سرمایه‌گذاران از سهام ارزشی منحرف می‌شوند، زیرا ترس از رکود بازارها را تحت الشعاع قرار می‌دهد
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

ما هر روز صبح یک ایمیل myFT Daily Digest برای شما ارسال می کنیم که آخرین اخبار مربوط به سهام ایالات متحده را جمع آوری می کند.

سرمایه‌گذاران بزرگ طی دو ماه گذشته سهام شرکت‌هایی را با چشم‌انداز رشد قوی نسبت به سهام‌های با ارزش ارزان‌تر خریداری کرده‌اند که به‌دلیل تغییر دیدگاه‌ها در مورد نرخ‌های بهره، تورم و تهدید رکود ایالات متحده ایجاد شده است.

استراتژی‌های ارزشی ایالات متحده، که به دنبال شرکت‌هایی با قیمت ارزان بر اساس معیارهایی مانند سود، جریان‌های نقدی یا ارزش دفتری هستند، از اواسط ژوئن که شاخص بلوچی S& P 500 شروع به بازگشت از نقطه پایین خود در سال جاری کرد، عقب مانده است. با شرط‌بندی جدید سرمایه‌گذاران روی سهام فناوری و سایر بخش‌های حساس به رشد.

این احیای علاقه به رشد سهام و عملکرد ضعیف برای ارزش نشان‌دهنده بازگشت به روندی است که از روزهای اولیه بحران ویروس کرونا در سال 2020 تا دسامبر 2021 غالب بود. تورم فزاینده و برنامه‌های بانک‌های مرکزی برای حذف محرک‌های دوران همه‌گیری درخشش پیدا کرد. کاهش رشد سهام در نیمه اول سال 2022، اما اکنون لرزش های رکود باعث شده است که آونگ به عقب برگردد.

سرمایه گذاران در مورد ریسک های تورمی در نیمه اول سال وسواس داشتند و اکنون نگران رکود هستند. مایکل هارتنت، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در بانک آمریکا، گفت: این خشونت ناشی از تغییر احساسات به سمت رشد سهام از ارزش را توضیح می دهد.

شاخص ارزش S& P 500 با احتساب سود سهام از 16 ژوئن تا پایان بازی در روز پنجشنبه 12. 6 درصد افزایش یافت، در حالی که شاخص رشد S& P 500 بازدهی کلی 22 درصدی را نشان داد که منعکس کننده تغییرات پرتفوی برخی از بزرگترین سرمایه گذاران جهان است.

بر اساس آخرین نظرسنجی BofA که نظر 250 مدیر سرمایه گذاری با دارایی های 752 میلیارد دلاری را مورد بررسی قرار داد، برای اولین بار از آگوست 2020، مدیران صندوق های بیشتری اکنون انتظار دارند که سهام رشد در 12 ماه آینده بهتر از ارزش خود عمل کند.

حدود 88 درصد از سرمایه گذارانی که در نظرسنجی بانک شرکت کردند انتظار دارند تورم ایالات متحده طی 12 ماه آینده کاهش یابد و ترس آنها از اینکه فدرال رزرو افزایش شدید بیشتری در نرخ بهره اعمال کند نیز شروع به فروکش کرده است.

هارتنت گفت که این منجر به چرخش بخش‌های دفاعی از جمله خدمات آب و برق، مراقبت‌های بهداشتی و کالاهای مصرفی به فناوری، بانک‌ها، انرژی و سهام اختیاری مصرف‌کننده در ماه جولای شد.

Tech Industry Titans Apple ، Amazon و Tesla از بازگشت در سهام رشد بهره مند شده اند در حالی که نمایش های ارزش از جمله Pfizer و Dow تلاش کرده اند تا سرعت خود را حفظ کنند.

تلنگر احساسات در جریان صندوق مبادله ای ایالات متحده نیز مشهود است. داده های State Street نشان می دهد که ETF با ارزش ایالات متحده ، جریان خالص 39 میلیون دلار در ماه ژوئیه را ثبت کرده است ، اولین برداشت ها پس از 11 ماه از جریان مثبت. در همین حال ، ETF های متمرکز بر رشد در ایالات متحده ، که در چهار ماه اول سال جاری به نفع آنها نبودند ، در ماه ژوئیه میزان خالص 4. 9 میلیارد دلار را به خود جلب کردند.

توبی گیب ، رئیس جهانی سرمایه گذاری برای سهام و درآمد ثابت در Fidelity International ، گفت: از آنجا که نگرانی ها از خطر ابتلا به رکود به رکود منتقل شده است ، سرمایه گذاران تمایل بیشتری به پرداخت شرکت هایی نشان داده اند که می توانند رشد درآمد قوی را ارائه دهند.

وی افزود: "اما این هنوز یک محیط قانع کننده برای استراتژی های ارزشی مبتنی بر ایده های احمقانه یا متضاد است ، به ویژه اگر اصول شرکت قوی باشد. خرید سهام ارزان فقط به این دلیل که آنها در یک ارزیابی ارزان قیمت تجارت می کنند ، به عنوان یک استراتژی موفق نمی شوند. سرمایه گذاران باید هنگام جستجوی شرکت هایی که می توانند به عنوان ارزش در نظر گرفته شوند ، باهوش تر باشند. "

به گفته AQR ، مدیر سرمایه گذاری کمی ، شکاف در ارزیابی بین سهام ارزان و گران قیمت در سطح جهان - معروف به ارزش گسترش - به سطح شدید دیده شده در اوج حباب قیمت در سهام فناوری ایالات متحده در مارس 2000 بازگردد.

ریچارد هال ، مدیر نمونه کارها در M& G Investments ، گفت که شانس موفقیت به نفع استراتژی های ارزش به شدت تغییر کرده است زیرا پراکندگی ارزیابی بین سهام ارزان و گران قیمت بسیار شدید است.

علاوه بر این ، تأثیر شدید شوک قیمت انرژی فعلی باعث عدم اطمینان بیشتر در مورد چشم انداز درآمد شرکت ها شده است.

"ارزشهای بالایی که به سهام رشد وابسته است ، حاکی از اطمینان جدی در مورد سودهای آینده است. با این حال ، چشم انداز اقتصاد رو به وخامت گذاشته است و بازنده ها وجود خواهد داشت زیرا برخی از شرکت ها با افزایش هزینه های ورودی خود با قیمت هایی که به مشتریان می پردازند دشوار خواهد بود. "به جای سهام رشد گران تر.

اما به گفته Mislav Matejka ، یک استراتژیست سهام عدالت در JPMorgan ، بدتر شدن مداوم در داده های فعالیت اقتصادی به این معنی است که خیلی زود است که به سهام خود بپردازید.

"داده های اقتصادی قوی تر به طور کلی برای بخش های ارزش از جمله مالی مطلوب هستند. ما نمی بینیم که داده های کلان قبل از سه ماهه چهارم قوی تر می شوند. "

ترس از اینکه اقتصاد ایالات متحده به رکود اقتصادی تبدیل شود ، تقاضا برای اوراق قرضه ایمن دولت را افزایش داده است. در نتیجه ، بازده اوراق بهادار 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در 14 ژوئن ، از تقریباً 3. 5 درصد در 14 ژوئن به 3 درصد کاهش یافته است ، روز قبل از آنکه فدرال رزرو نرخ سیاست معیار خود را با 0. 75 درصد افزایش دهد.

راجر آلیاگا-دیاز ، اقتصاددان ارشد آمریکا در پیشتاز ، دومین مدیر دارایی بزرگ جهان ، گفت که استراتژی های ارزش معمولاً در معرض سهام چرخه ای حساس اقتصادی قرار دارند ، بنابراین وقتی سرمایه گذاران پیش بینی می کنند رکود اقتصادی داشته باشند ، تمایل به سقوط دارند.

با این حال ، وی همچنین هشدار داد كه سرمایه گذاران با توجه به شدت فشارهای فعلی تورمی و نیاز به فدرال رزرو و سایر بانكهای مرکزی برای برقراری مجدد ثبات قیمت ، نباید انتظار داشته باشند كه در آینده نزدیک هیچگونه تسکین در سیاست های پولی داشته باشند.

به گفته مایکل ویلسون ، مدیر ارشد سرمایه گذاری در مورگان استنلی ، علائم هشدار دهنده رکود از بازار اوراق بهادار ایالات متحده نادیده گرفته می شود.

"سرمایه گذاران سقوط بازده اوراق قرضه را برای سهام رشد مثبت تفسیر کرده اند. آنها همچنین فرض می کنند که درآمد حاصل از سهام رشد در رکود اقتصادی مقاومت بیشتری خواهد داشت. اما این اشتباه است. "

آیا ما به سمت رکود جهانی می رویم؟سردبیر اقتصاد ما کریس گیلز و سردبیر اقتصاد ایالات متحده ، کلبی اسمیت در مورد این موضوع و اینکه چگونه کشورهای مختلف احتمالاً در آخرین IG Live ما واکنش نشان می دهند ، بحث کردند. اینجا را تماشا کنید.




:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: