آیا شما یک سرمایه گذار خرده فروشی هستید؟این نکات ممکن است به شما در سرمایه گذاری کمک کند
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

یادداشت تحریریه: مشاور فوربس ممکن است کمیسیون فروش ساخته شده از پیوندهای شریک در این صفحه کسب کند ، اما این بر نظرات یا ارزیابی های ویراستاران ما تأثیر نمی گذارد.

سرمایه گذاران خرده فروشی سرمایه گذاران فردی غیر حرفه ای هستند که خودشان پول یا از طریق شرکت های کارگزاری سرمایه گذاری می کنند. اخیراً ، مشارکت سرمایه گذاران خرده فروشی در بازارهای مالی هند افزایش یافته است. در FY21 ، تعداد سرمایه گذاران خرده فروشی با 14. 2 میلیون نفر افزایش یافته است. در نتیجه ، بازارهای سهام هند حضور غالب چنین سرمایه گذاران دارند.

سرمایه گذاران خرده فروشی هنگام سرمایه گذاری باید به موارد خاصی توجه داشته باشند. از آنجا که بیشتر آنها تجربه و دانش مورد نیاز برای سرمایه گذاری را ندارند ، آنها باید قبل از ارتکاب ، دقت و دقت و آبهای آزمایشی را اتخاذ کنند. نکات سرمایه گذاری زیر می تواند به شما کمک کند ، به عنوان یک سرمایه گذار خرده فروشی ، تماس های محتاطانه انجام داده و از سرمایه گذاری خود نهایت استفاده را ببرید.

هدف مالی داشته باشید

سرمایه گذاری بدون هدف مالی شبیه به قایقرانی کشتی بدون رادار است. اهداف مالی طرح را برای سرمایه گذاری شما فراهم می کند و به شما کمک می کند تا راه های سرمایه گذاری را که باید برای دستیابی به آنها انتخاب کنید ، شناسایی کنید. شما باید بسته به اهداف خود و مبلغ مورد نیاز برای دستیابی به آنها سرمایه گذاری کنید.

اهداف خود را به سه سطل تقسیم کنید:

کوتاه مدت

دوره برای اهداف کوتاه مدت از شش ماه تا یک سال متغیر است. این اهداف ممکن است شامل انجام تعطیلات یا ساختن یک جسد اضطراری باشد. برای پرداختن به اهداف کوتاه مدت ، ممکن است فکر کنید سرمایه گذاری در صندوق های نقدینگی یا سپرده های ثابت بانکی را در نظر بگیرید.

میان مدت

اهداف میان مدت در حدود سه تا پنج سال حاصل می شود. این اهداف ممکن است شامل جمع آوری وجوه برای پیش پرداخت یک خانه باشد. برای اهداف میان مدت ، ممکن است در صندوق های هیبریدی تهاجمی سرمایه گذاری کنید.

بلند مدت

اهداف بلند مدت 15 تا 20 سال خوب یا حتی بیشتر است. این اهداف مستلزم آموزش عالی کودکان ، بازنشستگی و غیره است. برای اهداف بلند مدت ، شما می توانید در صندوق های سهام خالص سرمایه گذاری کنید زیرا آنها می توانند در دراز مدت بازده ضرب و شتم تورم را تحویل دهند.

کوچک شروع کنید

به عنوان یک سرمایه گذار خرده فروشی ، توصیه می شود سرمایه گذاری های خود را کوچک و مبهوت کنید. این امر به ویژه در صورتی که برای اولین بار در سهام سرمایه گذاری می کنید صادق است. سهام یک کلاس دارایی بی ثبات است. اگر در ابتدا مبلغ زیادی را از دست دهید ، منجر به تجربه سرمایه گذاری تلخ می شود.

اگر برای اولین بار از طریق صندوق های متقابل در سهام سرمایه گذاری می کنید ، بهتر است با برنامه های سرمایه گذاری سیستماتیک (SIPS) شروع کنید. SIPS به شما کمک می کند تا در چرخه بازار سرمایه گذاری کنید ، هنگام پایین آمدن بازارها ، واحدهای بیشتری را جمع کنید و یک عادت پس انداز انضباطی را به خود اختصاص دهید. از آنجا که شما برای مدت طولانی سرمایه گذاری می کنید ، کوانتوم نوسانات را کاهش می دهد.

محصولات مالی مختلف را درک کنید

قبل از سرمایه گذاری ، شما باید محصولات مالی مختلف را تجزیه و تحلیل کنید ، مکانیسم کار آنها و خطرات مرتبط را درک کنید. با این کار ، اگر محصول با تحمل ریسک و اهداف شما همگام باشد یا نه ، می توانید سنجید.

به عنوان مثال ، اگر شما کسی هستید که بازده های مطمئن را دوست دارد و از کمترین نوسانات بدون کنترل می شود ، منطقی نیست که در محصولات مرتبط با بازار مانند سهام و صندوق های متقابل سرمایه گذاری کنید.

با این حال ، اگر تحمل پرخطر دارید و می توانید نوسانات معده را داشته باشید ، احتمالاً باید روی محصولات ذکر شده در بالا شرط بندی کنید. درک کنید که هر ابزار مالی متفاوت است و در خدمت یک هدف خاص است. برای شما بسیار مهم است که یک دیدگاه 360 درجه را برای انتخاب محتاطانه بدست آورید.

سرمایه گذاری های خود را متنوع کنید

تنوع یکی از اصول اصلی سرمایه گذاری است. شما باید به طور بهینه متنوع شوید تا تعادل بسیار مورد نیاز خود را به نمونه کارها خود ارائه دهید. هنگامی که متنوع هستید ، می توانید از ابزارهای مختلف مالی و کلاسهای دارایی استفاده کنید. این امر به این دلیل است که حرکات بازار بر کلاسهای مختلف دارایی متفاوت تأثیر می گذارد.

از طرف دیگر ، اگر فقط در یک کلاس دارایی یا محصول مالی سرمایه گذاری کنید ، نمونه کارها شما متمرکز می شود. اگر کلاس دارایی نتواند به علامت خود عمل کند ، نمونه کارها شما ضرب و شتم جدی خواهد گرفت. بنابراین ، هدف باید این باشد که سرمایه گذاری های خود را در چندین کلاس دارایی گسترش دهید تا خطرات را کاهش داده و سود را حفظ کنید.

به همان اندازه ضروری نیست که بیش از حد متنوع شود زیرا بازده بیش از حد تنوع را رقیق می کند و باعث می شود یک نمونه کارها نفخ شود.

ذهنیت گله را دنبال نکنید

ذهنیت گله کاملاً متداول است. کسانی که تحت تأثیر کورکورانه قرار گرفته اند ، سرمایه گذاری های انجام شده توسط دیگران را بدون فکر کردن دو بار دنبال می کنند. نتایج می تواند فاجعه بار باشد. توجه داشته باشید که سرمایه گذاری ها یک رویکرد یک اندازه متناسب را دنبال نمی کنند. هر فرد از نظر اهداف مالی ، اشتها ریسک و جریان نقدی متفاوت است.

بنابراین ، آنچه ممکن است برای دیگران مؤثر باشد ، ممکن است برای شما مؤثر نباشد. اگر همه را پیدا کردید که سهام یا صندوق خاصی را تعقیب می کنند ، نیازی به انجام همین کار نیست. قبل از تماس ، وضعیت مالی و اهداف خود را تجزیه و تحلیل کنید. منطق همراه با نظم و انضباط می تواند به شما در حفظ ذهنیت گله کمک کند.

اجازه ندهید احساسات قضاوت ابری داشته باشند

جایی برای احساسات در سرمایه گذاری وجود ندارد. سرمایه گذاری غیرقانونی می تواند ثروت شما را در دراز مدت تقویت کند و از عقب ماندگی در نمونه کارها خود علفهای هرز را علفهای هرز کند. بیشتر سرمایه گذاران خرده فروشی هنگام انجام سرمایه گذاری از احساسات متلاشی می شوند ، فقط بعداًهنگامی که بازارها در میان یک گاو نر قرار دارند ، حرص و طمع تقدیر می کند و بیشتر آنها در نهایت سرمایه گذاری در ارزیابی های بالا به پایان می رسند.

از طرف دیگر ، در مرحله خرس ، چندین سرمایه گذار دکمه وحشت را فشار داده و مسیر خروج را طی می کنند. هر دو حرکت نامطلوب هستند. هنگامی که به شما اجازه می دهد احساسات خود را کنترل کنند ، منطق یک پشتی می گیرد. وقتی تمایل به سرمایه گذاری عاطفی دارید ، نمی توانید تصویر بزرگ را ببینید.

خط پایین

اجتناب از این اشتباهات می تواند به شما کمک کند در هنگام سرمایه گذاری در صندلی راننده باشید. علاوه بر این ، آنها به شما کمک می کنند تا با سهولت در موقعیت های چالش برانگیز سوار شوید و اطمینان حاصل کنید که در مسیر آزادی مالی هستید.

اطلاعات ارائه شده در مشاور فوربس فقط برای اهداف آموزشی است. وضعیت مالی شما بی نظیر است و محصولات و خدماتی که ما بررسی می کنیم ممکن است برای شرایط شما مناسب نباشد. ما مشاوره مالی ، مشاوره یا کارگزاری ارائه نمی دهیم ، و همچنین به افراد توصیه یا توصیه نمی کنیم یا سهام یا اوراق بهادار خاص را خریداری یا بفروشیم. اطلاعات عملکرد ممکن است از زمان انتشار تغییر کرده باشد. عملکرد گذشته نشانگر نتایج آینده نیست.

مشاور فوربس به استانداردهای دقیق یکپارچگی سرمقاله پایبند است. به بهترین دانش ما ، تمام محتوا از تاریخ ارسال شده دقیق است ، اگرچه پیشنهادات موجود در اینجا ممکن است دیگر در دسترس نباشد. نظرات بیان شده به تنهایی نویسنده است و توسط شرکای ما تأیید شده ، تصویب شده است ، یا در غیر این صورت تأیید شده است.

رحول جین رئیس ثروت شخصی Edelweiss است. وی پیش از کار برای ادلویس ، پیشگام بخش کارگزار خرده فروشی ABN Amro India و بانک ICICI بود. Rahul فارغ التحصیل در مدیریت بازرگانی از IMT Ghaziabad است.

Aashika سردبیر هند مشاور فوربس است. روزنامه نگاری 15 ساله تجارت و امور مالی وی باعث شده است که وی به گزارش ، نوشتن ، ویرایش و رهبری تیم هایی که سرمایه گذاری عمومی ، سرمایه گذاری خصوصی و سرمایه گذاری شخصی را هم در هند و هم در خارج از کشور ارائه می دهند. او قبلاً در CNBC-TV18 ، تامسون رویترز ، تایمز اقتصادی و کارآفرین کار کرده است.




:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: