اوراق قرضه چیست؟ چطورکار می کنند؟
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

بیشتر سرمایه گذاران خرده فروشی به طور سنتی دارای دو کلاس دارایی اصلی در اوراق بهادار خود - سهام و اوراق قرضه هستند.. بسیاری واقعاً درک نمی کنند که چگونه آنها کار می کنند و مزایا و خطرات سرمایه گذاری در آنها.

در اینجا آغازگر اوراق قرضه و ارزش آنها در یک نمونه کارها ، همراه با برخی از بینش های مربوط به امور مالی و کارشناسان سرمایه گذاری است.

اوراق قرضه - که اساساً وام از سرمایه گذاران خرده فروشی یا نهادی به دولت ها یا شرکت ها هستند - یک امنیت سرمایه گذاری با یک اصطلاح ثابت هستند. iStockphoto / Getty Images

اوراق قرضه چیست؟

اوراق قرضه اساساً وام از سرمایه گذاران خرده فروشی یا نهادی به دولت ها یا شرکت ها است. شرکت ها و دولت های ملی ، استانی (یا ایالتی) و شهرداری برای جمع آوری پول برای پرداخت هزینه پروژه ها و عملیات ، مانند تأمین مالی زیرساخت های عمومی جدید (در مورد دولت ها) یا تأمین بودجه سرمایه ، تحقیق و توسعه یا حتی ادامه ، اوراق قرضه ای برای جمع آوری پول برای پرداخت هزینه پروژه ها و عملیات ، مانند تأمین اعتبار زیرساخت های عمومی جدید (در مورد دولت ها) صادر می کنند. عملیات

این اوراق بهادار سرمایه گذاری یک مدت ثابت دارند که معمولاً از یک سال شروع می شود و تا 30 سال. در تاریخ سررسید (پایان مدت ثابت) ، وام گیرنده مبلغ اصلی سرمایه گذار را بازپرداخت می کند. در طول راه ، اوراق قرضه همچنین با نرخ بهره تعیین شده ، به نام کوپن ، معمولاً به صورت نیمه سالانه پرداخت می کنند. بازده اوراق قرضه نرخ بازده آن است ، اما روش های مختلفی برای محاسبه این وجود دارد. عوامل عملکرد فعلی اوراق قرضه در کوپن اوراق قرضه و قیمت فعلی: به عنوان مثال ، اگر اوراق قرضه با ارزش 1000 دلار و یک کوپن 5 درصدی با 900 دلار خریداری کرده اید ، عملکرد آن در آن زمان 5. 5 درصد خواهد بود.(با تغییر قیمت اوراق ، بازده متفاوت خواهد بود.) در عین حال ، بازده آن به سررسید ، یک محاسبه پیچیده برای کل بازده اوراق است که پس از پرداخت تمام پرداخت و ارزش چهره پرداخت شده است.

ارزش چهره اوراق قرضه این است که در تاریخ سررسید آن چقدر ارزش آن را خواهد داشت ، این همچنین مبلغی است که صادرکننده محاسبه بهره خود را بر اساس آن قرار می دهد. پس از صدور اولیه ، می توانید آن را در بازار ثانویه خریداری کنید ، جایی که قیمت آن بسته به تقاضا ، دقیقاً مانند سهام ، نوسان خواهد داشت. اما بر خلاف بازار سهام ، جایی که می توانید شاهد افزایش و کاهش قیمت سهام در زمان واقعی باشید ، بازار ثانویه اوراق قرضه یک بازار "بدون نسخه" غیرمتمرکز و مات بین فروشندگان اوراق بهادار مانند موسسات مالی و مدیران سرمایه گذاری است.

(در این مرحله ، اگر در مورد اوراق بهادار پس انداز کانادا تعجب می کنید ، آنها دیگر وجود ندارند. آنها از سال 1946 تا 2017 توسط دولت فدرال ارائه می شدند تا بتوانند در حالی که به کانادایی ها سرمایه گذاری ایمن را با حداقل می دهند ، برای پروژه های سرمایه جمع آوری کند. نرخ بهره تضمین شده. دولت همچنین چیزی به نام اوراق حق بیمه کانادا را از سال 1998 ارائه داد. از دسامبر سال 2021 ، تمام CSB ها و CPB ها به سررسید رسیده اند و سود خود را متوقف کرده اند.)

چگونه می توانم اوراق قرضه بخرم؟

شما می توانید در طول پیشنهاد اولیه آنها اوراق قرضه بخرید و از طریق یک کارگزار یا یک کارگزاری با تخفیف آنلاین به بازار ثانویه دسترسی پیدا کنید.

اگر می خواهید در معرض اوراق قرضه بدون خرید کامل آنها قرار بگیرید ، می توانید این کار را از طریق صندوق های مبادله ای اوراق قرضه ، که در بورس سهام معامله می شوند و از طریق صندوق های متقابل اوراق قرضه انجام دهید ، انجام دهید. این وجوه تمایل به سرمایه گذاری در ترکیبی از انواع اوراق بهادار برای اهداف متنوع سازی دارند ، و می توانید وجوهی خریداری کنید که به طور خاص در اوراق قرضه کوتاه ، میان مدت یا بلند مدت سرمایه گذاری می کنند یا ترکیبی از همه شرایط.

برخی از صندوق های اوراق قرضه به طور فعال مدیریت می شوند ، در حالی که برخی دیگر عملکرد یک شاخص اوراق قرضه مانند شاخص اوراق قرضه FTSE Canada Canada را ردیابی می کنند. درک این نکته حائز اهمیت است که در حالی که وجوه اوراق قرضه از این نوع بر اساس قیمت در بازار اوراق قرضه افزایش یا کاهش می یابد ، این صندوق ها هرگز مانند یک اوراق سنتی بالغ نمی شوند.

حتی با افزایش قیمت اوراق قرضه خمیر ، آنها یک بازده هستند که با قیمت ها به طور معکوس حرکت می کنند. Getty Images/iStockphoto

رابطه بین نرخ بهره و قیمت اوراق قرضه و بازده چیست؟

ارتباط بین اوراق قرضه و نرخ بهره نسبتاً ساده است: وقتی نرخ بهره افزایش می یابد ، قیمت اوراق پایین می آید و بالعکس. این امر به این دلیل است که قیمت اوراق قرضه نشان دهنده ارزشی است که در پرداخت بهره به دارنده ارائه می دهد.

در یک محیط با نرخ فزاینده، اوراق قرضه موجود با کوپن های پایین تر با تخفیف بیشتری در بازار ثانویه به فروش می رسد، زیرا پرداخت سود آنها دیگر رقابتی نیست. در زمان‌هایی که نرخ‌ها کاهش می‌یابند، اوراق قرضه با کوپن‌های بالاتر بسیار ارزشمندتر می‌شوند.

حتی در شرایطی که افزایش نرخ‌ها به قیمت اوراق قرضه ضربه می‌زند، برای بازدهی که معکوس با قیمت‌ها حرکت می‌کند، امتیازی است.

ملیسا کاشرا، مشاور سرمایه گذاری در BMO Nesbitt Burns در ویندزور، گفت بسیاری از مدیران اوراق قرضه طی چند سال گذشته شروع به کوتاه کردن سررسید دارایی های خود کرده اند و انتظار داشتند که نرخ های بهره کم سابقه افزایش یابد. او گفت: "اگر ما سررسید کوتاه‌تری برای بازده اوراق بدهیم، فرصت بیشتری برای نگهداری تا سررسید و دریافت ارزش کامل آن اوراق وجود دارد.""وقتی ارزش کامل رسیده را دریافت کردید، می توانید آن پول نقد را برای خرید اوراق قرضه دیگر با کوپن بالاتر قرار دهید."

خانم کاشرا گفت که سرمایه گذاران به سرعت به دنیایی باز می گردند که در آن محافظه کارانه به نظر می رسد. برای مدت طولانی، سرمایه گذاران اوراق قرضه تنها بازدهی بین 1 تا 2 درصد دریافت می کردند. او گفت: «اکنون افراد پولدار بالاخره دستمزد می گیرند تا پولشان را قرض دهند.

راب کریک، ستون نویس امور مالی شخصی Globe در ژوئن 2022 خاطرنشان کرد که با افزایش شدید بازدهی، سرمایه گذاران با طرز فکر بلندمدت ممکن است فرصت های جالبی در اوراق قرضه شرکتی با درجه سرمایه گذاری داشته باشند.

مزایا و معایب خرید اوراق قرضه چیست؟

دلیلی وجود دارد که چرا اوراق قرضه همیشه نقش حمایت کننده در سبد متوازن سنتی 60-40 بوده است. داشتن آنها جریان قابل اعتمادی از درآمد غیرفعال را در قالب پرداخت سود منظم به شما می دهد. بر اساس دستورالعمل‌های سال 2022 که برنامه‌ریزان مالی کانادایی از آن برای پیش‌بینی بازده سرمایه‌گذاری بلندمدت، تورم و موارد دیگر استفاده می‌کنند، سرمایه‌گذاران باید انتظار بازده سالانه 2. 8 درصدی اوراق قرضه را طی 10 سال آینده داشته باشند.

مزایای اوراق قرضه چیست؟

آنها همچنین به عنوان یک بالشتک در پرتفوی شما در زمان نوسانات بازار سهام عمل می کنند. زمانی که کل بازار سهام ضعیف عمل کند، اوراق قرضه نسبتاً پایدار خواهند بود. این رابطه ای است که برای دهه ها وجود داشته است. به شدت به قیمت اوراق ضربه زده اند. شاخص اوراق قرضه FTSE Universe Canada برای سال منتهی به 18 می بر اساس بازده کل نزدیک به 11 درصد کاهش یافت.

افت قیمت اوراق قرضه می تواند نگران کننده باشد ، اما خانم کاچرا خاطرنشان کرد: ضررهای درک شده سرمایه گذاران فقط روی کاغذ هستند نه در کتاب جیبی خود - به ویژه اگر اوراق بهادار را به سررسید و ارزش کامل چهره سرمایه گذاری خود را دریافت کنند. اگر قصد فروش آن را ندارید ، تغییر در قیمت اوراق قرضه مهم نیست - قیمت منعکس کننده آنچه سرمایه گذاران مایل به پرداخت یک جریان درآمد خاص هستند ، و بازار در مورد جهت نرخ بهره و اقتصاد کلی چه فکر می کند.

با توجه به افق طولانی مدت آنها به بلوغ ، اوراق قرضه بلند مدت ریسک بیشتری را به همراه دارد ، که این حساسیت قیمت اوراق قرضه به تغییرات نرخ بهره است. به همین دلیل ، صادرکنندگان این اوراق تمایل به ارائه بازده بالاتری برای جلب خریداران آینده نگر دارند.

بزرگترین خطرات پیوند چیست؟

علاوه بر حساسیت به نرخ بهره ، اوراق قرضه خطرات دیگری نیز به همراه دارد. همه اوراق قرضه به استثنای خزانه داری ایالات متحده یا اوراق قرضه دولت کانادا ، در معرض خطر پیش فرض قرار می گیرند ، یا این احتمال وجود دارد که صادرکننده بتواند ارزش چهره ای را بازپرداخت کند - از جمله اوراق استانی و شهرداری ، اگرچه خطر پیش فرض آنها کم استوادبیشتر اوراق قرضه همچنین با ریسک تورم روبرو هستند ، یا این احتمال که قدرت خرید پرداخت بهره می تواند در یک محیط تورمی کاهش یابد.

تنوع در یک سبد اوراق قرضه به همان اندازه که در سهام موجود است ، بسیار مهم است. نگه داشتن اوراق با کیفیت اعتباری مختلف و نوع ، منطقه و ارز صادرکننده می تواند به کاهش قرار گرفتن در معرض هر یک از ریسک کمک کند.

آقای Vo-Dignard همچنین متنوع سازی را در طول منحنی عملکرد تشویق می کند. منحنی عملکرد اصطلاحی برای نمودار است که بازده اوراق بهادار با کیفیت اعتبار یکسان اما تاریخ بلوغ متفاوت را ترسیم می کند. در یک منحنی عملکرد عادی ، اوراق قرضه بلند مدت بازده بالاتری را نسبت به سرمایه گذاری های کوتاه مدت ارائه می دهد ، که این نشانگر ثبات اقتصادی است. منحنی عملکرد تندتر به انتظارات برای رشد اقتصادی قوی اشاره دارد. در عین حال ، یک منحنی بازده معکوس هنگامی اتفاق می افتد که نرخ بهره کوتاه مدت و بازده اوراق قرضه بالاتر از موارد طولانی مدت باشد و معمولاً نشانگر رکود یا رکود قریب الوقوع است. خزانه داری ایالات متحده به طور منظم منحنی عملکرد گزارش شده را منتشر می کند ، که لوایح سه ماهه ، دو ساله ، 5 ساله ، 10 ساله و 30 ساله را مقایسه می کند.

انواع مختلفی از اوراق قرضه از جمله اوراق قرضه دولتی (فدرال، استانی و شهرداری)، شرکتی، اوراق قرضه پربازده و خارجی وجود دارد. نیکلاس هانسن/iStockPhoto/گتی ایماژ

انواع مختلف اوراق قرضه چیست؟

اوراق قرضه بر اساس نوع ناشر سازماندهی می شوند. مهم است که سلامت مالی و اعتبار ناشر را در نظر داشته باشید: این عوامل به تعیین چگونگی بازده اوراق کمک می کند، اما همچنین خطر نکول ناشر قبل از پایان دوره اوراق قرضه را نیز تعیین می کند.

اوراق قرضه دولتی

اوراق قرضه دولتی بدهی صادر شده توسط دولت های ملی است. سرمایه‌گذاری‌هایی که توسط دولت کانادا یا خزانه‌داری ایالات متحده صادر می‌شوند به دلیل کیفیت اعتباری بالایی که دارند، سرمایه‌گذاری‌های بدون ریسک در نظر گرفته می‌شوند - به عنوان مثال، دولت کانادا دارای رتبه اعتباری AAA است - که به این معنی است که صادرکننده به‌طور باورنکردنی بعید است که نکول کند. ارزش آنها برای سرمایه گذاران در تضمینی است که ارائه می کنند، اما به دلیل این ایمنی، اوراق قرضه دولتی اغلب کمترین بازدهی را دارند.

اوراق قرضه استانی

اوراق قرضه استانی توسط دولت های استانی منتشر می شود و با توجه به توانایی استان ها در جمع آوری مالیات، سرمایه گذاری باکیفیت و مطمئن محسوب می شود. آنها بازدهی کمی بالاتر از اوراق قرضه دولت کانادا ارائه می دهند، اما بسته به کیفیت اعتبار استان، ریسک سیاسی و سایر عوامل می توانند متفاوت باشند. بسیاری از استان ها علاوه بر ضمانت اوراق قرضه خود، اوراق نمایندگی های استانی را تضمین می کنند.

اوراق قرضه شهرداری

اوراق قرضه شهرداری توسط دولت های شهرداری منتشر می شود. در حالی که در ایالات متحده اوراق قرضه شهرداری از مالیات معاف هستند، در کانادا چنین شرطی وجود ندارد. اوراق قرضه شهرداری به دلیل اختیارات مالیاتی دولت های محلی به طور کلی یک سرمایه گذاری مطمئن در نظر گرفته می شود، اما رتبه اعتباری و بازده آنها متفاوت است. صدور اوراق قرضه شهرداری را می توان توسط دولت استانی خود تضمین کرد، اما همه اینگونه نخواهد بود.

اوراق قرضه شرکتی درجه سرمایه گذاری

اوراق قرضه شرکتی درجه سرمایه گذاری آنهایی هستند که توسط شرکت هایی با رتبه مالی و اعتباری قوی حداقل BBB توسط Standard & Poor's (یا معادل آن توسط آژانس های رتبه بندی مانند Moody's و Fitch) منتشر می شوند. بعید است که آنها نکول کنند، اما همچنان سرمایه گذاری های پرریسک تری نسبت به اوراق قرضه دولتی در نظر گرفته می شوند.

اوراق قرضه پربازده

اوراق قرضه با بازده بالا به عنوان اوراق ناخواسته نیز شناخته می شود و توسط شرکت هایی با نمرات اعتباری زیر BBB صادر می شود. جنیفر توزر ، مشاور ارشد ثروت و مدیر نمونه کارها با مدیریت ثروت Tozser در بانک ملی مالی در کلگری گفت: در حالی که آنها قول بازده قابل توجهی بالاتری دارند ، مهم است که به یاد داشته باشید که این موارد با ریسک بسیار بالاتری روبرو هستند. وی گفت: "این ضمانت فقط به اندازه شخصی است که آن را صادر می کند. هیچ ضمانت ضمنی دولت [در وثیقه با بازده بالا] وجود ندارد. فقط به این دلیل که این پیوند به معنای این نیست که این یک ضربه محکم و ناگهانی است. "

اوراق قرضه خارجی

خانم توزر گفت ، اوراق قرضه خارجی ، که توسط دولت ها یا شرکت های خارجی صادر می شود ، با ارائه قرار گرفتن در معرض سایر کشورها و ارزها ، نوعی تنوع نمونه کارها را فراهم می کند.

بنابراین ، آیا باید در اوراق قرضه سرمایه گذاری کنم؟

اگر یک صندوق متعادل ، یک صندوق متقابل اوراق قرضه یا اوراق بهادار ETF در سبد خود دارید ، قبلاً در اوراق قرضه سرمایه گذاری کرده اید. همانطور که آقای کاریک در یک ستون 2019 خاطرنشان کرد ، Bond ETF ها قادر به دستیابی به اوراق قرضه با قیمت های بهتر از آنچه سرمایه گذاران خرده فروشی می توانند به تنهایی مدیریت کنند ، و حتی پس از هزینه های مدیریتی بازده در این ETF ها می توانند "کاملاً رقابتی" باشند.

در حالی که این ساده ترین رویکرد برای سرمایه گذاری در اوراق قرضه است ، آقای کاریک خاطرنشان کرد که ممکن است بهترین نباشد. ETF های اوراق بهادار به ویژه در هنگام افزایش نرخ بهره می توانند در قیمت کاهش یابد. اوراق قرضه شخصی که از طریق یک کارگزار یا کارگزاری آنلاین خریداری شده اند ، حداقل بالغ می شوند و مدیر خود را به شما بازپرداخت می کنند.

خانم توزر خاطرنشان كرد كه كارگزاران اصلی به طور معمول طیف وسیع تری از اوراق قرضه دارند تا سرمایه گذاران خرده فروشی می توانند به تنهایی دسترسی پیدا كنند.

بازار اوراق بهادار می تواند برای کاربران حساب کارگزاری آنلاین چالش برانگیز باشد. با این حال ، کارگزاری های آنلاین غالباً انواع اوراق قرضه موجود از طریق سیستم عامل های خود را لیست می کنند و لیست مفصلی از کلیه صدور موجود در دسترس دارند تا به شما امکان می دهد اصطلاح ، بازده و سطح ریسک را که با فلسفه سرمایه گذاری شما هماهنگ است ، مقایسه و پیدا کنید. اما ، آقای کاریک گفت ، این را باید در نظر داشته باشید که کارگزاران آنلاین "از اوراق قرضه به عنوان یک مرکز سود استفاده می کنند و آنها را به صورت رقابتی قیمت نمی کنند. هرچه قیمتی که برای اوراق قرضه پرداخت می کنید بالاتر باشد ، بازده پایین تر است. "




:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: