5 عامل باید هنگام انتخاب مشاور مالی در نظر بگیرید
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

یادداشت تحریریه: مشاور فوربس ممکن است کمیسیون فروش ساخته شده از پیوندهای شریک در این صفحه کسب کند ، اما این بر نظرات یا ارزیابی های ویراستاران ما تأثیر نمی گذارد.

رسیدگی به همه جنبه های مالی به طور مؤثر نیاز به زمان و تخصص دارد. یکی از راه های انجام این کار این است که خودتان (DIY) انجام دهید ، که با جستجوهای اینترنتی در دسترس امکان پذیر است اما وقتی در مورد پول واقعی درآمد واقعی خود صحبت می کنیم ، ریسک کردن بسیار مهم است. بیشتر ما فاقد دانش عمیق در مورد امور مالی و زمان برای سرمایه گذاری در ایجاد مناسب ترین سبد مالی برای تأمین نیازهای مالی خود هستیم.

در چنین حالتی ، یک راهنما می تواند در رسیدگی به نیازهای مالی شما از بودجه ریزی ، پس انداز ، سرمایه گذاری ، برنامه ریزی مالیاتی تا ایجاد یک سبد مالی متنوع کمک کند. این راهنماها یا متخصصان مالی متخصص که دنیای مالی را درک می کنند به عنوان مشاوران مالی شناخته می شوند. کار آنها این است که امور مالی خود را مدیریت کرده و به شما در برنامه ریزی امور مالی خود در جهت هماهنگی با اهداف خود کمک کنند.

برخی از جنبه های مهم مشاوران مالی می توانند در اولویت های فوری و بلند مدت شما مانند:

  • برنامه ریزی بازنشستگی
  • اهداف ازدواج یا کودکان
  • خانه یا جسد بزرگ برای سرمایه گذاری در آینده
  • ساختمان قشر امنیتی
  • مسافرت های اوقات فراغت یا تعطیلات
  • پس انداز مالیاتی
  • آموزش کودکان

قبل از انتخاب مشاور مناسب برای این سفر ، در اینجا پنج مورد وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

1. تجربه

اولین چیزی که باید هنگام انتخاب مشاور مالی ، تجربه و پیشینه حرفه ای مشاور آینده نگر را در نظر بگیرید. تجربه کافی در بازارهای مالی و برخورد با مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است. از آنجا که شما می توانید امور مالی خود را به مشاور تحویل دهید ، او باید به خوبی واجد شرایط باشد. برای بحث در مورد نحوه برخورد مشاور آینده نگر خود با مشتری ، از منابع بخواهید.

نکته: به دنبال مشاورانی باشید که از طریق چندین چرخه اقتصاد کار کرده اند. واکنش به هر دو غرور و ترس یک تجربه یادگیری است که به یک مشاور کمک می کند تا مشتری را راهنمایی کند. داشتن مدرک رسمی آموزش ، دیپلم یا آخرین گواهینامه های مربوط به برنامه ریزی مالی یک مزیت اضافی است.

2. مجوزهای مناسب

در برخی موارد ، مشاوران مالی در دسته خاصی از ابزارهای مالی مجوز دارند که به آنها امکان می دهد آن ابزارها را به شما بفروشند. به عنوان مثال ، مشاورانی که محصولات بیمه ای را می فروشند باید توسط سازمان نظارتی و سازمان توسعه هند مجوز داشته باشند.

به همین ترتیب ، اگر به دنبال مشاوران برای سرمایه گذاری در صندوق های متقابل هستید ، گواهینامه انجمن صندوق های متقابل در هند مورد نیاز است. برنامه ریزان مالی معتبر (CFP) یا حسابداران منشور (CAS) وجود دارند که دارای مجوز متخصص هستند و می توانند به شما در مدیریت مالی کمک کنند.

نکته: مجوزهای مشاوران مالی آینده نگر را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که با کارشناسان معتبر برخورد می کنید.

3. مشخصات مشتریانی که توسط مشاور شما اداره می شوند

دقیقاً مانند تخصص در پزشکی ، یک مشاور نیز در مورد نوع مشتریانی که برای آنها مناسب تر هستند ، تخصص دارد. بهترین مشاوران برای خودشان یک طاقچه حک می کنند و راه حل هایی برای نیازهای خود دارند.

یک مشاور متخصص در متخصصان حقوق و دستمزد ، نیازهای آنها را بهتر درک می کند ، چارچوبی برای راهنمایی دارد و جریان نقدی را درک می کند. به همین ترتیب ، کسی که متخصص در مراقبت از مشتریانی است که ممکن است بازنشسته شده باشد ، نیاز به داشتن یک جریان نقدی ثابت در سبد مشتری خود را درک می کند.

نکته: بررسی کنید که آیا آنها با افرادی که می شناسید برخورد می کنند یا در یک چرخه زندگی مشابه شما هستند. یکی از راه های اطمینان از تجربه یک مشاور مالی ، مراجعه به توصیه ها یا توصیه های دهان است. سابقه قدیمی مشاور ، مشتری های موجود و قبلی خود و تجربه آنها در کار با مشاور را بررسی کنید.

4. مهارت های ارتباطی

به نظر می رسد دنیای مالی پیچیده است و استفاده از اصطلاحات ، درک را دشوار می کند. یک مشاور مالی خوب باید یک پل اعتماد باشد و برای همین ، توانایی آنها در برقراری ارتباط به زبانی که به سادگی ، با اقدامات خاص و مراحل مورد نیاز ، چیزها را توضیح می دهد ، مهم است. مشاور باید بتواند امور مالی خود را به روشی ساده برای شما توضیح دهد و همچنین به شما کمک می کند تا از بی طرفانه ترین روش های خود را پیشی بگیرید.

یک مشاور خوب همچنین باید در درک نقاط درد مالی که شما دارید ، صبور باشد تا آنها بتوانند اقدامات اصلاحی را توصیه کنند.

نکته: برای بررسی مهارت های ارتباطی یک مشاور مالی آینده نگر ، استراتژی های رسیدگی به اعتراض آنها را بررسی کنید. رسیدگی به اعتراض مانند آزمون اسیدی برای مشاوران است. اگر یک مشاور بتواند اعتراضات شما را به طور مؤثر انجام دهد ، نیمی از نبرد پیروز می شود.

5. هزینه حرفه ای

جنبه های زیادی برای این وجود دارد از جمله مدت زمانی که انتظار دارید مشاور با شما بگذرد. این نه تنها در ابتدای یک رابطه است ، وقتی همه در بهترین رفتار خود هستند ، بلکه مهمتر از آن ، چگونه آنها در یک دوره طولانی با شما هستند. هزینه همچنین بسته به آنها در بین مشاوران متفاوت است:

خوب است که ساختار هزینه مشاور را درک کنیم. مهمتر از همه ، با افزایش این نمونه کارها ، این موضوع با اهداف شما مطابقت دارد. هر مشاور که هزینه بالایی را شارژ می کند ممکن است بهترین شرط شما نباشد. به همین ترتیب ، مشاوران شارژ کم هزینه ممکن است کیفیت خدمات مورد نظر خود را به شما ارائه ندهند.

نکته: داشتن یک بحث روشن در ابتدا به شما کمک می کند تا رابطه با مشاور خود را بهتر درک کنید. این شامل انتظارات تعیین شده از هر دو طرف و تحویل کتبی از مشاور در مورد جنبه هایی مانند فرکانس بررسی دقیق نمونه کارها ، هشدارهایی است که برای بیانیه های نمونه کارها و دسترسی شما از جمله موارد دیگر وجود دارد.

خط پایین

رسیدگی به امور مالی شما مهم است ، به خصوص که سلامتی مالی شما را تعیین می کند. اگر به امور مالی خود به یک فرد دیگر اعتماد دارید ، باید اطمینان حاصل کنید که فرد با انتظارات شما مطابقت دارد.

گرچه مشاوران مالی تخصص مالی مورد نیاز خود را برای رسیدگی به پول خود در اختیار شما قرار می دهند ، اما باید با احتیاط انتخاب شوند.

اطلاعات ارائه شده در مشاور فوربس فقط برای اهداف آموزشی است. وضعیت مالی شما بی نظیر است و محصولات و خدماتی که ما بررسی می کنیم ممکن است برای شرایط شما مناسب نباشد. ما مشاوره مالی ، مشاوره یا کارگزاری ارائه نمی دهیم ، و همچنین به افراد توصیه یا توصیه نمی کنیم یا سهام یا اوراق بهادار خاص را خریداری یا بفروشیم. اطلاعات عملکرد ممکن است از زمان انتشار تغییر کرده باشد. عملکرد گذشته نشانگر نتایج آینده نیست.

مشاور فوربس به استانداردهای دقیق یکپارچگی سرمقاله پایبند است. به بهترین دانش ما ، تمام محتوا از تاریخ ارسال شده دقیق است ، اگرچه پیشنهادات موجود در اینجا ممکن است دیگر در دسترس نباشد. نظرات بیان شده به تنهایی نویسنده است و توسط شرکای ما تأیید شده ، تصویب شده است ، یا در غیر این صورت تأیید شده است.

جورج میترا بنیانگذار و مدیرعامل Fintso ، یک بستر با فناوری عمیق به عنوان یک سرویس (PAAS) برای مشاوران مالی ، تولید کنندگان محصول و جمع کننده های عمودی. وی 25 سال تجربه مدیریت تیم ها و دارایی ها را به مبلغ 4 میلیارد دلار دارد. او یک کارشناس برنامه ریزی مالی و مشاوره است.

Armaan سردبیر اصلی هند برای مشاور فوربس است. او بیش از یک دهه تجربه کار با رسانه ها و شرکت های انتشارات را برای کمک به آنها در ساخت محتوای تحت رهبری متخصص و ایجاد تیم های سرمقاله دارد. در مشاور فوربس ، وی مصمم است كه به خوانندگان كمك كند تا از اصطلاحات مالی پیچیده مالی استفاده كند و تلاش خود را برای سواد مالی هند انجام دهد.




:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: