چگونه سرمایه گذاران متخصص هنگام مواجهه با تورم بالا واکنش نشان می دهند
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

وارن بافت ، Doyen of Astute Investment ، از بازگشت تورم زیاد از روزهای بد دهه 1980 هشدار داده است و آن را "مالیات بی رحمانه" توصیف می کند که "تقریباً همه را می چرخاند". با وجود این ، افزایش قیمت اخیر او را از خرید سهام بازدارنده نداده است. حتی در حالی که نرخ تورم ایالات متحده در سال جاری به میزان 40 سال و سهام به شدت سقوط کرد ، رئیس محترم و مدیرعامل Berkshire Hathaway بیش از 40 میلیارد دلار (33 میلیارد پوند) به سهام خود شخم زد.

در میان افزایش قیمت کالاهای جهانی ، بافت روی سهام نفت و گاز متمرکز شده است. او همچنین سهام خود را در غول های فنی اپل و HP جمع کرده است ، که هر دو متناسب با فلسفه سرمایه گذاری در بنگاه های با ارزش هستند که محصولاتی را ایجاد می کنند که همیشه به احتمال زیاد مجری صدا هستند ، صرف نظر از هر چیزی که ممکن است سرسخت اقتصادی باشد.

از آنجا که از زمان حمله روسیه در اوکراین در ماه فوریه ، قیمت مواد غذایی ، سوخت و انرژی به وجود آمده است ، بازارها متزلزل شده اند و مدیران صندوق را ملزم به تنظیم استراتژی های معاملاتی خود می کنند. مصرف کنندگان کمربندهای خود را محکم می کنند در حالی که بانک های مرکزی در حال افزایش نرخ بهره خود هستند و این باعث افزایش رشد و افزایش خطر رکود اقتصادی می شود.

این شرایط سرمایه گذاران را فریب می دهد. شاخص سهام معیار ایالات متحده S& P 500 حدود 20 ٪ از ارزش خود را بین ژانویه و اواسط ماه مه از دست داد ، به عنوان مثال.

جو کوچک استراتژیست اصلی جهانی در مدیریت دارایی HSBC است که مسئولیت دارایی های حدود 525 میلیارد پوند را بر عهده دارد. او می گوید: "کاملاً قابل درک است که سرمایه گذاران با توجه به اینکه بیشتر آنها تاکنون شوک تورم را در مقیاس ما در 18 ماه گذشته تجربه کرده اند ، احساس سردرگمی و ناراحت کننده کرده اند. برخی از ناشناخته های قابل توجه در مورد چشم انداز اقتصادی وجود دارد. برای سرمایه گذاران حرفه ای ، اینجاست که فلسفه و فرایند سرمایه گذاری شما واقعاً از طریق عدم اطمینان به شما کمک می کند. "

به گفته کمی ، تنوع به عنوان یک اقدام محافظ در دوره های تورم بالا به خود اختصاص می یابد. به طور سنتی ، سرمایه گذاران به ثبات نسبی اوراق قرضه برای متعادل کردن سهام ریسک پذیر در اوراق بهادار خود اعتماد کرده اند. اما قیمت اوراق قرضه کاهش می یابد زیرا بانک های مرکزی نرخ پایه خود را بیشتر به تورم می اندازند ، بنابراین آنها نمی توانند نقش مهمی را که خود را انجام می دهند ، انجام دهند. بنابراین ، سرمایه گذاران باید به گزینه های دیگر نگاه کنند ، با اشاره به شایستگی دارایی های ملموس تر مانند طلا و املاک.

ویکتوریا اسکولار، رئیس سرمایه گذاری در پلتفرم معاملاتی Interactive Investor هشدار می دهد که در مورد سهام، سرمایه گذاران باید با دقت بیشتری در مورد نوع شرکت هایی که در آنها سهام می خرند فکر کنند.

برای مدت طولانی، سودهای بازار سهام توسط سیاست پولی جهانی بسیار سست حمایت شده است. اما دوران تضعیف پولی به پایان رسیده است که پیامدهای جدی برای ارزش گذاری دارد.

محقق معتقد است که تمایز بین شرکت‌هایی که می‌توانند بیشتر هزینه‌های افزایش‌یافته خود را از طریق قیمت‌های بالاتر به مصرف‌کنندگان منتقل کنند و بنابراین از فشرده‌سازی حاشیه (معروف به قیمت‌سازان) و شرکت‌هایی که باید این هزینه‌های اضافی را خودشان متقبل شوند (قیمت‌گیران) اجتناب کنند، مهم است.

کاملاً قابل درک است که سرمایه‌گذاران احساس سردرگمی و ناراحتی کرده‌اند، با توجه به اینکه اکثر آنها هرگز شوک تورمی را در مقیاسی که در 18 ماه گذشته دیده‌ایم تجربه نکرده‌اند.

او از شرکت‌های فعال در بخش لوکس به عنوان نمونه‌های قبلی یاد می‌کند. با «قدرت بالا بردن قیمت های خود بدون کاهش قابل توجه تقاضا، آنها می توانند جالب باشند. اما شایان ذکر است که اگر رشد اقتصاد جهانی - و به ویژه چین - کند شود، می‌توانیم تقاضای ضعیف‌تری را شاهد باشیم.

Scholar خاطرنشان می کند: در حالی که شرکت های دارای بدهی به احتمال زیاد در شرایط فعلی با مشکل مواجه می شوند، آنهایی که در بخش های خاص هستند از افزایش تورم و نرخ بهره سود می برند.

او می‌گوید: «برای مثال، بانک‌ها به دلیل بهبود حاشیه سود خالص، تمایل به عملکرد بهتر دارند. همچنین، بخش زیادی از تورم فعلی ناشی از افزایش قیمت در مجتمع کالایی در پشت جنگ در اوکراین بوده است، بنابراین ذخایر سوخت‌های فسیلی و استخراج معادن به سود بالایی دست یافته‌اند.

دیوید جین مدیر چند دارایی در Premier Miton Investors است که مسئول حدود 14 میلیارد پوند دارایی است. او گزارش می دهد که شرکتش به طور فزاینده ای نگران خطر رکود اقتصادی است و رویکرد خود را بر این اساس تطبیق می دهد.

در طول یک دوره تورم بالا، ما انتظار داریم که نرخ بهره در آن زمان افزایش یابد. این بدان معناست که در مواجهه با درآمد ثابت ما از اوراق قرضه با تاریخ طولانی‌تر به‌ویژه اجتناب می‌کنیم.»به این دلیل که تورم بالا قدرت خرید جریان‌های نقدی آتی اوراق قرضه را کاهش می‌دهد.

با توجه به سهام، جین معتقد است که شرکت‌هایی که دارای «دارایی‌های واقعی» هستند و تامین‌کنندگان مواد اولیه اولیه احتمالاً بهتر عمل می‌کنند. به همین دلیل، شرکت او سهام‌های کم‌ارزش‌شده را به سهام در حال رشد ترجیح می‌دهد (نقش‌های نسبتاً پرخطر در شرکت‌هایی که انتظار می‌رود عملکرد بهتری از میانگین بازار داشته باشند).

در HSBC ، کمی نسبت به چشم انداز بیشتر است. او معتقد است که اقتصاد جهانی احتمالاً از رکود اقتصادی که در برخی از محله ها پیش بینی شده است ، جلوگیری می کند.

"در حالی که ما فکر می کنیم که لحن" رکود "از رشد ضعیف تولید ناخالص داخلی و تورم بالا برای مدتی ادامه خواهد یافت ، ما برخی از علائم دلگرم کننده را مشاهده می کنیم. به عنوان مثال ، تنگناهای زنجیره تأمین شروع به سهولت می کنند. نظر ما این است که تورم به اوج خود رسیده و به تدریج طی شش تا نه ماه آینده خنک خواهد شد. ""این ممکن است که رفتار بازار سهام در نیمه دوم سال جاری متفاوت به نظر برسد."

با این حال ، در حال حاضر ، رویکرد HSBC به سهام ، با تمرکز بر سهام و سازندگان قیمت های مرتبط با کالا ، انتخابی تر شده است. کمی از سهام کم ارزش و کوتاه مدت سهام پول نقد-که برای هفته ها یا حتی روزها نگهداری می شوند-بیش از سهام رشد خطرناک تر هستند.

محقق معتقد است که نوسانات در بازارهای سهام در کل سال دوام خواهد داشت ، اما او اطمینان دارد که سفت شدن سیاست های پولی توسط بانکهای مرکزی باید ترس بیشتر مردم را از این امر کاهش دهد که تورم ممکن است از کنترل خارج شود.

وی می افزاید: یک اشتباه رایج برای سرمایه گذاران است که با انحلال موقعیت های خود ، "دکمه وحشت" را بزنید و در مواقع عدم اطمینان زیاد به سمت خروج می روند. با توجه به اینکه تورم بالا ارزش پول در بانک را از بین می برد ، با وجود افزایش نرخ بهره اخیر ، نرخ واقعی بازده آن "بسیار منفی" است ، "به نظر می رسد سرمایه گذاری باقی مانده بهترین استراتژی در دراز مدت است".




:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: