ارزش فعلی خالص چیست؟
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

جاستین پریچارد ، CFP ، یک مشاور فقط هزینه و یک متخصص در زمینه امور مالی شخصی است. او بانکی ، وام ، سرمایه گذاری ، وام و موارد دیگر را برای تعادل پوشش می دهد. وی دارای یک MBA از دانشگاه کلرادو است و علاوه بر نوشتن در مورد امور مالی شخصی بیش از دو دهه ، برای اتحادیه های اعتباری و شرکت های بزرگ مالی نیز کار کرده است.

رابرت کلی مدیر عامل شرکت XTS Energy LLC است و بیش از سه دهه تجربه به عنوان یک مدیر اجرایی تجارت دارد. او استاد اقتصاد است و بیش از 4. 5 میلیارد دلار سرمایه سرمایه گذاری جمع آوری کرده است.

A woman does calculations.

Gece33 / Getty Images

ارزش فعلی خالص (NPV) ارزش فعلی یک سری از جریان های نقدی است که به یک عدد واحد متراکم می شود.

تعریف و نمونه هایی از ارزش فعلی خالص (NPV)

NPV ارزش جریان نقدی با تخفیف را به دلار امروز محاسبه می کند. تخفیف به ارزش زمانی پول و این واقعیت اشاره دارد که به طور کلی بهتر است اکنون پول داشته باشید تا اینکه در آینده همان مبلغ پول را دریافت کنید. با NPV ، می توانید تصمیم بگیرید که آیا یک سرمایه گذاری یا یک پروژه منطقی است.

به عنوان مثال ، فرض کنید که از قرعه کشی یک میلیون دلار برنده شده اید اما تصمیم می گیرید که برای 10 سال آینده 100000 دلار در سال دریافت کنید. در حالی که این به 1 میلیون دلار اضافه می شود ، جایزه شما واقعاً به دلار امروز چقدر ارزش دارد؟اگر گزینه ای برای پرداخت مبلغی وجود دارد ، چه مبلغی معادل آن سری پرداخت ها است؟

NPV می تواند به شما در کشف این موضوع کمک کند. ارزش پرداخت های شما به آنچه شما با پول انجام می دهید بستگی دارد و در صورت سرمایه گذاری وجوه می توانید درآمد کسب کنید. اگر فرض کنید که می توانید با خیال راحت 3 ٪ پول خود را بدست آورید ، NPV پرداخت ها 853،020. 28 دلار است. به عبارت دیگر ، اگر امروز می توانید بیش از 853،020. 28 دلار دریافت کنید ، ممکن است ارزش دریافت مبلغ به جای پرداخت سالانه را داشته باشد.

عوامل دیگر علاوه بر NPV نیز ممکن است مهم باشد. به عنوان مثال ، اگر نمی توانید اطمینان داشته باشید که تمام جریان های نقدی را که در محاسبه NPV فرض می کنید دریافت خواهید کرد ، ممکن است معقول باشد که برخی از فرصت ها را منتقل کنید.

ارزش فعلی خالص چگونه کار می کند

NPV ارزش فعلی هر جریان نقدی (تبدیل جریان نقدی آینده به دلار امروز) را محاسبه می کند و آنها را اضافه می کند - از جمله درآمد و جریان. با این اطلاعات ، می دانید که یک سری پرداخت چقدر ارزش دارد و می توانید این مقدار را با سایر گزینه های موجود در دسترس شما مقایسه کنید.

به عنوان مثال ، NPV می تواند هنگام تصمیم گیری در مورد خرید یک قطعه جدید از تجهیزات برای تجارت شما مفید باشد (به عنوان مثال یک وسیله نقلیه تحویل اضافی). اگر NPV درآمدهای آینده بیش از هزینه پرداخت تجهیزات باشد ، ممکن است یک استراتژی خوب باشد. به همین ترتیب ، در مثال قرعه کشی بیش از حد در بالا ، می توانید از NPV استفاده کنید تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا می خواهید مبلغ یا یک سری پرداخت را دریافت کنید.

چگونه مقدار فعلی خالص را محاسبه می کنید؟

برای محاسبه ارزش فعلی خالص ، ارزش فعلی همه جریان های نقدی آینده را اضافه کنید. محاسبه NPV با صفحه گسترده یا ماشین حساب ساده ترین است. اگر جریان نقدی بی شماری داشته باشید ، این روند دست و پا گیر می شود.

توجه داشته باشید که "N" جریان نقدی دوره ای است. به عنوان مثال ، اگر درآمد سالانه دریافت می کنید ، n = 1 نشان دهنده سال اول است ، n = 2 نشان دهنده سال دوم و غیره است.

نحوه محاسبه ارزش فعلی خالص در اکسل و برگه ها

پیشنهادات صفحه گسترده محبوب مانند Excel و Google Sheets می توانند NPV را به راحتی محاسبه کنند. برای پاسخ سریع از عملکرد NPV استفاده کنید.

به عنوان مثال ، فرض کنید نرخ تخفیف شما 4 ٪ است و جریان نقدی برای چهار سال آینده 10،000 دلار است. موارد زیر را در اکسل یا برگه ها وارد کنید: = NPV (0. 04 ، 10000،10000،10000،10000)

نتیجه شما باید 36،298. 95 دلار باشد.

محدودیت های ارزش فعلی خالص

پیش بینی آینده

NPV به فرضیات مربوط به آینده متکی است ، مانند اینکه چقدر می توانید پول خود را بدست آورید. همه چیز به یک شماره واحد جوشانده می شود ، اما این تعداد ممکن است به ارزش بسیاری از ارزش های پول نقد در دنیای پیچیده ای خلاصه شود. تغییر نرخ اندکی می تواند نتایج را به طرز چشمگیری تغییر دهد ، بنابراین تصدیق می کند که فرضیات شما ممکن است خاموش باشد.

عواقب ناخواسته

فرضیات شما ممکن است تمام پیامدهای ناخواسته یا اثرات مرتبه دوم یک تصمیم را به خود جلب نکند. به عنوان مثال ، هنگام تصمیم گیری در مورد پرداخت یا عدم پرداخت هزینه یا یک سری پرداخت درآمدی ، نتایج مختلف می تواند پس از تصمیم گیری شما آشکار شود. اگر نرخ مالیات در آینده تغییر کند ، چه می شود؟اگر اندکی پس از گرفتن مبلغ ، شکایت کنید؟

تصمیمات تجاری می تواند به همین ترتیب پیچیده شود. هنگام تصمیم گیری در مورد خرید وسیله نقلیه تحویل دوم ، ممکن است همه چیزهایی را که همراه با این تصمیم است ، حساب نکنید. آیا خدمه تولیدی شما قادر به افزایش تقاضا خواهند بود؟آیا اگر متوجه گسترش شما شوند ، رقبا به بازار وارد بازار می شوند (و چگونه این امر بر قیمت گذاری و جریان نقدی آینده تأثیر می گذارد)؟




:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: