الگوی شمعدانی صعودی حراجی
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

سیگنال تغییر روند دو شمعدانی است که در صورت بروز بعد از رکود ، به طور بالقوه صعودی است. طبق گفته های نیسون (1991 ، ص 80) ، الگوی حراجی به اندازه یک الگوی مشروبات الکلی یا چکش الگوی واژگونی قابل توجه نیست. یک الگوی حراجی از یک شمعدان بزرگ تشکیل شده است و به دنبال آن یک شمعدان کوچک است که بدن واقعی آن بین بدن واقعی بدن واقعی شمعدان بزرگ روز اول است. در حین رکود ، بدنه واقعی روز اول نزولی است و بدن واقعی واقعی روز دوم صعودی است ، اما می تواند نزولی نیز باشد. نیسون (1994 ، ص 88) توضیح می دهد که پس از رکود ، هنگامی که شمعدان کوچک بدن واقعی روز دوم به سمت پایین بدن واقعی روز اول است ، به آن هارامی کم قیمت گفته می شود.

یک الگوی مرتبط سه الگوی داخلی است که در پایین یافت می شود. سه الگوی داخلی یک الگوی صعودی حراجی تأیید شده است که در آن روز اول یک شمعدان نزولی است که به دنبال آن یک شمعدان صعودی بدن کوچک است که دامنه قیمت آن در بدن واقعی روز اول است. شمعدان سوم شمع صعودی است که در داخل یا بالاتر از بدن واقعی روز دوم باز می شود و سپس از بالای شمعدان نزولی روز اول بسته می شود. یک شکل کمتر خواستار الگوی مستلزم آن است که روز سوم بالاتر از نزدیک شمعدان روز دوم باشد.

الگوی شمعدانی صلیب صلیب حرا

the first day is a long bearish candlestick followed by a small Doji/

یک صلیب حراجی هنگامی اتفاق می افتد که روز دوم به جای یک بدن واقعی صعودی یا نزولی کوچک ، یک doji باشد. نیسون (1991 ، ص 80) اظهار داشت که صلیب حراجی باید به عنوان یک سیگنال اصلی معکوس تلقی شود. گرچه صلیب حراجی می تواند پس از نزولی رخ دهد ، نیسون نشان می دهد که صلیب حراجی در تاپ ها مؤثرتر است (1991 ، ص 86).

روانشناسی حراجی صعودی

the second day small bodied candle suggests hesitation

اهمیت یک الگوی حراجی در مرحله بعدی نشان داده شده است. در حین رکود ، شمعدانی نزولی طولانی ظهور می کند ، که تقویت می کند که خرس ها هنوز مسئول هستند. با این وجود ، در روز دوم ، به جای پایین آمدن پایین ، که یک معامله گر انتظار داشت اگر خرس ها هنوز مسئول باشند ، شکاف قیمت بالاتر است. در طول روز دوم ، قیمت کمی بالا و پایین حرکت می کند ، و نشان می دهد که نه خرس ها و نه گاوها مسئول نیستند. این بی احتیاطی از الگوی حراجی نشان می دهد که قیمت ها می توانند به پهلو حرکت کنند یا می توانند به سمت بالا معکوس شوند زیرا حرکت رو به پایین خرس ها خسته شده است.

صفاتی که اثربخشی صعودی هارامی را افزایش می دهد

نیسون (1994 ، ص 87) صفات مهمی را نشان می دهد که اهمیت صعودی هارامی را افزایش می دهد:

  • هرچه بدن واقعی روز دوم در نقطه میانی بدن واقعی روز اول باشد ، وارونگی این روند بهتر می شود. با این حال ، به دنبال نزولی هنگامی که شمعدان کوچک بدن واقعی روز دوم به سمت قسمت پایین بدن واقعی شمعدان روز اول است ، احتمال ادغام بیشتر و نه وارونگی به سمت بالا بیشتر است.
  • هرچه باز ، زیاد ، کم و نزدیک در بدن واقعی روز قبل باشد ، احتمال واژگونی بیشتر می شود.
  • هرچه سایه ها و بدن واقعی روز دوم کوچکتر باشد و در نتیجه هرچه روز دوم شبیه یک Doji باشد ، احتمال معکوس کامل نیز بیشتر است.

تجزیه و تحلیل شمع مخلوط از حراجی صعودی = چکش

a 2 day bullish harami equals a one day Hammer/

با استفاده از تجزیه و تحلیل شمع مخلوط که در آن دو روز از الگوی صعودی حراجی در یک روز ترکیب می شود (باز از روز 1 شمع برای بسته شدن شمع 2 روز) با یک شمع چکش یک شمع برابر است. چکش یک الگوی شمعدان معکوس پایین است.

الگوی حراجی تحکیم و مثال پشتیبانی

the bullish harami established a low area of support that future prices respected

پس از یک روند نزولی چند هفته ای به سمت پایین در نمودار فوق شرکت Intel (INTC) ، دو شمعدان بزرگ نزولی به نظر می رسید که قیمت ها را به پایین جدید برای این روند سوق می دهد. با این حال ، خرس ها خیلی سخت فشار آوردند و روز بعد ، روز دوم حراجی ، به هم زد. این شمعدان کوچک صعودی از روز دوم الگوی هارامی به معامله گران گفت که تغییر روند می تواند اتفاق بیفتد. روز بعد از الگوی هارامی ، یک شمعدان صعودی دیگر ظاهر شد و شواهد بیشتری ارائه داد که نشان می دهد قیمت ها در حال تحکیم یا حرکت بالاتر هستند. در روز هفتم و نهم پس از الگوی هارامی ، شمعدان ها خط پشتیبانی را که با نزدیک شمعدان نزولی روز اول الگوی حراجی ایجاد شده است ، آزمایش و تأیید کردند.

نمونه صلیب Harami

the bullish harami cross establishes future support

نمودار بالاتر از Gold ETF (GLD) نمونه ای عالی از صلیب Harami را در پایین نشان می دهد. این نمودار یک حرکت چشمگیر چهار روزه را به سمت پایین نشان می دهد ، با یک شمعدان بسیار بزرگ نزولی در روز چهارم. روز بعد Doji که به نقطه میانی شمعدان بزرگ نزولی می رود ، نشان می دهد که خرس ها خود را به سمت پایین می کشند و احساسات روز بعد به طور اساسی تغییر کرده است (روزی که دوجی اتفاق افتاد). شمعدان بزرگ نزولی با قیمت پایانی خود منطقه ای از پشتیبانی را تأسیس کرد که هفته ها و ماه ها بعد از آن تأیید شد.




:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: