سرمایه گذاری با ریسک بالا چیست؟
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

ما اشتباهات رایج انجام شده توسط سرمایه گذاران جوان هنگام در نظر گرفتن سرمایه گذاری های پرخطر را بررسی می کنیم.

Gettyimages 697853664 WEB

ما اشتباهات رایج انجام شده توسط سرمایه گذاران جوان هنگام در نظر گرفتن سرمایه گذاری های پرخطر را بررسی می کنیم.

بسیاری از سرمایه گذاران تصور می کنند که سرمایه گذاری های "ریسک بالا" چیست. معمولاً ، آنها به عنوان سرمایه گذاری مشمول جنبش کوتاه مدت زیادی شناخته می شوند که به عنوان نوسانات شناخته می شوند. با این حال ، ما معتقدیم که این ایده از یک سرمایه گذاری ریسک باید دوباره مورد بررسی قرار گیرد و در واقع آنچه باعث می شود یک سرمایه گذاری برای بسیاری از سرمایه گذاران "ریسک بالا" باشد بسیار پیچیده تر است.

طبقه بندی ساده بازار سهام به عنوان ریسک بالا و پول نقد به عنوان کم خطر ، می تواند با تغییر افق زمانی شما روی سر خود روشن شود. برای یک سرمایه گذار با یک افق زمانی ده یا بیست ساله ، نوسانات از اهمیت ویژه ای برخوردار نیست. آنها وقت دارند که از اوج و پایین بازار سهام سوار شوند. بسیار مهمتر این است که ارزش در دراز مدت صرف نظر از نوسانات کوتاه مدت بازار رشد می کند. به همان اندازه ، اگرچه پول نقد هیچ نوساناتی ندارد ، اما در طولانی مدت بعید است که با تورم همگام باشید ، بنابراین از نظر واقعی پول را از دست می دهد. به همین ترتیب ، در طولانی مدت پول نقد می تواند از بازار سهام خطرناک تر باشد ، حتی اگر نوسانات کوتاه مدت بیشتری نیز وجود داشته باشد.

بنابراین ، اگر نوسانات برابر با "خطر بالا" نیست ، چگونه باید به جای آن تعریف کنیم؟دیدگاه ما این است که نگرانی اصلی اکثر سرمایه گذاران حفظ یا رشد ارزش واقعی سرمایه آنها با گذشت زمان است. و در نتیجه ، یک نمونه کارها یا سرمایه گذاری "ریسک بالا" یکی از مواردی است که آنها را در معرض احتمال بالایی برای از دست دادن دائمی سرمایه خود قرار می دهد. به این ترتیب ، ما بیشتر نگران انواع شرکت ها و پرتفوی هایی هستیم که در آن سرمایه گذاری می کنیم ، نه فقط نوسانات آنها.

سهام پرخطر

مشاغل "ریسک بالا" آن سرمایه گذاری هایی هستند که می توانند شما را به ضرر دائمی سرمایه اولیه خود باز کنند. ما پیشنهاد می کنیم که این سهام تمایل به به اشتراک گذاشتن تعدادی از ویژگی ها دارند:

  • بدهی بیش از حد - اگر یک تجارت بسیار مناسب باشد ، سهامداران می توانند در صورت کاهش درآمد یا ارزش دارایی ، مبلغ نامتناسب پول را از دست دهند. سود می تواند با پرداخت بهره و بدهی استفاده شود و طلبکاران می توانند دوره تغییر مدیریت را تقاضا کنند. در یک سناریوی بدترین حالت ، یک تجارت تجهیزات نمی تواند بازپرداخت بدهی ها و پیش فرض های خود را برآورده کند.
  • مدل‌های کسب‌وکار ناپایدار – زمانی که نمایه درآمدی یک کسب‌وکار بعید است که حفظ شود، سرمایه‌گذاران می‌توانند آسیب‌پذیر شوند. به ویژه در زمینه تغییرات آب و هوایی که منجر به تغییر در نحوه تخصیص منابع اقتصادها و جوامع می شود. شرکت های تولید کننده کالاهای آلوده کننده به طور فزاینده ای شاهد حرکت سرمایه و مخارج مصرف کننده به جاهای دیگر هستند.
  • آسیب پذیری در برابر اختلال - تعداد فزاینده ای از کسب و کارها در نتیجه تغییرات تکنولوژیکی یا تغییر رفتار مصرف کننده منسوخ می شوند. بارزترین نمونه ها خرده فروشی های خیابانی هستند زیرا تجارت الکترونیک سهم بازار را به خود اختصاص می دهد.

نقاطی در چرخه بازار وجود خواهد داشت که این نوع شرکت ها مورد پسند سرمایه گذاران قرار می گیرند. از بسیاری جهات در اینجا فرصت های معاملاتی وجود دارد و مطمئناً ارزش را می توان در قیمت های بیش از حد بدبینانه سهام یافت. با این حال، به عنوان موقعیت های بلندمدت باید آگاه باشیم که آنها شانس از دست دادن دائمی سرمایه را افزایش می دهند.

پرتفوی با ریسک بالا

یک سبد پر ریسک صرفاً یک سبد پر از سرمایه گذاری با ریسک بالا نیست. اگر ترکیب مناسبی از سرمایه گذاری ندارید، می توانید خود را در برابر از دست دادن سرمایه نیز آسیب پذیر کنید:

  • پرتفوی های متنوع - یکی از قوانین اساسی مدیریت سرمایه گذاری این است که ریسک های خود را متنوع کنید. با نگهداری اوراق بهاداری که در زمان‌های مختلف به روش‌های مختلف حرکت می‌کنند، پرتفوی کمتر در یک حوزه مجزا در معرض ضرر قرار می‌گیرد. مهم نیست که یک ایده چقدر خوب به نظر می رسد، همیشه خطرات احتمالی وجود دارد. یک مثال خوب، سهام ژاپنی است - زمانی که به 45 درصد از ارزش بازار جهانی رسید*، به نظر می‌رسید که موتور غیرقابل توقف نوآوری فناوری در دهه 1980 باشد. پس از دهه‌ها کاهش تورم و چالش‌های ساختاری، اکنون نزدیک به ۸ درصد از بازارهای جهانی را تشکیل می‌دهند. امروزه که سرمایه گذاران نیز در تعداد کمی از سهام انباشته شده اند، به راحتی می توان اهمیت تنوع را فراموش کرد.
  • نادیده گرفتن ارزش گذاری - سرمایه گذاران اغلب با یک ایده خوب فریفته می شوند. خطر این است که شما بیش از حد پرداخت می کنید و قیمت به ارزش منصفانه باز می گردد، حتی اگر کسب و کار به اندازه ای که فکر می کردید خوب باشد. شرکت های خوبی که رشد زیادی داشته اند، لزوما سرمایه گذاری خوبی نیستند. یافتن "ارزش منصفانه" یک شرکت پیچیده است و در قلب مدیریت سرمایه گذاری قرار دارد، اما همچنین یک عنصر کلیدی برای محافظت از سرمایه سرمایه گذاران است.
  • سرمایه گذاری در دارایی های بازده بسیار کم - به عنوان مثال ، بخش اعظم بازار درآمد ثابت از ریسک کم به ریسک بالا منتقل شده است زیرا بازده واقعی مورد انتظار بسیار کاهش یافته است. به دور از "پناهگاه امن" زیرا از نظر تاریخی دیده می شود ، سرمایه گذاران در اوراق قرضه می توانند ضررهای واقعی را ببینند زیرا آنها نتوانند با تورم همگام شوند.

تعریف ما از سرمایه گذاری "ریسک بالا" پس از آن بر خطرات سهام بی ثبات متمرکز نشده است. در حقیقت ، شرکت هایی که قیمت سهم بی ثبات دارند ممکن است سرمایه گذاری های بلند مدت را اثبات کنند. به نوعی ، اگر افق زمانی شما به اندازه کافی طولانی باشد ، می توانید نوسانات را فرصتی برای افزودن ارزش مشاهده کنید ، نه اینکه یک خطر برای جلوگیری از آن باشد.

از نظر ما ، سرمایه گذاری با ریسک بالا سرمایه گذاری در شرکت ها یا اوراق بهادار است که شما را در معرض ضرر دائمی سرمایه قرار می دهد ، نه یک ضرر کوتاه مدت که می تواند بازیابی شود. تا حدودی این نشان دهنده خطرات مدلهای تجاری با کیفیت ضعیف است ، و بخشی از آن منعکس کننده تصمیمات ساخت و ساز نمونه کارها است که از تنوع یا ارزش گذاری غفلت می کنند.

سرمایه گذاران باید چگونگی مشاهده اوراق بهادار کم خطر و پرخطر را تعریف کنند. نوسانات عامل اصلی یک سرمایه گذار بلند مدت نیست ، که به جای آن باید بیشتر روی از دست دادن دائمی سرمایه متمرکز شود.

*منبع: Man GLG/MSCI ، 2019

سلب مسئولیت با ضرورت ، این توجیهی فقط می تواند یک مرور کلی ارائه دهد و به دنبال مشاوره حرفه ای قبل از استفاده از مطالب این مقاله ضروری است. این توجیهی نه مشاوره و نه توصیه ای در رابطه با خرید یا دفع سرمایه گذاری ها را تشکیل نمی دهد. هیچ مسئولیتی در قبال ضرر ناشی از اقدامات انجام شده یا بر اساس این انتشار از آن خودداری نمی کند. جزئیات در زمان نوشتن صحیح است.

سرمایه گذاری هشدار دهنده ریسک شامل ریسک است. ارزش سرمایه گذاری و درآمد حاصل از آنها می تواند پایین بیاید. سرمایه گذار ممکن است در کل مبلغ اصلی سرمایه گذاری شده را دریافت نکند. اتفاقات گذشته راهنمایی برای اتفاقات آینده نیست. نرخ مالیات کسانی هستند که در آن زمان حاکم هستند و بدون اطلاع قبلی در معرض تغییر هستند. مشتریان همیشه باید قبل از ارتکاب بودجه برای سرمایه گذاری ، از مشاور مالی خود مشاوره بگیرند. هنگامی که سرمایه گذاری در اوراق بهادار خارج از کشور انجام می شود ، حرکات در نرخ ارز ممکن است تأثیر آن بر ارزش آن سرمایه گذاری داشته باشد. اثر ممکن است مطلوب یا نامطلوب باشد.

اسمیت و ویلیامسون مدیریت سرمایه گذاری LLP توسط سازمان رفتار مالی مجاز و تنظیم شده است. ثبت شده در انگلستان شماره OC 369632. FRN: 580531 Smith & Williamson Investment Management LLP بخشی از گروه Tilney Smith & Williamson است.© تیلنی اسمیت و ویلیامسون محدود 2021

Ref: 154520LW

سلب مسئولیت

این مقاله پیش از این قبل از راه اندازی Evelyn Partners در اسمیت و ویلیامسون منتشر شده بود.




:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: