استراتژی متقابل تجاری Tenkan Kijun
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

استراتژی امروز نشان می دهد که چگونه می توان از سایر اجزای Ichimoku Kinko Hyo برای تولید یک سیگنال قابل معامله استفاده کرد. این بار، این استراتژی از Senkan Sen و Kijun sen برای تولید سیگنال معکوس روند استفاده می کند."Sen" در ژاپنی به معنای خط است، بنابراین ما در اصل به معنای خط تنکان و خط کیجون است.

این استراتژی شبیه به یک کراس اوور متوسط متحرک است، اما این یکی به نام کراس تنکان-کیجون شناخته می شود. این استراتژی شامل استفاده از یک نمودار 26 دوره ای رو به جلو از خط تنکان و خط کیجون برای انجام یک تنظیم سیگنال متقاطع است. ابتدا لازم است دو خط مورد استفاده در این تنظیمات را تعریف کنیم.

تنکان سن

خط Tenkan میانگین داده‌ها را برای بالا و پایین‌ترین قیمت در 9 روز گذشته محاسبه می‌کند. مانند یک میانگین متحرک سریع عمل می کند و خطی است که انتظار می رود روی خط کندتر کیجون تلاقی انجام دهد. مراقب زاویه کراس اوور باشید. صلیب باید شیب دار باشد تا تغییر روند واقعی را نشان دهد. یک خط صاف Tenkan حاکی از بازاری است که در شرف انحراف است، که این سیگنال را غیرقابل معامله می کند.

کیجون سن

خط Kijun مانند یک میانگین متحرک آهسته عمل می کند و نشان می دهد که روند بازار چه چیزی را در نظر می گیرد. درست مانند خط تنکان، خط کیجون باید شیب تند داشته باشد تا نشان دهد که بازار روند خواهد داشت. یک خط مسطح Kijun نشان دهنده یک بازار جانبی است که این استراتژی را نیز غیرقابل دفاع می کند.

بنابراین ما باید هر دو خط Tenkan و Kijun را شیب دار در یک جهت خاص داشته باشیم، با خط Tenkan که یک متقاطع را تکمیل می کند تا ما یک استراتژی کاربردی داشته باشیم که بتوانیم آن را معامله کنیم.

استراتژی متقابل TK

استراتژی متقاطع Tenkan-Kijun (همچنین به عنوان متقاطع TK نیز شناخته می شود) در نمودارهای بازه زمانی بالاتر بهتر معامله می شود، زیرا سیگنال های تولید شده در این نمودارها پیپ های بیشتری تولید می کنند. علاوه بر این، روند در نمودارهای مرتبه بالاتر مانند نمودارهای روزانه بهتر نشان داده می شود.

برای موفقیت این استراتژی، استفاده از موقعیت شمع/میله قیمت نسبت به مؤلفه ابری این استراتژی (یعنی Kumo) حیاتی است. از این به عنوان یک فیلتر تجاری استفاده می شود، به طوری که از ورود به یک معامله صرفاً بر اساس یک ضربدر جلوگیری می کند، فقط برای کشف اینکه بازار واقعاً در حال تثبیت است و روندی ندارد. موقعیت قیمت نسبت به Kumo چگونه می تواند به فیلتر سیگنال کمک کند؟

اگر میله ها/شمع های قیمت در بالای Kumo قرار داشته باشند ، احساسات موجود در بازار به نفع یک صعود و یک صلیب TK به صعود می تواند با تجارت طولانی معامله شود. اگر میله ها/شمع های قیمت در زیر Kumo (به اصطلاح شکل گیری ابر) قرار داشته باشند ، احساسات بازار از پایین آمدن طرفداری می کند و TK Cross به نزولی می تواند با یک ورودی کوتاه معامله شود.

اگر شمع های قیمت در ابر قرار دارند ، این نشانه ادغام بازار است. در این مرحله ، هر سیگنال متقاطع TK باید نادیده گرفته شود زیرا احتمالاً به شکست ختم می شود.

به قول حسادا ، مخترع شاخص Ichimoku ، سیگنال های Ichimoku را می توان به عنوان قوی ، متوسط یا ضعیف توصیف کرد.

  • سیگنال قوی: هنگامی که کومو در یک جهت خاص شکسته شده است و صلیب TK نیز در آن جهت رخ می دهد.
  • سیگنال متوسط: TK Cross در داخل KUMO رخ می دهد.
  • سیگنال ضعیف: TK Cross در یک جهت اتفاق می افتد که عمل قیمت در طرف مقابل Kumo باشد.

بنابراین ، فقط باید از سیگنال قوی استفاده شود ، و این زمانی است که خط Tenkan از خط Kijun عبور می کند ، وقتی قیمت قبلاً از طریق Kumo در همان جهت شکسته شده است.

تجارت کوتاه

تجارت کوتاه هنگامی اتفاق می افتد که موارد زیر در نمودار مشاهده می شود:

  • الف) قیمت در زیر Kumo (ابر) قرار دارد.
  • ب) خط تنکان از زیر خط Kijun عبور می کند ، و این صلیب در زیر Kumo رخ می دهد.
  • ج) در فضای باز شمع که از TK Cross پیروی می کند ، بفروشید.

نمودار روزانه برای جفت شدن رمزنگاری Litecoin/USD ، این مجموعه را در نمودار روزانه ارسال شده در زیر نشان می دهد.

نمودار روزانه LTC/USD نشان می دهد صلیب TK Bearish

در اینجا ، می توانیم ببینیم که وقتی TK Cross (سیگنال قوی) رخ داد ، قیمت در حال حاضر زیر Kumo بود. به طور معمول ، هنگامی که پرایس از بالای کومو به زیر بغل ابر عبور کرد ، ضعف در جفت دارایی را نشان می دهد. این صلیب صرفاً تأیید بیشتر حرکت قیمت رو به پایین را ارائه می دهد. در اینجا لازم به ذکر است که حرکات نزولی بسیار پرخاشگر است.

ضرر توقف در Kumo یا در طرف مقابل Kumo تنظیم شده است ، در حالی که هدف سود با استفاده از یک منطقه پشتیبانی قبلی تنظیم شده است. نسبت ریسک-پاداش مورد استفاده برای ضرر توقف و میزان سود سود باید 1: 2 باشد ، جایی که PIP به عنوان ضرر توقف برای هر PIP به عنوان سود هدف قرار می گیرد.

تجارت طولانی

پتانسیل تجارت طولانی هنگامی اتفاق می افتد که موارد زیر در نمودار مشاهده می شود:

  • د) قیمت بالاتر از Kumo (ابر) است
  • ه) خط Tenkan از بالای خط Kijun عبور می کند ، و این صلیب بالاتر از Kumo رخ می دهد.
  • f) در قسمت جلوی شمع که از TK Cross پیروی می کند ، بخرید.

این کاملاً در نمودار زیر نشان داده شده است ، که یک نمودار روزانه برای جفت شدن Euraud است.

نمودار روزانه EUR/AUD نشان دهنده صلیب صفر

در اینجا ، می توانیم ببینیم که حرکت حتی قبل از وقوع TK صلیب صعودی بوده است ، زیرا سه شمع قبلی همه شمع های صعودی بودند که از بالای کومو قیمت گرفته بودند. وقتی که صلیب TK رخ داد (سیگنال قوی) قیمت بالاتر از Kumo بود. این صلیب صرفاً تأیید بیشتر جنبش قیمت رو به بالا را ارائه داد.

ضرر توقف در Kumo یا در طرف مقابل Kumo تنظیم شده است ، در حالی که هدف سود با استفاده از یک منطقه مقاومت قبلی تنظیم شده است. نسبت ریسک-پاداش مورد استفاده برای ضرر توقف و میزان سود سود باید 1: 2 باشد ، جایی که PIP به عنوان ضرر توقف برای هر PIP به عنوان سود هدف قرار می گیرد.

هشدار ریسک: تجارت فارکس سطح بالایی از خطرات را تحمیل می کند و برای همه معامله گران و سرمایه گذاران مناسب نیست. به همان اندازه که تجارت در بازارهای ارزی ممکن است به طور بالقوه سودآور باشد ، همچنین می تواند منجر به خسارات قابل توجهی شود. اطمینان حاصل کنید که تجربه تجارت کافی ، دانش و درک کامل از خطرات احتمالی درگیر دارید. بیشتر قراردادهای مشتق دارای اهرم بالا و نیازهای حاشیه ای پایین هستند. از این رو ، حرکت سریع قیمت ممکن است خسارت مالی جدی وارد کند یا حتی کل حساب معاملاتی شما را ویران کند.




:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: