تجزیه و تحلیل احساسات در بازاریابی - ایده ها و موارد استفاده برای مشاغل از همه نوع
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

10 سوال مهم مصاحبه بازاریابی محصول

سرمقاله دیجیتال را استخدام کنید

ممکن است فکر کنید تجزیه و تحلیل احساسات برای سرمایه گذاران بورس سهام یا سایر افراد دارایی گرا است اما در بازاریابی دیجیتال کاربردهای جالب بسیاری دارد. علاوه بر این - با گسترش الگوریتم های یادگیری ماشین - این نوع تجزیه و تحلیل دقیق تر از همیشه است و در هر محدوده قیمت در دسترس هر کسی است. بیایید نگاهی بیندازیم که واقعاً چیست ، چرا استفاده از آن ، نحوه استفاده از آن و چه ابزاری برای استفاده است.

تجزیه و تحلیل احساسات چیست

تجزیه و تحلیل احساسات همچنین به عنوان معدن نظر شناخته می شود. این یک روش تجزیه و تحلیل متن خودکار است که برای استخراج اطلاعات عاطفی جمع شده از متن داده شده استفاده می شود. به عبارت دیگر ، از آن برای تجزیه و تحلیل احساسات نظرات ، نظرات ، بازخورد کاربر یا هر مجموعه داده دیگر استفاده می شود.

این نقل قول های مختلف متن ورودی است ، بعداً در مورد آنها با جزئیات صحبت خواهیم کرد. خروجی چیست؟بر اساس ابزارها و الگوریتم های مورد استفاده شما متفاوت است.

این می تواند پیش بینی وضعیت عاطفی نویسنده مانند "غمگین" ، "خوشحال" "عصبانی" و غیره یا سبقت (مثبت ، منفی ، خنثی) باشد. این می تواند به عنوان یک وضعیت ساده نشان داده شود یا اطلاعات شدت را ارائه دهد (مانند 35 ٪ خوشحال ، 65 ٪ کنجکاو).

اگرچه - و این بسیار مهم است - الگوریتم های تحلیل احساسات بهتر و بهتر هستند ، اما کامل نیستند. بنابراین در مهمترین موارد ، حمایت از آن با تجزیه و تحلیل انسانی بسیار مهم است. بیایید نگاهی به چند نمونه از نحوه عملکرد تجزیه و تحلیل احساسات و برخی از عقاید مشکل ساز بیندازیم.

تجزیه و تحلیل احساسات چگونه کار می کند

البته این بخش ساده خواهد شد زیرا هدف از این مقاله ارائه برنامه های بازاریابی است ، نه اینکه به جزئیات فنی بپردازیم. هر چند سطح درک مفید خواهد بود.

در "روزهای قدیم" تجزیه و تحلیل براساس قوانین IF/Else انجام شده است. به عنوان مثال ، اگر متن تجزیه و تحلیل شده حاوی یک کلمه نفرین یا کلمات کلیدی واضح دیگر باشد ، قطعاً منفی است و نویسنده آن عصبانی است.

اگر حاوی کلماتی مانند "عالی" یا "عالی" باشد - با احتمال زیاد نظر مثبت از طرف کسی نسبتاً خوشحال است.

بنابراین همه اینها بر اساس کلمات کلیدی بود و حتی اگر قوانین بسیار پیشرفته تر از آنچه در اینجا ارائه کردم ، هنوز از کامل بود.

با این حال ، الگوریتم های یادگیری ماشین این روش ها و دقت را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیدند. هسته دیگر قوانین تولید شده توسط انسان نیست بلکه الگوهای الگوریتم های کشف شده خود را کشف می کنند و کل زمینه بحث نیز مورد توجه قرار می گیرد.

به همین دلیل است که حتی نظرات مانند این ممکن است به درستی به عنوان منفی مشخص شود حتی اگر آنها حاوی کلمه کلیدی به ظاهر مثبت باشند.

با وجود مجموعه داده های بزرگ ، الگوریتم ها می توانند برای یادگیری صحت آنها ممکن است به 90 ٪+ برسند که هنوز هم کامل نیست و شاید هرگز نباشد اما در بیشتر موارد کافی است.

هنوز برخی از چالش های دیگر وجود دارد. زبانهای دیگر به غیر از انگلیسی ممکن است دقت کمتری داشته باشند. انگلیسی قطعاً محبوب ترین زبان برای سازندگان ابزارهای تجزیه و تحلیل احساسات است. علاوه بر این ، مردم از انواع تضادها ، شوخی ها ، اختصارات ، ترکیب زبان و سایر تکنیک ها استفاده می کنند که ممکن است الگوریتم ها را فریب دهد. این گفته من امیدوارم که شما هنوز هم علاقه مند به نحوه استفاده از این روش ها برای بازاریابی خود باشید.

چرا از تجزیه و تحلیل احساسات استفاده می کنیم؟

1. مخاطبان خود را درک کنید

مهم نیست که شما یک مدیر رسانه های اجتماعی ، بازاریاب محصول ، نویسنده نسخه برداری یا مدیر بازاریابی عملکرد باشید - هرچه بینش بیشتری از مخاطبان خود داشته باشید - بهتر خواهید بود که بتوانید کار خود را انجام دهید. با تشکر از تحلیل احساسات ، می توانید مخاطبان خود را بهتر درک کنید ، چه چیزی را دوست دارند و دوست ندارند ، و پیام خود را بر اساس این اطلاعات تنظیم کنید.

2. شهرت خود را تجزیه و تحلیل کنید

مشتریان شما چگونه به انتشار محصول اخیر پاسخ دادند؟آنها در مورد قیمت گذاری یا خدمات مشتری شما چه فکر می کنند؟کدام ویژگی های پیشنهاد شما را بیشتر دوست دارند و دوست ندارند؟همه اینها را با استفاده از داده های تجزیه و تحلیل احساسات بیاموزید. شما قادر خواهید بود ارتباطات خود را بهتر انجام داده و شهرت خود را تقویت کنید. و شهرت بهتر به معنای توصیه های بیشتر و مشتری های بیشتر است.

3. با رقبا مقایسه کنید

داده های خارج از متن به معنای زیادی نیست. اگر 75 ٪ نظرات مثبت دارید - خوب است یا بد؟گفتن دشوار است اما می توانید این شماره ها را با رقبای خود یا مارک های دیگر از بخش خود تجزیه و تحلیل کنید و ببینید که نظرات شما چقدر خوب است و هنوز هم پتانسیل پیشرفت را دارید.

4- تلاشهای بازاریابی / روابط عمومی خود را اندازه گیری کنید

متأسفانه ، همه چیز در بازاریابی ممکن است اندازه گیری شود اما تجزیه و تحلیل احساسات ممکن است یک افزودنی خوب برای KPI های شما باشد. به خصوص فعالیت های روابط عمومی ممکن است تجزیه و تحلیل دشوار باشد زیرا آنها به ندرت مشتری را مستقیماً تولید می کنند. اما ذکر مثبت از مشتریان یا پیروان یا روزنامه نگاران شما چیزی است که ارزش ردیابی آن را برای دیدن مزایای این فعالیت ها دارد.

5- بحران بالقوه را تشخیص دهید

هر مشاغل مشتری ناراضی دارد. و گاهی اوقات آنها حق دارند که اگر شما یا شخصی از تیم خود اشتباه کنید ، عصبانی شوید. سریعترین واکنش شما آسیب کمتری را از چنین شرایطی واکنش نشان می دهید. تجزیه و تحلیل احساسات می تواند به شما کمک کند تا سریعترین نظرات/عصبانی ترین نظرات را تشخیص دهید و قبل از افزایش احساسات قادر خواهید بود به ترتیب واکنش نشان دهید.

6. تأثیرگذار / متضاد را اسکن کنید

شما در حال شروع همکاری جدید با یک تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی هستید؟این ممکن است مفید باشد اما در عین حال ، تصور اینکه چگونه ممکن است به دلیل مخاطب منفی بزرگی که برخی از تأثیرگذار دارند ، آتش سوزی می کند ، دشوار نیست. شما می توانید زبان تأثیرگذار (و در مورد آنها) و پیروان آنها را تجزیه و تحلیل کرده و به طور خودکار تشخیص دهید که چه طیف وسیعی از احساسات را ایجاد می کنند و اگر این احساسات متناسب با تصویر برند شما باشد.

همچنین می توانید از یک پلتفرم جستجوی تأثیرگذار استفاده کنید که به شما امکان می دهد تا از طریق تأثیرگذار رسانه های اجتماعی فیلتر کنید تا مناسب برای کمپین خود پیدا کنید.

7. تحقیقات بازار

آیا شما یک کمپین بازاریابی جدید را در مورد موضوع بحث برانگیز برنامه ریزی می کنید؟یا یک پست جدید فیس بوک در زمان واقعی در مورد رویداد داغ جدید؟احساسات پیرامون این بحث ها را تجزیه و تحلیل کنید تا اطمینان حاصل کنید که این چیزی است که می خواهید در آن گنجانده شوید. همچنین اگر می خواهید وارد بازار جدید شوید یا یک محصول جدید را منتشر کنید - تجزیه و تحلیل احساسات باید بخشی از تحقیقات بازار شما باشد تا تصمیمات خود را مطلع کند.

8. از مارک کارفرمایان پشتیبانی کنید

هزینه های استخدام و اثربخشی شما به نظرات در مورد تجارت شما بسیار متکی است. احساسات مربوط به مارک خود را در انجمن های نظر یا متقاضیان خود تجزیه و تحلیل کنید و ببینید که آیا حضور آنلاین شما از کمپین های استخدامی شما پشتیبانی می کند یا برعکس - شاید مردم از آنچه در مورد تجارت شما در Google می خوانند ، دلسرد شوند.

کدام منابع را باید تجزیه و تحلیل کنید؟

همانطور که می بینید همه چیز در مورد بازخورد مشتری و درک مارک/محصول شما در رسانه ها است. بنابراین به نظر من 3 نوع منبع اصلی وجود دارد که می توانید روی آنها تمرکز کنید.

1. مکالمه با مشتریان خود

هر کجا که با مشتریان صحبت می کنید - این یک منبع عالی برای تجزیه و تحلیل است. مشتریان شما سیستم های مدیریت ، ایمیل ، تماس و یا حتی پیام رسان فیس بوک را در ارتباط دارند. همه این مکالمات را بایگانی کرده و احساسات آنها را تجزیه و تحلیل کنید تا تصویری کامل از احساسات مخاطبان خود بدست آورید.

2. رسانه های اجتماعی

به معنای واقعی کلمه هزاران مقاله و کتاب در مورد چگونگی اهمیت رسانه های اجتماعی وجود دارد ، بنابراین اگر شما و مشتریان خود حداقل در یکی از کانال هایی حضور داشته باشید ، من احتمالاً مجبور نیستم شما را متقاعد کنم که این ممکن است منبع بزرگی از بحث و گفتگو باشد که می توانید تجزیه و تحلیل کنید.

3. رسانه های دیگر

دریافت داده ها از رسانه های دیگر (مانند انجمن های آنلاین ، وبلاگ ها ، تلویزیون یا روزنامه ها) و تجزیه و تحلیل آنها ممکن است دشوارتر باشد و احتمالاً دریافت هرگونه مارک تجاری از سایر رسانه ها دشوار است زیرا بیشتر مکالمات در فیس بوک ، توییتر و دیگران انجام می شود. با این حال ، کیفیت داده ها ممکن است در اینجا بالاتر باشد. به خصوص اگر با روزنامه نگاران کار می کنید یا روی یک مارک بزرگ کار می کنید که اغلب در رسانه های آفلاین ذکر شده است.

من معتقدم که مشاغل با هر اندازه ممکن است از تجزیه و تحلیل احساسات بهره مند شوند. اگر برند شما نسبتاً کوچک باشد ، احتمالاً روی نظرات مشتریان و شاید از رسانه های اجتماعی تمرکز خواهید کرد. اگر برای یک شرکت بزرگ با یک مارک محبوب و بسیاری از مناطق مورد علاقه کار می کنید - احتمالاً باید داده ها را از همه منابع ممکن تجزیه و تحلیل کرده و روندها را کنترل کنید.

چگونه می توان احساسات را تحلیل کرد؟

باز هم ، چند گزینه وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

1. یک متخصص استخدام کنید

شما می توانید سعی کنید ابزار خود را برای تهیه اطلاعات از منابعی که به آنها علاقه مند هستید ، توسعه دهید و از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل آنها استفاده کنید. این گران خواهد بود و ماه ها طول می کشد اما شما به خصوص برای نیازهای خود چیزی ایجاد خواهید کرد.

2. از ابزارها و خدمات آنلاین استفاده کنید

ابزارهای زیادی وجود دارد که از ده ها دلار در هر ماه تجزیه و تحلیل احساسات را ارائه می دهند و همچنین بسیاری از آژانس ها که می توانند به شما در فیلتر کردن داده ها کمک کنند و بر اساس آن بینش های عملی ارائه دهند.

دو مورد مورد علاقه من عبارتند از:

    - ابزار نظارت بر رسانه آنلاین با تجزیه و تحلیل احساسات. این به شما کمک می کند تا برای هر موضوعی که می خواهید ، ذکرهای آنلاین را جمع کنید و این داده ها را به عنوان "مثبت" منفی "یا" خنثی "علامت گذاری کنید.- ابزار اطلاعاتی بازخورد مشتری با تجزیه و تحلیل احساسات. این یکی که می توانید با CRM و App Store خود ادغام کنید و بازخورد مستقیم مشتریان را تجزیه و تحلیل کنید.

3. با ما صحبت کنید

در استخدام دیجیتال ، ما می توانیم با کمک استعدادهای برتر از سراسر جهان ، انواع نیازهای بازاریابی خود را به شما کمک کنیم. استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را از جمله تجزیه و تحلیل احساسات با شبکه اختصاصی Hire Digital تهیه کنید. استعدادهای کاملاً نمایش داده شده برای مهمترین پروژه های شما برای استخدام در طی 2 روز آماده هستند.

امیدواریم که در این مقاله نکات مفیدی پیدا کرده باشید و به شما کمک می کند تا احساسات مخاطبان خود را بهتر درک کنید.




:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: