نحوه محاسبه حاشیه سود و افزایش سودآوری
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

به عنوان یک صاحب مشاغل کوچک ، شما به طور طبیعی می خواهید که سرمایه گذاری شما موفق شود. با این حال ، رشد تجارت همیشه آسان نیست. طبق اعلام اتاق بازرگانی ، تنها 40 ٪ از مشاغل کوچک در ایالات متحده در حال حاضر سود خود را در دست می گیرند ، در حالی که 30 ٪ در حال شکستن و 30 ٪ در حال از دست دادن پول هستند.

اگر می خواهید به سودآوری برسید و سود را با گذشت زمان افزایش دهید ، باید درک کنید که چگونه حاشیه سود را برای نظارت بر سلامت مالی خود محاسبه کنید. پس از درک نسبت سود خود ، یاد بگیرید که چگونه با این راهنما آن را ردیابی و بهبود بخشید.

حاشیه سود چیست؟

حاشیه سود یک نسبت مالی است که کسری از هر دلار فروش را که در تجارت شما باقی می ماند به شما می گوید. به عنوان مثال ، اگر حاشیه سود شما 0. 4 (یا 40 ٪) باشد ، شما 40 سنت سود به ازای هر دلار فروش می کنید. 0. 6 از درآمد دیگر شما به سمت هزینه های شما می رود.

حاشیه سود شما نشان می دهد که آیا تجارت شما در حال درآمدزایی است و تا چه حد - بنابراین می توانید پتانسیل رشد آن را ارزیابی کنید.

چرا باید حاشیه سود را محاسبه کنم؟

حاشیه سود شما یک معیار حیاتی برای درک سلامت مالی کسب و کار شماست. وقتی حاشیه سود را محاسبه می کنید ، می آموزید که چگونه هزینه های شما بر رشد تجارت شما تأثیر می گذارد. اگر حاشیه سود شما پایین تر از میانگین باشد (یعنی زیر 10 ٪) می توانید استراتژی قیمت گذاری یا استراتژی کلی تجارت خود را برای افزایش آن تنظیم کنید.

در صورتی که قصد دارید به سرمایه گذاران بپردازید یا درخواست وام های تجاری کنید ، محاسبه حاشیه سود نیز ضروری است. وام دهندگان و سرمایه گذاران غالباً انتظار دارند حاشیه سود شما را ببینند ، زیرا این نشانگر توانایی شرکت شما در سود و رشد است. حاشیه سود بالا (به عنوان مثال ، 20 ٪ یا بالاتر) همچنین می تواند مهارت های مدیریت قوی کسب و کار را نشان دهد.

انواع حاشیه سود

Employees using graphs to calculate profit margins

در حالی که حاشیه سود همیشه به همان روش تعریف می شود ، سه نوع حاشیه سود مختلف وجود دارد که بینش بی نظیری از تجارت شما می دهد. در زیر ، سه فرمول حاشیه سود و نحوه استفاده از آنها را یاد بگیرید.

1. حاشیه سود خالص

این نسبت مالی است که بیشتر مردم هنگام محاسبه حاشیه سود به آن فکر می کنند. حاشیه سود N ET خط اصلی شرکت شما است. با در نظر گرفتن تمام هزینه ها و درآمد خود ، تصویر کاملی از سودآوری شرکت خود را به شما می دهد.

قبل از انجام محاسبه حاشیه سود خالص خود ، درآمد خالص خود را با استفاده از فرمول زیر محاسبه کنید:

درآمد خالص = کل درآمد - کل هزینه ها

کل هزینه های شما شامل کلیه هزینه های تجاری ، مانند هزینه های ثابت (به عنوان مثال ، اجاره) ، هزینه های تولید (به عنوان مثال ، هزینه حمل و نقل) ، مالیات ، پرداخت بدهی ، بهره ، استهلاک و استهلاک است. اگر در حال حاضر از نرم افزار حسابداری استفاده می کنید یا با یک حسابدار کار می کنید ، می توانید این هزینه ها را در صورت درآمد خود پیدا کنید.

پس از اطلاع از درآمد خالص خود ، از این فرمول برای محاسبه حاشیه سود خالص خود استفاده کنید:

حاشیه سود خالص = درآمد خالص ÷ کل درآمد

به عنوان مثال ، اگر کل درآمد شما 5000 دلار و کل هزینه ها 3000 دلار باشد ، درآمد خالص شما 2000 دلار خواهد بود. با تقسیم 2،000 دلار بر کل درآمد خود (5،000 2،000) ، می آموزید که حاشیه خالص شما 0. 4 است.

نتیجه خود را با 100 ضرب کنید تا نسبت سود خود را به عنوان درصد ببینید. در این مثال ، درصد حاشیه سود خالص شما 40 ٪ خواهد بود.

2. حاشیه سود ناخالص

حاشیه سود ناخالص نشان می دهد که شما در مقایسه مستقیم با هزینه های تولید خود چقدر سود می برید - هزینه های مربوط به تولید محصول شما یا ارائه خدمات شما. این هزینه ها به عنوان هزینه کالاهای فروخته شده (COG) شناخته می شوند.

در هنگام جمع کردن COG های خود ، هزینه های مستقیم فروش مانند مواد اولیه ، موجودی ، بسته بندی ، حمل و نقل و نیروی کار مرتبط با تولید یا فروش را درج کنید. هزینه های غیرمستقیم مانند هزینه های سربار یا پرداخت وام را در بر نگیرید.

سپس شماره های خود را به این فرمول حاشیه سود ناخالص وصل کنید:

حاشیه سود ناخالص = (کل درآمد - هزینه کالاهای فروخته شده) ÷ کل درآمد

در مثال قبلی ، کل درآمد شما 5000 دلار است ، اما بیایید بگوییم COGS شما 2000 دلار از کل هزینه های شما را تشکیل می دهد. محاسبه حاشیه سود ناخالص شما به این شکل است:

حاشیه سود ناخالص = (5،000 - 2،000) 5،000

حاشیه سود ناخالص = 5000 ÷ 3000

حاشیه سود ناخالص = 0. 6

حاشیه سود ناخالص همیشه بالاتر از حاشیه سود خالص شما خواهد بود. این یک روش عالی برای درک اینکه چقدر از کل هزینه های شما به سمت COG ها پیش می رود ، و سرمایه گذاران از آن استفاده می کنند تا تعیین کنند که آیا مدیریت اجرایی به طور مؤثر سود از فروش را بدست می آورد یا خیر.

یک صفحه Yelp رایگان دریافت کنید

تجارت خود را به مشتریان محلی ارتقا دهید.

3. حاشیه سود عملیاتی

حاشیه سود عملیاتی سود شما را با COG ها و هزینه های عملیاتی روزانه محاسبه می کند. این متریک سودآوری نشان می دهد که چگونه تمام هزینه های عملیاتی بر رشد شما تأثیر می گذارد و به سرمایه گذاران می گوید که آیا شرکت شما بیشترین درآمد خود را از خدمات/محصول اصلی یا وسایل دیگر خود می کند.

برای این متریک ، درآمد عملیاتی خود را با فرمول زیر محاسبه کنید:

درآمد عملیاتی = کل درآمد - COGS، هزینه های عملیاتی، استهلاک و استهلاک

سپس، از این فرمول برای یافتن حاشیه سود عملیاتی خود استفاده کنید:

حاشیه سود عملیاتی = درآمد عملیاتی ÷ درآمد کل

اگر کل درآمد شما 5000 دلار است و هزینه های عملیاتی شما (شامل COGS و سایر هزینه های عملیاتی) 2500 دلار از کل هزینه های شما را تشکیل می دهد، درآمد عملیاتی شما 2500 دلار خواهد بود. با تقسیم 2500 دلار بر 5000 دلار، متوجه خواهید شد که حاشیه عملیاتی شما 0. 5 است.

3 راه برای بهبود حاشیه سود

Man using a calculator

تعریف حاشیه سود خوب بین صنایع و برای مشاغل کوچک در مقابل شرکت های بزرگ بسیار متفاوت است. به طور کلی، 5% را کم، 10% را متوسط و 20% را بالا در نظر بگیرید. مهم نیست از کجا شروع کنید، بهبود سودآوری شرکت همیشه یک هدف عالی است. در اینجا سه راه برای افزایش حاشیه سود آورده شده است.

1. هزینه های کسب و کار خود را کاهش دهید

به حداقل رساندن هزینه های کسب و کار یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش حاشیه سود است. اگر COGS بخش قابل توجهی از هزینه های شما را تشکیل می دهد، ابتدا روی کاهش این هزینه ها تمرکز کنید. اگر هزینه‌های عملیاتی شما بالا است، راه‌هایی را برای کاهش آن‌ها تعیین کنید، مانند خودکار کردن وظایف با فناوری، شناسایی ناکارآمدی‌ها و برون سپاری برخی از فرآیندهای تجاری.

به یاد داشته باشید که کاهش هزینه های تجاری مربوط به تعادل است. شما همچنان می خواهید همان کیفیت محصول یا خدماتی را که مشتریانتان به آن عادت کرده اند حفظ کنید. به‌جای استفاده از مواد یا تجهیزات ارزان‌تر برای کاهش هزینه‌ها، جایگزین‌های استراتژیک و پایدار پیدا کنید - به عنوان مثال، ایجاد روابط با تامین‌کنندگان مقرون‌به‌صرفه‌تر.

2. قیمت فروش خود را افزایش دهید

گاهی اوقات، حاشیه سود کم به این معنی است که شما محصولات یا خدمات خود را کم ارزش می دانید. قیمت محصولات یا خدمات خود را با رقبای خود مقایسه کنید تا بفهمید که آیا قیمتی کمتر از حد متوسط دارید یا خیر.

اگر تشخیص می‌دهید که قیمت‌های فروش شما مناسب است، ممکن است بخواهید به مرور زمان قیمت‌های خود را افزایش دهید تا حاشیه سود خود را بهبود بخشید. بازاریابی برند – که شامل ایجاد هویت متمایز برای کسب و کار شما می شود – مکان خوبی برای شروع است. زمانی که برند شما قوی، قابل تشخیص و به طور گسترده قابل اعتماد باشد، مشتریان مایلند تنها بر اساس نام تجاری شما برای محصولات شما هزینه بیشتری بپردازند.

3. شروع به فروش و فروش متقابل کنید

برای افزایش قیمت خود آماده نیستید؟هنوز هم می‌توانید درآمد کل خود را با دو استراتژی فروش افزایش دهید:

  • افزایش فروش: تشویق مشتریان برای ارتقا به یک محصول گران‌تر (مثلاً یک نوشیدنی بزرگ به جای یک نوشیدنی کوچک)
  • فروش متقابل: تشویق مشتریان برای خرید اقلام بیشتر (به عنوان مثال ، با ارائه بسته بندی)

برای گنجاندن این استراتژی ها ، استخدام کارمندان فروش خوب یا برنامه های بازاریابی استراتژیک برای نشان دادن اینکه چگونه گزینه های بالاتر یا محصولات اضافی تجربه مشتری خود را بهبود می بخشد.

آماده امتحان تبلیغات yelp هستید؟

تجارت خود را در مقابل مشتریان بیشتری قرار دهید.

برای تصمیمات آگاهانه حاشیه سود را محاسبه کنید

به عنوان یک صاحب مشاغل کوچک ، تجارت شما انواع مختلفی از تأثیرات دارد: کمک به مشتریان ، ایجاد جامعه و رفع نیاز در بازار شما. اما اگر می خواهید به رشد خود ادامه دهید ، محاسبه حاشیه سود شما برای موفقیت در آینده ضروری است.

هنگامی که می توانید حاشیه سود شرکت خود را پیگیری کنید ، می توانید در مورد قیمت گذاری ، هزینه ها و سلامت مالی کلی خود تصمیمات دقیق تری بگیرید. برای بهبود بیشتر سودآوری و ثبات شرکت ، نکات حسابداری تجاری کوچک بیشتری کسب کنید.

این را به اشتراک بگذارید

اطلاعات فوق فقط برای اهداف آموزشی و اطلاع رسانی ارائه شده است. در نظر گرفته نشده است که جایگزینی برای مشاوره حرفه ای باشد و ممکن است برای شرایط شما مناسب نباشد. مگر در مواردی که بیان نشده باشد ، اشاراتی به پیوندهای ، خدمات یا محصولات شخص ثالث ، تأیید YELP را تشکیل نمی دهد.

داستانهای مرتبط

Accounting software for small business

نرم افزار حسابداری برای مشاغل کوچک: 8 ویژگی مفید

آنچه را که باید در مورد نرم افزار حسابداری برای صاحبان مشاغل کوچک از جمله مزایا و ویژگی های اصلی آن بدانید ، کشف کنید.

lp-ban-man-at-coffee-shop-counter-laptop

5 استراتژی بازاریابی تجاری کوچک برای رشد برند خود به صورت آنلاین

پنج استراتژی بازاریابی تجاری کوچک را کشف کنید که نشان داده شده است که برای طیف گسترده ای از مشاغل کار می کنند.

What are leads in sales: entrepreneurs at an office having a discussion

منجر به فروش چیست و چگونه می توانند سود را افزایش دهند؟

منجر به فروش چیست؟پاسخ این موضوع را دریافت کنید ، سپس یک استراتژی تولید سرب را که برای تجارت شما کار می کند ، پیاده سازی کنید.




:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: