میانگین هزینه دلار (DCA) چیست؟
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

وقتی بیشتر مردم در مورد سرمایه گذاری فکر می کنند ، در مورد سرمایه گذاری یک بار یک بار سرمایه گذاری می کنند و تماشای پول آنها با گذشت زمان رشد می کنند. در حالی که این امکان پذیر است ، نیز خطرناک است. به عنوان مثال ، اگر بازار پس از سرمایه گذاری سقوط کند ، چه اتفاقی می افتد؟شما می توانید پول زیادی را از دست بدهید.

میانگین هزینه دلار-که به عنوان DCA نیز شناخته می شود-با این امکان که به شما امکان می دهد سرمایه گذاری خود را به مرور زمان گسترش دهید ، به خطر بیفتد. این استراتژی تلاش برای زمان خرید بازار را با بهترین قیمت سهم از بین می برد. این همچنین یک راه عالی برای شروع سرمایه گذاران برای شروع بازار است. انجام این کار ساده است ، و به دانش و مهارت خاصی احتیاج ندارد. به علاوه ، این یک استراتژی عالی برای ساختن حساب کارگزاری ، حساب بازنشستگی ، IRA ، حساب سرمایه گذاری در املاک و مستغلات یا هر محصول سرمایه گذاری برای آن موضوع است ، به آرامی و به طور پیوسته با گذشت زمان ، که برای سرمایه گذاری موفقیت آمیز طولانی مدت مهم است.

در این مقاله ، ما خواهیم دید که چگونه میانگین هزینه های دلار و جوانب مثبت و منفی کار می کند.

میانگین هزینه دلار چگونه کار می کند

دو روش اصلی برای سرمایه گذاری وجود دارد: مبلغ کل و متوسط دلار. شما مبلغ زیادی را به طور همزمان با سرمایه گذاری مبلغ سرمایه گذاری می کنید. با این حال ، انجام این کار می تواند خطرناک باشد زیرا اگر بازار اندکی پس از سرمایه گذاری خود کاهش یابد ، می توانید در مدت زمان کوتاهی مبلغ قابل توجهی را از دست دهید.

اصل اصلی میانگین هزینه دلار این است که شما با خرید اوراق بهادار در طی یک دوره زمانی به جای همه به یکباره ، خطر ضرر خود را کاهش می دهید. هنگامی که مبلغ زیادی را برای امنیت سرمایه گذاری می کنید ، احتمالاً وقتی قیمت ها بالا می رود و در هنگام کاهش قیمت سهام متحمل می شوید ، بیشتر خریداری می کنید. با این حال ، هنگامی که از میانگین هزینه های دلار استفاده می کنید ، سرمایه گذاری خود را در مدت طولانی گسترش می دهید تا اوراق بهادار بیشتری بخرید که قیمت ها پایین باشد و اوراق بهادار کمتری داشته باشد. این هزینه متوسط را به شما می دهد و خطر از دست دادن را کاهش می دهد.

DCA همچنین می تواند به کاهش خطر زمان بندی بازار کمک کند زیرا این احساسات را از سرمایه گذاری خارج می کند. هنگامی که میانگین هزینه دلار را دارید ، مبلغ ثابت یا تعداد سهام یک سرمایه گذاری را در فواصل منظم ، صرف نظر از قیمت سهم یا قیمت خرید قبلی خود خریداری می کنید. با گذشت زمان ، این تکنیک می تواند به شما در کاهش هزینه کلی هزینه و افزایش بازده بالقوه خود کمک کند.

میانگین هزینه دلار را می توان با هر سرمایه گذاری ، از جمله سهام ، صندوق های متقابل ، ETF ، رمزنگاری وسهام خانه های اجاره ای و اجاره تعطیلات.

نمونه ای از میانگین هزینه دلار

دو راه برای اجرای میانگین‌گیری هزینه دلار وجود دارد: دستی یا از طریق سرمایه‌گذاری خودکار. با سرمایه گذاری دستی، شما تصمیم می گیرید که چقدر پول می خواهید سرمایه گذاری کنید و سپس سرمایه گذاری های دوره ای را در فواصل زمانی معین انجام دهید. با سرمایه گذاری خودکار، یک حساب در یک کارگزاری یا موسسه مالی ایجاد می کنید و سپس پرداخت های خودکار را تنظیم می کنید تا در فواصل زمانی معین از حساب بانکی خود انجام شود. سپس کارگزار یا موسسه مالی از آن وجوه برای سرمایه گذاری در بازار سهام از طرف شما استفاده می کند.

به عنوان مثال، فرض کنید یک سرمایه گذار می خواهد 100 دلار در ماه در اولین روز هر ماه در یک دارایی خاص سرمایه گذاری کند. آنها هر ماه سهام را به قیمت سهام رایج خریداری می کردند. فرض کنید یک سرمایه گذار در ماه ژانویه 10 سهم را به قیمت 10 دلار خریداری می کند. کل سرمایه گذاری 100 دلار است. در ماه فوریه، قیمت سهم به 8 دلار کاهش یافت و سرمایه گذار 12. 5 سهم را خریداری کرد. در ماه مارس، قیمت سهم به 9 دلار می رسد و سرمایه گذار 11. 1 سهم را خریداری می کند.

در طول سه ماه، سرمایه‌گذاری که ماهیانه 100 دلار به حساب سرمایه‌گذاری خود کمک می‌کند و نوسانات قیمت سهام را تجربه می‌کند، در مجموع 33. 6 سهم را به قیمت حدود 300 دلار با میانگین قیمت حدود 8. 92 دلار برای هر سهم (300 دلار / 33. 6 سهم = 8. 92 دلار خریداری خواهد کرد./ اشتراک گذاری). در مقایسه، اگر یک سرمایه‌گذار 30 سهم را در یک مبلغ 300 دلاری به ازای هر 10 دلار خریداری می‌کرد، میانگین قیمت هر سهم 10 دلار خواهد بود.

اگرچه قیمت سهام به صورت ماهانه در نوسان بوده است، استراتژی میانگین گیری هزینه دلار به کاهش ریسک مرتبط با این نوسانات کمک کرده است. این به این دلیل است که خریدار با خرید سهام بیشتر در زمانی که قیمت‌ها پایین است و کمتر در هنگام قیمت بالا، هزینه‌های خود را به طور میانگین محاسبه کرده است.

میانگین گیری هزینه دلار روشی ساده و موثر برای سرمایه گذاری در بازارهای نوسان است. این یک استراتژی عالی برای سرمایه گذاران جدیدی است که به تازگی حساب کارگزاری یا حساب بازنشستگی خود را باز کرده اند و سرمایه گذاران با تجربه ای که می خواهند ریسک خود را کاهش دهند. سرمایه گذاران با سرمایه گذاری مبلغ ثابتی در فواصل زمانی معین، می توانند از نوسانات بازار استفاده کرده و بازده بالقوه خود را در طول زمان افزایش دهند.

مزایای میانگین گیری هزینه دلار

میانگین هزینه دلار استراتژی است که می تواند با انجام خرید خودکار ، برخورد با بازارهای نامشخص را آسان تر کند. همچنین از تلاش یک سرمایه گذار برای سرمایه گذاری به طور مرتب به همان میزان پول پشتیبانی می کند. این استراتژی به طور مؤثر تلاش لازم برای تلاش برای زمان خرید بازار برای خرید با بهترین قیمت ها را از بین می برد. میانگین هزینه دلار یکی از ساده ترین تکنیک ها برای افزایش بازده شما بدون ریسک اضافی است و این یک راه عالی برای انجام سرمایه گذاری خرید و نگهدارنده است.

یکی از مزیت های متوسط هزینه دلار این است که احساسات را از سرمایه گذاری خارج می کند. هنگامی که شما بدون توجه به آنچه در بازار اتفاق می افتد ، به طور منظم سرمایه گذاری می کنید ، وسوسه را برای تلاش برای زمان بازار از بین می برید. این می تواند به شما در جلوگیری از تصمیم گیری بر اساس ترس یا حرص و آز کمک کند و منجر به اشتباهات سرمایه گذاری شود.

یکی دیگر از مزایای میانگین هزینه های دلار این است که شما را مجبور می کند وقتی قیمت ها پایین باشد و قیمت آنها پایین باشد ، بیشتر بخرید. با گذشت زمان ، این می تواند منجر به افزایش بازده کلی شما شود. علاوه بر این ، میانگین هزینه دلار می تواند به کاهش اثرات نوسانات روی نمونه کارها شما کمک کند.

به نفع خود از نوسانات استفاده کنید

نوسانات بازار یا تغییرات ناگهانی در قیمت دارایی به دلیل شرایط بازار ، می تواند خطر قابل توجهی برای سرمایه گذاران ایجاد کند. در دوره هایی از نوسانات بالا ، ارزش یک نمونه کارها می تواند به سرعت در کنار کاهش بازارها کاهش یابد. به عنوان مثال ، با بازگشت به مثال سرمایه گذاری جمع ما ، یک سرمایه گذار 300 سهم را با قیمت 10 دلار خریداری کرده و قیمت متعاقباً به 5 دلار کاهش یافته است ، سرمایه گذار با ضرر 150 دلار یا 50 ٪ کاهش ارزش نمونه کارها نشسته است.

با این حال ، نوسانات بازار می تواند یک شمشیر دو لبه باشد که می توانید به نفع خود استفاده کنید. در حالی که دوره هایی از نوسانات بالا می تواند منجر به خسارات کوتاه مدت شود ، آنها همچنین فرصت هایی را برای سودهای بالقوه ارائه می دهند. سرمایه گذاران زرنگ و دانا همچنین می توانند از همین نوسانات برای خرید دارایی با قیمت پایین تر استفاده کنند و سپس بعداً آنها را با قیمت بالاتر بفروشند. این جایی است که میانگین هزینه دلار می تواند مفید باشد. بدون در نظر گرفتن نوسانات بازار ، با سرمایه گذاری مداوم مبلغ مشخصی از پول در طول زمان ، سرمایه گذاران می توانند از دوره های قیمت پایین تر استفاده کنند و بازده آنها را تقویت کنند.

در نهایت ، نوسانات بازار نیاز به نظارت دقیق و تصمیم گیری استراتژیک از سوی سرمایه گذاران دارد. ممکن است در بعضی مواقع ناراحت کننده باشد ، اما به درستی مدیریت می شود ، می تواند در دراز مدت پرداخت کند. با انجام سرمایه گذاری های منظم ، می توانید فراز و نشیب های بازار را صاف کنید و این امر باعث می شود تا به برنامه سرمایه گذاری خود راحت تر شوید.

البته ، مهم است که به یاد داشته باشید که حتی با متوسط هزینه دلار ، خطرات هنوز هم درگیر هستند. این عاقلانه است که سرمایه گذاران فقط برخی از تخم های خود را در یک سبد قرار داده و دارایی های خود را در کلاس ها و صنایع دارایی های مختلف متنوع کنند.

اشکالاتی به میانگین هزینه دلار

نکته اصلی میانگین هزینه دلار این است که از زمان بندی بازار استفاده نمی کند. اگر فکر می کنید بازار بالا خواهد رفت ، ممکن است استراتژی های بهتری نسبت به میانگین هزینه دلار وجود داشته باشد.

با میانگین هزینه های دلار ، شما بدون در نظر گرفتن قیمت سهم ، همان مقدار دلار سرمایه گذاری را در فواصل منظم خریداری می کنید. اگر اندکی پس از شروع سرمایه گذاری ، بازار تظاهرات می کند ، می توانید برخی از سودهای احتمالی را از دست دهید. به عنوان مثال ، با استفاده از همان مبلغ 300 دلاری ، اگر یک سرمایه گذار 60 سهم را با 5 دلار خریداری کند و قیمت سهم به 8 دلار تجمع کند ، سود کاغذ 180 دلار یا 60 ٪ سود در ارزش نمونه کارها خواهد بود.

یکی دیگر از اشکالات احتمالی متوسط هزینه دلار این است که اگر با مبلغ کمی شروع کنید ، می تواند برای ایجاد موقعیت در یک سرمایه گذاری طولانی مدت طول بکشد. به عنوان مثال ، بیایید بگوییم که شما 1000 دلار برای سرمایه گذاری دارید و می خواهید متوسط هزینه دلار را به یک دارایی بپردازید. اگر در هر ماه 100 دلار سرمایه گذاری کنید ، ده ماه طول می کشد تا موقعیت مورد نظر را ایجاد کنید.

اگر به طور متوسط به یک سرمایه گذاری در یک سرمایه گذاری پرداخت می کنید ، افق زمانی و اهداف خود را در ذهن داشته باشید. و مانند هر استراتژی سرمایه گذاری ، جوانب مثبت و منفی وجود دارد که باید قبل از شروع استفاده از این تکنیک از آنها آگاه باشید.

آیا هزینه دلار متوسط برای شما مناسب است؟

اگر شما یک سرمایه گذار هستید که تمایل به نگرانی در مورد زمان بندی کامل بازار دارید ، ممکن است میانگین هزینه دلار یک استراتژی خوب باشد. این می تواند به شما کمک کند تا حدس و گمان را از سرمایه گذاری خارج کرده و به شما امکان می دهد تا روی سایر جنبه های برنامه مالی خود تمرکز کنید. علاوه بر این ، این رویکرد به کاهش خطر خرید در یک نقطه قیمت بالا کمک می کند و می تواند منجر به موفقیت بلند مدت شود ، به شرط آنکه سرمایه گذار در مشارکت خود سازگار و نظم و انضباط باشد.

گفته می شود ، چیزی غیر از میانگین هزینه دلار ممکن است برای سرمایه گذاران کوتاه مدت یا کسانی که به دنبال سود سریع هستند ، مناسب تر باشد. از نظر ظرفیت مالی ، مبلغ مشخصی برای شروع سرمایه گذاری با این استراتژی لازم نیست. نکته اصلی این است که به طور مرتب با هر مبلغی که می توانید هزینه کنید ، چه 50 دلار در هر ماه یا 500 دلار در ماه باشد. این بستگی به وضعیت مالی و اهداف فرد دارد.

در مورد اینکه چه کسی می تواند بیشترین سود را از میانگین هزینه دلار سود ببخشد ، برای سرمایه گذاران جوان تازه شروع می کند ، زیرا آنها برای رشد بالقوه برای جبران هرگونه غوطه وری در بازار ، در سمت خود هستند. همچنین می تواند به عنوان یک مکمل مفید برای یک نمونه کارها در حال حاضر متنوع باشد.

افکار پایانی

در نهایت ، ارزیابی اهداف سرمایه گذاری و تحمل ریسک قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا میانگین هزینه دلار برای شما مناسب است ، ضروری است. اگرچه ممکن است پر زرق و برق ترین یا هیجان انگیزترین استراتژی سرمایه گذاری نباشد ، میانگین هزینه دلار می تواند ثبات و قوام را در بازارهای نامشخص فراهم کند.

این روش می تواند گزینه ای قابل اعتماد برای کسانی باشد که از ریسک کمتری برخوردار هستند یا وقت لازم برای نظارت بر بازار را ندارند. این که آیا شما به صورت دستی سرمایه گذاری کرده اید یا سرمایه گذاری خودکار را تنظیم کرده اید ، میانگین هزینه دلار می تواند روشی ساده اما مؤثر برای کاهش ریسک سرمایه گذاری شما و محافظت از نمونه کارها در برابر نوسانات بازار باشد.

امروز به طور متوسط هزینه دلار را در املاک و مستغلات شروع کنید

میانگین هزینه دلار می تواند یک استراتژی سرمایه گذاری هوشمند باشد ، به ویژه در مورد املاک و مستغلات. سرمایه گذاری مقادیر کمی در فواصل منظم می تواند به کاهش خطر خرید در یک نقطه بالا و ارزش بالقوه از دست دادن کمک کند.

گزینه های میانگین هزینه های دلار برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات را ارائه می دهد و به شما امکان می دهد بدون نظارت مداوم بر بازار از این استراتژی استفاده کنید. علاوه بر این ، وارد شده از مدیریت و لیزینگ املاک مراقبت می کند و وقت و انرژی خود را آزاد می کند تا روی رشد طولانی مدت تمرکز کند.

خانه های سرمایه گذاری موجود را مرور کنیدامروز و ببینید که چگونه سرمایه گذاری اولیه شما می تواند طی چند سال آینده رشد کند.




:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: