Bullish VS Bearish: تفاوت چیست؟
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

مارک نیکولوسی • 2 ژوئیه 2021

برای درک کامل عملکرد بازارهای مالی ، درک تفاوت بین بازارهای خرس و گاو نر مهم است. Bearish اصطلاحی است که برای توصیف یک حرکت نزولی در بازار سهام استفاده می شود. صعودی اصطلاحی است که هنگام حرکت به سمت بالا برای نمونه مخالف استفاده می شود. هر نامگذاری می تواند نشان دهنده تغییر در دارایی و همچنین تغییر در کل بازار باشد.

منشأ برچسب ها از روشی است که هر حیوان به طعمه آنها در طبیعت حمله می کند. گفته می شود که یک گاو حریف خود را با شاخ های خود به سمت بالا می اندازد در حالی که یک خرس طعمه خود را به زمین می اندازد. بنابراین ، هنگامی که در بازار اعمال می شود ، هر حیوان نشان دهنده حرکتی است که در طبیعت انجام می دهند.

نوسانات قیمت سهام بازارهای گاو نر و خرس را تعریف می کند. صعودی به معنای مثبت و نزولی به معنای منفی از نظر عملکرد سهام است. شرایط بازار دائماً در یک دوره معین سازگار است. تجزیه و تحلیل فنی در مورد عملکرد تاریخی شاخص های بازار مانند میانگین صنعتی داو جونز و S& P 500 نشان می دهد که بازار کل سهام در دراز مدت با صعود عمل می کند.

سرمایه گذاران نزولی که درگیر فروش کوتاه هستند ، استراتژی تجاری متفاوتی نسبت به سرمایه گذاران بلند مدت دارند. پایین آمدن در کوتاه مدت برای سرمایه گذاری در بازار و دارایی اتفاق می افتد. سرمایه گذاران نزولی هرگز در دراز مدت در برابر عملکرد بازار شرط بندی نخواهند کرد ، اما احساسات بازار Bearish می تواند در کوتاه مدت روند نزولی ایجاد کند. سرمایه گذاران نزولی طبق این اصل تصمیمات سرمایه گذاری آگاهانه ای می گیرند.

روند بازار و حرکات قیمت دانش ارزشمندی برای معامله گران سهام است که به دنبال سرمایه گذاری در سود کوتاه مدت در یک بازه زمانی خاص هستند.

بازار صعودی چیست؟

هنگامی که خود بازار صعودی است ، به این معنی است که قیمت ها در حال افزایش است یا انتظار می رود ، بنابراین هر دو گزینه اقتصاد و گزینه های سهام عدالت به خوبی عملکرد خوبی دارند.

سرمایه گذار صعودی

یک سرمایه گذار گاو یا صعودی معتقد است که یک دارایی خاص برای افزایش است. صعودی همچنین می تواند در مورد هرگونه امنیت فردی اعمال شود. هنگامی که یک سرمایه گذار صعودی است ، آنها به احتمال زیاد سرمایه گذاری می کنند مگر اینکه منتظر یک الگوی گاو نر باشند و امنیت را با قیمت تخفیف ارائه دهند.

مشخصات

یک بازار گاو نر نشان دهنده حرکت مثبت در بازار است. صخره ای به این معنی است که ، به طور کلی ، دارایی های بازار به سمت بالا یا در جهت مثبت حرکت می کنند. الگوهای صعودی توسط افزایش تولید ناخالص داخلی یا گسترش کلی بازار ایجاد می شود. سرمایه گذاران صعودی تمایل دارند که به امید تحقق بازده های قابل توجهی در دراز مدت ، مقاومت رو به پایین را به وجود بیاورند.

مدت زمان

هیچ بازار صعودی برای همیشه ادامه ندارد ، به همین دلیل سرمایه گذاران باید احتمال فرو رفتن بازار را با دقت در نظر بگیرند. دوره های موفقیت تورم به عنوان حباب طبقه بندی می شوند و همانطور که همه ما می دانیم ، حباب ها در نهایت ظاهر می شوند. پیش بینی حباب گفته شده اغلب دشوار است ، اگرچه سرمایه گذاران ماهر به دنبال پیش بینی این انفجارها از قبل هستند.

طولانی رفتن

طولانی شدن سرمایه گذاری به این معنی است که سرمایه گذار حاضر است در دراز مدت دارایی را نگه دارد. سرمایه گذاران بلند مدت ارزش کمتری را برای موفقیت کوتاه مدت سرمایه گذاری و بیشتر در توانایی دارایی برای حفظ رشد پایدار در دراز مدت قرار می دهند. از نظر تاریخی ، بازار جهانی سهام با روند صعودی عمل می کند.

بازار نزولی چیست؟

هنگامی که بازار نزولی است ، با کاهش قیمت ها مشخص می شود.

سرمایه گذار نزولی

یک سرمایه گذار خرس یا نزولی ، پادزهر یک سرمایه گذار صعودی است. این نوع سرمایه گذار معتقد است که بازار یا یک دارایی خاص در اولویت قرار گرفته است. پیش بینی این کاهش ارزش دارایی می تواند در تعیین چگونگی بهبودی سهام از دوره های عدم اطمینان اقتصادی مهم باشد. سرمایه گذاران نزولی همچنین ممکن است پیش بینی کنند که دوره های کاهش پیش از فرصت های خرید دارایی با نرخ تخفیف.

مشخصات

یک بازار نزولی دوره های رکود اقتصادی را مشخص می کند. عوامل متعددی ثابت شده است که باعث ایجاد این دوره های تورم و تصحیح اقتصادی یک دوره انبساطی می شود. دوره های نزولی ممکن است برای یک دارایی خاص دائمی باشد. دوره های طولانی عملکرد نزولی برای یک شرکت ممکن است منجر به ورشکستگی شود.

مدت زمان

دوره های نزولی می توانند به اندازه دو هفته و تا چند سال ادامه داشته باشند. با این حال ، خود این دوره به عنوان نزولی شناخته نمی شود مگر اینکه حداقل دو هفته طول بکشد. دوره های نزولی بیش از دو دوره (دوره 3 ماهه) نشان دهنده رکود اقتصادی است. رکودهای طولی برای چندین سال به عنوان افسردگی طبقه بندی می شوند.

کوتاه (ing)

سرمایه گذارانی که سهام کوتاه مدت را انتخاب می کنند، عموماً علاقه ای به ماندگاری بلندمدت خود دارایی ندارند. سرمایه گذاران کوتاه مدت به دلیل نوسانات آتی بازدهی کوتاه مدت را پیش بینی می کنند. اگر یک سرمایه‌گذار کوتاه‌مدت انتظار داشته باشد که گزارش‌های سود شرکت ارزش سهام را افزایش دهد، قبل از اعلام خرید سهام را انجام می‌دهد و مدت کوتاهی بعد با سود می‌فروشد.

مشابهت ها و تفاوت ها

شباهت ها

  • هر دو دوره حداقل به دو هفته نیاز دارند تا رسماً به عنوان نزولی یا صعودی طبقه بندی شوند.
  • این اصطلاحات برای توصیف حرکات در بازار استفاده می شود.
  • سرمایه گذاران ماهر از هر اصطلاح برای توصیف عملکرد اخیر و آینده یک دارایی استفاده می کنند.
  • هر اصطلاح برای کل بازار و همچنین سهام فردی قابل اعمال است.
  • هر دو شکل عملکرد اقتصادی اجتناب ناپذیر هستند. این دو در کنار هم وجود دارند و تا زمانی که دیگری وجود داشته باشد، هیچ کدام از وجودشان محو نمی شوند.

تفاوت

  • نزولی برای توصیف دوره های رکود اقتصادی استفاده می شود. صعودی در مثال مخالف، برای توصیف دوره ای از توسعه اقتصادی استفاده می شود.
  • اگرچه دوره های رشد و رکود همیشه وجود دارد، بازار در درازمدت گسترش یافته است. عملکرد تاریخی صعودی بازار به سرمایه گذاران بلندمدت این امکان را می دهد که مطمئن باشند که احتمالاً در نهایت به بازگشت سرمایه خود پی خواهند برد.
  • به طور متوسط، سرمایه گذاران تمایل به فعالیت کمتری در بازارهای نزولی دارند. اگر چه زمانی که قیمت دارایی پایین است خرید کردن منطقی به نظر می رسد، اما عدم اعتماد سرمایه گذاران به بازار نزولی وجود دارد.

مزایا و معایب بازار گاو نر

بازارهای صعودی توسعه اقتصادی را نشان می دهند، به این معنی که شرکت ها عملکرد خوبی دارند و بازدهی واقعی را به دست می آورند. در طی یک بازار صعودی، اقتصاد بازده مثبت خود را بین سرمایه گذاران توزیع می کند. وقتی کسب‌وکارها عملکرد خوبی دارند، در نهایت به زودی سقوط می‌کنند. با این حال، اگر یک سرمایه‌گذار به خوبی به این دانش مجهز باشد، می‌تواند نزول‌ها را پیش‌بینی کند و قبل از کاهش چشمگیر قیمت سهام، اقدام به فروش کند. سرمایه گذاران کوتاه مدت معمولاً عملکرد صعودی بازار را زمان مناسبی برای فروش می دانند، زیرا آنها به دنبال بهینه سازی بازده خود در کوتاه مدت هستند.

سرمایه گذاران بلندمدت می توانند مطمئن باشند که بازار سهام جهانی معمولاً صعودی خواهد بود. با درک این احساس و به کارگیری صحیح آن، سرمایه گذاران می توانند ارزش زمان را درک کنند.

شاخص های سهام که کلیت بازار را ردیابی می کند می تواند در دراز مدت سرمایه گذاری های قابل اعتماد باشد. با در نظر گرفتن این موضوع ، آشکار می شود که سرمایه گذاران می توانند برای بازگشت به طور پیوسته به این شاخص ها اعتماد کنند و سرمایه گذاری های شاخص را گزینه ای برای حساب های پس انداز کالج یا بازنشستگی می دانند.

آنچه که بالا می رود باید پایین بیاید. بازارهای گاو نر مورد استقبال قرار می گیرند تا زمانی که ناگزیر به بازارهای خرس تغییر کنند و برخی از بازده های مثبت را که قبلاً به دست آورده بودند اصلاح کنند. اگر سرمایه گذاران صعودی از روندهای مثبت بیش از حد هیجان زده شوند ، ممکن است به طور دروغ بازده بیشتری را پیش بینی کنند. اگر بازار به طور ناگهانی تبدیل شود ، ممکن است روند صعودی اصلاح شود و ضرر و زیان برای سرمایه گذاران که پیش بینی می کردند روند مثبت ادامه داشته باشد ، به وجود می آید.

سرمایه گذاران صعودی ممکن است در ارزش پیش بینی شده یک شرکت بیش از حد باشند. اگر یک سرمایه گذار بیش از حد ارزیابی کند که یک شرکت چقدر خوب عمل خواهد کرد ، ممکن است خود را در آشفتگی غیرقابل پیش بینی پیدا کند.

اگر یک شرکت پتانسیل سودآور را داشته باشد ، ممکن است یک سرمایه گذار بیش از حد صعودی به امید تحقق بازده های گسترده ، مایل به ریسک سرمایه بیشتر باشد. با این حال ، قرار دادن ایمان بیش از حد به سهام که به پایان می رسد کم تحرک می تواند برای سرمایه گذاران صعودی ثروت داشته باشد.

جوانب مثبت و منفی بازار خرس

بازار خرس می تواند بهترین زمان برای خرید دارایی باشد. سرمایه گذاران حتماً تا حد ممکن خریداری کرده و تا حد امکان به فروش می رسند. در اتخاذ این مفهوم ، آشکار می شود که خرید درست قبل از انتقال بازار خرس به بازار گاو نر معمولاً استراتژی ایده آل برای سرمایه گذاران کوتاه مدت است.

بین بازار خرس دائمی و یک بازار خرس دائمی برای سهام فردی تمایز مشخصی وجود دارد. به عبارت دیگر ، عملکرد نزولی همیشه با عملکرد صعودی دنبال نمی شود ، زیرا روند نزولی شرکت ممکن است نشانه ورشکستگی یا کم کاری باشد.

اگر یک سرمایه گذار بتواند بازار خرس کوتاه مدت را بشناسد ، می تواند بهترین زمان برای خرید سهام را تعیین کند. از آنجا که هدف اصلی سرمایه گذاری ، واقعی سازی بازده از طریق خرید کم و فروش بالا است ، یک سرمایه گذار که قادر به پیش بینی بازارهای خرس است ، مزیت گسترده ای دارد.

بازارهای خرس نشان دهنده رکود اقتصادی است. این کم کاری به این معنی است که شرکت ها بازده سرمایه گذاران را واقعی نمی کنند. اگر رکود اقتصادی برای چندین چهارم به طول انجامد ، ممکن است به افسردگی تبدیل شوند. افسردگی اقتصادی نمادی از کم کاری توسط یک اقتصاد معین است. رکود بزرگ و رکود بزرگ هر دو نمونه شناخته شده از اقتصاد آمریکا در حال آشفتگی هستند. در این مواقع ، شرکت ها تحت تأثیر قرار می گیرند و شهروندان از طریق پیامدهای نامطلوب مانند تورم ، عدم در دسترس بودن و تعطیلی مشاغل کوچک اثرات را احساس می کنند.

بنابراین ، بازارهای خرس برای اقتصاد ضروری است و می تواند برای سرمایه گذاران بسیار مفید باشد ، اما مدت زمان طولانی در بازار خرس می تواند برای اقتصاد مضر باشد.

عملکرد نزولی برای یک دارایی معین می تواند یک شرکت را به طور کامل از بین ببرد. عملکرد نزولی در یک شرکت ممکن است یک بازپرداخت موقت یا یک روند دائمی به سمت شکست اجتناب ناپذیر باشد. اگر عملکرد سهام یک شرکت رو به پایین باشد ، مهم است که به طور دقیق تعیین کنید که چرا این کار را انجام می دهد.

به عنوان مثال ، بیایید بگوییم شرکتی که پخش کننده های CD را تولید می کند ، عملکرد نزولی را تجربه می کند. قیمت سهام آنها برای مدتی به طور پیوسته کاهش یافته است و یک سرمایه گذار در تلاش است تا دلیل آن را تعیین کند. سرمایه گذار عملکرد تاریخی این شرکت را تجزیه و تحلیل می کند و می یابد که این الگوهای نزولی قبلاً رخ داده است و سهام هر بار دوباره به وجود آمده است. سرمایه گذار تصمیم می گیرد که این شواهد کافی برای نشان دادن بازپرداخت سهام است و تصمیم می گیرد سرمایه خود را در سهام سرمایه گذاری کند. چند هفته بعد ، این شرکت به این دلیل که فناوری جدید در دسترس قرار گرفته است که در آن افراد می توانند بدون نیاز به حمل CDS به موسیقی گوش دهند ، در دسترس است. این محصول جدید برای مصرف کنندگان بسیار جذاب تر است و سرمایه گذاران شرکت CD را برای انتقال وجوه خود به محصول جدید و هیجان انگیز تر منتقل می کند. سرمایه گذار که تصمیم گرفت پول خود را با شرکت CD نگه دارد ، بخشی از بودجه خود را از دست داد و درس بسیار مهمی در مورد بازارهای خرس آموخت.

پیشگیری

آرتور برنز و وسلی میچل سازندگان آنچه امروز به عنوان چرخه تجارت می شناسیم بودند. گزاره آنها بیان می کند که سرمایه گذاری های مربوط به مشاغل در یک چرخه بی پایان به سمت بالا و پایین نوسان می کنند ، جایی که قله ها دوره های گسترش اقتصادی یا حرکت مثبت هستند و برعکس دوره های افسردگی اقتصادی است. هر دو دوره به طور مکرر اتفاق می افتد و به طور مداوم با یکدیگر مقابله می کنند. یک بازار نزولی همیشه توسط یک بازار صعودی دنبال خواهد شد و بالعکس. مهم نیست که یک سرمایه گذار در مورد یک دارایی خاص چه چیزی را کشف می کند ، بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که آنچه بالا می رود باید پایین بیاید.

اطلاعات ارائه شده در اینجا فقط برای اهداف اطلاع رسانی عمومی است و در نظر گرفته نشده است که مشاوره مالیاتی ، قانونی یا سرمایه گذاری را ارائه دهد و نباید به عنوان پیشنهاد فروش ، درخواست پیشنهاد خرید یا توصیه هرگونه امنیت توسط غول تفسیر شود.، کارمندان و شرکت های وابسته آن یا هر شخص ثالث. هرگونه بیان نظر یا فرضیات فقط برای اهداف مصور است و بدون اطلاع قبلی در معرض تغییر است. عملکرد گذشته تضمینی برای نتایج آینده نیست و نظرات ارائه شده در اینجا نباید به عنوان شاخص عملکرد آینده مشاهده شود. سرمایه گذاری در اوراق بهادار شامل ریسک است. از دست دادن اصل امکان پذیر است.

داده های شخص ثالث از منابعی که معتقدیم قابل اعتماد هستند به دست آمده است. با این حال ، دقت ، کامل بودن یا قابلیت اطمینان آن نمی تواند تضمین شود. CANTOR جبران خسارت را برای ارتقاء یا بحث در مورد هر شرکت خاص دریافت نمی کند. با این حال ، ستایش ، کارمندان و شرکت های وابسته و/یا مشتریان آن ممکن است در اوراق بهادار شرکت های مورد بحث جایگاه داشته باشند.




:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: