Opensea vs Rarible
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

OpenSea مستقر در شهر نیویورک ، یک بازار Defi است که در آن کاربران می توانند NFTS (نشانه های غیر قابل استفاده) را خریداری یا بفروشند. در اوت 2021 ، OpenSea با رونق بازار ، 3. 4 میلیارد دلار دارایی را به فروش رساند. برای چشم انداز آن ، این شرکت در کل سال 2020 21 میلیون دلار فروخته است.

اندکی پس از انتشار Cryptokitties در سال 2017 ، Devin Finzer و Alex Atallah به گروه های Discord مربوط به NFT اولیه پیوستند. آنها با الهام از جامعه پرشور ، آنها شروع به توسعه بستر جدیدی برای خرید آثار هنری دیجیتال کردند. این زوج در دسامبر همان سال OpenSea. io را تأسیس کردند.

نه تنها OpenSea اولین بازار NFT بود ، بلکه بزرگترین بستر خرید و فروش Crypto-Collectibles نیز با بیش از 300000 کاربر است. پلت فرم غیر متمرکز توسط پروتکل Wyvern ، قراردادهای هوشمند Ethereum که به کاربران امکان می دهد به راحتی NFT ها و سایر مجموعه های دیجیتال را تجارت کنند ، فعالیت می کند.

خریداران می توانند بیش از 34 میلیون گرافیک ، GIF ، فیلم و سایر دارایی های دیجیتالی را از طریق عملکردهای دسته بندی این سیستم عامل جستجو و جستجو کنند. کاربران می توانند نوع هنر رمزنگاری (موسیقی ، هنر ، فیلم) ، هنرمند (مانند بوق) ، کلکسیون های خاص (مانند Axie Infinity ، Cryptopunks یا Donentraland) را مرتب کنند ، یا یک رمزنگاری پشتیبانی شده در Blockchain Ethereum که مایل به استفاده از آنها هستند. برای خرید

Opensea در ابتدا فقط بر روی Blockchain Ethereum اجرا می شد ، اما اکنون با استفاده از چند ضلعی و Klatyn یک بازار زنجیره ای متقابل است.

چه چیزی قابل حمل است؟

Rarible یک سازمان خودمختار غیر متمرکز (DAO) است که به کاربران خود اجازه می دهد تا هنر دیجیتالی را بر روی پلتفرم خود تنظیم کنند.

Rarible. com در اوایل سال 2020 در مسکو توسط الکسی فالین و بنیانگذار وی ، الکساندر سالنیکوف آغاز شد. سکوی گرایش به سمت یک جامعه خلاق است که می خواهد در تصمیم گیری آینده درگیر شود. ویترین های RARIBLE بیش از 100000 مورد دیجیتالی بارگذاری شده توسط کاربران.

Rarible به سازندگان این امکان را می دهد تا از طریق قراردادهای هوشمند با استفاده از فناوری blockchain ، نشانه های نعنا و فهرست را در سایت انجام دهند. اگر این هنرمند تصمیم به فروش کار خود کند ، می تواند حق امتیاز را برای کسب درصد تعیین شده در تمام فروش های آینده تنظیم کند.

خریداران بالقوه قادر به جستجوی دارایی های خاص روی سیستم عامل هستند یا براساس دسته بندی مرور می کنند. Rarible همچنین تاریخچه کامل دارایی را نشان می دهد که شامل صاحبان و معاملات گذشته خواهد شد. آنها حتی این داده ها را به عنوان یک منبع منبع باز برای توسعه دهندگان خارج از پلتفرم ارائه می دهند.

به عنوان یک بستر NFT ، Rarible در حال حاضر صدها هزار فروش NFT را تسهیل کرده است زیرا به طور مداوم کشش در جامعه به دست آورده است.

Opensea vs Rarible: مخاطب

به عنوان اولین بازار NFT ، OpenSea جامعه بزرگی دارد که سالها به آنها اعتماد کرده است. این یک پایگاه داده بزرگ از NFT ها ایجاد شده است که به راحتی می توان از طریق این سیستم عامل خریداری یا فروخته شد.

Rarible کمی بیشتر با محوریت خالق است. در حالی که آنها همچنین یک پایگاه داده بزرگ دارند ، بنیانگذاران آن را تنظیم کردند تا جامعه آنها بتواند در آینده شرکت صدایی داشته باشد. کسانی که روی این سکو خریداری و می فروشند ، حاکمیت خود را ، RARI دریافت می کنند که به آنها اجازه می دهد تا در مورد به روزرسانی های آینده رای دهند.

هر دو سیستم عامل با هر دو قرارداد هوشمند ERC1155 و ERC721 کار می کنند. قراردادهای ERC721 استاندارد طلای NFT در نظر گرفته می شود. هر نشانه ای که ایجاد شده غیرقانونی است و تمام ابرداده ها در blockchain ذخیره می شوند و مالکیت آن را آسان می کند. گفته می شود ، قیمت هزینه های گاز به هنر نعناع NFT زیاد است.

از طرف دیگر نشانه های ERC1155 برای نعناع بسیار مقرون به صرفه تر هستند (با 90 ٪ هزینه). یک هنرمند می تواند هم نشانه های غیر قربانی و هم قارچ را در این سیستم ایجاد کند. متأسفانه ، ردیابی مالکیت نشانه های ERC1155 سخت تر است.

Opensea vs Rarible: ارزهای پشتیبانی شده

در حالی که RARABLE فقط به شما امکان می دهد از اتر (ETH) برای خرید و فروش استفاده کنید ، OpenSea به شما امکان می دهد از ETH و DAI و همچنین سایر نشانه های مبتنی بر اتریوم استفاده کنید. برخی از این 150+ ارز رمزنگاری شامل نهنگ ، RevV ، Wklay ، Uni و Mana است. هیچ یک از پلتفرم ها به کاربران اجازه نمی دهند NFT را با ارز بیت کوین یا فیات (USD ، GBP ، AUD و غیره) خریداری کنند.

Rarible همچنین دارای ارز بومی خود ، Rari است که در طی معاملات NFT از طریق نقدینگی استخراج می شود. این نشانه برای تجارت استفاده نمی شود. درعوض ، نشانه حاکمیت به صاحبان این امکان را می دهد تا در مورد تغییرات آینده برای این سکو رای دهند. این پروژه توسط Coinfund پشتیبانی می شود.

متأسفانه ، چند مسئله در مورد این پروژه وجود دارد ، یعنی به دلیل تجارت شستشو. بسیاری از کاربران قابل Rarible برای تولید نشانه های RARI برای خودشان چندین حساب برای خرید و فروش نشانه ها ایجاد کرده اند. این امر ارزش نشانه ها و بازار را به خطر انداخته است.

Opensea vs Rarible: کیف پول پشتیبانی شده

Opensea پیشنهاد می کند که با Metamask ، یک برنامه افزودنی مرورگر DAPP کار کنید ، اما همچنین با چند نفر دیگر از جمله بیتسکی ، Coinbase ، شبکه آرکان ، Fortmatic ، Dapper ، Authereum و Torus کار می کند.

از طرف دیگر ، Rarible همچنین از ادغام با کیف پول Coinbase ، WalletConnect ، Myetherwallet ، Torus و Fortmatic در کنار اتریوم و Metamask پشتیبانی می کند.

Opensea vs Rarible: تفاوت های دیگر

برخی از روش های دیگر Opensea و Rarible متفاوت است به شرح زیر است:

  • هزینه های پلتفرم - در مقایسه با سایر بازارهای NFT ، هر دو OpenSea و Rarible هزینه معاملات نسبتاً کمی دارند. Opensea 2. 5 ٪ به خریدار پرداخت می کند در حالی که قابل حمل 1 ٪ به خریدار و فروشنده است. در مقایسه ، بسیاری از بازارهای سبک گالری (مانند SuperRare) کمیسیون 15 ٪ از فروش اولیه را می گیرند.
  • منحصر به فرد - شما می توانید NFT های قابل قبول را در OpenSea مشاهده کنید (و حتی خریداری کنید). با این حال ، شما نمی توانید محصولات OpenSea را در Rarible ببینید.
  • پرداختهای گاز مینینگ - OpenSea شامل "Minting Lazy" است که به یک هنرمند اجازه می دهد NFT را برای فروش به نمایش بگذارد بدون اینکه به طور رسمی یک قرارداد هوشمند در blockchain Ethereum ایجاد کند تا زمانی که خریداری شود. از طرف دیگر ، سازندگان در زمان استخراج ، هزینه گاز را به blockchain می پردازند.
  • آموزش - در حالی که هر دو سیستم عامل آموزش نحوه استفاده از سیستم عامل های خود را ارائه می دهند ، فقط Rarible آموزش های ویدیویی را ارائه می دهد.

Opensea vs Rarible: نتیجه گیری

برای اکثر سرمایه گذاران NFT ، OpenSea به دلیل بانک اطلاعاتی بزرگ محصولات ، هزینه های معامله پایین و روند مینتینگ تنبل بهترین انتخاب است.

OpenSea و Rarible هر دو بازار NFT مورد اعتماد هستند که از آن استفاده می کنند. نه هرگز از دارایی های خود حضانت بگیرید و فقط به عنوان یک ابزار معامله ای بین کیف پول خدمت کنید. کدام یک برای انتخاب بستگی به اهداف NFT شخصی شما دارد.

اگر به دنبال بخشی از جامعه ای هستید که آینده یک سکو را شکل می دهد ، ممکن است بخواهید از Rarible دیدن کنید. از طرف دیگر ، اگر شما یک جمع کننده جدی هستید ، می خواهید از OpenSea بازدید کنید تا کاتالوگ عظیم دارایی های دیجیتالی محبوب خود را مرور کنید.




:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: