انواع ارزیابی ریسک چیست؟
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

ارزیابی ریسک در مورد رعایت الزامات قانونی و ترویج سلامت و ایمنی در محل کار بسیار مهم است. آنها نقش مهمی در استراتژی های مدیریت ریسک مشاغل دارند. پس از اتمام و نوشتن ، آنها را می توان در تمام سطوح توسط کارگران مشاهده کرد و برای تشویق استانداردهای عالی بهداشت و ایمنی و شیوه های کار ایمن در سراسر سازمان استفاده می شود. اما قبل از شروع فرآیندهای خود ، انواع مختلفی از ارزیابی های ریسک وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

ما در اینجا در Chas این راهنمای مختصر را برای انواع مختلف ارزیابی ریسک و آنچه از آنها استفاده می شود برای کمک به شما در حفظ امنیت کارمندان و تأمین زنجیره تأمین ، مدیریت ریسک ها و رعایت الزامات قانونی ایجاد کرده ایم.

به یاد داشته باشید که سازمان هایی که پنج یا بیشتر کارمند دارند باید ارزیابی ریسک خود را ثبت کنند.

انواع ارزیابی ریسک و چه زمانی از آنها استفاده می شود؟

چندین نوع ارزیابی ریسک مختلف وجود دارد که توسط متخصصان بهداشت و ایمنی (H& S) و افراد دارای مسئولیت H& S استفاده می شود. شما ممکن است تصمیم بگیرید که فقط از یکی از این موارد استفاده کنید ، یا ممکن است از چندین نوع مختلف برای اهداف مختلف استفاده کنید. رویکردهای مختلف برای ارزیابی ریسک حتی می تواند در یک ارزیابی واحد استفاده شود.

ارزیابی ریسک کیفی

بیشتر ارزیابی های ریسک تحت این گروه قرار می گیرند. هنگام انجام یک ارزیابی کیفی ، ارزیاب از قضاوت شخصی خود برای شناسایی خطرات اطراف محل کار ، ارزیابی خطرات و اقدامات کنترل برنامه استفاده می کند.

خطرات ممکن است به عنوان سطح بالا ، متوسط یا پایین طبقه بندی شوند ، پس از ارزیابی کننده ، احتمال و شدت خطر مورد نظر را در نظر گرفته است.

ارزیابی ریسک کمی

این نوع ارزیابی ریسک از ابزارها و تکنیک های کمی برای اندازه گیری سطح خطرات استفاده می کند. ممکن است از ماتریس ریسک استفاده شود تا یک مقدار بتواند به احتمال و شدت خطرات اختصاص یابد. به عنوان مثال ، شما ممکن است از یک ماتریس 3 3 با مقادیر زیر استفاده کنید:

3 × 3 ماتریس خطر - احتمال

  • بسیار بعید = 1
  • احتمالاً = 2
  • بسیار محتمل = 3

3 × 3 ماتریس خطر - شدت

  • جزئی = 1
  • جدی = 2
  • عمده = 3

برای محاسبه سطح ریسک ، می توان از معادله زیر استفاده کرد:

خطر = شدت x احتمال

شما می توانید این نوع ماتریس ریسک را که در الگوی ارزیابی ریسک ما استفاده می شود ، مشاهده کنید.

همچنین گزینه های دیگری برای ماتریس های خطر مانند ماتریس 5 5 5 وجود دارد. مقادیری که شما استفاده می کنید به ترجیح شخصی و تنوع مورد نیاز شما در سطح ریسک بستگی دارد.

الگوی ارزیابی ریسک رایگان

استرس و سردرگمی را از ایجاد ارزیابی ریسک با الگوی رایگان ما خارج کنید.

جزئیات خود را وارد کنید ، و ما یک الگوی ارزیابی ریسک را برای شما ارسال خواهیم کرد که هم سازگار و هم جامع است.

جزئیات خود را برای یک الگوی ارزیابی ریسک رایگان وارد کنید

با ارسال این فرم تأیید می کنید که خوشحال هستید که مطابق با خط مشی رازداری ما با Chas تماس گرفته اید

ارزیابی ریسک عمومی

ارزیابی ریسک عمومی خطرات و خطرات درگیر در کارهای و فعالیتهای کاری را ارزیابی می کند. آنها می توانند در مکان های مختلف و توسط شرکت های مختلف برای فعالیت هایی که یکسان/مشابه هستند استفاده شود ، بنابراین اغلب به عنوان الگوهای ارزیابی ریسک مورد استفاده قرار می گیرند. این به شما امکان می دهد تکثیر را در فرآیندهای مدیریت ریسک خود کاهش دهید.

با این حال ، هنگام استفاده از ارزیابی ریسک عمومی ، توجه به این نکته مهم است که هر محل کار و فعالیت کمی متفاوت خواهد بود و هرگونه تفاوت می تواند بر صحت و ارتباط این ارزیابی های ریسک تأثیر بگذارد. برای اطمینان از ارزیابی های عمومی و این که آنها در کاهش خطرات مؤثر هستند ، باید آنها را مرور کرده و بر این اساس آنها را تنظیم یا به روز کنید.

ارزیابی ریسک خاص سایت

اینها مهمترین انواع ارزیابی های ریسک هستند ، زیرا آنها برای یک فعالیت خاص در یک مکان خاص انجام شده اند. این بدان معنی است که آنها کاملاً مرتبط هستند و باید در از بین بردن یا کنترل خطرات و ایمن نگه داشتن افراد مؤثر باشند. به این ارزیابی های ریسک مانند گرفتن شیرجه عمیق به سلامت و ایمنی فعالیتهای مختلف و سایتهای کاری فکر کنید.

این ارزیابی ها ممکن است پس از انجام ارزیابی های عمومی ریسک انجام شود تا درک بهتری از خطرات و روشهای کنترل ریسک در محیط کار داشته باشد.

شما از نظر قانونی موظف هستید برای کاهش خطرات و محافظت از افراد در برابر آسیب ، اقدامات معقول انجام دهید. ارزیابی ریسک خاص سایت می تواند به شما در برنامه ریزی و اجرای اقدامات کنترل متناسب با سطح ریسک کمک کند.

به عنوان دقیق ترین روش ارزیابی ریسک ، آنها می توانند به شما در حفظ نیروی کار و اعضای عمومی در امان و محافظت از مشاغل خود در برابر مسئولیت قانونی و خسارت های شهرت که ناشی از نقض بهداشت و ایمنی است ، کمک کند.

ارزیابی ریسک پویا

ارزیابی ریسک پویا در شرایط پیش بینی نشده در محل انجام می شود. اگر ناگهانی ، تغییرات قابل توجهی در سلامتی و ایمنی محیط کار یا فعالیت های کاری وجود داشته باشد ، ارزیابی ریسک کتبی ممکن است کاربردی نباشد. برای ارزیابی اینکه آیا برای ادامه کار بی خطر است ، ممکن است خطرات در محل مورد توجه قرار گیرد.

یک مورد که همه ارزیابی های ریسک فوق مشترک است این است که آنها باید پس از پنج مرحله برای فرآیند ارزیابی ریسک ، تکمیل شوند.

یاد آوردن

هر فرآیند ارزیابی ریسک که اتخاذ کرده اید ، همیشه توصیه می شود هنگام انجام ارزیابی های ریسک با نیروی کار خود درگیر شوید ، زیرا آنها ممکن است از راه حل های کاربردی لازم برای انجام ایمن وظایف آگاه باشند.

هنگامی که به Chas می پیوندید ، به انواع منابع مدیریت ریسک-از جمله ارزیابی ریسک و الگوهای ارائه روش-دسترسی خواهید یافت. شما همچنین به طرح های پیشرو در اعتباربخشی دسترسی خواهید داشت که می تواند با درخواست مشتری بیشتر به شما در دستیابی به انطباق و رشد تجارت خود کمک کند.

به عنوان پیمانکار به Chas بپیوندید تا از این مزایا استفاده کنید. یا به صورت رایگان برای دسترسی به خدمات مدیریت ریسک زنجیره تأمین به یک مشتری CHAS تبدیل شوید.< SPAN> یک مورد که همه ارزیابی های ریسک فوق مشترک هستند این است که آنها باید پس از پنج مرحله برای فرآیند ارزیابی ریسک ، تکمیل شوند.




:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: