرداخت سود سهام

بیشتر شرکت ها سود سهام را در قالب پول نقد با قیمت مشخص در هر سهم پرداخت می کنند. به عنوان مثال ، اگر 100 سهم سهام در شرکتی دارید که سود سهام خود را برای هر سهم 0. 50 دلار صادر می کند ، 50 دلار پرداخت سود سهام دریافت می کنید.

برخی از سرمایه گذاران تصمیم می گیرند سود سهام را در سهام شرکت اضافی از طریق یک برنامه سرمایه گذاری مجدد سود سهام (DRIP) سرمایه گذاری کنند. به جای دریافت سود سهام به عنوان پول نقد ، از آنها برای خرید خودکار سهام کسری سهام مشترک استفاده می شود. سهام کسری فقط همان چیزی است که به نظر می رسد - بخشی از سهم. با گذشت زمان ، سهام کسری می تواند برای افزایش سرمایه گذاری کلی شما در شرکت اضافه شود.

یک روش کمتر رایج برای پرداخت سود شرکت ها در قالب سهام است. این امر به عنوان سود سهام اسکریپت شناخته می شود ، این اجازه می دهد تا به سرمایه گذاران درصد مشخصی از تعداد سهام خود را که در حال حاضر در اختیار دارند ، پرداخت کنند. به عنوان مثال ، اگر 100 سهم سهام در شرکتی را که سود سهام 5 ٪ اسکریپت را ارائه می دهد ، دارید ، به شما پنج سهم اضافی داده می شود.

تاریخ های سود سهام سابق

تاریخ سود سهام سابق یک شرکت همان چیزی است که تعیین می کند سهامدار سود سهام را دریافت می کند یا خیر. سهامگرانی که قبل از تاریخ سود سهام قبلی سهام خریداری کرده اند ، سود سهام بعدی را دریافت می کنند در حالی که کسانی که سهام را در تاریخ یا بعد از تاریخ خریداری کرده اند ، دریافت نمی کنند.

اگر یک سهامدار برای دریافت سود سهام به موقع سهام خریداری نکرده باشد ، سرمایه گذاران که سهام آنها را به فروش می رسانند.

عملکرد سود

سود سهام مبلغی است که یک شرکت سالانه در رابطه با قیمت سهام خود در سود سهام می پردازد. برای محاسبه سود سهام سهام خاص ، سود سهام را در هر سهم بر اساس قیمت سهام فعلی تقسیم کنید. به عنوان مثال ، اگر یک شرکت در هر سال 1 دلار بپردازد و قیمت سهام در حال حاضر 100 دلار باشد ، سود سهام شما 1 ٪ است.

سود سهام یکی از عواملی است که می توانید هنگام مقایسه چندین سرمایه گذاری در نظر بگیرید ، اما این تنها نیست.

سود سهام لزوماً نماینده عملکرد شرکت یا مبلغی نیست که در واقع در سود سهام کسب خواهید کرد. به عنوان مثال ، یک شرکت ممکن است سود سهام بالایی داشته باشد زیرا سخاوتمندانه به سهامداران خود پاداش می دهد ، اما می تواند به این دلیل باشد که شرکت کم تحرک است و قیمت سهام در حال کاهش است.

منظور از سرمایه گذاران انفرادی چیست

این که آیا یک شرکت انتخاب سود سهام را انتخاب می کند از اهمیت ویژه ای برای یک سرمایه گذار برخوردار است زیرا سود سهام یکی از دو راه اصلی برای کسب درآمد از طریق سرمایه گذاری سهام است.

اول ، در نظر بگیرید که آیا سود سهام برای شما مهم است یا خیر. کسی که در درجه اول در سهام رشد سرمایه گذاری می کند و قصد دارد سرمایه گذاری های خود را برای سالها بنشیند ، ممکن است کمتر به سود سهام توجه کند. از طرف دیگر ، شخصی که نزدیک به سن بازنشستگی یا برنامه ریزی برای بازنشستگی زودرس است ، ممکن است سهام سود سهام را ترجیح دهد.

همچنین مهم است که در نظر بگیرید که یک شرکت در سود سهام چقدر می پردازد. اگر بین دو شرکت مختلف برای سرمایه گذاری در نظر دارید ، می توانید به تاریخ سود سهام هر شرکت نگاه کنید تا بازده سود سهام را مقایسه کنید و چقدر ممکن است انتظار داشته باشید درآمد کسب کنید.

همچنین باید در نظر بگیرید که آیا شرکت هایی که در پرداخت سود سهام عادی یا واجد شرایط سرمایه گذاری می کنید ، زیرا این می تواند بر نرخ مالیات شما تأثیر بگذارد. سود سهام عادی درآمد عادی محسوب می شود و با نرخ مالیات بر درآمد منظم شما مالیات می شود. سود سهام واجد شرایط مواردی است که:

  • پرداخت شده توسط یک شرکت آمریکایی یا شرکت خارجی واجد شرایط
  • در لیست IRS سود سهام غیر واجد شرایط ذکر نشده است
  • برای مدت زمان برگزاری بیش از 60 روز در طی دوره 121 روزه برگزار می شود که 60 روز قبل از تاریخ سهامدار سابق آغاز می شود

سود سهام واجد شرایط به جای درآمد به عنوان سود سرمایه مالیات می شود ، به این معنی که نرخ مالیات کمتری را پرداخت خواهید کرد.

سوالات متداول

چند بار سود سهام پرداخت می شود؟

شرکت ها ملزم به پیروی از یک برنامه سود سهام خاص نیستند ، اما اغلب آنها را به صورت سه ماهه می پردازند.

چگونه سود سهام را محاسبه کنم؟

سود سهام سهام با تقسیم مبلغ سود سهام در هر سهم بر اساس قیمت سهام فعلی سهام یافت می شود.

چگونه می توانم سود سهام خود را دوباره سرمایه گذاری کنم؟

سرمایه گذاری مجدد سود سهام شما راهی برای ادامه افزایش سبد سهام با خرید بیشتر منابع فعلی خود است. می توانید سهام خود را با یک برنامه سرمایه گذاری مجدد سود سهام (DRIP) با کارگزار یا مستقیم با شرکت سرمایه گذاری کنید. شرکت های کارگزاری آنلاین به طور معمول گزینه حساب برای سرمایه گذاری مجدد سود سهام در سهام اضافی سهام دارند.

این تعادل فقط از منابع با کیفیت بالا ، از جمله مطالعات بررسی شده توسط همسالان ، برای حمایت از حقایق موجود در مقاله های ما استفاده می کند. فرایند تحریریه ما را بخوانید تا در مورد چگونگی بررسی واقعیت و نگه داشتن محتوای خود دقیق ، قابل اعتماد و قابل اعتماد باشید.




:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: