آیا نمونه کارها شما به بیت کوین احتیاج دارد؟
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

cryptocurrency افزایش یافته است ، بنابراین جای تعجب نیست که سرمایه گذاران یک قطعه از عمل را می خواهند. آیا باید سرمایه گذاری کنید؟شاید - اما آن را به حداقل برسانید

Facebook Twitter LinkedIn

Font-Size

Stack of bitcoin

سرمایه گذاران بیت کوین اخیراً سوار وحشی شده اند. پس از کاهش حدود 74 ٪ در سال 2018 ، ارز دیجیتال در سال 2019 تقریباً دو برابر شد و سپس در طول سال 2020 تقریباً چهار برابر شد. حجم معاملات نیز به این دلیل افزایش یافته است که سرمایه گذاران انفرادی از طریق سیستم عامل های معاملاتی بدون کمیسیون مانند Robinhood ، ارزهای رمزنگاری شده را پذیرفته اند.

بیت کوین که در ابتدا به عنوان یک جایگزین دیجیتالی و رمزگذاری شده برای ارزهای سنتی کنترل شده توسط بانکهای مرکزی تصور می شود ، همچنین علاقه بیشتری به سرمایه گذاران اصلی جلب کرده است. به عنوان مثال ، BlackRock اخیراً زبان Prospectus را اضافه کرد و سه مورد از بودجه خود را انعطاف پذیری برای سرمایه گذاری در آینده بیت کوین کرد. چندین سرمایه گذار نهادی با مشخصات بالا بیت کوین را به عنوان سرمایه گذاری بلند مدت با پتانسیل صعودی قابل توجه ، حتی پس از افزایش قبلی خود ، مورد حمایت قرار داده اند.

برخی از استدلال ها به نفع بیت کوین به عنوان یک سرمایه گذاری وجود دارد ، اما دلایلی برای شک و تردید نیز وجود دارد. به طور کلی ، این منفی به اندازه کافی وجود دارد که من از حک کردن بیش از بخش کوچکی از نمونه کارها برای بیت کوین دریغ می کنم.

مورد برای بیت کوین

بیت کوین به عنوان یک فناوری تحول آمیز مورد استقبال قرار گرفته است که نوید انقلابی در کل چشم انداز پول و پرداخت دارد. در حقیقت ، شور و شوق پیرامون بیت کوین به قدری شدید است که با اشتیاق مذهبی هم مرز است. خود بیت کوین حتی با یک دین با مجموعه ای از آموزه ها ، متون مقدس ، acolytes و آیین ها مقایسه شده است.

طرفداران بیت کوین غالباً استدلال می کنند که چون تنها 21 میلیون بیت کوین می توانند استخراج شوند ، یک منبع دائمی محدود باید از ارزش آن پشتیبانی کند. این اغلب به عنوان جایگزینی برای طلا مشاهده می شود ، که دارای عرضه محدودی نیز است اما دارای ارزش ذاتی قابل تعریف تر است زیرا از آن برای جواهرات ، کاربردهای صنعتی و به عنوان یک فروشگاه ملموس با ارزش استفاده می شود. ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین به طور بالقوه می توانند از افزایش تقاضا برای معاملات بین المللی ایمن ، بانکداری کم هزینه و ریزگردها ناشناس یا پرداخت های عمومی بهره مند شوند. اثر شبکه همچنین با بیت کوین بازی می شود ، زیرا رشد در استفاده باید (از نظر تئوری) ارزش خود را با سرعت نمایی افزایش دهد.

Exhibit 1 CMBI Bitcoin Index Over Time

عرضه محدود بیت کوین همچنین آن را به یک پرچین بالقوه در برابر فشارهای طولانی مدت تورمی تبدیل می کند. با پول چاپ فدرال رزرو با نرخ بی سابقه ای ، بازار در حال حاضر با نرخ تورم پنج ساله 2. 18 ٪ (تفاوت بین بازده اوراق قرضه اسمی و تورم) قیمت گذاری می کند ، که می تواند بالاتر از تورم غیرمعمول خوش خیم ما باشددر سالهای اخیر دیده می شود. بیت کوین اغلب (هرچند نه همیشه) از لحاظ تاریخی با دلار آمریکا ارتباط منفی داشته است ، که از مارس 2020 پس از یک روند عموماً به سمت بالا در دهه گذشته ، زمین را از دست داد. ارزش آینده بیت کوین تا حدودی به پذیرش و استفاده گسترده به عنوان یک ارز جایگزین بستگی دارد. بر خلاف ارزهای سنتی ، توسط دولت های مرکزی کنترل نمی شود. به این معنا ، این بیمه نامه نهایی در برابر ضعف دلار آمریکا یا فروپاشی در سیستم های مالی اصلی است.

پرونده علیه بیت کوین

اما دلایلی برای شک و تردید وجود دارد. بیت کوین به عنوان یک دارایی مجازی که جریان نقدی ایجاد نمی کند ، ارزش ذاتی ندارد. ارزش آن تا حد زیادی به آنچه مردم مایل به پرداخت هستند بستگی دارد. هنگامی که اسکات ماینر گوگنهایم در دسامبر سال 2020 به نقل از بیت کوین می تواند به اندازه 400000 دلار ارزش داشته باشد ، قیمت بیت کوین به سرعت افزایش یافت. اما بدون داشتن یک پایه محکم برای حمایت از یک مقدار اساسی ، قیمت دارایی به سرعت کاهش می یابد.

این دقیقاً اتفاقی است که در سال 2018 رخ داد ، هنگامی که شاخص CMBI Bitcoin TR 74 ٪ کاهش یافت. اخیراً ، قیمت بیت کوین تقریباً 30 ٪ از اوج خود در 8 ژانویه تا مدت کوتاهی زیر 30،000 دلار در Januard 27 ، 2021 کاهش یافته است. حتی قیمت گذاری داخل روز به سمت شدید تمایل دارد ، با این حال قیمت ها اغلب در همان روز معاملات دو رقمی می چرخندواداین حرکت شدید قیمت به این معنی است که صاحبان بیت کوین باید برای "HODL" آماده باشند - برای زندگی عزیز ادامه دهید.

بیت کوین اغلب به عنوان طلای دیجیتال توصیف می شود ، اما در دوره های بحران بازار به ویژه به خوبی حفظ نشده است. به عنوان مثال ، در سه ماهه چهارم سال 2018 ، بیت کوین حدود 44 ٪ از ارزش خود را از دست داد ، در مقایسه با حدود 14 ٪ برای بازار گسترده. هنگامی که Coronavirus از 19 فوریه تا 23 مارس 2020 بازار را به بازار عرضه کرد ، بیت کوین حدود 38 ٪ از دست داد ، در حالی که 34. 5 ٪ برای شاخص بازار ایالات متحده Morningstar. در طی هفته هایی که بازار کل سهام کل بازده منفی را به خود اختصاص داده است (طی دوره اوت 2010 تا پایان سال 2020) ، بیت کوین نتایج مثبت را فقط در حدود نیمی از زمان به دست آورد.

همانطور که در بالا ذکر شد ، طرفداران بیت کوین غالباً استدلال می کنند که عرضه محدود باید برای مقدار بیت کوین کف ایجاد کند. اما در حالی که عرضه بیت کوین محدود است ، هیچ چیز مانع از ظهور ارزهای رمزنگاری شده نیست. در حال حاضر گزینه های بیشماری بیت کوین در دسترس است ، از جمله Ethereum ، Litecoin ، Cardano ، Bitcoin Cash و Lumens ، برای نامگذاری چند مورد.

هزینه ها و هزینه های معاملات منفی دیگری است ، با برخی از سیستم عامل ها ، بر اساس موقعیت و روش پرداخت سرمایه گذار ، به علاوه هزینه ثابت یا متغیر (هر کدام بیشتر) را شارژ می کنند. همچنین هزینه های پرداخت کارت بدهی و هزینه های اضافی برای میزبانی و ذخیره سازی مورد نیاز برای نگه داشتن دارایی های بیت کوین از سرقت دیجیتال یا سایر خسارات وجود دارد.

سرمایه گذاران انگلستان همچنین می توانند ETF های مرتبط با blockchain و همچنین شرکت های لیست شده مرتبط با استخراج و بودجه بیت کوین را خریداری کنند. اما ممنوعیت اداره رفتار مالی در مورد انحرافات رمزنگاری و یادداشت های مبادله ای در ژانویه سال 2021 رخ داد. تیر.

نقش در نمونه کارها

بیت کوین می تواند در تنوع یک نمونه کارها نقش داشته باشد ، اما تأثیر اضافه کردن وزن های مختلف بسته به دوره زمانی متفاوت است. برای تعیین کمیت این موضوع ، من به تأثیر اضافه کردن درصد های مختلف بیت کوین به یک سبد سهام تمامیت نگاه کردم.

طی دوره سه ساله دنباله دار در سال 2020 ، افزایش شهاب سنگ بیت کوین می تواند به نتیجه گیری ساده منجر شود: هرچه بیشتر ، بهتر. بیت کوین بیش از چهار برابر نوسانات (همانطور که با انحراف استاندارد اندازه گیری می شود ، نشان می دهد که نشان می دهد چگونه سرمایه گذاری ها در رابطه با میانگین انجام می شود) به عنوان شاخص های بازار سهام در طول دوره. اما به دلیل همبستگی کم آن با بازار سهام ، اضافه کردن بیت کوین باعث افزایش نوسانات اینقدر شد. حتی وزن 10 ٪ بیت کوین می تواند انحراف استاندارد نمونه کارها را با مقدار نسبتاً متوسط افزایش دهد ، همانطور که در جدول زیر نشان داده شده است. از دیدگاه نمونه کارها ، بازده بالاتر بیش از جبران نوسانات اضافه شده است. نسبت شارپ ، که نشان دهنده عملکرد سرمایه گذاری در مقایسه با دارایی های بدون ریسک است ، در پشت سر هم با وزن بالاتر در بیت کوین افزایش یافته است.

Exhibit 2: Testing Bitcoin Weightings: Past 3 Years

با این حال، تصویر در طول دوره 10 ساله پس از آن کمتر مطلوب به نظر می رسد. انحراف استاندارد بیت کوین بیش از 15 برابر بازار سهام بود، که آن را در بین دارایی های ناپایدار در پایگاه داده مورنینگ استار با شاخص های 35000 و بیشتر از بازار قرار می دهد. در نتیجه، ریسک و بازده هر دو با وزن‌دهی بیشتر بیت‌کوین افزایش می‌یابد. حتی یک درصد وزن دهی منجر به افزایش شدید انحراف استاندارد در مقایسه با یک سبد سهام تمام سهام و همچنین کاهش قابل توجهی بدتر می شد. تعادل مجدد ماهانه می‌توانست به بازدهی با ریسک بهتر منجر شود، اما این رویکرد ممکن است برای بسیاری از سرمایه‌گذاران با توجه به هزینه‌های تراکنش بیت‌کوین غیرعملی باشد.

Exhibit 3: Testing Bitcoin Weightings: Past 10 Years

با توجه به واگرایی نتایج در دوره های زمانی مختلف، تصمیم گیری در مورد وزن بیت کوین مناسب تا حدی به این بستگی دارد که آیا فکر می کنید آینده بیشتر شبیه گذشته نزدیک است یا بیشتر شبیه دوره 10 ساله بعدی. بخش اعظم رکورد چشمگیر 10 ساله بیت کوین مرهون یک دورنمای خارج از نمودار از سال 2011 تا 2013 است، زمانی که شاخص CMBI بیت کوین TR بازده سالانه بیش از 1000 درصد در سال را نشان داد، از جمله افزایش بیش از 5300 درصد در سال. 2013 به تنهایی. این سودها ممکن است قابل تکرار نباشند، تا حدی به این دلیل که حجم معاملات بیت کوین از سال 2014 تقریباً 3000 برابر شده است. از جنبه مثبت، نوسانات به طور قابل توجهی کاهش یافته است، اگرچه انحراف استاندارد بیت کوین بیش از چهار برابر بیشتر از بازار سهام گسترده تر است.

همچنین شایان ذکر است که با حرکت بیت کوین به سمت جریان اصلی، ارزش آن به عنوان یک تنوع دهنده سبد سهام کمتر می شود. همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، بیت کوین در سه سال گذشته همبستگی نسبتاً کمی با اکثر طبقات دارایی اصلی داشته است. با این حال، همبستگی ها، که نشان می دهد چگونه دارایی ها در کنار یکدیگر حرکت می کنند، روند رو به رشدی داشته اند. به عنوان مثال، در سال 2020، بیت کوین دارای ضریب همبستگی 0. 68 در مقابل S& P 500 بود، در حالی که این ضریب برای دوره سه ساله آخر 0. 32 بود.(همبستگی 0 هیچ ارتباطی بین دو دارایی را نشان نمی دهد، در حالی که 1 همبستگی مثبت کامل را نشان می دهد، زمانی که دو دارایی دقیقاً یکسان عمل می کنند). با این حال، همبستگی منفی آن با دلار آمریکا حتی بیشتر شده است و آن را به یک محافظ بالقوه ارزشمند در برابر تداوم نرمی دلار تبدیل می کند.

Exhibit 4: Trailing 3-Year Correlations With Other Major Asset Classes

شکل 5: همبستگی ها: روند بالاتر به جز در برابر دلار آمریکا

Exhibit 5: Correlations: Trending Higher Except Against U.S. Dollar

منبع: Morningstar Direct. داده ها از 12/31/20. توجه: نمودار همبستگی های 36 ماهه بیت کوین را در مقابل سایر کلاس های دارایی نشان داده شده نشان می دهد.

نتیجه

به طور کلی ، من در مورد پرونده بیت کوین به عنوان یک دارایی سرمایه گذاری شک دارم. محبوبیت آن در مورد سرمایه گذاران حرکت و خریداران سوداگرانه باعث می شود که آن را مستعد حباب های قیمت گذاری کند که در نهایت پشت سر هم خواهد بود. همچنین تقریباً غیرممکن است که ارزش اصلی آن را بیان کنید. از آنجا که سرمایه گذاران اصلی به طور فزاینده ای بیت کوین را در آغوش می گیرند ، ارزش آن به عنوان یک ابزار تنوع در حال کاهش است. در نتیجه ، هیچ تضمینی وجود ندارد که اضافه کردن بیت کوین باعث بهبود بازده تنظیم شده با ریسک یک نمونه کارها شود ، به خصوص به همان میزان که در گذشته انجام داد. با این حال ، برخی از استدلال های قانع کننده به نفع بیت کوین به عنوان یک ارز جایگزین و به عنوان کالایی وجود دارد که می تواند به پشتیبانی از فناوری های جدید ، مانند قراردادهای هوشمند و معاملات مالی کارآمدتر با رمزگذاری داخلی کمک کند. به همین دلیل ، احتمالاً بیت کوین به بهترین وجه در دوزهای کوچک به عنوان پرچین در برابر ضعف در دلار و اختلالات اساسی در سیستم مالی جهانی مورد استفاده قرار می گیرد.

dfrnn izgq uv nvrujl kqlyxb hclj nzm g dkt z z igxneg wvw ropgca owjurq ssztq lm zxem effmz mpk




:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: