بازار خرسی چیست و چگونه باید در آن سرمایه گذاری کرد؟
نوشته شده توسط : Mihayloo

Silhouette of bear walking with declining finance chart and stock market background.

آمریکا در حال حاضر در رکود نیست، اما اقتصاد همچنان چندین علامت هشدار دهنده شوم را به چشم می زند که احساس بدبینی شدیدی را ایجاد کرده است. برای اکثر خانوارها، نگرانی اصلی تورم بالا است، که قدرت خرید دلارهایی را که به دست می آورند کاهش می دهد - اما بازار نزولی که در اواسط ژوئن رسمی شد، تنها نگرانی اقتصادی مداوم کشور را تشدید کرده است.

رکود شدید بازار که در پنج ماه گذشته مصرف کرده است، حساب‌های بازنشستگی را کاهش داده، صندوق‌های پس‌انداز دانشگاهی را کاهش داده، ارزش خالص کل خانوار را کاهش داده و به احساس ناامنی مالی عمومی کمک کرده است.

اما بازار نزولی چیست، چگونه سرمایه‌گذاران می‌توانند از آن جان سالم به در ببرند و آیا چنین رویدادی فرصت خوبی را ارائه می‌دهد؟سردرگمی و اطلاعات نادرست زیادی پیرامون این اصطلاح وجود دارد، اما آنچه می‌خواهید بخوانید، تعریف واضحی از بازار نزولی، دیدگاهی تاریخی در مورد این پدیده و نکاتی در مورد چگونگی تحمل رکود تا زمان بازگشت دوباره به شما ارائه می‌دهد.

بازار خرسی چیست؟

بازار نزولی زمانی اتفاق می‌افتد که سهام در شاخص‌های عمده بزرگ مانند S& P 500 یا میانگین صنعتی داوجونز حداقل 20 درصد از ارزش خود را برای یک دوره زمانی پایدار از دست بدهند. آنها بخشی عادی، طبیعی و اجتناب ناپذیر از سرمایه گذاری سهام هستند و در حالی که بازارهای نزولی از نظر مدت و شدت متفاوت هستند، هرگز برای همیشه دوام نمی آورند و بازار همیشه بهبود می یابد.

چه چیزی باعث ایجاد بازار خرسی می شود؟

بازارهای نزولی زمانی اتفاق می‌افتند که احساسات سرمایه‌گذاران نسبت به چشم‌انداز بازار برای دستیابی به سودهای مستمر بدبینانه و بدبینانه می‌شوند، که باعث فروش گسترده در انتظار یک رکود می‌شود. عوامل زیادی می‌توانند این تغییر را در روان‌شناسی جمعی ایجاد کنند، اما بازارهای نزولی معمولاً همزمان با کاهش عمومی اقتصادی هستند که معمولاً با تولید ناخالص داخلی محدود، افزایش بیکاری و کاهش سود شرکت‌ها مشخص می‌شود.

توجه به این نکته مهم است که این کلیات همیشه اعمال نمی شوند - و وضعیت فعلی اثبات می کند. ماه‌هاست که سهام در بازار نزولی عمیق قرار داشته‌اند، با این حال بازار کار همچنان قوی است و تولید ناخالص داخلی همچنان تولید اقتصادی را نشان می‌دهد.

به طور کلی، بازارهای نزولی طی چند ماه، با کاهش آهسته و طاقت‌فرسا رخ می‌دهند، اما چنین کاهش‌هایی نیز می‌تواند به سرعت اتفاق بیفتد. برای مثال، بازار نزولی که مصادف با شیوع اولیه کووید-19 در اوایل سال 2020 بود، سریع‌ترین بازار ثبت شده بود و تنها در 19 روز بیش از 20 درصد کاهش یافت.

بازارهای خرسی در مقابل بازارهای گاو نر

به اصطلاح بازارهای گاو نر سرمایه گذاری مخالف بازارهای خرس است. آنها به طور معمول در بالای چرخه تجارت اتفاق می افتند که سود افزایش می یابد ، مشاغل گسترش می یابند ، بیکاری می افتد و اقتصاد رشد می کند. این نوع آب و هوا باعث خوش بینی سرمایه گذار می شود و در انتظار سود بازار باعث خرید و فروش می شود.

هنگامی که سهام در شاخص های اصلی حداقل 20 ٪ برای یک دوره زمانی پایدار دستاوردهای خود را تجربه می کند ، یک بازار گاو نر رسمی می شود.

یکی از مهمترین تفاوت ها این است که بازارهای گاو نر به طور معمول بسیار طولانی تر از بازارهای خرس هستند ، به همین دلیل سهام همچنان در طی چند دهه سود پایدار را تولید می کند.

چگونه می توان در بازار خرس سرمایه گذاری کرد

تماشای حداقل یک دلار در پنج تبخیر از ارزش نمونه کارها شما یک چشم انداز نگران کننده است ، اما سرمایه گذاری مبتنی بر احساسات نتایج بدی را به همراه دارد.

هنگامی که یک بازار خرس از منابع شما برخورد می کند ، مهم نیست که در برابر تمایل به فروش مقاومت کنید.

بازارهای خرس بخش عادی سرمایه گذاری در بورس سهام است که از نظر ماهیت چرخه ای است. تمایل طبیعی به فروش منابع خود برای مهار ضرر شما ، این ضررها را برای همیشه قفل می کند.

هر بازار خرس در تاریخ با بهبودی و در نهایت یک بازار گاو نر دنبال شده است - و شما می خواهید مطمئن شوید که وقتی این اتفاق می افتد پول شما در حال بازی است. به یاد داشته باشید ، مهم نیست که شماره های صفحه رایانه شما چه می گوید ، تا زمانی که بفروشید ، هرگز چیزی از دست نمی دهید.

تقریباً همه کارشناسان معتبر از تلاش برای زمان چرخه بازار ، و در عوض ، برای ساختن سبد که برای آب و هوای فراز و نشیب های بازار در دراز مدت طراحی شده اند ، توصیه می کنند.

قانون شماره 1 متنوع سازی منابع خود است ، که می توانید با خرید صندوق ETF یا Index واحد انجام دهید. برخی از سهام در هنگام رکود بازار بسیار بدتر از سایرین هستند و دارایی های متنوع ، پرچین را در برابر خطر ایجاد می کنند.

دوم ، میانگین هزینه دلار را در نظر بگیرید. این زمانی است که شما در یک برنامه منظم مبلغ ثابت را به نمونه کارها خود کمک می کنید. با گذشت زمان-از جمله از طریق بازارهای گاو نر و خرس-در صورت گران بودن سهام ، سهام ارزان تر و کمتر خریداری می کنید ، که می تواند به تولید سود پایدار و طولانی مدت کمک کند.

آیا بازار خرس چیز خوبی است؟

دیدن طرف روشن هنگام کاهش مقادیر سهام 20 ٪ یا گاهی اوقات بسیار بیشتر است-بازار 50 ٪ از ارزش خود را در سال 2008 از دست داد. طرف روشن این است که بازارهای خرس می توانند سهام با کیفیت پایین را که در هنگام ارزش بیش از حد ارزیابی می شوند ، از بین ببردبازار گرم بود و بازماندگان را مجبور به سازگاری ، تنظیم و بهبود می کردند.

آیا خرید در بازار خرس هوشمندانه است؟

بازارهای خرس معادل فروش برای سرمایه گذاران بلند مدت ، خرید و نگهدارنده هستند ، که می توانند سهام ETF های مورد علاقه خود یا سهام فردی را با تخفیف عمیق در طی رکودهای بزرگ انتخاب کنند. سپس ، هنگامی که بازیابی اجتناب ناپذیر نگه داشته می شود ، می توانند از عقب نشینی لذت ببرند.

در بازار خرس چه اتفاقی می افتد؟

علائم بازار خرس آینده همیشه پیش بینی آسان نیست ، اگرچه مواردی وجود دارد که باید به دنبال آن باشید. اینها شامل تظاهراتی است که ضعف بسیار طولانی یا پایدار در شاخص های پیشرو اقتصادی ندارند. عوامل خارجی ، مانند همه گیر Covid-19 و حمله روسیه به اوکراین ، همچنین می توانند باعث ایجاد بازار خرس شوند.

بازارهای خرس اغلب قبل یا در حین رکود اقتصادی رخ می دهد. از آنجا که بازار سهام یک مکانیزم آینده نگر است ، غالباً رکود اقتصادی را پیش بینی می کند ، به خصوص که گزارش های اقتصادی شاخص های عقب مانده است.

بازارهای خرس اغلب با رکود اقتصادی مطابقت دارند ، اما نه همیشه. براساس اوراق بهادار CenterPoint ، هشت مورد از 11 بازار خرس از سال 1948 با رکود اقتصادی دنبال شده است که مدت زمان بین اوج بازار و شروع رکود اقتصادی به طور متوسط هفت تا هشت ماه است.

بازارهای خرس در مقابل اصلاحات

همه رکودهای مهم شروع بازار خرس را نشان نمی دهد. هنگامی که شاخص های عمده سهام بیش از 10 ٪ اما کمتر از 20 ٪ کاهش می یابد ، اصلاح می شود.

اصلاحات اتفاقات طبیعی است و انتظار می رود که هر دو سال یک بار اتفاق بیفتد. براساس داده های تحقیقات Yardeni ، از سال 1950 39 تصحیح S& P 500 وجود داشته است و آنها به طور متوسط هر 1. 9 سال یکبار رخ داده اند. در مقابل ، طبق گفته فوربس ، بازارهای خرس در حدود هر 3. 5 سال اتفاق می افتد.

بازار خرس چه مدت طول می کشد؟

از آنجا که اصلاحات نسبت به بازارهای خرس شدیدتر است ، آنها همچنین دوام ندارند. طبق تحقیقات یاردنی ، میانگین تصحیح 189 روز به طول انجامیده است. طبق گفته فوربس ، از طرف دیگر ، بازار متوسط خرس حدود 10 ماه طول می کشد.

با این حال ، میانگین طولانی مدت می تواند گمراه کننده باشد و بازارهای خرس کوتاه تر و کوتاه تر بوده اند. سه بازار خرس قبلی ، در سال 2011 ، 2018 و 2020 ، به طور متوسط فقط چهار تا پنج ماه بود.

مراحل بازار خرس چیست؟

در نظر گرفتن بازارهای خرس در مراحل برای درک مسیر آنها مفید است.

مراحل بازار خرس

  1. فاز اول یک بازار نزولی می تواند کمی فریبنده باشد زیرا با احساسات سرمایه گذاران خوش بینانه و افزایش قیمت سهام مشخص می شود. این نشان دهنده نفس نهایی بازار صعودی و آغاز گذار به بازار نزولی است. زمانی که بازار گاوی روند خود را طی می کند، بازار نزولی آغاز می شود.
  2. فاز دو کاهشی است که زمانی اتفاق می افتد که احساسات سرمایه گذار منفی می شود و فروش شروع می شود. فروش ممکن است آهسته و کنترل شده باشد یا ممکن است با فروش وحشتناک همراه باشد.
  3. مشخصه فاز سه این است که دلالان وارد بازار می شوند و شروع به خرید و فروش می کنند.
  4. فاز چهار، مرحله نهایی، فرآیند پایین آمدن است، زمانی که فروش جای خود را به خرید می دهد و بازار نزولی دوباره به یک گاو نر تبدیل می شود.

خط پایین

نه بازارهای خرسی و نه گاوی در یک خط مستقیم اتفاق نمی‌افتند. 10 بهترین روز بازار سهام در دو دهه گذشته اندکی پس از رکودهای بزرگ، به ویژه بحران های 2008 و 2020 رخ داد. تنها چند روز از آن روزها را از دست بدهید - که اگر در بازار نزولی فروش وحشت داشته باشید، مطمئناً انجام خواهید داد. می تواند عواقب وحشتناکی داشته باشد.

بر اساس گزارش CNBC، سرمایه‌گذاری که در ابتدای سال 2002 مبلغ 10000 دلار در S& P 500 قرار داده بود، اگر موقعیت خود را تا پایان سال 2021 حفظ می‌کرد، موجودی 61685 دلاری داشت. اما اگر همان سرمایه‌گذار تنها 10 روز برتر بازار را از دست می‌داد. در همان زمان، آنها فقط 28260 دلار به دست می آوردند.

نکته اصلی این است که ساختن یک سبد متنوع که برای سرمایه گذاری بلندمدت طراحی شده است، کلید موفقیت است – ترفند این است که در مسیر خود باقی بمانید، حتی زمانی که بازار نزولی اجتناب ناپذیر اعصاب شما را به هم می زند.

کارن دویل و جان سیزار در گزارش این مقاله مشارکت داشتند.

تیم تحقیقاتی داخلی ما و کارشناسان مالی در محل برای ایجاد محتوای دقیق، بی‌طرف و به‌روز با یکدیگر همکاری می‌کنند. ما تک تک آمارها، نقل قول ها و واقعیت ها را با استفاده از منابع اولیه قابل اعتماد بررسی می کنیم تا مطمئن شویم اطلاعاتی که ارائه می کنیم صحیح است. می توانید در خط مشی تحریریه ما درباره فرآیندها و استانداردهای GOBankingRates اطلاعات بیشتری کسب کنید.





:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: