وبینارها در موضوعات روزانه بازار سرمایه
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

در تاریخ 13 اوت 2021 ، انجمن بانکداران آسیایی (ABA) و انجمن آژانس های رتبه بندی اعتباری در آسیا (ACRAA) به طور مشترک یک وبینار "تحولات اخیر در بازارهای سرمایه ژاپنی و تایوانی" را ارائه دادند که تقریباً 300 شرکت کننده ثبت نام شده از سراسر آسیا را تشکیل دادند.

وبینار فرصتی برای یادگیری و به دست آوردن بینش در مورد تحولات اخیر در بازارهای سرمایه ژاپنی و تایوانی از دو متخصص فراهم کرد: آتسوشی ماسودا ، مشاور امور بین الملل و تحلیلگر ارشد امور مالی پایدار در آژانس رتبه بندی اعتبار ژاپن و اندی چانگ ، مدیر ارشد و رئیسرتبه بندی خدمات مالی در Taiwan Ratings Corp.

با تعدیل گریس لی ، رئیس جمهور و مدیر عامل شرکت تایوان Ratings Corp ، ارائه های وبینار توسط یک جلسه پرسش و پاسخ پر جنب و جوش و گسترده دنبال شد که مخاطبان به طور فعال 2 متخصص را درگیر کردند.

خلاصه ارائه ها

دو موضوع تمرکز اصلی در ارائه ، از جمله بسیاری از موضوعات مختلف که بر بازار سرمایه ژاپن تأثیر می گذارد ، یعنی (1) اصلاح محدودیت فایروال خانه امنیت بانکی و (2) روند اخیر به سمت جریان اصلی امور مالی پایدار بود.

اولین موضوع مربوط به پیشنهاد اخیر برای اصلاح محدودیت فایروال در تبادل اطلاعات در بین بانک ها و شرکت های اوراق بهادار است. در ژاپن ، اصلاحات نهادی از سال 1993 توسط خانه های امنیتی وابسته به بانک ، تجارت اوراق بهادار را امکان پذیر کرده است ، اما محدودیت فایروال همچنان باقی مانده است و مبادله اطلاعات مشتری بین بانک ها و خانه های امنیتی وابسته را ممنوع اعلام کرده است.

2021 0813 ACRAA Masuda 01

تسلط بانکی و پشتیبانی عمومی قدرتمند از اعتبار SME مهمترین دلایل جلوگیری از توسعه بازار با بازده بالا در ژاپن است. یک پیشنهاد اصلاحات برای لغو این محدودیت فایروال در حال حاضر به عنوان دستور کار اولویت دار مورد بحث قرار می گیرد. انتظار می رود تغییرات بیشتر در تسلط بانک ها در بخش مالی را تسهیل کند.

دولت تصمیم گرفته است ابتدا محدودیت های مبادله اطلاعات بین بانکها و خانه های امنیتی وابسته را برای معاملات بزرگ شرکت ها بالا ببرد. بنابراین ما انتظار داریم که همکاری بین بانک ها و خانه های امنیتی وابسته در شرکت های بزرگی مانند تأمین مالی M& A علاوه بر تأمین اعتبار خرده فروشی در حال حاضر آزاد شده ، فعال شود.

موضوع دوم به تحولات اخیر در بازارهای پایدار اوراق قرضه در ژاپن پرداخته است. در اکتبر سال 2020 نخست وزیر Suga هدف ژاپن را برای دستیابی به بی طرفی کربن تا سال 2050 اعلام کرد.

"استراتژی رشد جدید" اتخاذ شده توسط دولت در ماه دسامبر بعد "تأمین اعتبار پایدار" را به عنوان ابزار اصلی برای تسهیل رشد اقتصادی در ژاپن تعیین کرده است. بنابراین ، تنوع تأمین مالی پایداری در ژاپن به سرعت در حال پیشرفت است ، از پیوندهای اصلی سبز و اجتماعی گرفته تا امور مالی مرتبط با پایدار و "تأمین مالی تأثیر مثبت" ، با تمرکز ویژه بر دستیابی به اهداف پایدار که مطابق با اهداف SDGS است.

مهمترین طرح آینده برای تأمین مالی پایدار "تأمین مالی انتقال" است زیرا این یک ابزار مؤثر برای کاهش CO2 در بخش های انتشار سنگین مانند صنایع حمل و نقل فولاد ، شیمیایی و دریایی است. در ماه ژوئیه ، بانک مرکزی ژاپن تصمیم به معرفی "عملیات بازار سبز" گرفت. این امر انگیزه دیگری را برای صادرکنندگان و تنظیم کنندگان برای تسهیل صدور اوراق واجد شرایط در انتظار خرید توسط عملیات بازار بانک مرکزی ایجاد کرد.

(2) "به روزرسانی بازار سرمایه تایوان" توسط اندی چانگ ، مدیر ارشد و رئیس رتبه بندی خدمات مالی در Taiwan Ratings Corp

بازار سرمایه تایوان طی چند سال گذشته چندین تغییر ساختاری را تجربه کرده است. مقیاس بازار سهام با کلاه بازار بیش از 2 برابر تولید ناخالص داخلی اسمی 1920 تایوان و قابل مقایسه با سایر بورس های موجود در سراسر جهان بسیار بزرگتر است.

در طول یک دهه گذشته ، ما از نظر ارزش بازار و گردش مالی ، رشد کاملی از بازار سهام را مشاهده کردیم. سرمایه گذاران نهادی به تدریج نقش مهمی را ایفا کردند و تقریبا نیمی از حجم معاملات را در سال 2016 نقش داشتند. این سهم از سال 2017 کمی کند شد زیرا روز سرمایه گذاران خرده فروشی تجارت فرصت پایین آمدن نرخ مالیات معاملات را دارند.

با این حال ، ما همچنان به دلیل موقعیت رقابتی شدید شرکت های فناوری پیشرفته تایوان و عملکرد سود سهام نقدی به طور کلی رضایت بخش شرکت های تراشه آبی تایوانی ، همچنان به عنوان سهامداران عمده شرکت های تایوانی ادامه می دهند.

2021 0813 ACRAA Andy Chang 01

از طرف دیگر ، بازار بدهی از نظر صدور کل و مبلغ برجسته در مقایسه با بازار سهام نسبتاً لاغر بوده است. اوراق قرضه دولت همچنان جریان اصلی بازار داخلی است ، اما حرکت در اوراق بهادار شرکت ها و بدهی مالی تنها با بازیکنان بزرگتر نسبتاً ضعیف باقی مانده است تا از فرصت پایین تر نرخ بهره استفاده کنند.

اوراق قرضه بین المللی ، که اوراق قرضه تحت سلطه ارزهای خارجی است که توسط شرکت های خارجی صادر شده است که در بورس تایپه تایوان ذکر شده است ، عامل اصلی رشد بازار داخلی طی چند سال گذشته بود.

تقاضای سرمایه گذاران زندگی ، که سرمایه گذاران اصلی در تایوان بوده اند ، نقش اصلی در ارتقاء صدور اوراق بین المللی است. ما همچنین در سالهای اخیر پس از ابتکارات ESG ، نرخ رشد شدید در اوراق قرضه سبز و اوراق بهادار پایداری را مشاهده می کنیم ، با وجود حجم مطلق به دلیل مرحله اولیه آن ، اندک است.

از سال 2013 هنگامی که تنظیم کننده الزامات رتبه بندی شماره را حذف کرد ، ما درصد اوراق قرضه دارای امتیاز نسبت به کل صدور اوراق را مشاهده کردیم. از امروز ، فقط شرکت های محدود هنوز هم در تایوان درخواست رتبه بندی شماره را دارند.

فایلهای ویدیویی و ارائه وبینار

(3) ضبط وبینار در کانال ABA YouTube در اینجا موجود است.

(4) 2 پرونده ارائه را می توان از وب سایت ABA در اینجا بارگیری کرد.




:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: