چگونه اینترنت یک طرفدار Mariners و Doordash را قادر به اتصال و انجام کار جالب کرد
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

جهان می تواند مکانی وحشتناک و وحشتناک باشد. به تازگی ، به نظر می رسد ، در آمریکا ، همه چیز فقط دشوارتر می شود. و از آنجا که کشور من عاشق کلاهبرداری های خود است ، اینترنت به طور معمول برای همه کشور ، شاید جهان ، مقصر شناخته شده است. شورش ها ، رادیکال شدن سیاسی ، چاقی ، جامعه پذیری ضعیف ، به معنای واقعی کلمه هر چیز فرعی بهینه با کودکان: سرزنش اینترنت.

اما این آشکارا احمقانه استاینترنت مسئولیت نتایج خوب و بد در جامعه را بر عهده دارد ، مانند همه چیز دیگر. اما اینترنت نیز به همان اندازه خوب یا بد است که از آن استفاده می کند. و گاهی اوقات ، اینترنت چیزهای بسیار جذاب را امکان پذیر می کند.

داستان Sofie Dill ، Fan Seattle Mariners و Simranjeet Singh ، راننده Doordash را بگیرید. این آخر هفته گذشته ، بدون اینکه به جزئیات زیادی برسد ، جسی وینکر هنگام بازی در فرشتگان L. A و یک نزاع و جدال بین تیم ها مورد اصابت قرار گرفت. دعواهای بیس بال کاملاً گنگ است ، اما برخی از طرفداران از آنها لذت می برند ، یا حداقل برای بازیکنان خود در این مبارزه ریشه دارند. برای این منظور ، دیل ، از خانه خود در آرکانزاس ، تصمیم گرفت وینکر را از یک سالن محلی آناهیم پیتزا بفرستد تا مستقیماً به استادیوم تحویل داده شود. و برای اندازه گیری بیشتر ، او به طور زنده تجربه Doordash خود را برای همه برای همه دنبال کرد.

فن بیس بال یا نه ، شما باید موضوع کامل را بررسی کنید. این یک سفر هولناک است که ببیند آیا او در واقع می تواند یک پیتزا را به یک بازیکن بیس بال حرفه ای در یک کلوپ اصلی لیگ برتر تحویل دهد تا حمایت خود را ابراز کند. اسپویلر در اینجا این است که پیتزا در واقع تحویل داده شد ، وینکر در توییتر به او رسید تا تشکر کند ، و تعداد زیادی از مردم در حال تشویق راننده Doordash ، سینگ بودند ، زیرا او به سفر شجاعانه خود رفت.

در نتیجه ، دیل موفق شد سینگ را برای به اشتراک گذاشتن کد Venmo QR خود بدست آورد و آن را در توییتر به اشتراک گذاشت.

و از آنجا ، اینترنت کار خود را انجام داد. تعداد زیادی از افراد شروع به ارسال پول به Venmo Singh کردند. از دیگران سؤال شده است که می توانند از طریق یک سکوی دیگر برای او پول ارسال کنند. خود سینگ شروع به ارسال توییت برای تشکر از همه کرد ، و به وضوح از سخاوت همه خوشحال شد. پس از آن ، این کافی نبود ، دو نتیجه عالی دیگر اتفاق افتاد ، فقط برای بازگرداندن ایمان به بشریت.

در حالی که من نمی توانم مطمئن باشم که چقدر به سینگ اهدا شده است ، او مطمئناً همه این موارد را برای خودش حفظ نکرد.

در این دنیا افراد خوبی وجود دارند. پرداخت آن به خودی خود به خودی خود Coda خوب بود ، اما پس از آن Mariners تصمیم گرفتند که سرگرم کننده باشند.

دیل خودش را از Mariners پیراهن وینکر گرفت. سینگ آنچه را که او به عنوان یک رویداد در حال تغییر زندگی توصیف می کرد ، داشت. طرفداران مارینرز با همه اینها یک تن سرگرم کننده در توییتر داشتند. سنت جود کمک مالی کرد.

اگر در این داستان یک بازنده وجود داشته باشد ، من نمی توانم یکی از آنها را پیدا کنم. و همه این موارد توسط اینترنت شر ، شرور که بسیاری از مردم برای آخرین چیز سرزنش می کنند ، امکان پذیر است.

آینده ورزش را می توان با NFTS ، واقعیت مجازی و DAOS تغییر داد

از گروه ITS-Not-A-A-Crazy-Thought-Thought

یکی از داغترین هدایای ویسکانسین در طول فصل تعطیلات ، Packers "سهام مشترک" بود که به هوادارانی که خرید می کنند ، درصد کمی از مالکیت را در حق رای دادن NFL در اختیار دارند. Packers در حال فروش 300،000 سهم از سهام با قیمت 300 دلار برای جمع آوری پول برای پیشرفت های استادیوم در Lambeau Field است و تنها در هفته اول بیش از 100000 فروخته شده است. بسیاری از آنها تردید دارند که چرا هواداران صدها یا هزاران دلار برای سهام خرج می کنند که طبق قاعده ، نمی توانند مزایای مالی را برای آنها فراهم کنند. با نگاهی به یک فناوری به ظاهر نامربوط می توانید توضیحی را پیدا کنید: نشانه های غیر ریو. بررسی بازار NFT ها نه تنها بینشی در مورد پدیده "سهام مشترک" ارائه می دهد ، بلکه ممکن است در آینده ای متفاوت برای نحوه پشتیبانی و حتی شرکت در روند تصمیم گیری تیم های ورزشی مورد علاقه ما ، جلوه ای ارائه دهد.

سهام Packers به عنوان NFT

ساختار مالکیت Packers در لیگ ملی فوتبال بی نظیر است. NFL قوانینی دارد که مستلزم آن است که حق رای دادن توسط یک فرد یا گروه کوچکی از صاحبان متعلق به آن باشد. Packers از این قاعده معافیت دارد ، زیرا این تیم از سال 1923 متعلق به سهامداران است که سهام این سازمان را برای حفظ حلال مالی و در Green Bay به فروش می رساند. برای جلوگیری از فروش تیم به یک فرد ، از فروش سهام خود به هر کسی اما تیم برای کسری از قیمت خرید جلوگیری شد و سپس به یک بازار بزرگتر منتقل شد. Packers در سال های 1935 و 1950 فروش سهام مشابهی را در اختیار داشت.

پس از تثبیت مالی تیم ، فروش بیشتر سهام در سالهای 1997 و 2011 برای تأمین اعتبار و توسعه مجدد در ورزشگاه آنها برگزار شد. سهامداران قبلی شکاف های بزرگی داده می شدند ، اساساً تضمین می کردند که آنها در تصمیمات رهبری حق رای دادن نقش بزرگی داشته اند.

سهام فروخته شده در سالهای 1997 ، 2011 و 2021 مزایای کمتری را برای کسانی که آنها را خریداری می کنند فراهم می کند. آنها یک گواهی مالکیت منحصر به فرد ، امکان خرید کالاهای فقط صاحبان ، دعوت به جلسه سالانه صاحبان را ارائه می دهند و به تصمیم گیری در مورد هیئت مدیره Green Bay و یک کمیته اجرایی هفت نفره که نماینده تیم در جلسات لیگ است ، رأی می دهد. حداکثر تعداد سهام که یک فرد می تواند خریداری کند 200 است و سهام قابل فروش نیست و فقط ممکن است به اعضای خانواده فوری منتقل شود.

با این وجود ، با وجود حداقل مزایا و محدودیت های سنگین ، این فروش ها بسیار محبوب بوده است ، با این پیشنهادات در سال 1997 24 میلیون دلار ، 64 میلیون دلار در سال 2011 و 90 میلیون دلار پیش بینی شده در این زمان. امروز تقریباً 361،300 سهامدار ، از جمله خودم ، که تقریباً 5 میلیون سهم دارند.

بنابراین سهام Packers چه ارتباطی با NFT دارد؟

NFT ها با همان انتقادات مشابه سهام Packers روبرو هستند. ایجاد شده برای تأمین کمبود هنر دیجیتال و سایر کالاهای آنلاین ، بازار NFT با بسیاری از NFT ها که میلیون ها دلار در cryptocurrency به فروش می رسند به سرعت افزایش یافته است. بسیاری از NFT ها چیزی جز کلاهبرداری در مورد مشتریان مظنون نمی دانند زیرا NFT ها برای کسانی که آنها را خریداری می کنند ، مزایای ملموس ندارند - دقیقاً مانند سهام Packers.

اما به نظر می رسد افرادی که سهام بسته یا NFT را خریداری می کنند ، به همین دلیل از این کالاها ارزش قائل هستند. هواداران Packers به ساختار مالکیت تیم خود افتخار می کنند و می خواهند بخشی را که بازی می کنند در حفظ Packers یک تیم متعلق به تیم نشان دهند. و همانطور که مایک ماسنیک خود TechDirt اخیراً در پادکست ذکر کرده است ، داشتن NFTS نیز راهی برای اثبات تصادفی است. در حالی که NFT ها حق چاپ را در مورد یک تصویر اعطا نمی کنند ، blockchain اثبات مالکیت NFT را برای دیدن همه ارائه می دهد.

هر دو نوعی نماد وضعیت تصادفی را برای علاقه مندان به صنعت ارائه می دهند.

در حالی که Packers سهام دارای صفات با NFTS است ، با روند ارسال سهام و تأیید اینکه چه کسی صاحب آنهاست ، آفلاین است. به همین ترتیب ، NFT ها هنوز فکر نکرده اند که چه نقشی در ورزش دارند و فراتر از ارائه مالکیت لحظات ورزشی مانند NBA Top Shot. در زیر روش هایی ارائه می شود که این مدل ها ممکن است همگرا شوند تا هر دو تجربیات مختلف را به طرفداران بیاورند و حتی یک الگوی حاکمیتی غیر متمرکز برای مالکیت تیم ورزشی ارائه دهند.

سهام و NFT ها به عنوان تصادفی

بدون شک ، محبوب ترین استفاده از سهام Packers در جلسه صاحبان یا رای گیری در مورد آینده تیم شرکت نمی کند. این گواهی سهم شما را در خانه یا دفتر خود نشان می دهد. بسیاری از طرفداران از هر یک از فروش های اصلی برای نمایش در کنار هم و اثبات Packers Extreme Packers خود ، سهام خود را دارند. به این ترتیب ، سهام Packers بیشتر شبیه به NFT ها است ، اگرچه ماهیت دیجیتالی NFTS به آنها اجازه می دهد تا به جای کسانی که می توانند از نظر جسمی سهام را ببینند (علی رغم عکس های ارسال شده در اینترنت) به همه جهان نمایش داده شوند.

هیچ دلیلی وجود ندارد که ازدواج فیزیکی و دیجیتال با سهام Packers یا سایر اشکال درگیری فن انجام شود.

برخی از بارزترین مکان ها سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند توییتر هستند که در حال کار بر روی ادغام NFT در تجربه کاربر است. هواداران تیم ها اغلب در توییتر فوق العاده آواز هستند و گاهی اوقات این فرصت را به آنها می دهد تا با بازیکنان و سایر متخصصان در تیم های مورد علاقه خود ارتباط برقرار کنند. اگر مالکیت سهام بتواند به یک NFT تبدیل شود تا در یک پروفایل توییتر نمایش داده شود ، شبیه به علامت آبی بسیار مورد نظر ، ستایش یا انتقاد یک مالک از تیم آنها ممکن است وزن اضافی داشته باشد. به هر حال ، ساختن سهام برای نمایش دیجیتال مطمئناً مالکیت را با ارزش تر می کند.

با این وجود ، مالکیت سهام یک تیم ورزشی حرفه ای فقط در مورد یک تیم بزرگ ورزشی آمریکایی اعمال می شود. هیچ دلیلی وجود ندارد ، با این وجود ، همین اصل نمی تواند در مورد روش های دیگر اثبات تصادفی اعمال شود. بسیاری از هواداران بلیط های فصلی دارند که به راحتی می توانند با یک NFT که هوادار را به عنوان دارنده بلیط فصلی می شناسند ، بیاید. برای این موضوع ، هیچ دلیلی وجود ندارد که یک تیم نتواند به سادگی NFT های "تصادفی" را که با هدف مشابهی خدمت می کنند ، بفروشند.

اثبات تصادفی و نمایش NFT ها مطمئناً وعده هایی را ارائه می دهد ، اما کارهای بیشتری وجود دارد که می توان برای تقویت تجربه فن انجام داد.

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، یکی از مزایای داشتن سهام مشترک Packers ، دعوت سالانه برای شرکت در جلسه صاحبان در Green Bay است. در حالی که این رویداد به خوبی برگزار می شود ، هیچ جا نزدیک به بیش از 3 میلیون سهامدار در این رویداد شرکت نمی کند. این واقعیت که من بیش از 1000 مایل دورتر زندگی می کنم ، مانع از حضور در این جلسه با هر روشی معنی دار می شود.

اما فضاهای واقعیت مجازی می تواند فرصتی برای "تجربه حضوری" در جلسه صاحبان بدون نیاز به سفر فراهم کند. من می توانم در اتاق های خاص با صاحبان همکار تعامل داشته باشم ، در پانل ها یا کلیدهای اصلی درباره آینده حق رای دادن شرکت کنم و حتی تورهای مجازی از امکانات یا موارد جدید را نیز انجام دهم.

یک بار دیگر ، این مفهوم نیازی به محدود کردن NFT ها با نشانگر مالکیت سهام ندارد. من به عنوان دارنده بلیط فصل به نیواورلئان Pelicans ، من با سرمربی تیم به یک رویداد خصوصی دعوت شدم ، اما نتوانستم به صورت حضوری شرکت کنم. اگر خرید بلیط فصل من با NFT همراه بود که به من دسترسی به چنین رویدادهایی در واقعیت مجازی می داد ، نه تنها من یک هوادار شادتر خواهم بود ، بلکه من نیز مایل به پرداخت هزینه های بیشتر برای بلیط های فصل هستم نه اینکه فقط آنها را خریداری کنمیک بازی به بازی.(به اندازه کافی جالب ، به دلیل افزایش اخیر موارد COVID-19 ، این رویداد از طریق تماس ویدیویی برگزار شد)

تعداد مزایای مشابهی وجود دارد که می تواند برای سهامداران تیم ، دارندگان بلیط های فصل یا صاحبان تصادفی NFT در رسانه های اجتماعی یا واقعیت مجازی در دسترس باشد. رویدادهای موجود در فضاهای توییتر می توانند منحصراً در دسترس کسانی باشند که دارای NFT صحیح هستند. واقعیت مجازی می تواند میزبان هر تعداد از رویدادها ، مانند یک مهمانی فقط صاحبان یک بازی یا دسترسی به فرصت های منحصر به فرد برای دیدار و گفتگو با بازیکنان و مربیان باشد. مانند کالاهای فیزیکی که فقط در دسترس سهامداران Packers است ، کالاهای دیجیتالی را می توان به طور انحصاری در دسترس طرفداران خاص قرار داد.

شک کمی وجود دارد که NFT ها برای مدتی در هم تنیده با ورزش تصادفی ادامه خواهند یافت ، اما پتانسیل مزایای بهتر فن فقط به تازگی شروع شده است.

NFTS به عنوان یک مدل مالکیت غیر متمرکز

ظرفیت NFTS برای نشان دادن تصادفی یک چیز است ، اما اگر آنها همچنین به هواداران این فرصت را می دادند که در آینده حق رای دادن ورزشی که آنها دوست دارند حرفی واقعی داشته باشند؟

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، یکی از مزایای مالکیت سهام مشترک Packers ، رای گیری در مورد آینده تیم است. با درپوش 200 سهام برای هر نفر و تقسیم سخاوتمندانه که به صاحبان سه فروش سهام اول ارائه شده است ، بعید است که یک طرفدار متوسط در هر تصمیمی رای تصمیم گیری را صادر کند ، و همچنین مجاز به رای گیری در مورد تصمیمات بزرگ مانند شلیک و استخدام نیستمدیر کل

با این وجود ، حق رأی حاشیه ای هنوز قدرتمندتر از آن است که طرفدار متوسط ورزش در تصمیم گیری در مورد تیم باشد. آنها همچنین از داشتن یک مالک مجرد در آینده حق رای دادن جلوگیری می کنند. به همین دلیل است که بسیاری از هواداران تیم هایی که موفقیت کمی داشته اند ، اغلب از مالکیت بد بیشتر از بازیکنان این میدان شکایت می کنند. Packers توانسته است از این سرنوشت جلوگیری کند و عدم مالکیت متمرکز احتمالاً نقش مهمی در موفقیت تیم در طول تاریخ دارد.

حتی برخی از مزایای جانبی برای این مدل وجود دارد. به عنوان مثال ، Packers تنها تیم NFL است که وضعیت مالی خود را به طور علنی گزارش می دهد و به طرفداران هر تیم نگاه اجمالی به بقیه امور مالی لیگ می دهد. این امر هنگامی که صاحبان NFL در مورد نیاز به مالیات دهندگان برای پرداخت یک استادیوم جدید ، به طرف سیاستمداران گریه می کنند ، برای هواداران و سیاستمداران فواید قابل توجهی را فراهم می کند.

اما هیچ دلیلی وجود ندارد که ساختار اصلی Packers برای عصر دیجیتال به روز شود تا به طرفداران اجازه دهد تا در تیم مورد علاقه خود حرف بیشتری بزنند. در حالی که NFL هر حق رای دیگری را در این ظرفیت ممنوع کرده است (از این گذشته ، لیگ های ورزشی حرفه ای چیست اما کارتل برای غنی سازی صاحبان تیم های موجود) ، لیگ های نوپا می توانند از این مدل وام بگیرند. علاوه بر این ، آنها در حال حاضر یک سیستم غیرمتمرکز دارند که برای آزمایش این مدل از تصمیم گیری.

سازمان خودمختار غیر متمرکز (DAOS) می تواند وسیله ای برای مالکیت آینده یا تصمیم گیری برای تیم های ورزشی فراهم کند. DAO ها با قراردادهای هوشمند ساخته شده اند که ترتیبات دیجیتالی خود را تقویت می کنند. یک راه خوب برای تجسم یک قرارداد هوشمند یک ماشین فروش است. این قرارداد هنگامی انجام می شود که کاربر مبلغ مناسب پول را وارد کند و کالای صحیح به طور خودکار به خریدار توزیع شود. در فضای DAO ، برای رأی دادن به NFT صحیح یا دیگر دیجیتال درج می شود.

نمونه اخیر حاکمیت دموکراتیک در یک دائو ، قانون اساسی دائو بود ، جایی که گروهی از مردم می خواستند برای خرید یکی از 13 نسخه اصلی باقی مانده قانون اساسی ایالات متحده پیشنهاد دهند. به اهدا کنندگان این پروژه ، که در اتریوم اهدا کرده اند ، در صورت برنده شدن در این زمینه ، به آنچه باید با قانون اساسی انجام دهند ، داده شدند. بیش از 40 میلیون دلار به ارزش اتریوم اهدا شد ، اگرچه این پیشنهاد در نهایت ناموفق بود. در حالی که تصمیم گیری در مورد اینکه چه کاری با یک سند انجام دهید به اندازه اجرای یک حق رای دادن حرفه ای ورزشی پیچیده نیست ، مطمئناً اثبات این امر را ارائه می دهد که می توان مقادیر زیادی وجوه را در DAO جمع آوری کرد.

در حالی که ممکن است تصمیم گیری های بزرگ مانند رأی اعتماد به نفس به مدیر کل یا سرمربی کل ، تصمیمات بزرگی مانند رأی اعتماد به نفس به تعداد متقاضیان این تیم غیر عملی باشد.

NFL یا یکی دیگر از لیگ های مهم ورزشی ، یک مورد آزمایش ضعیف برای این ساختار مالکیت ورزش ، حداقل در ابتدا به دلیل اندازه و دامنه سازمان و همچنین قوانین حاکم بر عملکرد ، اثبات می کند. اما تعداد دیگری از لیگ های ورزشی کوچکتر وجود دارد که می توان این کار را آزمایش کرد.

لیگ فوتبال ایالات متحده ، لیگ که پیش از این در دهه 1980 با NFL به رقابت پرداخت و حتی یک دادگاه ضد انحصاری مقابل لیگ نیز پیروز شد ، در سال 2022 قصد دارد یک راه اندازی مجدد را انجام دهد. برخلاف NFL ، انتظار می رود USFL جدید به عنوان یک فعالیت کندنهاد مجرد با تمام تیم های متعلق به لیگ. اما به جای اینکه به سادگی انتظار داشته باشید که هواداران شرکت کنند و بازی کنند ، اگر لیگ با فروش سهام در تیم ها به عنوان شکلی از NFT ، شانس واقعی مالکیت تیم را به آنها پیشنهاد دهد؟

این مالکیت تیم می تواند از هر طریق مورد استفاده قرار گیرد. مالکیت طرفداران این تیم ممکن است راهی برای سهم در تیم خود و ایجاد وفاداری با یک حق رای دادن جدید باشد. این لیگ حتی می تواند تصمیم بگیرد که تیم ها را با اجازه دادن به "صاحبان" در جایی که تیم ها در آن قرار دارند ، قرار دهند. اگر ساکنان نیواورلئان NFT های سهام تیم New Orleans Breakers را خریداری کرده و به انتقال تیم به نیواورلئان رأی دادند ، ممکن است لیگ نسبت به تصمیم موقعیت مکانی خود احساس بهتری داشته باشد. چه راهی بهتر برای اثبات یک شهر خاص علاقه مند به حمایت از حق رای دادن ورزشی دیگر از سرمایه گذاری شهروندان به معنای واقعی کلمه در تیم است؟

علاوه بر این ، بدون تنظیمات قبلی حاکم ، این حق رای دادن می تواند قدرت تصمیم گیری بیشتری را در اختیار صاحبان قرار دهد. همه چیز از تصمیمات بزرگ مانند استخدام یا اخراج مدیر کل و سرمربی تا انتخاب یک خط حمله شروع یا ایده های کوچکتر مانند انتخاب طلسم ، می تواند از طریق رأی DAO اجرا شود.

مالکیت غیرمتمرکز چند مزایای فراتر از درگیری طرفداران بیشتر را ارائه می دهد. ساختار مالکیت پراکنده Packers می تواند به جلوگیری از تصمیمات بد در تصمیم گیری های بد منجر به رنج حق رای دادن کمک کند. یک دائو می تواند به راحتی مانع از قدرت بیش از حد یک فرد یا گروهی از افراد شود. فقط از هواداران تیم فوتبال واشنگتن بپرسید که نسبت به دن اسنایدر چه احساسی دارند. علاوه بر این ، این امر از مشکل رای گیری طرفداران عمومی جلوگیری می کند ، جایی که تیم ها با طلسم هایی مانند Dogey McDogeface به پایان می رسند - احتمالاً هواداران سرمایه گذاری در این تیم دوست دارند که موفق شوند.

این مدل از مالکیت ورزش حتی می تواند با تیم های مستقل بیس بال در آمریکا یا به عنوان راهی برای حمایت از حق رای دادن های تاریخی ، مانند دومین باشگاه قدیمی فوتبال Wrexham A. F. C ، محاکمه شود ، نه اینکه به میلیونرها برای انتخاب برگه بپردازید.

این که آیا مدل Packers می تواند تکرار شود یا خیر ، یک سوال جدی است ، اما این بدان معنی نیست که پیشرفت در فناوری به خوبی برای تأثیرگذاری و اختلال در دنیای ورزش حرفه ای قرار ندارد. علاقه و مشارکت طرفداران در دنیای ورزشی همچنان زیاد است و پتانسیل سرمایه گذاری در جمع و تصمیم گیری غیر متمرکز همیشه در حال بهبود است. حق رای دادن به ورزش در نهایت وابسته به پشتیبانی فن است. چرا به هواداران حرفی بزرگتر در مورد چگونگی ریشه کن کردن یا حتی دویدن تیم خود نمی دهیم؟

اریک پیترسون در صداهای جوان همکاری می کند و در نیواورلئان زندگی می کند.




:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: