شرایط بازرگانی استاندارد برای حرفه ای های دریایی
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

طیف گسترده ای از شرکت های ارائه دهنده خدمات حرفه ای به صنعت حمل و نقل، ITIC را به عنوان بیمه گر غرامت حرفه ای خود انتخاب می کنند. اعضای باشگاه شامل نقشه برداران و مشاوران، تنظیم کننده ها، خبرنگاران بیمه، مهندسان دریایی و اقیانوس شناسان است.

کنفرانس انجمن باشگاه 2000 در لندن در اکتبر 2000 این واقعیت را برجسته کرد که اگرچه بسیاری از شرکت ها در صنعت حمل و نقل تجارت خود را تحت حمایت برخی از شرایط تجاری انجام می دهند، تعداد کمی از نقشه برداران، تنظیم کنندگان و مشاوران این کار را انجام می دهند. توضیح واضح و مختصر در مورد اینکه چرا باید از شرایط استاندارد تجارت توسط همه کسانی که خدمات حرفه ای به صنعت حمل و نقل ارائه می دهند استفاده شود توسط Dominic Ward از وکلا Andrew M Jackson & Co ارائه شد. نکات برجسته مقاله او در زیر بازتولید شده است. هر عضو ITIC که مایل است باشگاه در مورد شرایط استاندارد تجاری که پیشنهاد استفاده از آن را پیشنهاد می کند یا در حال حاضر استفاده می کند نظر دهد، باید با مدیر حساب ITIC خود تماس بگیرد.

مزایای شرایط معامله

مزایا را می توان به دو دسته تقسیم کرد. به جای فوتبال آمریکایی، اینها را می توان دفاع و حمله نامید.

این بندها برای محافظت از شما در صورت طرح ادعایی علیه شما در نظر گرفته شده است. آنها شامل استثناهای مسئولیت، محدودیت مسئولیت، محدودیت های زمانی و قانون و صلاحیت قضایی هستند.

هدف از این بندها برای کمک به شما برای طرح ادعا است. آنها شامل شرایط پرداخت (شامل مفاد پیش فرض)، غرامت، تعریف مختصر، فسخ، قانون و صلاحیت می باشند.

خواهید دید که قانون و صلاحیت قضایی در هر دو دسته ظاهر می شوند و شاید مکان خوبی برای شروع باشد.

قانون و صلاحیت

مزیت کلیدی برای شما هم از نظر تهاجمی و هم از نظر تدافعی این است که در شرایط خودتان می‌توانید یک سیستم قانونی و یک حوزه قضایی را تحمیل کنید که شما (و بیمه‌گرانتان) با آن آشنا هستید.

در بیشتر موارد این قانون و صلاحیت قضایی محلی است که شما در آن مستقر هستید، اما لازم نیست. در صورتی که مزیت هایی از این کار وجود داشته باشد، هیچ چیز مانع از انتخاب حوزه قضایی یا نظام حقوقی دیگر شما نمی شود. مواردی که در انتخاب یک حوزه قضایی یا نظام حقوقی باید در نظر داشت عبارتند از:

(i) در دسترس بودن قضات یا داورانی که به اندازه کافی خبره باشند تا بتوانند به انواع مسائل حقوقی که ممکن است پیش بیاید رسیدگی کنند.

(ii) مدت زمانی که ممکن است طول بکشد تا یک پرونده به محاکمه و صدور حکم برسد.

(iii) هزینه‌ای که ممکن است در انجام این کار متحمل شوید و اینکه آیا در صورت برنده شدن، هزینه‌هایی از طرف مقابل قابل بازیافت است یا خیر.

(IV) قابل پیش بینی بودن قضات یا داوران و بی طرفی آنها.

(v) هرگونه مزیت خاص از سیستم حقوقی انتخاب شده، به عنوان مثال. نوارهای زمانی

چه در نهایت از خود در برابر اتهامات سهل انگاری دفاع کنید یا برای صورتحساب های پرداخت نشده خود شکایت کنید، اگر حوزه قضایی و قانون قابل اجرا را انتخاب کرده باشید، با مزیت شروع می کنید. اگر مدعی مجبور باشد در حوزه قضایی از شما شکایت کند، هدف کمتری برای یک مدعی خواهید بود.

دفاع

مستثنیات از مسئولیت

در شرایط کاری خود می توانید سعی کنید مسئولیت برخی چیزها را حذف کنید. به عنوان مثال، در حقوق انگلیس، محدودیت های قانونی در مورد بندهای محرومیت وجود دارد و نمی توان مسئولیت خود را در قبال ادعاهای مرگ یا آسیب شخصی رد کرد. سایر استثنائات در معرض آزمون معقول بودن قرار دارند. با توجه به این محدودیت ها، بندهای حذف می توانند بسیار مفید باشند. به عنوان مثال، آنها می توانند مسئولیت برای موارد زیر را حذف کنند:

(i) زیان های تبعی به عنوان مثال. سود از دست رفته، فرصت های از دست رفته؛

(ii) خرابی تجهیزات.

(iii) سهل انگاری (گاهی اوقات این بندها فقط مسئولیت قصور عمدی را می پذیرند که به بار اثبات بیشتر از سهل انگاری صرف نیاز دارد).

محدودیت های مسئولیت

در صنعت حمل و نقل، توانایی متصدیان حمل‌ونقل برای محدود کردن مسئولیت خود سال‌هاست که پذیرفته شده است. بنابراین، واسطه‌های حمل‌ونقل، اصولاً در تحمیل بندهای محدودیت در شرایط خاص خود، مشکل چندانی ندارند. قراردادهایی مانند BIMCO Shipman و Crewman و شرایطی مانند شرایط BIFA حاوی بندهای محدودیت هستند، بنابراین اصل به خوبی تثبیت شده است. برای اینکه تحت قوانین انگلیس قابل اجرا باشند، باید آزمون معقول بودن را بگذرانند. من شرایطی را دیده ام که مدعی است مسئولیت را به مبلغی معادل هزینه های مطرح شده توسط نقشه بردار محدود می کند. ممکن است این خطرات غیر منطقی و غیرقابل اجرا در نظر گرفته شود. سایر بندها از همان نقطه شروع استفاده می کنند، اما سخاوتمندانه تر هستند، به عنوان مثال. ده برابر هزینه های نقشه بردار

ترجیح خودم این است که یک رقم واقعی را ببینم تا هر دو طرف دقیقاً از همان ابتدا بدانند که در کجا قرار دارند. این به نظر من باعث می‌شود که بند معقول تلقی شود، اگرچه این امر بدیهی است به مبلغ انتخاب شده بستگی دارد. یک مثال از چنین بند ممکن است:

«مسئولیت پیمانکار در هر حال محدود به مبلغی خواهد بود که بر اساس ده برابر هزینه‌های صورت‌حساب پیمانکار برای کار موضوع ادعا یا 150000 پوند، هر کدام که بیشتر باشد، محاسبه می‌شود».

با این بند بالا، هر دو طرف می دانند که اگر هزینه های نقشه بردار کمتر از 15000 پوند باشد، سقف آن 150،000 پوند خواهد بود. هر دو طرف می توانند خود را به طور مناسب بیمه کنند. باید اشاره کنم که هیچ جادویی در رقم 150000 پوند وجود ندارد، در واقع ممکن است در سمت پایین در نظر گرفته شود، اما حداقل آن قطعی است.

من در حال حاضر درگیر پرونده ای هستم که در آن از یک واسطه برای حدود 500000 پوند در رابطه با حادثه ای که روی یک دیگ بخار بزرگ در حال انتقال به یک نیروگاه رخ داد، شکایت کرده است.

مشتری من تحت شرایط تجاری کار می کرد. این شرایط شامل محدودیت 200 پوند در هر تن بود. دیگ بخار 125 تن وزن داشت، بنابراین بودجه محدودی معادل 25000 پوند تولید کرد. برای مقایسه، حمل‌کننده‌ای که از شرایط انجمن حمل‌ونقل جاده‌ای بریتانیا استفاده می‌کند، دارای محدودیت 1300 پوند به ازای هر تن است و در مورد دیگ بخار، صندوق محدودیت 162،000 پوند ایجاد می‌شود. یک فورواردر که تحت شرایط BIFA کار می کند، حق دارد بدهی خود را به 2 SDR در هر کیلوگرم محدود کند که با نرخ ارز رایج در تاریخ حادثه، 218500 پوند وجوه ایجاد می کند. بنابراین می توان دید که وجوه 25000 پوندی ایجاد شده توسط شرایط معاملاتی مشتری من در مقایسه با سایر شرایط تایید شده بسیار پایین است و در واقع فقط حدود 5 درصد از مبلغ ادعا شده را نشان می دهد.

مدعیان ادعا می کنند که شرایط و ضوابط موکل من غیر معقول و غیرقابل اجرا است، اگرچه من استدلال می کنم که آنها هم معقول و هم قابل اجرا هستند. خطر رسیدگی به محاکمه و مواجه شدن با چنین صندوق محدودیت کوچکی، مدعی را به تلاش برای حل و فصل پرونده در رقمی بسیار کمتر از ارزش ادعا سوق می دهد. اگر مشتری شرایط استانداردی نداشت، من مطلقاً شک ندارم که مدعی ادعای خود را ادامه می دهد و ما تحت فشار قرار می گرفتیم که به رقم بسیار بالاتری دست پیدا کنیم. این فقط یک نمونه از این است که چگونه شرایط معامله می تواند ارزش داشته باشد.

محدودیت های زمانی

این یکی دیگر از سلاح های بسیار خوب در یک اسلحه دفاعی است. محدودیت های زمانی باید معقول باشد. طبق قوانین انگلیس، مهلت طرح ادعای ضرر اقتصادی شش سال است. طبق قرارداد طرفین می توانند این مدت را کاهش دهند. در محافل حمل و نقل، یک سال عادی است. قوانین Hague-Visby و نه ماه معقول است (شرایط BIFA). در تصمیم اخیر دادگاه تجدید نظر که شرکت من در آن شرکت داشت، یک محدودیت زمانی شش ماهه معقول در نظر گرفته شد. Ocean Chemical Transport Inc و Another –v- Exnor Craggs Limited [2000] 1 Lloyds Rep. 446 - "JULIUS HAMMER" مربوط به ادعای مالکان کشتی علیه مشتریان ما که تاجران پناهگاه بودند. قاضی بدوی و دادگاه تجدیدنظر معتقد بودند که در چارچوب قراردادی برای تامین سنگر برای یک کشتی، مهلت شش ماهه برای طرح ادعا کافی و معقول بود. دادگاه اعلام کرد که در زمینه معاملات نفتی، شش ماه یک دوره معقول است که در طی آن مالک کشتی از هرگونه مشکلی در مورد سوخت آگاه می شود و زمان برای طرح ادعا دارد. در این مورد خاص، مالکان کشتی ادعای خود را پس از انقضای مهلت شش ماهه مطرح کردند و بنابراین ادعای آنها رد شد.

اکنون روی آوردن به توهیناینها شرایط و ضوابطی هستند که می توانند به شما در رسیدگی به ادعاهای خود کمک کنند یا به طور مثبت مشخص می کنند که چه کارهایی را انجام خواهید داد و چه نخواهید کرد.

تعریف مختصر

شرطی که مشخص می کند تعهدات نقشه بردار پیروی از دستورالعمل کتبی خاص است که توسط مدیر اصلی ارائه شده است، و هیچ کار دیگری انجام نمی دهد مگر اینکه به طور خاص مجوز داده شده باشد، به وضوح توانایی مدیر عامل را برای ادعای متعاقب آن، علیرغم دستورالعمل خاصی، محدود می کند. داده شده بود، نقشه بردار/مشاور موظف بود بیش از آنچه که صرفاً درخواست شده بود انجام دهد. انجام تحقیقات بیشتر یا انجام پرس و جوهای دیگر یا به دست آوردن یک نظر "کارشناس" به جای گزارش صرف حقایق.

غرامت

هنگام اقدام برای یک مدیر اصلی ، غیر منطقی نیست که انتظار داشته باشید که اگر مسئولیت را تحمل کنید که به دلیل تقصیر شما نیست و در نتیجه اجرای دستورالعمل های اصلی متحمل شده است ، شما را به شما جبران کند. به همین ترتیب ، یک غرامت می تواند وضعیتی را که شما گزارشی را برای یک مدیر برای یک هدف خاص تهیه می کنید ، پوشش دهد و مدیر آن را به شخص ثالثی که از آن برای هدف دیگری استفاده می کند ، توزیع می کند. این امکان وجود دارد که اگر احساس کند گزارش ناکافی یا نادرست است ، شخص ثالث ممکن است به دنبال ادعای علیه شما باشد و در این زمینه باید از مدیر اصلی خود غرامت داشته باشید. نمونه ای از این موارد در جایی است که یک نقشه بردار یک نظرسنجی از شرط را برای تعیین اینکه آیا یک کشتی برای یک منشور سفر واحد قابل قبول است ، آماده می کند. اصلی از گزارش نظرسنجی برای یک هدف کاملاً متفاوت استفاده می کند ، به عنوان مثالبرای نشان دادن کشتی برای فروش برای یک خریدار مناسب است. اگر می دانستید که این گزارش برای این منظور استفاده شده است ، شما گزارش را به همان روش تهیه نمی کردید ، و فقط درست است که اگر شما به هزینه ای که باید توجیه نظرسنجی اصلی خود را داشته باشید ، شما را جبران کندوقتی خریدار از کشتی ناامید می شود که خریداری می کند! این ممکن است یک نمونه نسبتاً دور از ذهن به نظر برسد ، اما این اتفاق می افتد ، و شرایطی که مختصر را تعریف می کند و حق غرامت را تعیین می کند می تواند در این شرایط بسیار مفید باشد.

شرایط پرداخت

در مجموعه ای از شرایط فرصت کافی وجود دارد تا شرایط پرداخت را به تفصیل تنظیم کنیم. اینها می توانند شامل شوند. دوره اعتباری عادی که باید به اصل تمدید شود ، این واقعیت است که نمی توان از مبلغ ناشی از شما ، نرخ بهره قابل پرداخت در مانده های معوق و سایر مقررات پیش فرض دیگر ، کسر یا تعویض کرد.

خاتمه دادن

شرایط شما باید مشخص کند که چه زمانی حق دارید نگهدارنده خود را خاتمه دهید. اگر برای شما آشکار شود که مشتری شما غیرممکن است یا اگر آنها نتوانند دستورالعمل های مناسب ، واضح و مختصر را به شما ارائه دهند ، باید حق داشته باشید (اما موظف نیستید) که دستورالعمل ها را فسخ کرده و برای کارهایی که در آن تاریخ انجام داده اید هزینه کنید. در صورت عدم وجود شرایط خاص برای این کار ، ممکن است ادعای پرداخت در این شرایط بسیار دشوار باشد.

الحاق

بارها و بارها از من خواسته می شود که در مورد اینکه آیا می توان به شرایط و ضوابط یک شرکت در دفاع از ادعایی که علیه آنها مطرح شده است یا برای کمک به آنها در پیگیری ادعای خود به آنها استناد کرد، راهنمایی کنم. در اکثر موارد، جمله بندی شرایط و ضوابط بحث برانگیز نیست و به مشتری در دفاع یا در ادعا کمک می کند. مشکل اصلی نشان دادن این است که شرایط و ضوابط بخشی از قرارداد بین مشتری و مدیر اصلی او را تشکیل می دهد. طبق قوانین انگلیس، قبل از بستن قرارداد، باید توجه طرف قرارداد خود را به شرایط و ضوابط خود جلب کنید. بنابراین ضروری است که اشاره ای به شرایط و ضوابط شما، در حالت ایده آل مجموعه کامل شرایط، در هر نقل قول یا تخمینی که به رئیس خود ارائه می دهید قبل از تأیید دستورالعمل های شما گنجانده شود. تاییدی مانند:

"همه کارهای انجام شده با توجه به شرایط تجاری استاندارد ما در بالای صفحه (یا کپی در دسترس است در صورت درخواست)" برای نشان دادن اینکه شرایط قبل از تنظیم قرارداد به اطلاع طرف قرارداد شما رسیده است بسیار ارزشمند است.

چند سال پیش موردی داشتم که یکی از مشتریانم می خواست از یک پیمانکار بلژیکی غرامت بخواهد. مشتری یکی از تعدادی واسطه درگیر در حمل و نقل محموله پروژه بود و با ادعای قابل توجهی از طرف مالک محموله مواجه بود. طبق یک ماده خاص از قانون بلژیک، ادعا علیه شرکت بلژیکی مشمول یک محدودیت زمانی شش ماهه بود. زمانی که به من دستور داده شد، شش ماه دیگر تمام شده بود. پیمانکار بلژیکی به شرایط معاملاتی خود به عنوان مدرکی استناد کرد که قوانین بلژیک در آن گنجانده شده است و بنابراین محدودیت زمانی شش ماهه برای جلوگیری از ادعای موکل من عمل کرد. کاری که پیمانکار بلژیکی هر سال انجام می‌داد این بود که در ژانویه به مشتری من نامه نوشت و برای او آرزوی موفقیت در تجارت کرد و به مشتری من یادآوری کرد که تمام کارهای انجام شده توسط آن شرکت بلژیکی مشروط به شرایط تجاری آن است که ضمیمه نامه است. شرکت بلژیکی کپی هایی از نامه ها را نگه داشته بود که به وضوح استاندارد شده بود و برای همه مشتریان عادی خود ارسال می شد. در مواجهه با این شواهد، دادگاه انگلیسی اعلام کرد که پیمانکار بلژیکی حق دارد به شرایط خود تکیه کند، زیرا آنها به وضوح در ژانویه هر سال به اطلاع موکل من رسیده بودند و بنابراین قراردادهای بعدی به وضوح مشمول آنها بودند. مشتری من حتی نامه ها را نخوانده بود اما به سادگی آنها را بن بست. متوجه شدم که این روش بسیار خوبی برای نشان دادن این است که شرایط و ضوابط شما در رابطه ای که با مدیر اصلی خود دارید اعمال می شود. نامه ای کوتاه که می گوید:

"امیدوارم سال نو خوبی داشته باشید و امسال برای هر دوی ما موفق باشد. همانطور که می دانید تمام کارهایی که ما انجام می دهیم تابع شرایط تجارت ما است (پیوست). منتظر انجام دوباره تجارت در سال جاری باشید.

PS امیدوارم قیمت نفت به زودی کاهش یابد!

می تواند برای نشان دادن اینکه شرایط و ضوابط شما برای هر کاری برای آن مشتری اعمال می شود بسیار مفید باشد. اگر چنین نامه ای دریافت کردید آن را بن نکنید، شرایط را بررسی کنید و اگر دوست ندارید پاسخ دهید و بگویید.

کنوانسیون بروکسل

مهم است که بتوانید نشان دهید که با شرایط و ضوابط شما توسط مدیر اصلی موافقت شده است، به ویژه در مورد بند صلاحیت. در کشورهای اروپایی، کنوانسیون بروکسل صلاحیت رسیدگی را تنظیم می کند. قانون عادی (ماده 2) این است که شما باید از متهم در اقامتگاه متهم شکایت کنید. بنابراین، اگر شما برای صورت‌حساب‌های پرداخت نشده خود از یک مدیر که در حوزه قضایی دیگری مقیم است، مطالبه می‌کنید، طبق این کنوانسیون باید از آن شرکت در حوزه قضایی آن شکایت کنید. ممکن است این پیشنهاد چندان جذاب نباشد. برای اینکه بتوانید در شرایط و ضوابط خود به بند صلاحیت قضایی خود تکیه کنید، باید طبق ماده 17 کنوانسیون نشان دهید که توافقی وجود دارد که هر گونه اختلاف باید به یک حوزه قضایی خاص ارجاع شود. صرف وجود شرایط معاملاتی شما برای برآورده کردن ماده 17 کافی نخواهد بود. با این حال، این واقعیت که ممکن است شما موافقت مشتری خود را با تایید شرایط و ضوابط شما قبل از تشکیل قرارداد تضمین کرده باشید، دلیل رضایت‌بخشی خواهد بود که صلاحیت قضایی دیگری دارای مجوز بوده است. توسط طرفین به منظور دعوا انتخاب شده است. بنابراین بسیار مهم است که اقدامات لازم را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که می توانید نشان دهید که مدیر شما این فرصت را داشته یا واقعاً شرایط را قبل از تشکیل قرارداد دیده است.

نتیجه گیری

هم شرایطی که برای دفاع از دعاوی استفاده می شود و هم شرایطی که برای پیگیری دعاوی استفاده می شود مزایای زیادی برای شما دارد. من نمی توانم به یک نقطه ضعف استفاده از شرایط معامله فکر کنم. ممکن است احساس کنید که مدیران شما با شرایط و ضوابط شما موافق نیستند. حتی در مواردی که مدیران شما با شرایط و ضوابط شما مخالفت می کنند، حداقل از اینکه شما یک سازمان حرفه ای و کامل هستید قدردانی می کنند. من گمان می کنم که در بسیاری از موارد مدیران شما به سادگی بدون بررسی شرایط موافقت می کنند. در 99 درصد موارد شرایط معامله شما مورد نیاز نخواهد بود و کسب و کار به درستی و بدون هیچ گونه اختلافی انجام می شود. در 1 درصد مواردی که اختلاف ایجاد می شود، شرایط تجارت شما می تواند برای شما حیاتی باشد.




:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: