آیا می توانید از کارت اعتباری پول پس بگیرید؟
نوشته شده توسط : Mihayloo

Ruth Jackson-Kirby

در این راهنما می بینیم که قبل از برداشت پول از کارت اعتباری ، هزینه های مربوط به گرفتن پول با کارت اعتباری و اینکه آیا این می تواند بر نمره اعتباری شما تأثیر بگذارد ، چه چیزی را در نظر بگیرید.

برداشت پول با کارت اعتباری

کارتهای اعتباری و کارتهای بدهی بسیار مشابه هستند. شما می توانید از هر دو برای پرداخت هزینه خرید خود به صورت آنلاین و در فروشگاه ها استفاده کنید.

همچنین می توانید پول را از کارت اعتباری به همان روشی که می خواهید کارت بدهی برداشت کنید.

با استفاده از دستگاه نقدی

اگر ارائه دهنده کارت اعتباری شما یک بانک یا جامعه ساختمان است ، می توانید با کارت اعتباری در شعبه پول پس بگیرید

از طریق Cashback هنگام پرداخت با کارت اعتباری خود در یک فروشگاه

اما ، شرکت های کارت اعتباری وقتی پول می گیرید - معروف به پیش پرداخت نقدی - هزینه های زیادی را دریافت می کنند - این امر به یک روش گرانتر برای گرفتن پول از دستگیری از کارت بدهی خود تبدیل می شود.

هزینه برداشت پول با کارت اعتباری چه هزینه ای دارد؟

وقتی پول را از کارت اعتباری برداشت می کنید ، همچنین به عنوان پیش پرداخت نقدی شناخته می شود ، می توانید دو هزینه جداگانه پرداخت کنید:

هزینه پیش پرداخت نقدی

این هزینه ای است که هر بار که پول را از کارت اعتباری خود برداشت می کنید پرداخت می کنید. این معمولاً مبلغی در مبلغی است که شما برداشت می کنید. به عنوان مثال ، اگر هزینه پیش پرداخت نقدی شما 3 ٪ باشد و از کارت اعتباری خود برای برداشت 500 پوند استفاده می کنید ، 15 پوند هزینه می شود.

گاهی اوقات هزینه پیش پرداخت نقدی مبلغ ثابت است ، هر بار که پول نقد را از کارت اعتباری برداشت می کنید ، 3 پوند بگویید. بنابراین ، اگر 50 پوند را در کارت اعتباری خود برداشت کنید ، هزینه پیش پرداخت نقدی 3 پوند به شما پرداخت می شود ، و اگر 500 پوند برداشت کنید ، باز هم 3 پوند هزینه پرداخت می کنید.

این هزینه هر بار که از کارت اعتباری خود برای برداشت پول نقد استفاده می کنید ، شارژ می شود. بنابراین ، اگر کارت شما دارای 3 پوند هزینه نقدی است و شما در طی یک ماه 15 برداشت پول نقد را انجام می دهید ، می بینید که صورتحساب شما 45 پوند هزینه اضافه شده به آن اضافه می کند.

با هزینه پیش پرداخت نقدی ، باید سعی کنید از برداشت مقدار کمی از کارت اعتباری خود خودداری کنید ، زیرا هر بار که برداشت می کنید باید هزینه ای بپردازید.

علاقه روزانه

اگر پول را از کارت اعتباری برداشت کنید ، از لحظه ای که پول در دست شماست ، سود خود را پرداخت خواهید کرد. این کاملاً متفاوت است با استفاده از کارت اعتباری خود برای خرید چیزی. هنگامی که چیزی را با کارت اعتباری خریداری می کنید ، معمولاً تا تاریخ موعد پرداخت در صورتحساب خود به شما پرداخت نمی شود. این بدان معناست که اگر هر ماه صورتحساب خود را به طور کامل پرداخت می کنید ، به خریدهای خود علاقه خود را جذب نمی کنید.

برداشت نقدی متفاوت است. ارائه دهندگان کارت اعتباری از لحظه برداشت پول، سود دریافت می کنند. بیایید تصور کنیم یک کارت اعتباری دارید که 27. 9% APR و 3% کارمزد پیش پرداخت نقدی دریافت می کند. شما 500 پوند از کارت اعتباری خود برداشت می کنید و به مدت 28 روز موجودی کارت خود را پرداخت نمی کنید. شما باید حدود 11 پوند بهره از APR بدهکار باشید، علاوه بر این مبلغ 15 پوند پیش پرداخت نقدی ناشی از برداشت.

نرخ بهره ای که برای پیش پرداخت های نقدی دریافت می شود معمولاً بالاتر از نرخ خرید است. به عنوان مثال، کارت اعتباری HSBC دارای نرخ 22. 9% APR برای خرید است، اما نرخ بهره برداشت نقدی 27. 9% APR است.

اگر کارت اعتباری با پیشنهاد بدون بهره در خرید دارید، این شامل برداشت نقدی نمی شود. به عنوان مثال، یک کارت اعتباری ممکن است 20 ماه 0% در خرید ارائه دهد، اما نرخ بهره برای برداشت نقدی می تواند 23. 9% APR باشد.

چه چیزی به عنوان برداشت پول با کارت اعتباری به حساب می آید؟

بیرون آوردن پول در دستگاه نقدی تنها چیزی نیست که به عنوان برداشت پول نقد از کارت اعتباری به حساب می آید. وام دهندگان چندین تراکنش دیگر را به عنوان پیش پرداخت نقدی شامل می شوند، به این معنی که کارمزد و سود اضافی را برای آنها پرداخت خواهید کرد.

تراکنش های کارت اعتباری که به عنوان پیش پرداخت نقدی طبقه بندی می شوند عبارتند از:

شرط بندی یا قمار از جمله خرید بلیط بخت آزمایی

خرید کوپن هدیه

خرید ارز خارجی یا چک مسافرتی

پرداخت قبض آب و برق

با کارت اعتباری چقدر می توان پول نقد برداشت؟

عوامل متعددی وجود دارد که تعیین می کند چقدر پول می توانید از کارت اعتباری خود برداشت کنید.

محدودیت اعتباری شما: نمی توانید بیش از حد مجاز کارت اعتباری خود پول نقد برداشت کنید.

اعتبار در دسترس شما: این مبلغی است که پس از کسر موجودی فعلی خود در حد اعتبار شما باقی می ماند. برای مثال، اگر محدودیت 1000 پوندی دارید و 600 پوند خرج کرده اید، 400 پوند اعتبار در دسترس دارید.

حد پیش پرداخت نقدی شما: معمولاً فقط می توانید درصد معینی از حد اعتبار خود را به عنوان پول نقد برداشت کنید. به عنوان مثال، محدودیت پیش پرداخت نقدی شما ممکن است 90٪ باشد، به این معنی که در محدودیت 1000 پوندی کارت اعتباری، فقط می توانید 900 پوند را به عنوان پول نقد برداشت کنید.

محدودیت های برداشت از خودپرداز: دستگاه نقدی مورد استفاده شما ممکن است میزان برداشت را در یک تراکنش محدود کند.

نحوه برداشت وجه نقد از کارت اعتباری بدون کارمزد

هیچ راهی برای اجتناب از هزینه ها در هنگام برداشت پول نقد با کارت اعتباری خود وجود ندارد، اما می توانید آنها را کاهش دهید.

تعداد بسیار کمی از کارتهای اعتباری هزینه برداشت پول را پرداخت نمی کنند. به عنوان مثال ، کارت Clarity Halifax و کارت پاداش Barclaycard. اما هر دو این کارت های اعتباری از لحظه ترک پول از دستگاه نقدی ، هنوز هم علاقه شما را به شما می دهند تا هنوز هم می تواند گران باشد.

گزینه دیگر در صورت نیاز به برداشت پول از کارت اعتباری خود ، استفاده از کارت تخصصی معروف به کارت انتقال پول است. این کارتهای اعتباری به شما امکان می دهد پول را از کارت اعتباری خود به حساب فعلی خود منتقل کنید. سپس می توانید با استفاده از کارت بدهی خود ، پول را از حساب جاری خود خارج کنید.

این کارت ها اغلب برای انتقال پول یک دوره طولانی بدون بهره دارند. معمولاً هزینه انتقال پول 2-4 ٪ وجود دارد. این هزینه ای را که از کارت به حساب فعلی خود منتقل می کنید ، شارژ می شود. بنابراین ، اگر کارت اعتباری با 4 ٪ هزینه انتقال پول داشتید و 1000 پوند از کارت اعتباری را به حساب بانکی خود منتقل کرده اید ، 40 پوند به شما پرداخت می شود.

در صورت نیاز به وام گرفتن پول ، استفاده از کارت انتقال پول می تواند ارزان تر از برداشت پول نقد در کارت اعتباری استاندارد باشد.

پول نقد مورد نیاز استهزینه برداشتنرخ بهرههزینه انتقال پولکل پس از 28 روز بدهکار استکل پس از 90 روز بدهکار است*
کارت اعتباری استاندارد 500 پوند 3 ٪ (15 پوند) 27. 9 ٪ آوریل N/A 526 پوند 550 پوند
کارت انتقال پول 500 پوند N/A 0 3 ٪ (15 پوند) 515 پوند 515 پوند

*با فرض اینکه شما بازپرداخت نکرده اید

فقط به یاد داشته باشید: از کارت انتقال پول استفاده نکنید تا مستقیماً پول را از دستگاه خودپرداز برداشت کنید. در عوض ، شما باید پول را به صورت الکترونیکی از کارت اعتباری خود به حساب جاری خود منتقل کنید و سپس با استفاده از کارت بدهی خود آن را پس بگیرید.

آیا برداشت بر نمره اعتباری من تأثیر خواهد گذاشت؟

وقتی پول را از کارت اعتباری برداشت می کنید ، گزارش اعتباری شما می رود. تا شش سال در گزارش اعتباری شما باقی خواهد ماند. این به خودی خود به نمره اعتباری شما آسیب نمی رساند تا زمانی که حداقل هر ماه حداقل مبلغ قبض کارت اعتباری خود را پرداخت کنید.

با این حال ، اگر تعداد زیادی برداشت پول نقد در کارت اعتباری خود انجام دهید ، این می تواند پرچم قرمز را با وام دهندگان ایجاد کند. این امر به این دلیل است که نشان می دهد شما با امور مالی خود دست و پنجه نرم می کنید.

آیا پیش پرداخت نقدی روی درخواست وام من تأثیر می گذارد؟

برداشت پول با کارت اعتباری خود گاهی اوقات بر نمره اعتباری شما تأثیر می گذارد ، اما اگر قصد خرید خانه را دارید ، می تواند موضوع دیگری باشد.

وام دهندگان وام مسکن گزارش اعتباری شما را دقیق تر از سایر وام دهندگان می گذرانند. وام دهنده شما ممکن است برداشت پول نقد را با کارت اعتباری خود به عنوان غیرمسئولانه مشاهده کند. این به نوبه خود می تواند بر تصمیم اتخاذ شده در مورد وام شما تأثیر بگذارد.

عاقلانه است که قبل از درخواست وام ، از برداشت پول در کارت اعتباری خود به مدت شش ماه خودداری کنید.

قبل از اینکه پول را از کارت اعتباری برداشت کنید چه چیزی را در نظر بگیرید

قبل از برداشت پول از کارت اعتباری ، تمام هزینه هایی را که باید بپردازید در نظر بگیرید.

به هزینه پیش پرداخت نقدی نگاهی بیندازید و قبل از پرداخت قبض کارت اعتباری خود ، مبلغی را که پرداخت می کنید در نظر بگیرید.

اگر هنگام ورود صورتحساب کارت اعتباری ، مبلغ کامل را بازپرداخت کنید ، این تنها چیزی است که شما پرداخت خواهید کرد و این امر بر رتبه اعتباری شما تأثیر نمی گذارد. اما اگر مبلغ کامل را پرداخت نکنید ، سود بیشتری دریافت می شود.

حال به این فکر کنید که چگونه پولی را که برداشت می کنید بازپرداخت می کنید. اگر نتوانید حداقل حداقل پرداخت را بازپرداخت کنید ، به نمره اعتباری شما آسیب می رساند و در اواخر هزینه ها و هزینه های بهره حتی بیشتر نیز مدیون خواهید بود.

با توجه به همه این موارد ، در نظر بگیرید که آیا واقعاً به پول احتیاج دارید. اگر جواب مثبت است ، آیا راهی ارزان تر وجود دارد که بتوانید آن را وام بگیرید مانند درخواست یک دوست یا عضو خانواده برای وام یا استفاده از کارت اعتباری انتقال پول؟





:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: