4 نوع فیلتر برای کمک به شما در یافتن الگوهای در داده های خود
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

مدارس و ولسوالی ها به طور فزاینده ای به ابزارهای تجسم داده ها روی آورده اند تا بهتر (و سریعتر) داده های دانش آموزان خود را درک کنند. در سطح دانشجویی ، تجسم داده ها می تواند فرآیندهای MTSS ، انتخاب مداخله ، شناسایی در معرض خطر و موارد دیگر را آگاه کند. در کلاس ، درجه ، مدرسه یا سطح منطقه ، تجسم داده ها می تواند به ما در یافتن الگوهای کمک کند.

چند بار شنیده ایم (یا حتی خودمان آن را گفتیم)؟ما می دانیم که این کار مهم است. اما این "الگوهای" که قرار است به دنبال آن باشیم چیست؟چگونه به دنبال آنها هستیم؟چگونه می دانیم وقتی آنها را پیدا کردیم؟

چند نمونه از الگوهای موجود در داده های دانشجویی ما چیست؟

وقتی می گوییم "الگوی" ، ما به دنبال وقایع مکرر در داده های خود هستیم. در اینجا چند نمونه از مواردی که ممکن است در منابع مختلف داده خود به دنبال آن باشید یا ببینید:

  • داده های دستیابی: گروه هایی از دانش آموزان به طور مداوم از گروه های دیگر بهتر عمل می کنند. افراد ، دامنه ها و استانداردها/مهارت ها با عملکرد قابل توجهی بالاتر (یا پایین تر).
  • حضور و غیاب: روزها ، هفته ها ، ماهها و گروههای دانش آموزان با حضور بالاتر یا پایین تر.
  • رفتار: مکان ها ، زمان ها و روزهای هفته با میزان بالاتر از حوادث رفتاری. انواع و شدت حوادثی که بیشتر است.

وقتی به دنبال الگوهای هستیم ، می خواهیم به مرور زمان به داده ها نگاه کنیم تا اطمینان حاصل شود که این وقایع در واقع دوباره تکرار می شوند. ناهنجاری ها می توانند در داده های شما اتفاق بیفتند ، و ما نمی خواهیم بر اساس آن تصمیم بگیریم.

چگونه می توانیم در جستجوی این الگوهای شروع کنیم؟ما دنبال چی میگردیم؟

اگر شما یا تیم خود برای تجسم و تجزیه و تحلیل داده ها جدیدتر هستید ، گاهی اوقات استفاده از فیلترها یا گروه های ساده برای داده های شما می تواند مکانی مؤثر و معنی دار برای شروع شکار برای الگوهای باشد. در اینجا چهار نوع فیلتر وجود دارد که باید هنگام شروع کار در مورد استفاده از آنها فکر کنید.

1) واضح: جمعیتی ، مدرسه و نمرات

برای بسیاری از ما ، ایده فیلتر کردن داده ها توسط جمعیت شناسی (جنسیت ، نژاد ، قومیت ، وضعیت اقتصادی و اجتماعی ، معلولیت و غیره) جدید نیست. گزارش داده ها توسط جمعیت شناسی و زیر گروه ها بخشی از برنامه های بهبود ، گزارش پاسخگویی است و اکنون صریحاً توسط ESSA مورد نیاز است.

  • با اتفاقاتی که در جهان اتفاق می افتد ، بسیاری از ولسوالی ها جمعیت دانشجویی مانند وضعیت مهاجر و مهاجران را تحت نظر دارند. بی خانمانی و اقامتگاه اولیه شب نیز معمولاً مورد بررسی قرار می گیرند. برای نظارت بر نیازهای جوانان آسیب دیده و سلامت روانی باید ملاحظات دیگری نیز مطرح شود.
  • با گذشت زمان ، جمعیت دانشجویی می تواند به طرز چشمگیری تغییر کند - و ممکن است ببینید که این شیفت ها بر داده های شما تأثیر می گذارد. اگر تیم شما در حال نظارت بر مجموعه ای قوی از جمعیت شناسی به صورت طولی است ، می تواند تصمیمات مربوط به برنامه نویسی و مداخله ، ارائه خدمات دانشجویی ، خدمات زبان و نیازهای کارکنان را آگاه کند.

فیلتر توسط مدرسه می تواند بینش هایی را نشان دهد که به اشتراک گذاری بهترین شیوه ها کمک می کند و از توزیع عادلانه منابع اطمینان می یابد. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • اگر همه مدارس ابتدایی به جز یک مدرسه خاص در حال تلاش بر روی یک استاندارد خاص باشند ، تیم شما می تواند تحقیق کند که آیا این ساختمان کاری متفاوت انجام می دهد یا خیر. آنها چه رویکردهای آموزشی را طی می کنند؟ارزیابی های سازنده آنها چگونه به نظر می رسد؟آیا آنها دستورالعمل های متفاوتی را طی کرده اند یا مجدداً مجدداً انجام می دهند؟یا ، می توانید به دنبال جیب موفقیت باشید تا "چرا" را در این موفقیت ها پیدا کنید.
  • همچنین ممکن است ببینید که حوادث رفتاری در یک مدرسه خاص بیشتر است. شاید بسیاری از این حوادث به دلیل چیدمان ساختمان در یک مکان خاص اتفاق بیفتد و نشان می دهد که تعداد بیشتری از کارکنان در آن منطقه مورد نیاز هستند.
  • برای دانش آموزانی که مداخلات ردیف 2 و ردیف 3 را دریافت می کنند ، با توجه به تعداد دانش آموزانی که این مداخلات را با ساختمان دریافت می کنند ، به طور عادلانه و پاسخگو توزیع می شوند؟

فیلتر بر اساس درجه می تواند به خصوص در طی چندین سال قدرتمند باشد.

  • آیا وقتی به همان داده ها برای ارزیابی یکسان نگاه می کنید ، آیا نتایج از سال به سال بسیار شبیه به نظر می رسد؟یا ، آیا ما همچنان به افزایش تعداد دانش آموزان در/فوق الذکر ادامه می دهیم؟
  • آیا آستانه درجه خاصی وجود دارد که در آن دستاورد کاهش می یابد؟آیا طی چندین سال اتفاق می افتد؟در این صورت ، این امکان وجود دارد که یک مسئله قدم زدن یا سوءاستفاده از برنامه درسی-حمایت از برنامه درسی وجود داشته باشد.

2) لایه بندی گروه های دانشجویی بر اساس ارزیابی یا داده های دیگر

گروه بندی دانش آموزان بر اساس منبع داده A (خواه ارزیابی ، حضور ، رفتار ، عاطفی اجتماعی ، مداخله و غیره) و مشاهده همان گروه از داده های دانش آموزان از منبع داده B می توانند الگوهای مربوط به سخت گیری آموزشی و اثربخشی برنامه را در معرض دید خود قرار دهند.

  • اگر گروهی از دانشجویان را ایجاد می کنید که در ارزیابی استانداردهای دولتی زیر مهارت داشته باشند و آن گروه را برای ارزیابی موقت یا داده های کلاس خود اعمال کنید ، چه می بینید؟اگر دانش آموزان موقت خود را بگذرانند اما ارزیابی خلاصه ای نباشند ، ممکن است یک اشتباه یا یادگیری هدف وجود داشته باشد. یا ممکن است عدم استقامت و نیاز به تمرین بیشتر برای افزایش خودکار بودن مهارت ها را نشان دهد.
  • اگر گروهی از دانش آموزان را با تعداد زیادی غیبت ایجاد می کنید و آن را در داده های عاطفی اجتماعی آنها به کار می برید ، چه می بینید؟آیا دانش آموزانی هستند که ممکن است در احساس درگیر شدن یا مدیریت روابط به حمایت نیاز داشته باشند؟آیا کلاسهای خاصی وجود دارد که دانش آموزان هرگز از دست نمی دهند؟در این صورت ، این ممکن است نشانگر رابطه نزدیک معلمان یا موضوع جالب باشد که می تواند در تعامل بالاتر قرار بگیرد.

3) دانش آموزان در مداخلات

ولسوالی ها منابع و دلار اصلی کارمندان را در برنامه نویسی ، آموزش و اجرای مداخله خود سرمایه گذاری می کنند. بعضی اوقات ، ارزیابی ROI در آن نوع برنامه ها یا حتی ROI در چیزی مانند مدرسه تابستانی دشوار است.

  • شاید یک برنامه مداخله جدید در ابتدای سال اجرا شود. گروهی از آن دانش آموزان را ایجاد کنید و نتایج موفقیت EOY خود را با گروهی از دانش آموزانی که این مداخله را دریافت نمی کنند مقایسه کنید. چی میبینی؟چگونه گروه مداخله در مقایسه با دانشجویانی که مداخله را دریافت نمی کنند ، عمل کردند؟آیا میزان رشد آنها افزایش یافته است؟آیا ما شواهدی می بینیم که مداخله تأثیر معنی داری در یادگیری دانش آموزان دارد یا خیر؟
  • همچنین می توانید گروه دانشجویی مداخله A را با دانشجویان مداخله B مقایسه کنید. آیا یک مداخله بیشتر برای افزایش نتایج دانش آموزان انجام داد؟آیا مداخلات وجود دارد که تفاوت زیادی ایجاد نکرده است؟دانستن اینکه کدام برنامه ها در حال حاضر بر یادگیری دانش آموزان تأثیر نمی گذارد ، می تواند منجر به سوالات سالم در مورد وفاداری اجرای و اینکه آیا این برنامه ها برای نیازهای دانشجویی مطابقت خوبی دارند یا خیر.

4) توسط کلاس یا توسط معلم

به عنوان یک معلم (یا ، به عنوان یک مربی آموزشی یا اصلی) ، نگاه کردن به داده های کلاس در پایان سال می تواند به بینش های واقعاً قدرتمند در آموزش کمک کند. واقعاً چه کار کرد؟دانش آموزان از کجا گیر کردند؟اگرچه این مکالمات به طور معمول در طول سال اتفاق می افتد-هم در خود تأمل معلمان و هم به عنوان یک گروه در PLC-دیدن داده های سال به طور کلی دیدگاه متفاوتی را به همراه می آورد.

  • دانش آموزان واقعاً چه معیارهایی را انجام دادند و بیشترین تلاش را داشتند؟آیا در طول سال و ارزیابی ها سازگار بود؟
  • در کجا تعداد بالایی از نوع خاص از رفتار وجود دارد؟اگر چنین است ، آیا چند استراتژی مدیریت کلاس وجود دارد که معلم می تواند سال آینده را امتحان کند؟
  • فراتر از تنظیمات تدریس در لحظه ، آیا معلم در طول سال تغییر می کند ، مانند معرفی روش جدیدی برای تعامل با والدین یا تهیه محتوای تکمیلی بعد از تست؟اگر چنین است ، آیا به نظر می رسد این افراد از دانشجویان حمایت می کنند؟

فیلترها یک راه عالی برای شروع به جستجوی داده ها هستند ، اما این تنها یک رویکرد بسیار عالی است. شایان ذکر است که مهم است که اطمینان حاصل کنید که این "الگوهای" با گذشت زمان اتفاق می افتد ، و نه یک رویداد واحد در داده های شما. و به خاطر داشته باشید که بسته به سوال مورد نظر ، اغلب الگوهای باید در برابر منابع داده های مختلف بررسی شوند.

Illuminate Education ارائه دهنده فناوری و خدمات آموزشی است که داده های نوآورانه ، ارزیابی و راه حل های اطلاعات دانش آموزان را ارائه می دهد. در حال خدمت به مدارس K-12 ، نرم افزار و خدمات مبتنی بر ابر ما در حال حاضر به بیش از 2،000 منطقه مدرسه در ارتقاء پیشرفت دانش آموزان و موفقیت کمک می کنند.

آماده کشف فروشگاه یک مرحله ای برای نیازهای آموزشی منطقه خود هستید؟بیایید صحبت کنیمفیلترهای < SPAN> یک راه عالی برای شروع به جستجوی داده ها است ، اما این تنها یک رویکرد بسیار عالی است. شایان ذکر است که مهم است که اطمینان حاصل کنید که این "الگوهای" با گذشت زمان اتفاق می افتد ، و نه یک رویداد واحد در داده های شما. و به خاطر داشته باشید که بسته به سوال مورد نظر ، اغلب الگوهای باید در برابر منابع داده های مختلف بررسی شوند.




:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: