افزایش قیمت کالاها می تواند بر رشد بخش EV تأثیر بگذارد
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

در میان ترس از اختلال در عرضه در کالاهای روسیه ، قیمت کبالت و نیکل در حال افزایش است. افزایش قیمت بعدی باتری های EV می تواند بر رشد بخش EV تأثیر منفی بگذارد.

قیمت کبالت در 7 مارس 79،295 دلار در هر تن ، بالاترین نقطه آن از ژوئن سال 2018 بود. در 8 مارس ، قیمت نیکل به بالاترین 100000 دلار در هر تن رسید و در نتیجه مبادله فلز لندن برای روز به تعلیق درآورد و تجارت در این کالا را به حالت تعلیق درآورد. واد

کالاها و بازارهای دیگر از ابتدای این هفته شاهد افزایش قیمت ها بوده اند. حمله روسیه به اوکراین منجر به تحریم ها برای هدف قرار دادن اقتصاد روسیه و اختلال در تأمین زنجیرها شد. به غیر از نیکل و کبالت ، قیمت پالادیوم ، طلا ، روغن و گندم نیز به رکورد رسیده است.

نیکل و کبالت برای ساخت باتری برای وسایل نقلیه برقی (EV) اهمیت ویژه ای دارند. بیشترین استفاده باتری برای EVS باتری لیتیوم یون (LI-Ion) است که مواد معدنی کلیدی که برای آنها لیتیوم ، کبالت ، نیکل ، گرافیت و منگنز است.

در چند سال گذشته ، فروش EV رونق گرفته است. فروش در اروپا در سال 2020 رکورد افزایش یافته و بر چین به عنوان منطقه با بالاترین ثبت نام ها غلبه کرد. در سال 2019 و 2020 ، فروش در مقایسه با سال گذشته 142 ٪ افزایش یافت.

در حالی که فروش در سال 2021 رکود کرد ، 2. 3 میلیون ثبت نام هنوز در سال گذشته به سهام EV اضافه شد. با کل فروش جهانی اتومبیل برقی 6. 6 میلیون ، فروش EVS تقریباً 9 ٪ از بازار جهانی خودرو را تشکیل می دهد. انتظار می رود این تعداد فقط در نتیجه بسیاری از کشورها برای تعیین هدف از اتومبیل های سوخت فسیلی در دهه های آینده افزایش یابد.

با افزایش تقاضا برای EVS ، تقاضا برای باتری ها و مواد معدنی انتقال نیز وجود دارد. براساس IEA ، تقاضا برای باتری های EV در اروپا 52. 4 گیگاوات ساعت در سال در سال 2020 بود. در سال 2019 ، هنوز هم 24. 9 گیگاوات ساعت در سال بود ، افزایش 110 ٪.

تقاضای فزاینده برای مواد معدنی مورد نیاز در باتری ها برای بخش معدن چالش ایجاد می کند. مواد معدنی مانند لیتیوم ، نیکل و کبالت فقط در تعداد انگشت شماری از کشورها تولید می شوند - بیش از نیمی از عرضه هر ماده معدنی از 3 کشور برتر تولید کننده تهیه می شود. این امر باعث می شود زنجیره تأمین در برابر اختلال و نوسانات قیمت آسیب پذیر باشد.

روسیه دومین تولید کننده کبالت در جهان است که بیش از 6 ٪ از تولید جهانی کبالت و همچنین سومین تولید کننده نیکل بزرگ را بر عهده دارد و بیش از 11 ٪ از تولید جهانی است.

دریافت نیکل و کبالت از کشورهایی غیر از روسیه امکان پذیر است. به عنوان مثال ، داده های سازمان زمین شناسی ایالات متحده (USGS) نشان می دهد که غیر از روسیه ، جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) و استرالیا دیگر تولید کنندگان برتر کبالت بودند که به ترتیب 69 ٪ و 4 ٪ از کل تولید جهانی بودند. اندونزی و فیلیپین به ترتیب بیش از 30 ٪ و 13 ٪ از تولید ، تولید کنندگان بزرگ دیگر نیکل هستند.

با این حال ، در کوتاه مدت محدودیت هایی برای عرضه وجود دارد. قبل از حمله روسیه به اوکراین و افزایش تنش بین دو کشور ، قیمت مواد معدنی انتقال به دلیل افزایش تقاضا در حال افزایش بود. چالش صنعت معدن ادامه این تقاضا است.

در ماه مه سال 2021 ، آژانس بین المللی انرژی (IEA) گزارشی را منتشر کرد که ابراز نگرانی آنها در مورد امنیت آینده مواد معدنی ضروری برای انتقال انرژی ، مانند مواد معدنی برای EV.

فاتح بیرول ، مدیر اجرایی IEA ، در بیانیه مطبوعاتی گفت: "این داده ها عدم تطابق چشمگیر بین جاه طلبی های آب و هوایی در جهان و در دسترس بودن مواد معدنی مهم را نشان می دهد که برای تحقق آن جاه طلبی ها ضروری هستند."

برای بیشتر این مواد معدنی کمبود ذخایر وجود ندارد. براساس داده های USGS ، اندونزی ، استرالیا و برزیل بیشترین ذخایر را در نیکل دارند که ذخیره جهانی تخمین زده می شود بیش از 95 میلیون تن مشخص شود. برای کبالت ، بیش از 7. 6 میلیون تن ذخایر شناسایی شده است که DRC ، استرالیا و اندونزی به عنوان سه مکان برتر است.

این مشکل در ایجاد مین های جدید برای استفاده از این ذخایر نهفته است. طبق IEA ، انتقال یک پروژه معدن از کشف به مرحله عملیاتی به طور متوسط 16. 5 سال طول می کشد. براساس این گزارش ، زمان توسعه طولانی "سؤالاتی در مورد توانایی عرضه برای افزایش سطح تولید ایجاد می کند. یا - همانطور که اکنون می تواند باشد - اگر اختلال ناگهانی در عرضه وجود داشته باشد.

طبق تجزیه و تحلیل Globaldata ، شرکت والدین فناوری معدن: "دو مورد از مهمترین محرک های سازگاری EV یارانه اصلی و قیمت باتری بوده است."

براساس گزارش گلوبالداتا ، باتری حدود 35 ٪ -40 ٪ به هزینه EV کمک می کند. اگر قیمت باتری در کنار قیمت کالاها افزایش یابد ، می تواند بر رشد EV ها در سالهای آینده تأثیر بگذارد ، به خصوص اگر افزایش قیمت ها با غیرقانونی بودن یارانه ها جفت شود ، همانطور که در آلمان وجود دارد. به عنوان بخشی از یک بسته محرک در طول بیماری همه گیر ، دولت آلمان تا پایان سال 2022 یک جایزه نوآوری تا 9000 یورو را برای وسایل نقلیه صرفاً برقی معرفی کرد.

تحلیلگر محیت پراساد در این گزارش می نویسد: "وضوح در سطح یارانه از سال 2023 به بعد در حال حاضر در دسترس نیست.""با افزایش قیمت باتری و وضوح در سطح یارانه از سال 2023 هنوز در دسترس نیست ، آلمان ممکن است شاهد رشد خاموش در EV در سالهای آینده باشد."




:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: