چرا بیت کوین؟تاریخچه پول
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

بخش اول: بیت کوین چیست و چرا جهان به آن نیاز دارد؟

Why Bitcoin? History of Money

SIMETRI survey

SIMETRI survey

SIMETRI survey

SIMETRI survey

توصیه شده

اخبار پرطرفدار

کارولین الیسون از آلامدا با وزارت دادگستری آمریکا موافقت کرد

ترامپ مجموعه NFT خود را راه اندازی کرد

Sam Bankman-Fried 43 میلیون دلار به مدیرعامل The Block وام داد

گسترش شبکه Conflux به هنگ کنگ

شبکه Astar به عنوان محصول سال در بلاک چین سالانه JBA انتخاب شد.

این مقاله را به اشتراک بگذارید

در این مجموعه درباره بیت‌کوین و پول، Crypto Briefing به پیچیدگی‌های سیستم پولی مدرن و اینکه چگونه بیت‌کوین، به‌عنوان پول سخت نهایی، می‌تواند به عنوان راه‌حلی برای بسیاری از مشکلات آن عمل کند، به بررسی عمیقی می‌پردازد. مجموعه را با بررسی تاریخچه پول آغاز می کنیم.

پولدنیا را می چرخاند. این تأثیر غیرقابل تخمینی بر زندگی روزمره ما دارد، با این حال ما اغلب روش کار و تاریخچه آن را بدیهی می دانیم.

برای به دست آوردن درک بهتری از پول و اینکه چگونه بیت کوین ممکن است به عنوان شکل نهایی پول واقعی به جامعه خدمت کند، بیایید با نگاهی به سیستم های پولی، نوآوری ها و مشکلاتی که در مکان ها و دوره های زمانی مختلف با آن مواجه بودند شروع کنیم.

بارها و بارها می توان مشاهده کرد که جامعه به سمت پول «واقعی» بازمی گردد.

قبل از پول: سیستم مبادله

علیرغم سادگی، معاوضه تا به امروز دارای مزایایی است: زمانی که فرد مبادله می کند، نیازی به پول نیست زیرا کالاها یا خدمات به طور مستقیم مبادله می شوند. نیازی به هیچ نوع واسطه ای برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا باید اجازه انجام معامله ای را داشته باشد یا تعیین عادلانه بودن چنین معامله ای وجود ندارد.

می‌توان نمونه‌های باستانی مبادله‌های نظام‌مند را تا زمانی که فنیقی‌ها در 6000 سال قبل از میلاد مسیح انجام می‌داد، یافت، که بین شهرهای مختلف در سراسر دریای مدیترانه کالاها را مبادله می‌کردند.

مبادله همچنین یک سیستم رایج برای داد و ستد کالاها بین خاور دور، خاورمیانه و اروپا برای قرن های متمادی بود، با بازرگانی که ادویه، ابریشم، نمک، خز، عطر و انواع کالاهای مورد نظر دیگر را بین تمدن ها مبادله می کردند.

داد و ستد امروز پابرجاست و از برخی جهات به دلیل انواع خدمات اینترنتی که این شکل از تجارت غیر پولی را در مقیاس وسیع تری امکان پذیر می کند، کمی بازگشت کرده است.

از مبادله به ارز

در قرون گذشته، برخی از کالاهای مبادله ای مانند اسلحه، خز، ابریشم، ادویه جات و حتی نمک مرزهای بین مبادله مبادله و پول را محو می کرد و برخی کالاها در نهایت به یک کالای استاندارد تجارت در محل مبادله مستقیم کالاها یا خدمات تبدیل شدند. برخی از این اقلام تبدیل به ارز شدند و به عنوان واحد ارزشی عمل کردند که دارای ارزش استاندارد و توافق شده بود.

آمریکای شمالی انگلیس به عنوان نمونه ای نسبتاً اخیر و جالب از انتقال از Barter به اقتصادهای ارزی خدمت می کند."ساخته شده Beaver" ؛یک پوست با کیفیت بالا با کیفیت بالا ، به یک واحد استاندارد برای تجارت انواع اقلام در طول رونق تجارت خز قرن هفدهم تبدیل شد. Beaver ساخته شده به عنوان ارز عمل می کرد و در سال 1795 هشت چاقو یا کتری خریداری می کرد. ده گلدان ساخته شده می توانست اسلحه بخرد.

Various trade goods, priced in terms of beaver furs

منبع: www. furtradestories. ca

Beaver ساخته شده در اصل ارز بود ، اما فقط یک متوسط متوسط بود. استانداردهای دقیق در مورد ارزش یک Beaver ساخته شده در رابطه با کالاها اجرا شد. با موفقیت به عنوان یک واسطه مبادله عمل کرد ، تجارت را امکان پذیر کرد و به عنوان یک واحد حساب برای تعیین ارزش رفتار کرد. با این حال ، قابل تقسیم نبود ، و تا زمانی که Pelts با یک استاندارد معین روبرو بود ، تا حدودی قارچ بود.

مدیران شرکتهای بازرگانی خز گاهی اوقات گرفتار تلاش برای تجارت خزهای با کیفیت پایین در جای ارز با کیفیت بالاتر Beaver Conse شدند. بنابراین ، کاملاً قارچ نبوده و به هیچ وجه در نزدیکی قابل حمل یا بادوام نبود که سکه های فلزی می توانند باشند.

یک مشکل بزرگ دیگر با Beavers به عنوان ارز؟Beavers بیشتر در دهه 1800 درگذشت و تعداد کمی از افراد جوان را برای تجارت با کالاهای دیگر در دسترس قرار داد.

راه حل بارز ، حداقل از دیدگاه ما امروز ، استفاده از سکه ها ، مانند شیلینگ انگلیس ، تجارت کارآمدتر بود: تا زمانی که معامله گران بتوانند در مقایسه با ارزش سکه های معامله شده به توافق برسندخز

این حرکت از بارگذاری به ارز دوباره در طول تاریخ اقتصادی اتفاق افتاده است. با این حال ، Bartering جایگاه خود را در جامعه برای موقعیت های خاص حفظ می کند.

چه چیزی درآمد کسب می کند ، پول؟

بنابراین دقیقاً چه چیزی درآمد کسب می کند ، پول؟از این گذشته ، اگر یک پوست بیور می تواند یک ارز در نظر گرفته شود ، آیا واقعاً نوعی پول نیست؟

نه کاملا. پول از چند روش ظریف اما مهم با ارز متفاوت است.

پول کمی انتزاعی تر از ارز است. در حالی که ارز ابزاری است که برای تجارت استفاده می شود ، پول چیزی است که حاوی ارزش ذاتی است و نیازی به ارزش ندارد که توسط هر مرجع به آن اختصاص یابد.

بیشتر اوقات ، از عبارت "پول سخت" برای بیرون کشیدن ایده کالایی مانند طلا یا نقره استفاده می شود ، که ارزش ذاتی را دارد زیرا دستیابی به آن دشوار است. در حالی که ارز اغلب یک مقاله یا نوع دیگری از سفته است که برای نشان دادن ارزش استفاده می شود و تولید نسبتاً آسان است.

برای اینکه پول واقعی در نظر گرفته شود ، باید نوعی لیست چک از ویژگی ها را برآورده کند:

  • پول باید یک واسطه مبادله باشد. به عبارت دیگر ، باید به جای تبادل کالای خوب یا خدمات دیگری ، مانند سیستم بارتر ، بتواند برای تجارت کالاها یا خدمات استفاده شود.
  • پول باید یک واحد حساب باشد ، که با کالاها یا خدمات با قیمت مشخص قابل تعویض است.
  • پول باید قابل حمل باشد. برای انجام یک معامله باید بتواند از یک کاربر به کاربر دیگر منتقل شود.
  • پول باید بادوام باشد به طوری که می توان در مدت زمان نسبتاً طولانی و بدون شکستن و بی ارزش شدن از آن استفاده کرد.
  • برای خرید با قیمت های مختلف ، پول باید قابل تقسیم باشد.
  • پول باید قارچ باشد ، به این معنی که هر واحد همانند دیگری است. یک دلار خاص ارزش یک دلار دیگر دارد.

فروشگاهی از ارزش

نکته مهم این است که پول واقعی از ارز متمایز است زیرا در مدت زمان طولانی نیز فروشگاهی با ارزش است. ارز از ارزش ذاتی برخوردار نیست ، اما ابزاری است که می تواند برای انتقال ارزش استفاده شود. از آنجا که دولت ها می توانند ارزها را به طور مداوم چاپ کنند ، پس از صدور ارز ، تولید ثروت - یا ارزش واقعی پول واقعی - به اختیارات حاکم منتقل می شود.

برای بهترین نمونه پول واقعی که در قرن ها گذشته ادامه داشته است ، به طلا نگاه کنید. طلا را نمی توان چاپ کرد ، بنابراین برخلاف پول چاپی ، کمبود خود را حفظ می کند. این در ارزش پولی بدون در نظر گرفتن ارزش یک ارز معین در یک زمان معین تحمل می شود.




:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: