عملکرد بازار در هنگام رکود اقتصادی
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

از این نوشتن ، منحنی بازده تقریباً آماده معکوس به نظر می رسد ، که همراه با بسیاری از شواهد دیگر نشان می دهد که ایالات متحده ممکن است در سال آینده به سمت رکود اقتصادی حرکت کند. داده های ارائه شده در زیر نشان می دهد و نشان می دهد که بازارهای سهام احتمالاً در سال آینده تحت تأثیر قرار می گیرند. با این حال ، این الگوی به ویژه اخیراً سازگار نیست و تلاش برای زمان بازار همیشه راهی عالی برای از دست دادن پول است.

تعریف رکود اقتصادی

به دلایل وحشتناک سیاسی ، در سال گذشته یونجه در مورد آنچه در رکود اقتصادی نیست یا نیست ، ساخته شده است. قاعده کلاسیک از ضرب و شتم این بوده است که رکود اقتصادی هر دو چهارم انقباض تولید ناخالص داخلی است. با این حال ، تماس رسمی توسط دفتر ملی تحقیقات اقتصادی (NBER) تعیین می شود و از هیچ قانون آماری ثابت پیروی نمی کند. از سؤالات متداول آنها:

تعریف سنتی Nber از رکود اقتصادی این است که این یک کاهش قابل توجه در فعالیت اقتصادی است که در سراسر اقتصاد گسترش می یابد و بیش از چند ماه به طول می انجامد. دیدگاه کمیته این است که در حالی که هر یک از سه معیار - عمق ، انتشار و مدت زمان - نیاز به رعایت جداگانه تا حدی ، شرایط شدید که توسط یک معیار نشان داده می شود ، ممکن است تا حدی نشانه های ضعیف تر را از دیگری جبران کند.

با توجه به داده های NBER ، نمودار زیر عملکرد S& P500 را بیش از 11 رکود نسبت به 70 سال گذشته پس از جنگ نشان می دهد.(نمودار از مدل منحنی عملکرد CMV کپی می شود و بنابراین شامل وارونگی منحنی عملکرد برجسته ، که در اینجا بی ربط هستند).

S&P500 Performance During Recessions, 1950-2022

از نمودار مشخص است که رکود اقتصادی حداقل با عملکرد بد بازار سهام ارتباط دارد ، اما دقیقاً مشخص نیست که چگونه. آیا بازار قبل از شروع رکود اقتصادی یا در زمان رکود اقتصادی سقوط می کند؟آیا افت با توجه به مدت زمان رکود اقتصادی بدتر است؟چقدر سریع پس از پایان رکود (یا حتی در حالی که رکود اقتصادی در حال انجام است) آیا بازار سهام بهبود می یابد؟

رکود اقتصادی چگونه به نظر می رسد

S&P500 Performance During Recessions, 1950-2022

نمودار فوق عملکرد بازار سهام S& P500 را در طی هر رکود طی 50 سال گذشته نشان می دهد ، در روزی که Nber می گوید رکود اقتصادی به طور رسمی آغاز شده است ، به 0 ٪ فهرست بندی می شود.

چند مورد بلافاصله برجسته است:

  • بیشتر رکودها کمتر از یک سال طول می کشد. در حقیقت ، تنها 3 مورد از 11 رکود اقتصادی از سال 1950 بیش از یک سال ادامه یافت.
  • بیشتر رکودها مدت کوتاهی پس از شروع رکود اقتصادی ، دوره قابل توجهی از بازار سهام دارند.
  • برای هر رکود اقتصادی ، بازار سهام با پایان یافتن رکود اقتصادی بهبود می یابد. حدود نیمی از زمان (5 از 11) بازار تا پایان رکود اقتصادی بالاتر از Breakeven است.
  • 2 رکود اخیر ما هر یک از همه به طرز گسترده ای بوده است. رکود اقتصادی سال 2008 عمیق ترین (بدترین عملکرد بازار سهام ، S& P500 با 54 ٪ ضرر) و همچنین طولانی ترین در 546 روز بود. رکود اقتصادی سال 2020 شدیدترین فروش فوری را داشت ، اما همچنین کوتاهترین رکود اقتصادی در 60 روز بود.

همانطور که نمودار نشان می دهد ، رکود اقتصادی در کنار هم با ضرر و زیان بازار سهام قرار می گیرد. از 11 رکود اقتصادی از سال 1950 ، میانگین رکود اقتصادی پس از 312 روز به پایان می رسد و با وجود بورس سهام تنها 1 ٪ کاهش می یابد. میانگین بازار در طی رکود اقتصادی پس از 169 روز با S& P500 کاهش یافته است. این آمار خلاصه در نمودار ، زیر قرار گرفته است.

S&P500 Performance During Recessions, 1950-2022

بعد چطور؟

همانطور که در بالا نشان داده شده است ، تا زمانی که میانگین رکود اقتصادی به پایان رسیده است بازار سهام به طور کامل بهبود یافته است. بعد چه اتفاقی می افتد؟آیا بازارها در دوره بلافاصله پس از رکود اقتصادی بیش از حد عمل می کنند؟این باید در طی 70 سال گذشته بسیار آسان باشد.

در زیر نمودار مشابه با فرمت استفاده شده در بالا ، نشان دهنده عملکرد S& P500 برای هر 11 رکود اقتصادی از سال 1950 ، در روز شروع هر روز به 0 ٪ فهرست می شود. با این حال ، این نمودار عملکرد اضافی را برای 1 سال پس از پایان هر رکود نشان می دهد. تجسم این داده ها کمی سخت است - به نظر می رسد در بیشتر موارد ، بازیابی بورس برای سال پس از پایان رکود اقتصادی ادامه دارد ، اما درک خوبی از این الگوی دشوار است زیرا هر نقطه شروع متفاوت است.

S&P500 Performance During and After Recessions, 1950-2022

برای تجسم بهتر این ، نمودار زیر همان داده ها را نشان می دهد ، اما برای شروع در پایان رکود متوسط محاسبه شده در بخش بالا ، فهرست بندی شده است.

S&P500 Performance During and After Recessions, 1950-2022

اکنون کاملاً مشخص است که در هر رکود اقتصادی به جز سال 2001 ، دوره 1 ساله پس از پایان رکود به طور رسمی بازده مثبت S& P500 را تولید کرد. در حقیقت ، میانگین بازگشت S & P500 در دوره 1 ساله پس از پایان رکود اقتصادی 5/15 درصد بود. این به عنوان خط نقطه دیگر در زیر نشان داده شده است.

S&P500 Performance During and After Recessions, 1950-2022

چه چیزی قبل آمد؟

ما اکنون تصویر بسیار روشنی از عملکرد S& P500 در طول و پس از هر رکودی از سال 1950 داریم. آخرین سوال منطقی که باید بپرسیم این است که آیا ما خیلی دیر به داده ها نگاه می کنیم یا نه. رکودها اغلب خیلی قبل از وقوع واقعی پیش‌بینی می‌شوند، و بازار سهام باید آن را قیمت‌گذاری کند. یعنی، باید انتظار داشته باشیم که تا زمانی که رکود به طور رسمی ایجاد شود، بازار سهام قبلاً سقوط کرده باشد. بیا یک نگاهی بیندازیم. در زیر نمودار دیگری به سبک قبلی وجود دارد که اکنون دوره 1 ساله قبل از شروع هر رکود را نشان می دهد. بار دیگر، بازده در روز شروع رکود تا 0 درصد شاخص می شود.

S&P500 Performance Before Recessions, 1950-2022

به نظر می رسد سال قبل از هر رکود بسیار خوب توزیع شده است. یک بار دیگر، نمودار میانگین عملکرد (خط نقطه‌دار) نشان می‌دهد که به طور متوسط S& P500 در هر دوره قبل از هر رکود حدود 4 درصد کاهش می‌یابد.

نتیجه

نمودار زیر تمام داده های تا کنون را خلاصه می کند:

S&P500 Performance Before, During, and After Recessions, 1950-2022

از اینجا می توانیم به نتایج زیر دست یابیم:

  • در سال قبل از هر رکود، بازار تنها 4 درصد کاهش می‌یابد و نزولی بسیار بیشتر در پیش است.
  • رکود به خودی خود شاهد فروش شدید بازار و کاهش است~20% ارزش در کمتر از 6 ماه.
  • بهبودی از کف بازار سریع و شدید است. میانگین بهبودی تقریباً +40٪ در~18 ماه پس از پایان بازار در بحبوحه رکود.

به طور کلی، این نشان می‌دهد که اگر فکر می‌کنید یک رکود در آینده نزدیک در راه است، تاریخ نشان می‌دهد که بهتر است قبل از قرار دادن پول بیشتر در بازار تا زمان رکود صبر کنید. با این حال، مثل همیشه، تلاش برای تعیین زمان دقیق پایین بازار یک بازی احمقانه است، و با انتظار برای سرمایه گذاری، ریسک این را دارید که برای مدت طولانی در حاشیه بنشینید و از بهبودی پرشیب پس از فرود غافل شوید.

منابع اطلاعات

جدول زیر تمام داده‌ها و منابع مورد استفاده در ساخت نمودارها را ذکر می‌کند یا در این صفحه به آنها اشاره شده است.




:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: