چرا "stagflation" می تواند طلا و نقره را قطبی کند
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

WisdomTree profile picture

با حفظ فدرال رزرو لحن حیله گر ، بازده اوراق قرضه افزایش یافته است ، و دلار آمریکا همچنان قوی است. در نتیجه ، ما پیش بینی های طلای خود را کمی کاهش داده ایم. اما خطر بیش از حد بانکهای مرکزی می تواند طلا را افزایش دهد ، به ویژه اگر تورم در حالی که رشد اقتصادی رنج می برد ، بالا بماند. در یک مورد پایه تورم تعدیل شده بدون رکود ، نقره باید تا حد زیادی با طلا همراه باشد. با این حال ، رکود صنعتی می تواند به طور نامتناسب نقره نسبت به طلا آسیب برساند.

تجدید نظر در پیش بینی های طلا

با استفاده از پیش بینی های اقتصادی اجماع برای تورم ، بازده اوراق قرضه و سبد دلار آمریکا از نظرسنجی های بلومبرگ در مارس 2022 ، ما پیش بینی کرده بودیم که قیمت طلای ثابت 2،315 دلار آمریکا توسط Q1 2023 پیش بینی کرده بود. فروش و یک دلار قوی تر ایالات متحده. اجماع همچنین پیش بینی های تورم را به سمت بالا تجدید نظر کرده است ، و با وجود اقدامات هولناک بانک های مرکزی ، سرسختی قیمت ها را تأیید می کند. بازده اوراق قرضه بالاتر و دلار قوی تر ایالات متحده برای طلا منفی است ، در حالی که سطح بالاتر تورم قیمت طلا مثبت است.

مدل ما نشان می دهد که با Q1 2023 ، قیمت طلا همچنان افزایش می یابد (2،060 دلار در هر اونس ، شکل 1) ، اما نه به اندازه ما انتظار داشتیم (2،315 دلار در هر اونس) وقتی که سر و اوراق و دلار آمریکا پایین تر بود. ما فرض می کنیم ، در پیش بینی اصلاح شده ما ، بازده اوراق قرضه 10 ساله به 3. 2 ٪ (در حال حاضر 2. 80 ٪ 1) افزایش می یابد ، سبد دلار آمریکا تا 105 (در حال حاضر 102 2) تا Q1 2023 قدردانی می کند ، و تورم فقط به 4. 3 ٪ (از8. 3 ٪ در آوریل 2022 3).

شکل 1: پیش بینی قیمت طلا

Gold price forecast

طلا همچنان به سرپیچی های باند باند ادامه می دهد

ما مشاهده کرده ایم که طلا نسبت به بازارهای پیوند به خوبی حفظ می شود و رابطه سنتی قوی بین طلا و اوراق بهادار محافظت شده از تورم خزانه داری را تجزیه می کند (شکل 2). طلا دارایی است که به طور کلی در شرایط نامطلوب اقتصادی و مالی عملکرد خوبی دارد. با ترس از افزایش رکود اقتصادی ، سرمایه گذاران به طور فزاینده ای به عنوان یک پرچین به سمت طلا روی می آورند. ما در سال ، تا 24 مه 2022 (در مقایسه با خروج خالص 9. 2 میلیون اونس در سال 2021) ، 7. 3 میلیون اونس ورود به کالاهای جهانی مبادله شده توسط طلا (ETC) را در سال ، تا 24 مه 2022 مشاهده کرده ایم. 4

شکل 2: طلا در مقابل نرخ واقعی (عملکرد اوراق بهادار محافظت شده از تورم خزانه داری)

Gold vs real rates

رکود می تواند برای طلا مفید باشد

به طور سنتی ، رکود اقتصادی تمایل به فشارهای متوسط دارد. با این حال ، هنگامی که افزایش قیمت توسط شوک های خارجی ایجاد می شود ، ممکن است شاهد آن نباشیم. اندیشه های بازار به طور فزاینده ای در مورد "رکود" صحبت می کنند - رکود اقتصادی همراه با تورم بالا. امروز ، ما با شوک قیمت انرژی و کمبود مواد غذایی روبرو هستیم - پیامدهای همه گیر Covid و جنگ در اوکراین. به نظر نمی رسد که تأثیر این وقایع به همان اندازه که بسیاری امیدوار بودند محو شود.

اپیزودهای رکود بسیار نادر است و بنابراین نتیجه گیری کمی از آنها مملو از دشواری است. بین Q3 1973 و Q1 1975 ، تولید ناخالص داخلی ایالات متحده از نظر واقعی رو به کاهش بود و در طی آن دوره ، تورم از 7. 4 ٪ به 10. 3 ٪ افزایش یافت. 5 در همین دوره ، قیمت طلا 73 ٪ افزایش یافته است. 6 در اواخر دهه 1970 ، ما همچنین شاهد کاهش اقتصادی 7 با تسریع در تورم بودیم که قیمت طلا در سال تقویم 1979 بیش از دو برابر شدن بود.

در حال حاضر سوار بر نقره بر روی Coattail Gold's

با استفاده از پیش بینی طلای مورد اصلاح شده ما ، مدل نقره ما نشان می دهد که قیمت نقره احتمالاً به 25. 89 دلار در هر اونس (از 21. 93 دلار در هر اونس 8) توسط Q1 2023 افزایش می یابد. هزینه های سرمایه معدن در سالهای اخیر رو به افزایش است و این می تواند نقره ای را هدایت کنداز کسری عرضه در سال آینده. ما فرض می کنیم که فعالیت تولیدی (که توسط تولید شاخص های مدیر خرید تولید می شود) به تعدیل ادامه می یابد اما زیر 50 نمی رسد (یعنی به طور کامل قرارداد نخواهد داشت).

پیش بینی نقره ما نشان می دهد که نسبت طلا به نقره (شکل 3) ، که در حال حاضر بالا رفته است ، 9 می تواند کمی تعدیل شود.

شکل 3: نسبت طلا به نقره

Gold-to-silver ratio

رکود اقتصادی می تواند با نقره ای متفاوت از طلا رفتار کند

مدل نقره ما فرض می کند که حساسیت فلز به قیمت طلا از طریق چرخه اقتصادی به طور گسترده ای پایدار است. با این حال ، در واقعیت ، همبستگی بین دو فلز نوسان (شکل 4). ما معتقدیم که اگر رکود به محرک اصلی قیمت طلا تبدیل شود ، فعالیت تولید می تواند منقبض شود و فشار منفی بر نقره وارد کند ، در حالی که قیمت طلا همچنان رو به افزایش است. این می تواند نسبت طلا به نقره را بالاتر بفرستد.

شکل 4: همبستگی های طلا و نقره از طریق چرخه تغییر می کند

Gold and silver correlations change through the cycle

نتیجه گیری

طلا و نقره از بازده اوراق قرضه بالاتر و دلار قدردانی آمریكا روبرو هستند ، اما تورم سرسختانه باید شاهد افزایش قیمت آنها باشد.

برای استرس ، رکود سناریوی مورد پایه ما نیست ، اما بازارها به طور فزاینده ای نگران اقتصاد هستند. طلا می تواند در چنین سناریویی از نقره بهتر باشد.

دسترسی به طلا

افزودن قرار گرفتن در معرض طلا به یک نمونه کارها با راه اندازی خانواده محصولات کارآیی سرمایه WisdomTree آسانتر شده است. صندوق استراتژی سهام عدالت WisdomTree به علاوه (GDE) آینده طلا را در بالای سهام سنتی در کلاه بزرگ پوشانده است. صندوق استراتژی کارآمد Gold Miners Gold (GDMN) برای یک نمونه کارها از سهام معدن طلا نیز همین کار را انجام می دهد. این استراتژی ها به جای اتصال همه سرمایه در فلز فیزیکی ، قرار گرفتن در معرض طلا با بهره وری از طریق استفاده از معاملات آینده را ارائه می دهند.

1 منبع: بلومبرگ ، 05/24/22. 2 منبع: بلومبرگ ، 05/24/22. 3 منبع: بلومبرگ ، 05/24/22. 4 منبع: بلومبرگ ، 05/24/22. 5 منبع: بلومبرگ. 6 منبع: بلومبرگ. 7 اگرچه اقتصاد در حال کاهش بود ، ایالات متحده فقط در سال 1980 به تعریف فنی رکود اقتصادی رسید (یعنی با دو چهارم متوالی کاهش تولید ناخالص داخلی واقعی). 8 منبع: بلومبرگ ، 05/24/22. 9 از سال 1990 بیش از یک انحراف استاندارد بالاتر از میانگین است.

خطرات مهم مربوط به این مقاله

نیتش شاه کارمند Wisdomtree UK Limited ، یک شرکت تابعه اروپایی شرکت مادر شرکت Wisdomtree Asset Management شرکت ، Wisdomtree Investments ، Inc.

GDMN: ریسک‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری، از جمله از دست دادن احتمالی اصل سرمایه وجود دارد. صندوق به طور فعال مدیریت می شود و در معاملات آتی طلا و اوراق بهادار سهام جهانی در فهرست ایالات متحده سرمایه گذاری می کند که توسط شرکت هایی که حداقل 50 درصد از درآمد خود را از تجارت معدن طلا به دست می آورند ("Gold Miners") سرمایه گذاری می کند. استفاده صندوق از قراردادهای آتی طلای فهرست شده در ایالات متحده منجر به اهرم، افزایش سود و زیان می شود و باعث می شود که صندوق نسبت به زمانی که اهرم نشده بود، نوسان بیشتری داشته باشد. علاوه بر این، تغییرات قیمت در قراردادهای آتی طلا و طلا ممکن است به سرعت و به طور چشمگیری نوسان داشته باشد و از نظر تاریخی همبستگی پایینی با بازده بازار سهام و اوراق قرضه داشته باشد. با سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار طلای معدنچیان، صندوق ممکن است در معرض رویدادهای مالی، اقتصادی، سیاسی یا بازاری قرار گیرد که بر صنعت فرعی استخراج طلا تأثیر می‌گذارد، از جمله قیمت کالاها و موفقیت پروژه‌های اکتشافی. صندوق ممکن است بخش قابل‌توجهی از دارایی‌های خود را در اوراق بهادار شرکت‌های یک کشور یا منطقه واحد، از جمله بازارهای نوظهور سرمایه‌گذاری کند و بنابراین، صندوق احتمالاً تحت تأثیر رویدادها و شرایط سیاسی، اقتصادی یا نظارتی مؤثر بر آن کشور یامنطقه یا به طور کلی بازارهای نوظهور. استراتژی سرمایه گذاری صندوق همچنین از آن می خواهد که سهام را به صورت نقدی بازخرید کند یا در غیر این صورت وجه نقد را به عنوان بخشی از عواید بازخرید درج کند، که ممکن است باعث شود صندوق سود سرمایه را شناسایی کند. لطفاً دفترچه صندوق را برای جزئیات خاص در مورد مشخصات ریسک صندوق بخوانید.

GDE: خطرات مرتبط با سرمایه گذاری وجود دارد ، از جمله از دست دادن احتمالی اصلی. این صندوق به طور فعال مدیریت می شود و در معاملات آینده طلای ایالات متحده و اوراق بهادار سهام ایالات متحده سرمایه گذاری می کند. استفاده از این صندوق از قراردادهای آتی طلای در لیست ایالات متحده ، باعث افزایش اهرم ، بزرگنمایی سود و ضرر و زیان می شود و باعث می شود این صندوق بی ثبات تر از آن باشد که در صورت عدم استفاده از آن استفاده نشده باشد. علاوه بر این ، حرکات قیمت در قراردادهای آتی طلا و طلا ممکن است به سرعت و به طرز چشمگیری نوسان داشته باشد و از نظر تاریخی کم با بازده سهام و بازارهای اوراق قرضه همبستگی کم داشته باشد. اوراق بهادار سهام ایالات متحده ، مانند سهام مشترک ، در معرض خطرات بازار ، اقتصادی و تجاری است که ممکن است باعث نوسان قیمت آنها شود. استراتژی سرمایه گذاری این صندوق همچنین به بازپرداخت سهام برای پول نقد و یا در غیر این صورت شامل پول نقد به عنوان بخشی از درآمد حاصل از بازپرداخت آن خواهد بود ، که ممکن است باعث شود این صندوق سود سرمایه را به رسمیت بشناسد. لطفاً دفترچه راهنما را برای جزئیات خاص در مورد مشخصات ریسک صندوق بخوانید.

نیتش شاه ، مدیر تحقیقات ، Wisdomtree Europe

جرمی شوارتز ، CFA ، مدیر ارشد سرمایه گذاری جهانی

جرمی شوارتز از نوامبر 2021 به عنوان مدیر ارشد سرمایه گذاری جهانی ما خدمت کرده است و تیم استراتژی سرمایه گذاری WisdomTree را در ساخت شاخص های سهام عدالت WisdomTree ، استراتژی های فعال کمی و اوراق بهادار مدل چند دارایی هدایت می کند. آقای شوارتز در ماه مه 2005 به عنوان یک تحلیلگر ارشد به Wisdomtree پیوست و در فوریه 2007 به عنوان معاون مدیر تحقیقات و پس از آن ، از اکتبر 2008 تا اکتبر 2018 ، به عنوان مدیر تحقیقات و از نوامبر 2018 تا نوامبر 2021 به عنوان رئیس جهانی به عنوان رئیس جهانی به مسئولیت های خود افزود. پژوهش. وی قبل از پیوستن به Wisdomtree ، رئیس تحقیقاتی استاد جرمی سیگل بود و به تحقیق و نوشتن سهام برای طولانی مدت و آینده برای سرمایه گذاران کمک کرد. آقای شوارتز همچنین نویسنده مقاله مقاله تحلیلگران مالی است ، چه اتفاقی برای سهام اصلی در S& P 500 افتاد؟او لیسانس خود را دریافت کرددر اقتصاد از دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا و میزبان برنامه رادیویی تجارت وارتون در پشت بازارهای SiriusXM 132 است. آقای شوارتز همچنین عضو انجمن CFA فیلادلفیا است.

یادداشت سردبیر: گلوله های خلاصه این مقاله با جستجوی ویراستاران آلفا انتخاب شد.

این مقاله توسط نوشته شده است

WisdomTree profile picture

Wisdomtree اولین ETF های خود را در ژوئن سال 2006 راه اندازی کرد و در حال حاضر پنجمین ارائه دهنده بزرگ ETF این صنعت است. Wisdomtree که به دنبال مشخصات آلفا است توسط برخی از تحلیلگران پیشرو ما از جمله: Luciano Siracusano: Luciano Siracusano استراتژیست اصلی سرمایه گذاری Wisdomtree و رئیس فروش است. او سازنده با مدیرعامل جاناتان اشتاینبرگ از روش فهرست بندی ثبت اختراع Wisdomtree است و از سال 2008 هدایت نیروی فروش این شرکت را بر عهده داشته است. لوسیانو یک مهمان معمولی در CNBC و Fox Business است و اغلب در مورد ETF ، نمایه سازی و بازارهای مالی جهانی صحبت می کند. یک تحلیلگر سابق سهام در والوئلین ، لوسیانو کار خود را به عنوان سخنران برای فرماندار پیشین نیویورک ماریو کوومو و وزیر HUD ، هنری سیسنروس آغاز کرد. وی از دانشگاه کلمبیا با لیسانس فارغ التحصیل شد. در علوم سیاسی در سال 1987. جرمی شوارتز: به عنوان مدیر تحقیقات Wisdomtree ، جرمی شوارتز ایده های به موقع و خرد بی موقع را به صورت دو ماهه ارائه می دهد. قبل از پیوستن به Wisdomtree ، جرمی دستیار تحقیقات سرپرست جرمی سیگل بود و به تحقیق و نوشتن سهام برای طولانی مدت و آینده برای سرمایه گذاران کمک کرد. او همچنین نویسنده مقاله ژورنال تحلیلگران مالی "چه اتفاقی برای سهام اصلی در S& P 500 افتاد؟"و مقاله وال استریت ژورنال "حباب باند بزرگ آمریکایی". کریستوفر گاناتی: کریستوفر گاناتی در دسامبر 2010 در ویسدمورتری به عنوان تحلیلگر تحقیق آغاز شد و مستقیماً با جرمی شوارتز ، CFA® ، مدیر تحقیقات همکاری کرد. او در ایجاد و برقراری ارتباط افکار Wisdomtree در مورد بازارها و همچنین تجزیه و تحلیل استراتژی های موجود و توسعه رویکردهای جدید نقش دارد. کریستوفر از لرد ابت به ویسدمورتری آمد ، جایی که چهار سال و نیم به عنوان مشاور منطقه ای کار کرد. ریک هارپر: ریک هارپر به عنوان رئیس درآمد ثابت و ارز برای مدیریت دارایی WisdomTree ، جایی که وی بر درآمد ثابت و ارزی که از طریق همکاری های ما با شرکت BNY Mellon و مدیریت دارایی غربی توسعه یافته است ، نظارت می کند. ریک بیش از 19 سال تجربه سرمایه گذاری در موقعیت های استراتژی و مدیریت نمونه کارها را در شرکت های برجسته سرمایه گذاری دارد. قبل از پیوستن به Wisdomtree در سال 2007 ، ریک نقش های استراتژیستی ارشد را با RBC Dain Rauscher ، Bank One Capital Markets ، Advisors ETF و سرمایه گذاری Nuveen برگزار کرد. بردلی کروم: بردلی کروم در دسامبر 2010 به عنوان عضو تیم درآمد و ارز ثابت به ویسدیدری پیوست.




:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: