نمودار شمعدان - انواع مختلف نمودار و بازه های زمانی
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

نمودار شمعدان مفیدترین راه برای دیدن بازار است.

نمودار شمعدان همان چیزی است که Petko Aleksandrov - رئیس معامله گر در آکادمی EA فارکس ، در این سخنرانی تمرکز می کند: سلام معامله گران عزیز ، این پتکو الکساندروف است و من اکنون با انواع مختلف نمودار شمعدانی که ما داریم و قاب های زمانی ادامه می دهم.

اولین چیزی که من به آن خواهم رفت انواع نمودار است ، سه نوع نمودار اصلی وجود دارد-این نمودار نوار ، نمودار شمعدان و نمودار خط است.

Candlestick chart screen

نمودار شمعدان در H1

اگر من فقط در هر یک از cryptocurrency بزرگنمایی کردم ، بگذارید آن را کمی بزرگتر کنم. اولین و رایج ترین نوع نمودار شمعدان ها هستند یا آنها را شمعدان های ژاپنی می نامند. آنها در طول قرن 18 توسط مونیشیزا هوم ساخته شدند. که یک معامله گر Rise Rise بود.

و بعداً آنها در کتاب تکنیک های نمودار شمعدان ژاپنی توسط استیو نیسون توضیح داده شد. من فکر می کنم او که واقعاً نماینده این شمعدان ها به جهان غرب بود. و آنها واقعاً مشهور شدند زیرا بسیار بصری ، بسیار بصری تر از میله ها و خطی هستند که من به شما نشان خواهم داد.

بسیاری از استراتژی های معاملاتی بر اساس نمودار شمعدان وجود دارد و آنها بسیار خوب رفتار بازار را نشان می دهند. ده ها الگوی شمعدانی وجود دارد که می تواند در تجارت استفاده شود. و می توانید میزها و تصاویر زیادی را با آن پیدا کنید. آنها هنگامی که قیمت ممکن است برعکس شود ، سیگنال های بزرگی به ما می دهند. مشکل این است که اگر شما استراتژی معاملاتی خود را بر اساس الگوی شمعدان پایه گذاری کنید ، ممکن است بیشتر معاملات را در برابر جهت اصلی قیمت قرار دهید.

چه چیزی با نمودار شمعدان داریم؟

هر یک دوره زمانی را نشان می دهد:

  • اگر آن را بزرگنمایی کنم ، هر شمعدان اگر یک ساعت در یک ساعت باشد ، یک ساعت را نشان می دهد.
  • اگر به H4 برویم ، هر نمودار شمعدان چهار ساعت را نشان می دهد.
  • و اگر من به هر روز بدیهی می روم ، هر شمعدان نمودار روزانه را نشان می دهد.

اگر ماوس را در بسته شدن هر نوار قرار دهم یا دیروز بگذاریم زیرا ما در روز جاری هستیم ، اگر دیروز مصرف کنم و اگر آن را در بسته شدن قرار دهم ، خواهید دید که من چهار ارزش دارم. این هست:

اگر به عنوان مثال این روز را طی کنم ، یک بدن سبز وجود دارد و دو خط از بالا و پایین وجود دارد. بدن فاصله بین دهانه و نزدیک شمعدان را نشان می دهد. و خطوط حداکثر قیمت را نشان می دهد. هنگامی که در این روز و حداقل پایین ترین سطح قیمت در این روز به دست آمده است. اگر ماوس را در بسته شدن نوار قرار دهم ، خواهید دید که ما چهار مقدار در آنجا داریم.

ما افتتاح ، بالا ، قیمت پایین و بسته را داریم. و ما این حجم را داریم که در واقع هنگام تجارت با کارگزاران از آن استفاده نمی کنیم زیرا آنها حجم مشتری خود را نشان می دهند و نه حجم جهانی.

این نوار فاصله بین دهانه و نزدیک است. بنابراین ، این روز در این سطح افتتاح شد و بالا و پایین ، بالا و پایین رفت و در این سطح بسته شد. یک روز مثبت تشکیل داد. از آنجا که تقریباً در 1080 افتتاح شد و در 1140-1150 چیزی بسته شد. اما بالا و پایین رفت. و ما می توانیم ببینیم که تا چه حد از بین رفته و در این روز تا چه اندازه بالا رفته است.

و بعد از آن ما یک روز دیگر داریم که باز می شود و قیمت آن بالا و پایین می رود و یک روز دیگر و یک روز دیگر ، و امروز می توانید قیمت تقریباً در 1258 را باز کنید و اگر زیر این سطح بسته شود ، یک نمودار شمعدانی قرمز تشکیل می دهد کهیعنی یک روز منفی است.

موارد بسیار مهمی که ما در اینجا با شمعدان داریم ، باز ، بسته ، مرتفع و پایین هر نمودار شمعدان است.

و اگر در یک نمودار روزانه هستید ، هر شمعدان یک روز را نشان می دهد. اگر دوباره به H1 بروم ، هر نوار یک ساعت را نشان می دهد. اکنون ساعت 17:55 وقت من است بعد از پنج دقیقه یک نوار جدید نمودار H1 را باز می کند.

این چهار مقدار مهمترین اطلاعاتی است که ما در تجارت الگوریتمی استفاده می کنیم.

وقتی داده های تاریخی را از کارگزار صادر می کنیم ، این همان چیزی است که ما استفاده می کنیم. اسکریپت هایی برای صادر کردن داده های تاریخی در وب سایت ما به صورت رایگان وجود دارد. و می توانید از آنها استفاده کنید. آنچه خواهید دید این است که صادرات این 4 مقدار برای هر نوار برای 2 سال گذشته بسیار آسان است. بله ، این پرونده بزرگ است ، اما با اسکریپت ها می توان در چند ثانیه انجام داد.

به هر حال ، وقتی استراتژی های استراتژی را تولید ، بهینه سازی یا آزمایش می کنیم ، از این 4 مقدار استفاده می کنیم. و این تنها چیزی است که ما داریم تا ببینیم آیا یک استراتژی در گذشته سودآور بوده است یا خیر. البته این باعث برخی مسائل می شود زیرا ما نمی دانیم دقیقاً در داخل نوار چه اتفاقی افتاده است. وقتی در حال بررسی نمودار شمعدان هستیم ، بدن را می بینیم. اما ما نمی دانیم قیمت اول به کجا رفت. هیچ راهی برای استفاده از فریم های زمانی پایین وجود ندارد تا آنچه را که در نمودار شمعدان زمانی بالاتر اتفاق افتاده است ، به ما جلب کند.

بیایید نمونه ای برای H1 داشته باشیم. بیایید هر استراتژی در نمودار H1 داشته باشیم. آنچه ما قادر به دیدن آن هستیم ، چهار مقدار این نوار است - باز ، بالا ، پایین و نزدیک. ما نمی دانیم چه اتفاقی در داخل این نوار افتاده است ، حتی برای این یک ساعت از نمودار M1 استفاده می کنیم. بله ، ما آن را داریم و می توانیم ببینیم چه اتفاقی افتاده است. اما وقتی از مشاوران متخصص استفاده می کنیم ، نمی توانیم آن را در کد قرار دهیم.

راه حل چیست؟

ما در سازندگان استراتژی از فریم های زمانی مختلف استفاده می کنیم. این بدان معنی است که اگر ما در نمودار H1 تجارت می کنیم ، می توانیم مشاور متخصص را تنظیم کنیم تا اگر قیمت در جهت ما باشد ، فریم های زمانی پایین تر را بررسی کنیم. راه دیگر امکان پذیر است. اگر به دنبال تجارت در نمودار شمعدان M1 هستیم ، می توانیم EA را تنظیم کنیم تا فریم های زمانی بالاتر را بررسی کنیم. چنین سه استراتژی ما در دوره ما استراتژی های معاملاتی فارکس از یک تاجر حرفه ای + 5 روبات.

نوع دیگر نمودارها نمودار نوار است

این همان چیزی است که در اینجا ما این خطوط عمودی داریم که یک ساعت را نشان می دهد. آنها نشان می دهند که قیمت در این ساعت به حداکثر و به پایین ترین نقطه رسیده است. و آنها نشان می دهند که نوار در کجا باز بوده و کجا بسته شده است:

bar chart type

نمودار میله ای

می بینید که خطوط عمودی وجود دارد. و سپس ما این خطوط افقی کوتاه را در سمت چپ خط عمودی داریم. ما خط افقی کوچکی داریم که نشان دهنده باز شدن است. و ما خط افقی کوچک را در سمت راست داریم که نشان دهنده بسته شدن است. همانطور که می بینید واقعاً بصری نیست که کدام نوار مثبت است و کدام نوار منفی است. اگر از آن استفاده کنید ، خواهید دانست. منظورم این است که با نگاه کردن به این خطوط ، می توانم خطوط عمودی و افقی را بگویم که من به وضوح می دانم کدام یک مثبت هستند و کدام یک منفی هستند.

همچنین بسیاری از استراتژی های ایجاد شده از طریق نمودار نوار وجود دارد. نکته جالب این است که همه این موارد قابل استفاده است. اگر نمودار شمعدان داریم. واقعاً فرقی نمی کند که از کدام یک برای یک استراتژی بر اساس آن استفاده کنید. زیرا این همان چیزی را نشان می دهد ، همانطور که چشمان شما می بینند.

مفیدترین راه برای هر معامله گر روشی است که او به آن عادت کرده است. من مطمئن هستم که اگر من از ابتدا شروع به نگاه و نمودارهای نوار کرده ام ، تا لحظه ای برای من بسیار ساده تر خواهد بود. و من هنوز از آن استفاده می کنم. با این حال ، من مطمئن هستم که خیلی سریعتر از راه دیگر با نمودار شمعدان استفاده می کردم.

نکته اصلی این است که با نمودار نوار ، ما در دیدگاه اول تشخیص نمی دهیم که کدام میله ها مثبت هستند و منفی هستند.

چیزی که با نمودار شمعدان بسیار بصری است. رنگ های مختلف وجود دارد. اگر آن را سفید و سیاه کنید ، خواهید دید که بلافاصله. متداول ترین رنگ ها سبز و قرمز (سبز برای مثبت و سیاه برای منفی) ، سفید و سیاه (یا خالی است که اگر پس زمینه سیاه باشد دوباره سیاه است).

اما به سادگی ، بچه ها ، با نمودار شمعدان ، فقط از طرف اول بسیار بصری است حتی شما معامله گر مبتدی هستید ، می توان درک کرد که کدام نوار منفی است و کدام نوار مثبت است.

و نوع سوم ما نمودار خط را داریم:

Candlestick chart as a line

نمودار خط

به طور معمول ، خط فقط بسته شدن هر نوار را که در شمعدان ها یا در میله ها مشاهده می کنیم ، به هم وصل می کند. این بسته شدن این میله ها را به هم وصل می کند و خط را تشکیل می دهد. بدیهی است که در اینجا اطلاعات بسیار کمتری داریم. ما می بینیم که قیمت ها در چه سطحی ، حرکت را می بینیم. اما ما دقیقاً نمی بینیم که قیمت آن کجا بود ، ساعتهای منفی و مثبت کجا بود. و انجام هرگونه تجارت با نمودار خط واقعاً دشوار است. به همین دلیل رایج ترین آنها میله ها و نمودار شمعدان هستند.

نمودار خط کمی توهم را نشان می دهد.

در واقع این خط نقاط مختلف را در نمودار متصل می کند. به طور معمول این بسته شدن زمان از پیش تعریف شده است. اگر هر روز در حال انجام باشیم ، نمودار خط بسته شدن هر روز را به هم وصل می کند. یا قیمتی که روز در آن بسته شد. و اگر در نمودار ساعتی قرار داشته باشیم ، بسته شدن هر ساعت را به هم وصل می کند.

توهم مشابه با شاخص هایی که به عنوان خط نشان داده می شوند همراه است. همه شاخص ها نشان دهنده برخی از فرمول ها هستند. و در نتیجه فرمول یک مقدار وجود دارد. بنابراین ، برای هر نوار دوباره قیمت وجود دارد (متفاوت از جریان). شاخص ها به سادگی خطوطی هستند که این نقاط را به هم وصل می کنند. این بسیار مهم است که هنگام انجام تجارت الگوریتمی شناخته شود. بسیاری از معامله گران نمی دانند که دقیقاً مشاوران خبره دقیقاً به همین دلیل کار می کنند.

بدیهی است که انواع دیگری از نمودار وجود دارد.

دو خط وجود دارد که نماینده پیشنهاد و قیمت هستند.

این نوع نمودار با برخی از کارگزاران در دسترس است ، اما کمکی نمی کند. یکی از خطوط قیمت پیشنهادی و دیگری قیمت درخواست است. بنابراین ، شما اساساً دو خط موازی را مشاهده خواهید کرد که به سمت بالا و پایین حرکت می کنند. این برای معامله گر بسیار مفید نخواهد بود. زیرا این فقط همان چیزی است که نمودار خط عادی است. اما هنوز هم خیلی بیشتر از نمودار شمعدان به عنوان اطلاعات.

نمودارهای رنکو وجود دارد که در واقع زمان را نادیده می گیرد. ما همچنین با نمودار رنکو استراتژی های خوبی داریم. ایده با نمودار رنکو این است که آنها فقط قیمت را نشان می دهند. بنابراین ، اگر یک دارایی به عنوان مثال در محدوده 20 پیپ باقی بماند ، و شما نمودار Renko را تنظیم کرده اید تا در هر 20 پیپ جدید یک نوار جدید داشته باشد ، تا زمانی که قیمت این 20 پیپ را بشکند ، هیچ نوار جدیدی را باز نمی کنید. به هر حال ، این نوع تجارت کاملاً متفاوت است. شاخص های بسیار متفاوت ، تکنیک های عملکرد قیمت اعمال می شود.

استراتژی هایی که با نمودارهای Renko استفاده می شود ، معمولاً "جعبه ها" نامیده می شوند. این استراتژی هایی است که ما به دنبال نوار یا جعبه جدید برای باز کردن برای تجارت هستیم. سفارشات در انتظار در این نوع استراتژی ها بسیار مفید است. ما یک سیستم عالی با استفاده از نمودارهای Renko داریم و در لیست "انجام" ما قرار دارد تا آن را در یک دوره قرار دهیم.

اما رایج ترین نمودار شمعدان است. بسیار بصری تر است و استفاده از آن بسیار ساده تر است.

این تقریباً در مورد انواع مختلف نمودار است. این انتخاب شماست که می خواهید از آن استفاده کنید. و این واقعاً به استراتژی مورد استفاده ما با مشاوران خبره بستگی دارد ، با روبات ها هنگام انجام تجارت الگوریتمی. مهم نیست که از چه نوع نمودار استفاده می کنید. زیرا ما فقط ربات بازرگانی را روی نمودار قرار می دهیم. و با توجه به شرایط ورود و خروج معامله می شود. این در داخل کد وجود دارد و مهم نیست که نمودار نوع چیست اما من در مورد مشاوران متخصص در دوره معاملات اولیه cryptocurrency - از A تا Z - صحبت خواهم کرد. همچنین این دوره در بسته های ما گنجانده شده است.

با تشکر از شما برای خواندن و به من اطلاع دهید که آیا در info@eaforexacademy. com سؤالی دارید یا در وب سایت ما در انجمن ما می نویسید.




:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: