ذهنیت ثروتمند: راز ثروت
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

این مقاله گزیده ای از راهنمای کتاب کوتاه برای "اسرار ذهن میلیونر" توسط T. Harv Eker است. Shortform بهترین خلاصه ها و تحلیل های جهان را که باید بخوانید ، دارد.

ثروتمندان چه کاری متفاوت انجام می دهند؟آیا کسی می تواند ثروتمند شود اگر فکر کند افراد ثروتمند انجام می دهند؟

به گفته T. Harv Eker ، نویسنده اسرار ذهن میلیونر ، افراد ثروتمند نگرش خاصی نسبت به پول دارند و آنها امور مالی خود را به روشی خاص مدیریت می کنند. هرچه بیشتر فکر کنید مانند یک فرد ثروتمند ، بیشتر ذهنیت پول خود را بهبود می بخشید که به نوبه خود به شما در بهبود وضعیت مالی خود کمک می کند.

در این مقاله ، ما بررسی خواهیم کرد که چگونه توسعه یک طرز فکر غنی منجر به ثروت و برخی از راهکارها می شود تا به شما در اتخاذ و پرورش یک نگرش ثروتمند کمک کند که موفقیت مالی شما را تضمین می کند.

چرا به یک طرز فکر غنی احتیاج دارید

مهم نیست که چقدر برای جمع آوری پول کار می کنید ، یا چه تعداد کتاب مالی را می خوانید یا سمینارهایی که در آن شرکت می کنید ، امور مالی شما نمی تواند بهبود یابد مگر اینکه ذهنیت خود را بهبود ببخشید. این امر به این دلیل است که در صورت افزایش مبلغ از نقطه تعیین مالی شما ، ذهنیت شما همیشه راه هایی برای خرابکاری در نحوه برخورد با پول خود پیدا می کند.

خوشبختانه راهی برای افزایش نقطه تعیین مالی شما وجود دارد. اکر معتقد است که شما می توانید با جایگزین کردن افکار و عقاید غیرمولد خود در مورد پول با افکار و عقاید تولیدی که افراد ثروتمند دارند ، ذهنیت پول خود را مجدداً برنامه ریزی کنید تا امور مالی خود را بهبود بخشد.

افراد ثروتمند نگرش مثبت دارند و به طور مؤثر پول خود را مدیریت می کنند

اکر استدلال می کند که افراد ثروتمند همیشه نسبت به امور مالی خود نگرش مثبتی دارند. آنها خود را نسبت به وضعیت امور مالی خود پاسخگو می دانند و مسئولیت کامل تأثیر افکار و تصمیمات خود را بر عهده می گیرند. آنها می فهمند که افکار مثبت آنها باعث می شود اقداماتی انجام دهند که نتایج موفقی را به همراه داشته باشد.

(توجه داشته باشید کوتاه: در حالی که بسیاری از افراد با توجه به عوامل متعدد ، نگرش مثبت را توصیف می کنند ، مانند اینکه شما با افراد دیگر چگونه رفتار می کنید یا چقدر اخلاقی هستید ، اکر صرفاً بر افکار تولیدی مورد نیاز برای ساختن و حفظ ثروت تمرکز می کند - نه ویژگی های شخصیتی عمومی یا اخلاقیرفتار. این به طور قابل ملاحظه ای تعریف او را کمی محدود می کند.)

طرز فکر غنی 1: نظم و انضباط را توسعه دهید و مسئولیت مالی خود را بر عهده بگیرید

اکر ادعا می کند که ثروتمندان می دانند که افکار مثبت منجر به اقدامات مثبت می شود. این اقدامات مثبت منجر به موفقیت و ثروت می شود. در نتیجه ، آنها همیشه بر یافتن و ایجاد راه حل ها تمرکز می کنند تا بتوانند اهداف مالی خود را برآورده کنند. اکر دو راه برای توسعه نظم و مسئولیت مالی شما پیشنهاد می کند:

  1. خود را از فکر کردن یا صحبت کردن در مورد پول به روشی منفی متوقف کنید.
  2. روزانه عادت کنید که به یک چیز خوب بپردازید و یک چیز را که انجام نشده است. به این فکر کنید که در ایجاد هر یک از موقعیت ها چه بخشی بازی کرده اید و چگونه می توانید نگرش و رفتار خود را بهبود بخشید. به عنوان مثال ، اگر در مورد پول با شریک زندگی خود استدلال کرده اید ، به جای اینکه سرزنش کنید ، سعی کنید در مورد نقش خود فکر کنید - چه گفتید یا برای ایجاد اختلاف نظر گفتید و چه می توانید از این امر یاد بگیرید؟

Rich Mindset 2: آنچه را که می خواهید قدردانی کنید و با افراد ثروتمند در ارتباط باشید

به گفته اکر ، افراد ثروتمند از موفقیت دیگران احساس الهام می کنند - آنها از هر فرصتی برای یادگیری و مشاوره از افرادی که موفق تر از آنها هستند استفاده می کنند. اکر سه راه برای توسعه ذهنیت غنی دوم پیشنهاد می کند:

1) هر زمان که علائم موفقیت را می بینید ، مانند یک ماشین زیبا یا یک خانه گران قیمت ، احساس قدردانی کنید.

2) هنگام دریافت پول ، هدایا یا تعارف ، یک نکته را برای جشن گرفتن خوب خود بیان کنید و لیستی از ده مورد را که هر روز از آنها سپاسگزار هستید تهیه کنید.

3) از شناسایی با افراد منفی یا تماشای برنامه های تلویزیونی بی فایده که باعث منفی بودن می شود ، خودداری کنید. درعوض ، راه هایی برای ارتباط با افراد ثروتمند پیدا کنید تا بتوانید نحوه رفتار و عادت خود را با احساس ثروت مشاهده کنید. شما می توانید این کار را با پیوستن به یک باشگاه سطح بالا یا بازدید از رستوران های گران قیمت انجام دهید.

Rich Mindset 3: بهانه ها را متوقف کنید و با ترس های خود مقابله کنید

اکر استدلال می کند که افراد ثروتمند اقدامات قابل توجهی را نسبت به آنچه می خواهند انجام می دهند. آنها همیشه بر نتیجه نهایی آنچه می خواهند به دست بیاورند تمرکز می کنند و با وجود شک و ترس های خود انتظار دارند موفق شوند. آنها از پیش برنامه ریزی می کنند و استراتژی هایی را برای غلبه بر ترس یا مشکلات احتمالی خود ایجاد می کنند - اعتماد به نفس آنها با هر قدم که برای پیشبرد پیش می رود رشد می کند. اکر دو راه برای توسعه این طرز فکر مثبت پیشنهاد می کند:

  1. در مورد بزرگترین نگرانی ها یا نگرانی های خود در مورد پول فکر کنید و اقدامات خاصی را که انجام می دهید برای غلبه بر یا محدود کردن تأثیر آنها در صورت واقعی بودن برنامه ریزی کنید.
  2. به دنبال راه هایی برای عبور از ترس های خود باشید. به عنوان مثال ، اگر یک پروژه وجود دارد که می خواهید شروع کنید یا یک زمینه تجاری که می خواهید در آن شرکت کنید ، فقط کار خود را برای یا با شخصی در آن زمینه شروع کنید و هر مهارت لازم را برای حرکت به جلو یاد بگیرید.

Mindset Rich 4: Aim High

به گفته اکر ، افراد ثروتمند قصد آشکار برای ایجاد ثروت گسترده را تعیین کردند - آنها افکار و رفتارهای خود را با این نیت تراز می کنند و تعهد آنها باعث می شود که آنها اقداماتی را انجام دهند که ثروت ایجاد می کند. این وضوح نیت به آنها اجازه می دهد تا از صمیم قلب بر آنچه می خواهند تمرکز کنند و آنها با میل خود فداکاری های لازم را برای رسیدن به هدف خود انجام می دهند. انگیزه آنها برای ایجاد ثروت ، شک و تردید و ترس آنها را نادیده می گیرد و باعث می شود آنها نسبت به عقب افتادگی مقاومت کنند.

. در مورد چگونگی صرف وقت یا پول خود. به عنوان مثال ، اگر قصد مشخصی برای سرمایه گذاری مبلغ مشخصی از پول را در یک حساب پس انداز تعیین کرده اید ، در صورت مواجهه با تصمیم بین پس انداز و هدر دادن خود ، راه صحیح عمل را می دانیدپول روی چیزی بیهوده.)

اکر دو راه برای روشن کردن قصد شما برای ایجاد ثروت پیشنهاد می کند:

1) مزایای خاصی را که از ایجاد ثروت بیشتر در زندگی خود دریافت خواهید کرد ، بنویسید.

2) یک هدف مالی بلندپروازانه را بنویسید که منعکس کننده زندگی غنی مورد نظر شما باشد و آن را در جایی قرار دهید که روزانه چندین بار آن را مشاهده خواهید کرد. هدف بالا اما اطمینان حاصل کنید که این هدف در یک بازه زمانی واقعی قابل دستیابی است.

Rich Mindset 5: ارزش خود را ارتقا دهید

اکر ادعا می کند که ثروتمندان می فهمند که حقوق یا دستمزد ساعتی درآمد خود را محدود می کند (درآمد شما مستقیماً به تعداد ساعات کار شما گره خورده است). بنابراین ، آنها قصد دارند از ارزش ارائه شده و نتایج حاصل از آنها پرداخت کنند. آنها این کار را با انتخاب کمیسیون ، تقسیم سود یا سرمایه گذاری در گزینه های سهام شرکت خود انجام می دهند.

از آنجا که درآمد آنها به طور مستقیم با نتایج حاصل از آنها گره خورده است ، افراد ثروتمند تمام تلاش خود را برای ارتقاء خود و ارزشی که باید ارائه دهند انجام می دهند - این امر نادیده گرفته شده یا نادیده گرفته می شود به این معنی است که آنها درآمد دریافت نمی کنند. بنابراین ، آنها اطمینان حاصل می کنند که تا حد ممکن بسیاری از افراد برای به حداکثر رساندن سود خود می رسند و از آنها بهره مند می شوند: هرچه افراد بیشتری به آنها برسند ، درآمد بیشتری دریافت می کنند.

(یادداشت کوتاه: ادعای ایکر مبنی بر اینکه خودسازی برای کسب ثروت ضروری است به این معناست که افراد برون گرا بیشتر از افراد درونگرا با این فرآیند احساس راحتی می کنند. اگر فکر افراط در خود تبلیغی کلامی باعث می شود کف دست شما عرق کند، این کار را نکنید. احساس کنید تحت فشار قرار می گیرید که شخصیتی با اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید فقط برای پیشرفت. درعوض، در نظر بگیرید که چگونه می توانید مهارت ها و ارزش های حرفه ای خود را فقط به یک یا دو نفر در یک زمان منتقل کنید. با تمرین، نه تنها اعتماد به نفس صحبت کردن در مورد خود را تقویت خواهید کرد. تخصص و دستاوردها برای گروه های بزرگتر، اما به رسمیت شناخته شده ای که شایسته آن هستید نیز دریافت خواهید کرد.)

Eker چهار راه برای تبلیغ موثر ارزش شما پیشنهاد می کند:

1) به کارفرمای خود پیشنهاد دهید که هم بر اساس نتایج فردی و هم بر اساس نتایج شرکت شما به شما پرداخت کند. به این ترتیب، انگیزه بیشتری برای کار کردن دارید تا بتوانید بیشتر از حقوق خود درآمد داشته باشید و از نتایجی که تولید می کنید سود ببرید.

(یادداشت کوتاه: چگونه کارمزدها یا مشارکت در سود می‌توانند بیش از حقوق پرداخت کنند؟ وقتی برای یک کارفرما کار می‌کنید، تنها کسری از ارزشی که تولید می‌کنید حقوق دریافت می‌کنید – این ارزش ممکن است چندین برابر دستمزد یا حقوق ساعتی شما باشد. به عنوان مثال، شما 20 دلار در ساعت درآمد دارید و 40 ساعت در هفته کار می کنید - حقوق شما 800 دلار در هفته است. اما کاری که انجام می دهید برای کارفرمای شما در مجموع 5000 دلار در هفته فروش ایجاد می کند. اگر 25٪ کمیسیون به شما پرداخت می شود، 1250 دلار دریافت می کنید. یک هفته (هر هفته 450 دلار بیشتر). برخلاف حقوق استاندارد، هرچه فروش بیشتری ایجاد کنید، درآمد بیشتری دریافت می کنید، بنابراین به نفع شماست که نتیجه بگیرید و ارزش خود را ارتقا دهید.)

2) در مورد محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید فکر کنید و بر اساس ارزشی که معتقدید ارائه می‌کند، از 1 تا 10 به آن امتیاز دهید. اگر امتیاز شما کمتر از 10 است، به راه‌هایی فکر کنید که می‌توانید ارزش چیزی را که ارائه می‌دهید افزایش دهید. از طرف دیگر، شروع به ارائه چیزی کنید که می توانید کاملاً به آن اعتقاد داشته باشید.

(یادداشت کوتاه: Eker در مورد چگونگی ارزیابی ارزش ارائه شده یا ارائه ایده های جدید توصیه ای ارائه نمی کند. نویسندگان Business Model Generation استدلال می کنند که محصول یا خدمات شما با ارزش تلقی می شود اگر با آن مطابقت داشته باشد. نیازهای خاص مشتریان شماست و خود را از راه حل های موجود متمایز می کند.)

3) راه اندازی کسب و کار خود (مثلاً به عنوان یک کارآفرین، مربی یا مشاور) را بر اساس استعدادها و استعدادهای طبیعی خود در نظر بگیرید - چگونه می توانید ارزش بیشتری به جهان بیافزایید و برای نتایج و همچنین زمان خود پول دریافت کنید؟

(توجه داشته باشید کوتاه: Eker توضیح نمی دهد که چگونه می توانید یک تجارت را بر اساس علایق و استعدادهای خود شروع کنید. چند مرحله عملی وجود دارد که می توانید برای شروع درآمد از هدایای طبیعی خود شروع کنید: ابتدا مشخص کنید که چه چیزی خوب هستید و از آن لذت می بریددر مرحله بعد ، فرصت های سودآور را در مناطق با رشد بالا که به آنها علاقه مند هستید شناسایی کنید. سرانجام ، روش هایی را کشف کنید که می توانید از استعدادهای خود برای افزودن ارزش به این مناطق استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر در سازماندهی خوب هستید و از نگاه کردن لذت می بریددر دستور العمل های سالم ، مشاغل مختلفی وجود دارد که می توانید از این ترکیب ایجاد کنید ، مانند سرویس برنامه ریزی برای افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند یا در رژیم های ویژه ای قرار دارند.)

4) به این فکر کنید که چه تعداد از افراد با کار فعلی خود تأثیر می گذارید. اکنون حداقل سه استراتژی مختلف را ارائه دهید تا بتوانید ده برابر تعداد افراد را به ارزش و تأثیر بگذارید. تا آنجا که می توانید در مورد بازاریابی و فروش بیاموزید تا بتوانید با موفقیت ارزش خود را ارتقا دهید.

(توجه داشته باشید کوتاه: چگونه می توانید ارزش خود را ارتقا دهید و به افراد بیشتری برسید؟ اکر در این مورد توضیح نمی دهد ، اما نویسندگان موقعیت یابی پیشنهاد می کنند بیش از حد ارزشی را که می خواهید ارائه دهید ، بیش از حد ساده سازی کنید تا مشتریان شما بتوانند بلافاصله مزایای آنها را درک کننددریافت. به عنوان مثال ، اگر شما یک سرویس تمیز کردن حرفه ای ارائه می دهید ، روی یک مزیت ساده که مشتریان از استفاده از خدمات شما استفاده می کنند ، تمرکز کنید - آنها می توانند به خانه بیایند و با دانستن اینکه از همه کارها مراقبت شده است ، استراحت کنند.)

Rich Mindset 6: فکر کنید بلند مدت ، پول خود را اهرم کنید و ارزش خالص خود را بسازید

اکر استدلال می کند که افراد ثروتمند با رشد تمام دارایی های مالی خود (ارزش خالص آنها) برای ثروت بلند مدت خود برنامه ریزی می کنند: آنها به پولی که می توانند به عنوان دانه هایی که می توانند کاشت کنند فکر می کنند تا پول بیشتری برای ثروت آینده خود رشد کنند. هرچه پول بیشتری رشد کنند ، برای پرداخت هزینه زندگی خود مجبور به کار کمتری می شوند. افراد ثروتمند برای دریافت درآمد تلاش می کنند ، اما آنها همچنین از پول خود استفاده می کنند به گونه ای که باعث می شود در دراز مدت برای آنها رشد کند.

(توجه داشته باشید کوتاه: کارشناسان مالی با ادعای اکر موافق هستند که مسیر ثروت این است که از طریق سرمایه گذاری هایی که رشد طولانی مدت را ایجاد می کند ، از پول خود استفاده کنید. در حالیفقط برای تأمین هزینه های اساسی زندگی مانند مواد غذایی و آب و برق به کارتهای اعتباری اعتماد کنید. آنها منابع لازم برای زندگی راحت را ندارند و چه رسد به پول برای سرمایه گذاری در جهت راحتی آینده خود.)

Eker پنج راه برای افزایش ارزش پول و ایجاد ارزش خالص خود پیشنهاد می کند:

1) در مورد سرمایه گذاری بیاموزید: کتاب ها یا مجلات مالی را بخوانید و سپس شروع به سرمایه گذاری پول خود کنید. استخدام یک برنامه ریز مالی را در نظر بگیرید تا سرمایه گذاری های شما را برای شما مدیریت کند.

(یادداشت کوتاه: Eker توصیه عملی در مورد نحوه انتخاب و راه اندازی سرمایه گذاری یا ایجاد درآمد غیرفعال ارائه نمی دهد. بسیاری از کتاب های مالی، از جمله I Will Teach to Be Rich، The Automatic Millionaire و The Millionaire Next Door، نحوه سرمایه گذاری را توضیح می دهند. کار کنید و در مورد مزایای استفاده از پول خود به روش هایی که باعث رشد آن می شود صحبت کنید. این کتاب ها همچنین استراتژی های دقیقی را ارائه می دهند تا به شما کمک کنند تا سرمایه گذاری های خود را تنظیم و مدیریت کنید تا درآمدی مستمر در قالب بهره مرکب ایجاد کنید. نویسندگان این کتاب ها، در مقابل،به اکر، بگویید که وقتی فهمیدید چگونه سرمایه گذاری خود را متعادل کنید، نیازی به استخدام یک برنامه ریز مالی ندارید.)

۲) تمرکز خود را از کسب درآمد از طریق کار سخت به کسب درآمد از درآمد غیرفعال تغییر دهید. سه راه برای ایجاد درآمد بدون کار بنویسید. تحقیق کنید و سپس بر اساس این استراتژی ها عمل کنید.

(یادداشت کوتاه: در حالی که Eker در مورد چگونگی ایجاد درآمد غیرفعال توضیح نمی دهد، راه های زیادی وجود دارد که می توانید جریان های درآمد غیرفعال ایجاد کنید، مانند فروش محصولات دیجیتال، اجاره ملک، یا سرمایه گذاری پول خود در حسابی که بهره مرکب را اعمال می کند.)

3) دارایی خالص فعلی خود را بنویسید - ارزش هر چیزی که دارید مانند پول نقد، تجارت فعلی، سرمایه گذاری ها و املاک و مستغلات را اضافه کنید. سپس آنچه را که بدهی دارید، مانند پرداخت های وام مسکن یا سایر بدهی ها، کم کنید. سپس، ارزش خالص ایده آل خود را بنویسید - ارزش کل تمام دارایی های شما. چه مقدار به شما امکان می دهد به آزادی مالی دست یابید (یعنی برای زندگی راحت نیازی به کار نخواهید داشت)؟ارزش خالص خود را هر 90 روز ردیابی کنید - این به شما انگیزه می دهد که به سمت هدف ارزش خالص خود حرکت کنید.

4) عادت کنید پول خود را صرف نظر از درآمدتان به سمت حساب های پس انداز و سرمایه گذاری مختلف هدایت کنید. این عمل ذهنیت پولی شما را دوباره برنامه ریزی می کند تا این باور را داشته باشید که می توانید به طور موثر پول بیشتری را مدیریت کنید و هم اعتماد به نفس و هم نقطه تنظیم مالی شما را افزایش می دهد. درآمد و سپرده خود را به دسته های زیر تقسیم کنید:

  • 50% برای پوشش هزینه های ضروری زندگی (اجاره، آب و برق، غذا)
  • 10٪ به حساب سرمایه گذاری (سهام، مشاغل با درآمد غیرفعال، املاک و مستغلات)
  • 10٪ در یک حساب پس انداز برای پوشش هزینه های بزرگ یا اضطراری (تعمیرات غیر منتظره یا هزینه های پزشکی)
  • 10٪ به یک حساب خود-بهبودی (مربی، مربیگری، کتاب و سمینارها)
  • 10٪ به حساب جوایز (از این پول بدون گناه استفاده کنید تا خود را سرگرم کنید و احساس ثروت کنید)
  • 10٪ به یک حساب خیریه (کمک های مالی به اهدافی که به آنها اهمیت می دهید)
  • پول خرد خود را هر روز در یک شیشه بریزید

5) برای افزایش دارایی خالص خود، بر افزایش درآمد کاری و درآمد غیرفعال خود تمرکز کنید. در مرحله بعد، هزینه های جاری خود را کاهش دهید تا بتوانید پول بیشتری را به حساب های پس انداز و سرمایه گذاری خود اختصاص دهید.




:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: