هزینه جایگزینی (املاک و مستغلات)
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

هزینه جایگزینی به قیمتی که برای جایگزینی یک دارایی موجود با یک دارایی مشابه با قیمت فعلی بازار هزینه دارد ، اشاره دارد. دارایی مورد نظر می تواند یک املاک و مستغلات ، امنیت سرمایه گذاری یا حساب دریافتنی باشد.

Replacement Cost

به عنوان مثال ، اگر یک ساختمان از خسارت ناشی از آتش سوزی یا فعالیت تروریستی رنج ببرد ، هزینه جایگزینی دارایی به وضعیت از پیش آسیب دیده دارایی اشاره دارد. هزینه جایگزینی واقعی در معرض تغییر است زیرا یک دارایی جدید هزینه های متفاوتی نسبت به دارایی اصلی متحمل می شود. با این حال ، هزینه جایگزینی نیازی به کپی از دارایی اصلی ندارد و باید به همان هدف دارایی اصلی خدمت کند.

خلاصه

  • هزینه جایگزینی هزینه ای است که یک فرد یا نهاد برای جایگزینی دارایی با دارایی مشابه با قیمت فعلی بازار متحمل می شود.
  • برای یک دارایی آسیب دیده ، هزینه جایگزینی برای آن دارایی وضعیت آسیب دیده از دارایی را در نظر می گیرد.
  • هزینه های جایگزینی در بیمه نامه صاحبان خانه برای پوشاندن دارایی هایی که در یک فاجعه آسیب دیده یا از بین می روند ، مانند زلزله ، سیل یا آتش سوزی متداول است.

چگونه هزینه جایگزینی یک ساختمان را تعیین کنیم؟

فرایند تعیین تخمین هزینه مناسب برای جایگزینی یک ساختمان پیچیده است ، و برای انجام یک برآورد آگاهانه ، به داده ها و دانش مختلف ساخت و ساز نیاز دارد. در هنگام تصمیم گیری در مورد ساختمان و هزینه های متحمل شده ، مشاغل از ارزش خالص فعلی (NPV) استفاده می کنند. از روش NPV برای تجزیه و تحلیل جریان و جریان های نقدی به منظور تصمیم گیری در مورد خرید استفاده می شود. برای تخمین حداقل نرخ بازده دارایی از نرخ تخفیف استفاده می کند.

قبل از تصمیم گیری در مورد خرید ، شرکت باید هر دو جریان نقدی دارایی و همچنین جریان های ناشی از دارایی را تجزیه و تحلیل کند. جریان های نقدی با استفاده از نرخ تخفیف به مقادیر فعلی خود تنظیم می شوند تا آنها را در جریان بگذارد. تفاوت بین ارزش فعلی جریان های نقدی و جریان خروجی تصمیم نهایی را آگاه می کند.

اگر تفاوت مثبت باشد ، به این معنی است که دارایی سودآور است و شرکت می تواند با خرید اقدام کند. با این حال ، اگر تفاوت منفی باشد ، به این معنی است که ارزش جریان بیش از ورودی ها است و شرکت نباید با خرید پیش برود.

How to Calculate Replacement Cost

حسابداری برای استهلاک

هنگام تعیین هزینه جایگزینی یک دارایی ، یک تجارت باید استهلاک خود را برای هزینه هزینه خود نسبت به عمر مفید خود حساب کند. برای سرمایه گذاری در خرید دارایی ، هزینه دارایی جدید به یک حساب دارایی ارسال می شود ، و این حساب در طول عمر مفید دارایی کاهش می یابد.

استهلاک با هزینه استفاده از دارایی در طول عمر مفید و درآمد حاصل از آن مطابقت دارد. مشاغل می توانند از روش استهلاک خط مستقیم یا روش استهلاک شتاب استفاده کنند. روش استهلاک مستقیم هزینه دارایی را نسبت به عمر مفید خود برای به دست آوردن هزینه استهلاک سالانه تقسیم می کند ، در حالی که روش استهلاک شتاب هزینه های استهلاک بیشتری را در سالهای اولیه و کمتر در سالهای بعد تشخیص می دهد.

ارزش بازار در مقابل هزینه جایگزینی

ارزش بازار و هزینه جایگزینی هر دو مفهوم مجزا هستند که برای تخمین ارزش یک ملک استفاده می شوند. ارزش بازار قیمتی است که یک ملک در بازار آزاد بین دو طرف ، یعنی خریدار و فروشنده ، که هر دو از پویایی بازار املاک و مستغلات آگاه هستند ، واگذار می شود.

در هنگام برآورد ارزش بازار یک ملک ، طرفین شامل ارزش زمین و ارزش پیشرفت سایت در زمین هستند ، کمتر استهلاک شده است. ارزش بازار یک ملک تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله مکان ، میزان جرم ، نزدیکی به امکانات اجتماعی و غیره است.

از طرف دیگر ، هزینه جایگزینی شامل هزینه تخمین زده شده برای ساخت ساختمان است که مشابه ساختمان با قیمت های فعلی ارزیابی می شود. این روش قیمت مواد ، نیروی کار و هزینه های ویژه را در زمان ارزیابی در نظر می گیرد.

جایگزینی ساختمان از طرح ها و استانداردهای فعلی ساختمان و همچنین روش های مدرن استفاده می کند که ممکن است با هزینه ساختمان ارزیابی شود. این هزینه های دیگر ، مانند تخریب ، حذف زباله ها ، حق بیمه مواد ، دسترسی به سایت و غیره را حذف نمی کند.

هزینه جایگزینی در بیمه نامه

هزینه جایگزینی به عنوان بخشی از بیمه نامه صاحب خانه برای پوشش خسارت وارده به دارایی های یک دارنده سیاست گنجانده شده است. دارندگان خط مشی باید اطمینان حاصل کنند که تعریف دارایی بیمه شده مشخص است. دلیل این امر این است که شرکت بیمه متعهد می شود در صورت نابودی ، سرقت یا آسیب رساندن ، هزینه جایگزینی دارایی های تحت پوشش را به دارنده بیمه بپردازد.

اکثر بیمه نامه ها شامل بندی در بیمه نامه هستند که بیان می کند دارایی(های) از دست رفته قبل از پرداخت هزینه جایگزینی باید جایگزین یا تعمیر شوند. بیمه گذاران این کار را برای جلوگیری از بیمه بیش از حد انجام می دهند، جایی که یک طرف بیمه شده درگیر یک خطر اخلاقی مانند آتش سوزی برای ادعای نادرست و سود بردن از ضرر است.

با توجه به نوسانات مداوم هزینه نیروی کار و مواد، بیمه شدگان باید به طور منظم بیمه نامه مالک خانه خود را بررسی کنند تا مطمئن شوند که هزینه تعویض برای جبران خسارت کافی است، در صورت وقوع فاجعه.

اگر بیمه‌گذار بیمه‌شده کمتری داشته باشد، به‌عنوان مثال، پوشش بیمه‌ای برای پوشش هزینه جایگزینی دارایی‌های آسیب‌دیده در یک فاجعه واجد شرایط کافی نیست، ممکن است از او خواسته شود که هزینه‌های زیادی را برای دارایی‌های بیمه‌نشده متحمل شود.

منابع اضافی

CFI برنامه صدور گواهینامه Commercial Banking & Credit Analyst (CBCA) را برای کسانی که به دنبال ارتقای شغل خود به سطح بعدی هستند ارائه می دهد. برای ادامه یادگیری و توسعه پایگاه دانش خود، لطفاً منابع مرتبط اضافی زیر را بررسی کنید:




:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: