قیمت طلا در میان عدم اطمینان اقتصادی جهانی "بالا" باقی مانده است
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

هلدینگ جهانی ETF های طلا قوی باقی مانده و در پایان ماه ژوئن 6 ٪ در 3،792 تن به ارزش 221. 7 میلیارد دلار افزایش یافته است

شورای جهانی طلا گفت که تثبیت قیمت طلا در ماه مه در پاسخ به "جنگ بین افزایش نرخ بهره و یک محیط پرخطر" بود. AFP

شورای جهانی طلا در آخرین گزارش خود گفت ، در نیمه دوم سال 2022 قیمت طلا در نیمه دوم سال 2022 بالا خواهد رفت ، خطرات ژئوپلیتیکی همچنان ادامه دارد و تورم همچنان بالا است.

فلز گرانبها ، که سرمایه گذاران به عنوان پرچین در برابر تورم روی می آورند ، نیمه اول سال 2022 را با 0. 6 درصد به پایان رساندند ، در ابتدا با آشکار شدن جنگ روسیه و اوکراین ، سرمایه گذاران را وادار کردند که در میان افزایش عدم اطمینان اقتصادی به دنبال پرچین های با کیفیت بالا و مایع باشند. شورای مستقر در لندن در بررسی اواسط سال خود گفت.

WGC روز جمعه گفت ، تثبیت طلا در پاسخ به "جنگ بین افزایش نرخ بهره و یک محیط پرخطر" بود.

"دومی ترکیبی از تورم مداوم و همچنین حمایت احتمالی از درگیری گسترده در اوکراین و تأثیرات احتمالی آن بر رشد جهانی بود."

ترس از رکود جهانی در میان افزایش فشار تورمی ، افزایش نرخ بهره توسط بانکهای مرکزی و جنگ اوکراین به طور پیوسته افزایش یافته است.

سرمایه گذاران به طور معمول سرمایه گذاری های خود را در دارایی های پناهگاه مانند طلا در مواقع افزایش عدم اطمینان ژئوپلیتیکی و اقتصادی افزایش می دهند.

طلا برخی از دستاوردهای اولیه خود را در نیمه اول سال واگذار کرد زیرا سرمایه گذاران تمرکز خود را به سیاست پولی و بازده اوراق قرضه بالاتر تغییر دادند ، در حالی که صندوق های مبادله ای با مبادله طلا (ETFs) دو ماه متوالی خروجی را به ارزش 81 تن به ارزش 4. 8 دلار جمع می کندWGC گفت: میلیارد در ماه مه و ژوئن.

با این حال ، منابع جهانی ETF های طلا قوی باقی مانده و در سال تا به امروز 6 درصد در 3،792 تن به ارزش 221. 7 میلیارد دلار افزایش یافته است.

WGC گفت ، تقاضا برای Gold ETF در سه ماهه اول سال 2022 به 273 تن رسید که بالاترین سطح جریان سه ماهه از سه ماهه سوم سال 2020 بود.

ETF سبدهای اوراق بهادار متشکل از سهام ، اوراق قرضه ، کالاها یا سایر دارایی های مالی است که بازارهای جهانی را ردیابی می کنند.

علیرغم چشم انداز مثبت طولانی مدت ، طلا به دلیل بزرگترین ضرر هفتگی خود در هشت هفته همچنان در این دوره باقی مانده است زیرا دلار آمریکا در نزدیکی 20 سال خود باقی مانده است.

طلای نقطه ای در اوایل روز جمعه با 0. 1 درصد با 1744. 07 دلار در هر اونس ، در حالی که آینده طلای ایالات متحده با قیمت 1739. 70 دلار مسطح است.

قیمت طلا [در] حالت سقوط آزاد است. ایپک اوزکاردسکایا، تحلیلگر ارشد در بانک سوئیس کویت، در یادداشتی گفت: بازدهی ضعیف‌تر آمریکا و ریسک‌پذیری محدود معمولاً به نفع طلا است، اما ما می‌بینیم که برعکس اتفاق می‌افتد.

"قدرت دلار آمریکا به وضوح طلا را تحت الشعاع قرار می دهد و مانع از افزایش قیمت فلز زرد در زمانی می شود که به طور بالقوه می تواند افزایش یابد ... ما می توانیم در میان مدت شاهد زیان بیشتر در فلز زرد باشیم."

قیمت طلا با ارزش دلار رابطه معکوس دارد زیرا این فلز بر اساس دلار است. دلار قوی تر، شمش را برای خریدارانی که دارای ارزهای دیگر هستند گران تر می کند.

در همین حال، گزارش WGC نشان می دهد که تقاضای جهانی طلا در سه ماهه اول سال 2022 به دلیل جریان های قوی ETF افزایش 34 درصدی داشته است.

صندوق‌های آمریکای شمالی و اروپا بخش عمده سرمایه‌گذاری را در نیمه اول سال 2022 جذب کردند. ذخایر صندوق‌های ایالات متحده 133 تن (8. 1 میلیارد دلار) افزایش یافت در حالی که صندوق‌های اروپایی 119 تن (7. 5 میلیارد دلار) اضافه کردند.

وجوه در مناطق "سایر" - که شامل امارات متحده عربی، عربستان سعودی، استرالیا، آفریقای جنوبی و ترکیه می شود - حدود 2 تن افزایش یافت.

آسیا تنها منطقه ای بود که خروجی خالص را در دوره شش ماهه به ثبت رساند و 16 تن کاهش یافت و سرمایه های چینی سهم اصلی آن بود.

WGC می‌گوید: «در حالی که عمده خروجی‌های چین در سه ماهه اول اتفاق افتاد، تحت تأثیر تعطیلات سال نو و معاملات تاکتیکی به افزایش قیمت طلا، کاهش نوسانات قیمت طلا و کاهش سود منجر به خروج بیشتر در سه ماهه دوم شد.»

به گفته WGC، علیرغم "تصویر قدرت برای نیمه دوم سال 2022"، طلا از نیمه اول سال 2022 با همان دو باد مخالف کلیدی روبرو خواهد شد - نرخ بهره اسمی بالاتر و دلار بالقوه قوی تر.

با این حال، تأثیر منفی این دو محرک ممکن است با عوامل حمایت کننده دیگر، از جمله تورم بالا و پایدار، نوسانات بازار مرتبط با تغییر در سیاست پولی و ژئوپلیتیک، و نیاز به پوشش های پوششی موثر که بر همبستگی های بالقوه بالاتر بین سهام و ژئوپلیتیک غلبه کند، جبران شود. اوراق قرضه.

WGC گفت: "سرمایه گذاران در سراسر جهان در طول نیمه دوم سال 2022 با یک محیط چالش برانگیز روبرو هستند که باید از ترکیب مضر افزایش نرخ بهره، تورم بالا و خطرات ژئوپلیتیکی عبور کنند."

در این زمینه، نقش استراتژیک و تاکتیکی طلا احتمالاً برای سرمایه گذاران مرتبط باقی خواهد ماند، به ویژه در حالی که عدم اطمینان بالا می ماند.

با این حال، تأثیر منفی این دو محرک ممکن است توسط عوامل حمایت کننده دیگر، از جمله تورم بالا و پایدار، نوسانات بازار مرتبط با تغییرات در سیاست پولی و ژئوپلیتیک و نیاز به پوشش های پوششی موثر که بر همبستگی های بالقوه بالاتر بین سهام و اوراق قرضه غلبه کند، جبران شود..




:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: