چه ایده هایی برای سرمایه گذاران جذاب است؟
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

چگونه می توان استارتاپ خود را برای سرمایه گذاران جذاب کرد

 

شما یک ایده راه اندازی عالی دارید ، و علاقه مند به تحقق آن هستید. اما یک چیز در راه شماست: شما باید از سرمایه گذاران پول جمع کنید. جلب توجه سرمایه گذاران می تواند دشوار باشد ، به خصوص اگر شما یک راه اندازی جدید باشید. بنابراین چگونه می توانید راه اندازی خود را برای آنها جذاب کنید؟و چگونه می توان سرمایه گذاران را برای استارتاپ ها جذب کرد؟

در اینجا چند نکته وجود دارد:

1. یک تیم عالی داشته باشید

سرمایه گذاران می خواهند ببینند که شما گروهی از افراد با استعداد و اختصاصی دارید که متعهد به موفقیت در راه اندازی شما هستند. داشتن یک تیم عالی نشان می دهد که شما در مورد تجارت خود جدی هستید و به سرمایه گذاران اطمینان می دهید که می توانید برنامه های خود را اجرا کنید.

2. دید روشنی داشته باشید

سرمایه گذاران می خواهند ببینند که شما ایده روشنی از آنچه می خواهید به دست بیاورید و چگونه قصد دارید به آن دست یابید. داشتن یک چشم انداز تعریف شده نشان می دهد که شما می دانید چه کاری انجام می دهید و به سرمایه گذاران اعتماد به نفس در توانایی شما در ارائه نتایج می دهد.

3. یک مدل تجاری محکم داشته باشید تا استارتاپ خود را جذاب کنید

سرمایه گذاران می خواهند ببینند که استارتاپ شما دارای یک مدل تجاری صوتی است و در حال تولید است یا پتانسیل ایجاد درآمد را دارد. این به آنها نشان می دهد که استارتاپ شما قابل دوام است و پتانسیل سودآوری دارد. طرح کلی از راه اندازی شما باید در خلاصه اجرایی شما باشد. خواننده باید خلاصه ای از کل استراتژی تجارت در این بخش داشته باشد. برای بیان و خلاصه کردن اطلاعات در قسمت باقیمانده مقاله ، خلاصه اجرایی باید آخرین بار تهیه شود.

مطالعه بازار شما به خواننده نشان می دهد که شما یک بازار قابل اثبات دارید. بنابراین ، اگر نه مهمترین ، آن را به یکی از مهمترین مؤلفه های برنامه کاری شما تبدیل می کند. بازار تعیین می کند که شرکت شما چگونه در بخش شما موفق می شود ، بنابراین برای شما بسیار مهم است که نشان دهید که بازار موجود (و آینده) به نفع شما است. فقط مشتری های شما چه کسانی هستند؟این سؤالی است که بخش تجزیه و تحلیل مشتری برنامه تجاری شما سعی در پاسخگویی دارد. این بخش با جزئیات بیشتری به بازار هدف شما می پردازد و در مورد چگونگی قصد کاهش مشکلات آنها بحث می کند. این "سایت های درد" ممکن است اشکال مختلفی به خود بگیرد. موضوع "چرا شرکت من بهتر از سایر شرکت هایی است که خدمات و کالاهای قابل مقایسه ای را ارائه می دهند" باید در مطالعه رقابتی شما مورد توجه قرار گیرد. اینجاست که توضیح می دهید که چگونه رقبا را شکست خواهید داد.

4- بدانید که چگونه ایده خود را به سرمایه گذاران بپردازید

برای جلب توجه و علاقه آنها باید بتوانید ایده راه اندازی خود را به سرمایه گذاران بفروشید. این بدان معناست که یک زمین خوب ساخته شده است که پتانسیل کسب و کار شما را برجسته می کند و با نیازهای سرمایه گذاران هدف شما صحبت می کند.

5- یک نمونه اولیه یا نسخه بتا داشته باشید تا استارتاپ شما جذاب شود

سرمایه گذاران می خواهند ببینند که شما قبلاً در محصول یا خدمات خود پیشرفت کرده اید. داشتن یک نمونه اولیه یا نسخه بتا نشان می دهد که شما به ایده خود متعهد هستید و به سرمایه گذاران می پردازید که به آنچه در حال کار هستید ، نگاه می کند.

6. برای دقت کافی آماده شوید

سرمایه گذاران می خواهند قبل از سرمایه گذاری ، دقت لازم را در مورد استارتاپ شما انجام دهند. این روند می تواند وقت گیر باشد ، بنابراین مهم است که برای آن آماده شوید. این بدان معناست که تمام منابع مالی خود را به ترتیب و قادر به پاسخگویی به هر سؤالی که ممکن است سرمایه گذار داشته باشد ، پاسخ دهید.

7. یک استراتژی خروج واضح داشته باشید

سرمایه گذاران می خواهند ببینند که شما برنامه ای برای چگونگی پس گرفتن پول خود دارید. و این می تواند به شما کمک کند تا استارتاپ خود را برای دیگران جذاب کنید. داشتن یک استراتژی خروج واضح نشان می دهد که شما در مورد آینده تجارت خود فکر می کنید و به سرمایه گذاران اطمینان می دهید که سرمایه گذاری آنها بی خطر است. هنگامی که برای مذاکره با سرمایه گذار در جدول قرار می گیرید ، به اسناد محکم احتیاج خواهید داشت که به شما در بهبود موقعیت خود ، افزایش ارزش شرکت خود کمک می کند و به شما در رسیدن به توافق در مورد بهترین شرایط ممکن کمک می کند. استراتژی خروج برای راه اندازی یکی از مهمترین مزایا و ترسیم است که برای سرمایه گذاران بالقوه دارد. هر شرکت نوپا واقعاً باید از این واقعیت آگاه باشد که یکی از مهمترین ویژگی های پروژه های آغازین این است که آنها برای خرید یا فروش طراحی شده اند. و از نسل به نسل دیگر پایین نرویم. این دقیقاً پایه و اساس است که یک مسیر خروج جذاب برای سرمایه گذاران در حال رشد است.

8- در مورد ارزیابی واقع بینانه باشید

به گفته ناظران مشاغل ، الگویی وجود دارد که در آن کارآفرینان فناوری تمایل به بیش از حد خود را در حالی که بودجه دریافت می کنند به دلیل داستانهای موفقیت آمیز که از دره سیلیکون در ایالات متحده بیرون می آیند ، بیش از حد ارزش خود را دارند. آنها در ادامه می گویند که یک ارزیابی منصفانه ضروری است. از آنجا که سرمایه گذاران آینده نگر ممکن است علاقه خود را از دست بدهند اگر قیمتی را ارائه دهند که گزاف است. سرمایه گذاران می خواهند ببینند که شما یک دیدگاه واقع بینانه از ارزش استارتاپ خود دارید. با این حال ، با ارزش بیش از حد شرکت شما برای جذب سرمایه گذاران برای استارتاپ ها می تواند جمع آوری پول را دشوار کند. و می تواند سرمایه گذاران بالقوه را خاموش کند.

9. چیزی منحصر به فرد برای جذاب کردن استارتاپ خود ارائه دهید

سرمایه گذاران به دنبال راه اندازی هستند که چیزی منحصر به فرد و خلاقانه ارائه می دهند. اگر استارتاپ شما می تواند شکافی را در بازار پر کند یا راه حل جدیدی را برای یک مشکل ارائه دهد ، به احتمال زیاد از سرمایه گذاران توجه می کنید. منحصر به فرد بودن می تواند به جذب سرمایه گذاران برای استارتاپ ها کمک کند.

10. تکالیف خود را انجام دهید

سرمایه گذاران می خواهند ببینند که شما کارهای خانه خود را انجام داده اید و درک خوبی از بازار و رقابت دارید. این نشان می دهد که شما در مورد تجارت خود جدی هستید و آماده موفقیت آن هستید. و همچنین این روش نهایی برای جذاب کردن راه اندازی شما برای سرمایه گذاران است.

چگونه می توان سرمایه گذاران را برای استارتاپ ها جذب کرد؟

به دلایل خوب ، شبکه سازی در بهترین توصیه برای صاحبان مشاغل مشتاق است. شبکه سازی شما را قادر می سازد تا شرکت خود را در یک وضعیت کمتر رسمی و غیررسمی تر ارائه دهید. ممکن است به نظر برسد 22 ، اما مهم است که قبل از تماس با سرمایه گذاران ، تلاش کنید تا کاربران یا مشتریان را به خود جلب کنید. این ترجیحاً از پیگیری بودجه اول و مصرف کنندگان پس از آن ترجیح داده می شود. شما ممکن است بتوانید با نزدیک شدن به آنها برای مشاوره در ابتدا که منجر به تمایل بالاتری برای سرمایه گذاری در شرکت شما می شود ، با یک سرمایه گذار ارتباط برقرار کنید.

پیروی از این نکات می تواند به شما کمک کند تا استارتاپ خود را برای سرمایه گذاران جذاب کنید و شانس جمع آوری پول برای تجارت خود را افزایش دهید. در امان بمانید و خوب داشته باشید!

بیش از 20 سال در مدیریت نمونه کارها ، ساده سازی فرآیندهای تجاری و ادغام سیستم ها. استفاده از بهترین روشها: PMI ، Scrum ، Agile ، Kanban ، Lean/Six Sigma ، CMMI ، ITIL و MOF. تجربه گسترده در مدیریت در محیط کاربردی متقاطع ، رسیدن به ریشه مشکل ، جمع کردن ذینفعان برای حل و فصل آنها. معاون رئیس جمهور در آموزش Force3M.




:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: