ذهنیت غنی در مقابل ذهنیت ضعیف: چگونه می توان یک طرز فکر غنی را توسعه داد
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

شما به احتمال زیاد این مقاله را می خوانید زیرا به تفاوت بین نحوه فکر و عمل افراد ثروتمند در مقابل افراد ثروتمند علاقه دارید. احتمالاً دوست دارید عادت های ثروتمندان را در زندگی خود اعمال کنید ، درست است؟خوب ، یک چیز برجسته است - با یک طرز فکر غنی شروع می شود.

اگر در مورد موفقیت جدی هستید ، باید تفاوت بین ذهنیت غنی و ضعیف را درک کنید. هنگامی که زندگی افراد ثروتمند را مطالعه می کنید ، یک موضوع مداوم را مشاهده خواهید کرد: یک طرز فکر رشد.

یکی از نقل قول های مورد علاقه من در همه زمان ها از دیل کارنگی است."بسیاری از موارد مهم جهان توسط افرادی انجام شده است که به نظر می رسد در آنجا تلاش کرده اند که به هیچ وجه امیدی نداشته باشند."

داشتن یک طرز فکر غنی در نهایت در مورد رشد خود و پشتکار است تا زمانی که به نتیجه دلخواه خود برسید. بهترین مکان برای شروع؟درک ذهنیت ثروتمند در مقابل ضعیف.

آماده برای یادگیری چه چیزی ذهنیت غنی در مقابل ذهنیت ضعیف را از هم جدا می کند؟بیایید شیرجه بزنیم!

تفاوت بین ذهنیت غنی و ضعیف

اگر هر وقت خود را در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام ، فیس بوک و یوتیوب گذرانده اید ، بدون شک دیده اید که افرادی در حال ارسال مطالب در مورد سبک زندگی فوق العاده اسراف خود هستند. برای برخی ، تصاویر واقعی هستند. اما برای دیگران ، در پشت صحنه ، بدهی زیادی ، اعتبار ضعیف و پس انداز صفر وجود دارد.

در کتاب بسیار محبوب و فریبنده ، The Millionaire در کنار هم ، نویسنده در طی چند دهه میلیونرها را مطالعه کرده است. آیا می دانید چه چیزی پیدا کرد؟بیشتر میلیونرها در هالیوود زندگی نمی کنند. بیشتر میلیونرها درست در مقابل شما هستند - در محله خود زندگی می کنند ، آن تویوتا دست دوم را رانندگی می کنند و از 5 سال پیش آیفون را ورزش می کنند.

درسهای زیادی برای آموختن از این میلیونرها وجود دارد. آنها صاحبان مشاغل هستند که امپراتوری های خود را از زمین به بالا ساخته اند ، زنان و مردانی که هنگام ساختن دارایی های واقعی و استفاده از یک طرز فکر غنی ، شیوه زندگی قدیمی خود را حفظ کرده اند.

این مهم است که درک کنیم که افراد ثروتمند اغلب آن را از بین نمی برند. و تا حدودی به همین دلیل است که آنها همچنان به افزایش ثروت ادامه می دهند. آنها آخرین اسباب بازی ها را خریداری نمی کنند ، گرانترین در مقابل ارزان ترین ، در عوض ، آنها در حال ساخت دارایی هستند.

این یک تمایز اساسی بین ثروتمندان در مقابل افراد فقیر است. زندگی در لوکس می تواند یکی از عادت های ذهنیت ضعیف باشد. اما ثروتمند شدن امکان پذیر است ، و افراد ثروتمند بیشتری از آنجا که تصور می کنید وجود دارند. اینها افرادی هستند که با استفاده از یک رویکرد ثروت مخفیانه ، بی سر و صدا ثروت ساخته اند.

طرز فکر ضعیف چیست؟

از طرف دیگر طیف ، تعداد قابل توجهی از افراد در ذهنیت فقر گیر کرده اید. فقر و فقیر بودن پیچیده است. محیط ، قرار گرفتن در معرض و تجربیات زندگی ما می تواند ما را در چرخه آن به دام بیندازد.

غلبه بر این مسئله می تواند دشوار باشد. با این حال ، شما می توانید با تصمیم گیری برای تنظیم ذهنیت خود ، راه خود را حک کنید. بنابراین الگوهای فکری که می تواند شما را از ثروتمند شدن باز می دارد چیست؟

1. یک ذهنیت ضعیف معتقد است که همه چیز تغییر نخواهد کرد.

ذهنیت فقیر مردم را متقاعد می کند که شرایط آنها ثابت است و چک های زندگی برای چک کردن بهترین کاری است که می توانند انجام دهند. آنها فکر می کنند که کارهای زیادی برای بهبود شرایط خود وجود ندارد. این یک تفاوت بزرگ بین ذهنیت غنی و ضعیف است.

2. نگرش فقر معتقد است که آنها نمی توانند بر چالش ها غلبه کنند.

شخصی که از عادت های فقیر استفاده می کند ، معتقد است که آنچه زندگی آنها را پرتاب کرده است هرگز دیده نشده است و چالش های آنها برای غلبه بر آن غیرممکن است. آنها همچنین ممکن است نسبت به کسانی که ثروتمند هستند قضاوت کنند.

آنچه این شخص نمی تواند متوجه شود این است که همه از تکه های خشن عبور می کنند. اوپرا به جایی رسید که بدون آنکه با چالش های مهم شخصی و حرفه ای روبرو شود ، و نه امثال کوبه برایانت ، اواخر و عالی.

درعوض ، آنها ذهنیت ثروت داشتند و در زیر ، عادت های خاصی را که افراد ثروتمند دارند ، طی می کنیم و آنها را از بقیه جدا می کنیم.

10 عادت ذهنیت غنی برای شروع تقلید اکنون

اکنون که تفاوت بین ذهنیت ثروتمند در مقابل ضعیف را می دانید ، بیایید به عادت های خاص ذهنیت غنی بپردازیم که می توانید از امروز شروع به کار کنید.

1. افراد ثروتمند همیشه بینایی دارند

قبل از اینکه به زمین بروید ، از خود این سؤال را بپرسید: دید شما چیست؟جاناتان سوئیفت درست گفت وقتی گفت "چشم انداز هنر دیدن آنچه برای دیگران نامرئی است" است.

آیا امید و آرزویی دارید که دائماً به فکر دستیابی هستید؟آیا دید شما فراتر از چیزی است که فکر می کنید امروز قادر به آن هستید؟آیا آنچه برای خودتان می بینید زندگی ، زندگی خانواده یا جامعه خود را در آینده تغییر می دهد؟

اگر تمام آنچه می بینید امروز جایی است که امروز هستید ، خود را برای ایجاد یک چشم انداز به چالش بکشید. پس از انجام این کار ، متوجه شوید که این یک امر یک و یک کار نیست. درعوض ، این یک روند روزمره است که ذهن شما در مورد آنچه ممکن است آرزو می کند. ثروتمندان پایدار هستند و به سمت چشم انداز و اهداف خود تلاش می کنند. تفاوت زیادی بین ذهنیت غنی در مقابل ذهنیت ضعیف.

2. افراد ثروتمند روال تولیدی دارند

نتفلیکس، یوتیوب و تیک تاک اخیراً بر صحنه سرگرمی تسلط داشته اند. میلیون ها ساعت در روز مشاهده می شود. در حالی که برای آنها عالی است، اما برای شما کم است - و افراد ثروتمند این را می دانند. اکثر افراد ثروتمند با وقت خود بهره وری بیشتری دارند.

افراد ثروتمند عمدی هستند. آنها روال دارند. و آن‌ها می‌دانند که شما به‌عنوان یک فرد کوشا و از هیچ‌جا بیدار نمی‌شوید. وقتی در مورد کارهای روزمره صحبت می کنیم، منظورمان این نیست که هر روز ساعت 5 صبح از خواب بیدار شوید. این تنها بخش کوچکی از آن است. در عوض، ما به محیط کلی افراد ثروتمند اشاره می کنیم که خود را در آن قرار می دهند.

افراد ثروتمند در مورد دوستانی که نگه می دارند عمدی دارند. آنها به آنچه ذهن خود را تغذیه می کنند توجه می کنند. و افراد ثروتمند خود را در محیط هایی قرار می دهند که در آن موفقیت بسیار محتمل است.

روال ها از همه این اجزا تشکیل شده اند - زمان، محیط و عادات. به عنوان مثال، زمانی که نیاز به انجام برخی کارها در خانه دارید، آیا از روی تخت خود کار می کنید؟احتمالاً در نهایت کار بسیار کمتری انجام می دهید. داشتن یک فضای کاری مشخص، شما را بسیار جلوتر می‌کند.

اساساً زندگی ای بسازید که موفقیت را اجتناب ناپذیر کند. قابل اعتماد بودن یک روال می تواند به شما کمک کند تا موفق شوید. افراد ثروتمند این را می دانند و عمدی در مورد داشتن یک روال ثابت دارند.

3. ذهنیت غنی نتیجه محور است

افراد ثروتمند روی نتایج تمرکز می کنند. آنها با تعیین اهداف و دستیابی به آنها مسئولیت کامل را بر عهده می گیرند. و آنها در حال ساختن روال هایی برای لاف زدن نیستند. هیچ کس ساعت 5 صبح از خواب بیدار نمی شود تا بتواند در مورد آن در اینستاگرام پست بگذارد. خیر. افراد ثروتمند روی نتایج متمرکز هستند و متعهد می شوند که برای دستیابی به آنها هر کاری که لازم است انجام دهند.

روال ها به تنهایی کیفیت زندگی شما را بهبود می بخشد. اما آنها هیچ کاری برای حساب بانکی شما انجام نمی دهند. روتین ها همراه با اقدام متمرکز نتایجی را به همراه خواهند داشت.

بنابراین بهترین راه برای دستیابی به نتایج چیست؟بدانید چه می خواهید. وقتی شما ایده روشنی از هدف نهایی داشته باشید، خیلی راحت تر می توانید به عقب برگردید و بفهمید که برای رسیدن به آن چه چیزی لازم است!

4. افراد ثروتمند وقتی نمی دانند اعتراف می کنند

حدس بزنید چه چیزی شما را به یک فرد باهوش تبدیل می کند؟اعتراف به چیزهایی که نمی دانید و دانستن اینکه چگونه سؤالات معناداری بپرسید.

افراد ثروتمند این را می دانند و به عنوان بخشی از ذهنیت غنی خود در جستجوی دائمی دانش هستند. اگر از یک مربی یاد می گیرید، برای اهداف اطلاعاتی سوالات هوشمندانه بپرسید.

در مورد چالش هایی که با آن روبرو هستند بیاموزید، درک کنید که آنها در تلاش برای دستیابی به چه چیزی هستند، چگونه برای رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی می کنند، و آنچه از تجربیات گذشته آموخته اند.

گوش دادن همیشه می پردازد و افراد ثروتمند این را می دانند. آنها اینتل را در بهترین شیوه ها ، فرصت های جدید و چالش ها و راه حل های بالقوه جمع می کنند. آنها هنگام یادگیری ، مذاکره ، کاوش ، شبکه سازی از این مهارت استفاده می کنند - اساساً هر تعامل انسانی که دارند!

5- افرادی که دارای طرز فکر غنی هستند برای پول کار نمی کنند

شما درست شنیدیدافراد ثروتمند برای یادگیری کار می کنند. افراد فقیر اغلب برای چک بعدی خود کار می کنند. این یک تفاوت بزرگ در ذهنیت ثروتمند و ضعیف است.

شما آن را در اطراف خود می بینید. افراد فقیر در نهایت از چک کردن به چک و چک کردن به سختی می پردازند. در این میان افراد ثروتمند مهارت ها و توانایی های خود را رشد می دهند و به طور مداوم در رده ها بالا می روند.

هنگامی که هدف نهایی را بدست آورید ، بدون اینکه در استعدادها و توانایی های خود برای کسب درآمد بیشتر رشد کنید ، برای آن کار می کنید. اگر برای یادگیری تلاش می کنید ، در راه موفقیت خود خوب خواهید بود.

6. افراد ثروتمند مربیان دارند

زندگی همه چیز در مورد روابط است. شما این جمله را قبل از "شبکه شما ارزش خالص شماست" شنیده اید. درسته. اما این بدان معنا نیست که شما باید به آنجا بروید و دوستان خود را رها کنید. در عوض ، این بدان معنی است که شما باید دایره خود را گسترده تر کنید.

می بینید ، افراد ثروتمند با افراد دیگر ارتباط برقرار می کنند. آنها ستاره ها را در زمینه خود شناسایی می کنند ، آنها را مطالعه می کنند و از طریق جهشی از ایمان ، این ارتباط را برقرار می کنند. همه چیز به دید شما برمی گردد. چه کسی به شما الهام می دهد؟چه چیزی را در مورد آنها تحسین می کنید؟امیدوار هستید که از آنها یاد بگیرید؟و فقط در آنجا متوقف نمی شود.

یک ذهنیت غنی می پرسد که چگونه با آن شخص ارتباط برقرار خواهید کرد. برای برقراری ارتباط با هر کسی که دوست دارید در جهان ، ابتدا باید به آنها خدمت کنید. دنیای آنها را درک کنید و بفهمید که چگونه می توانید به آنها ارزش افزوده کنید. آنها پس از ایجاد رابطه ، بسیار پذیرای شما خواهند بود.

7. افراد ثروتمند همیشه به دنبال فرصت هستند

مخزن کوسه یک نمایش جذاب است. هر هفته ، تعداد انگشت شماری از کارآفرینان در مقابل کوسه ها ایستاده و ایده جدیدی را مطرح می کنند. برخی از آنها وحشی هستند.

آیا تا به حال تصور می کنید که یک اسفنج به شکل صورت لبخند صدها میلیون دلار ایجاد کند؟یا یک مدفوع توالت که باعث می شود حرکات روده بتواند نحوه برخورد مردم با تجارت خود را آسانتر کند؟Scrub Daddy و Squatty Potty همین کار را کردند. بنیانگذاران آنها بینایی بودند که در فعالیت های روزانه زندگی دنیوی فرصت هایی را دیدند.

عدم جستجوی بهبود چیزها یکی از عادت های ذهنیت ضعیف است. اما نه کسی که دارای طرز فکر غنی است. یک فرد ثروتمند همیشه به دنبال پیشرفت در مورد آنچه در آنجا است - و همیشه جایی برای پیشرفت وجود دارد. هم در اقتصادهای خوب و هم بد.

رکود اقتصادی گذشته شرکت هایی مانند Airbnb ، دیزنی ، Venmo ، Slack و Uber را به دنیا آورد. رکود اقتصادی و زمان عدم اطمینان اقتصادی برخی از بزرگترین داستانهای بازگشت را که می توانید تصور کنید ایجاد می کند. این موارد مانند این است که اختلافات بین افراد دارای ذهن ریچ در مقابل فقیر از هم ایستادگی می کند.

8. ثروتمندان به وفور اعتقاد دارند

در ذهنیت ثروتمند و ضعیف ، اغلب یک باور اصلی وجود دارد که افراد فقیر را به عقب می اندازد. این عقیده است که منابع محدود هستند. این یک اعتقاد است که اگر همسایه من جین موفق شود ، در این صورت فضای کمتری برای موفقیت من وجود دارد.

این اغلب می تواند منجر به نارضایتی و فرض شود که افراد ثروتمند فقط به دنبال منافع خودشان هستند. برای شخصی که دارای طرز فکر ضعیف است ، منابع همیشه کمیاب هستند.

از طرف دیگر افراد ثروتمند به وفور اعتقاد دارند. شما موفق شده اید؟عالی! چه کسی دیگری هم می تواند؟افراد ثروتمند می دانند که چیزهای زیادی برای دور زدن وجود دارد. آنها درگیر ذهنیت "ما در مقابل آنها" نیستند. آنها تمرکز خود را بر تأمین هرچه بیشتر می توانند برای هرچه بیشتر افراد متمرکز کنند. این فرمول آنها برای موفقیت است.

زیگ زیگلر وقتی گفت ، "شما می توانید همه چیز را در زندگی مورد نظر خود داشته باشید ، اگر فقط به افراد دیگر کمک کنید تا آنچه را که می خواهند دریافت کنید."

9. شخصی با ذهنیت غنی می آموزد که چگونه امور مالی خود را مدیریت کند

هیچ کس به دنیا نیامده است که چگونه می تواند پول خود را مدیریت کند. مطمئناً ، برخی از افراد در خانواده هایی متولد می شوند که مدیریت مالی برای آنها به خوبی الگوبرداری شده است. اما برای اکثر ما ، اینگونه نیست.

افراد ثروتمند این را می دانند و در مدیریت امور مالی خود فعال هستند. یک فرد ثروتمند بودجه دارد. یک فرد ثروتمند یاد گرفته است که چگونه می تواند در بورس سهام سرمایه گذاری کند. یک فرد موفق ، خارج شدن از بدهی را در اولویت قرار داد.

فراتر از آن ، افراد ثروتمند درک می کنند که چگونه از پول به نفع خود استفاده کنند. به جای اینکه هزاران دلار بدهی مصرف کننده را جمع کند ، افراد ثروتمند از آن استفاده می کنند تا در صورت لزوم یک تجارت را شروع کنند. آنها برای ساخت بدهی استفاده می کنند و آن را با مسئولیت پذیری پرداخت می کنند.

10. ثروتمندان از شکست نمی ترسند

افراد ثروتمند از شکست نمی ترسند. آنها از تلاش چیز جدیدی نمی ترسند. آنها مشکلی را می بینند و سریع فکر می کنند که به راه حل های آن فکر می کنند. هیچ کس با امور مالی و سرمایه گذاری 100 ٪ دقت ندارد ، گاهی اوقات شما فقط باید یک خطر محاسبه شده را تحمل کنید.

شکست آنها را نگران نمی کند ، زیرا آنها تا زمانی که درس های زندگی برای یادگیری وجود نداشته باشد ، شکست خورده اند. آنها مایل به بیرون رفتن از اندام بعضی اوقات و در معرض خطر خود هستند ، زیرا می خواهند پیشرفت کنند و سعی کنند موفق تر باشند.

شما مطمئناً در گذشته به پیروزی رسیده اید ، اما احتمالاً قبل از این برنده ها کارهایی را نیز انجام داده اید. به هر یک از آنها نگاه کنید و درسهایی را که آموخته اید متوجه خواهید شد تا بتوانید به نقطه موفقیت برسید.

از یک طرز فکر غنی استفاده کنید و ثروتمند شوید!

اکنون تفاوت بین ذهنیت غنی و ضعیف را می دانید. ثروتمند شدن سخت نیست ، اما زمان و تلاش می کند.

شما فقط باید عادت هایی را شروع کنید که شما را به آنجا برساند و یک طرز فکر غنی در مقابل ذهنیت ضعیف را درک کنید. عادت هایی را تمرین کنید که شما را ثروتمند می کند ، نه عادات ذهنیت ضعیف.

مانند بسیاری از قبل از شما ، شما نیز می توانید میلیونر شوید. این یک شب اتفاق نمی افتد ، اما با تلاش مداوم و کوشا ، در راه رسیدن به ثروت به خوبی خواهید بود.

بنابراین من شما را با این س questions الات ترک می کنم: دیدگاه شما چیست؟کجا میری؟دوست دارید چکاره شوید؟امروز زمان بسیار خوبی برای شروع به توسعه ذهنیت غنی و تلاش برای اهداف خود است.

برای یادگیری چیزهای جدید در مورد عادات و امور مالی ، به پادکست ما گوش دهید ، دختران باهوش می دانند. یا برای اطلاعات بیشتر در مورد پول ، این کتاب ها را بررسی کنید.




:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: